Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 26 Sep 2013 18:35

Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Wat vinden jullie?

Een tijdje terug heb ik 2 collega's van facebook verwijderd; de ene is mijn leidinggevende, de ander is een vriendin van de leidinggevende. Ik voelde me er gewoon niet meer prettig bij, ik kreeg het gevoel dat het als controle gebruikt werd.

Ik heb toendertijd besloten om er niks van te zeggen omdat je een ander die je verwijderd ook geen uitleg geeft (tenzij ze er om vragen natuurlijk). Een vriendin van me vond dat ik het ze moest vertellen aangezien ik ze wel 3 dagen per week zie. Ik had zelf in gedachten het te zeggen als er naar gevraagd zou worden.

Nu heeft de vriendin van de leidinggevende al een paar keer aan me gevraagd of ik iets op facebook gezien had bij haar. Tot nu toe heb ik gezegd dat ik het niet gezien had, meer vroeg ze namelijk ook niet. Nu zei ze afgelopen week ineens dat ze veel van wat ik plaats niet zie. Een andere collega vroeg op dat moment net iets aan me dus daar ben ik toen op in gegaan.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 18:37

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Ik heb gezegd dat ik na lang nadenken werk en privé gescheiden wilde houden. Toen heb ik alle collega's van fb geknikkerd, dus ook de collega's waar ik goed contact mee had.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 26 Sep 2013 18:47

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. Ze heeft waarschijnlijk al lang door dat jij haar verwijderd hebt.
Als ze er nogmaals naar vraagt, kun je toch aangeven dat je werk en prive gescheiden wil houden? Of heb je toevallig wel andere collega's op fb?

Ik heb geen enkele collega op fb, ook niet die ene waar ik bijna een soort van bevriend mee ben geraakt. Dat heb ik haar ook gezegd, dat ik het prima vind om haar op fb te hebben, maar ik sommige anderen niet in mijn lijst wil en daarom niemand heb toegevoegd. Het is of geen een of allemaal, ik kan niet selecteren op "leuk" en "niet leuk". Zij begrijpt dat volledig en geeft me ook gelijk.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 26 Sep 2013 19:11

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Er zijn 3 anderen die ik wel op fb heb en dat wil ik ook graag zo houden.
<<

Anoniem91

Bericht 26 Sep 2013 19:17

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Ik heb wel collega's op Facebook en dat maakt me ook niet uit, mijn werkgever overigens niet en daar zit ik ook niet op te wachten. Maar ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je werk en privé gescheiden wil houden.
<<

Anoniem7

Bericht 26 Sep 2013 19:18

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Mijn naaste collega heeft mij laatst van FB verwijderd, samen met vrijwel alle andere collega's. Ik had het al zien aankomen, ze had al meerdere keren aangegeven dat ze vind dat er een duidelijke lijn moest zijn tussen werk en prive. Ik hoefde dus geen uitleg, prima. Sowieso als mensen me verwijderen vind ik het wel prima. Of mensen nou wel of niet in m'n facebookvriendenlijstje staan zegt werkelijk niet over het feit of ik die persoon nou aardig vind of niet.

Zo moest ik me laatst 'verantwoorden' waarom ik een vriendschapsverzoek geaccepteerd had maar die persoon vervolgens direct weer ontvriend had. Kreeg een DM erachteraan met de vraag waarom, het voelde voor mij echt als verantwoording af moeten leggen. Overigens was dat geen collega, maar het schoot me ineens te binnen.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Sep 2013 09:13

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Maple schreef:Zo moest ik me laatst 'verantwoorden' waarom ik een vriendschapsverzoek geaccepteerd had maar die persoon vervolgens direct weer ontvriend had. Kreeg een DM erachteraan met de vraag waarom, het voelde voor mij echt als verantwoording af moeten leggen. Overigens was dat geen collega, maar het schoot me ineens te binnen.

Ik zou er geen mailtje over sturen, maar ik zou het ook wel raar vinden als iemand me accepteert en daarna weer verwijdert. Waarom deed je dat, of had je die persoon per ongeluk geaccepteerd? Het kan erop lijken dat je even de foto's eerst wilde bekijken en daarna die persoon weer verwijdert.
<<

Anoniem7

Bericht 27 Sep 2013 11:45

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Carrie schreef:
Maple schreef:Zo moest ik me laatst 'verantwoorden' waarom ik een vriendschapsverzoek geaccepteerd had maar die persoon vervolgens direct weer ontvriend had. Kreeg een DM erachteraan met de vraag waarom, het voelde voor mij echt als verantwoording af moeten leggen. Overigens was dat geen collega, maar het schoot me ineens te binnen.

Ik zou er geen mailtje over sturen, maar ik zou het ook wel raar vinden als iemand me accepteert en daarna weer verwijdert. Waarom deed je dat, of had je die persoon per ongeluk geaccepteerd? Het kan erop lijken dat je even de foto's eerst wilde bekijken en daarna die persoon weer verwijdert.


De foto's heb ik niet eens bekeken :)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Sep 2013 11:45

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Maple schreef:
Carrie schreef:
Maple schreef:Zo moest ik me laatst 'verantwoorden' waarom ik een vriendschapsverzoek geaccepteerd had maar die persoon vervolgens direct weer ontvriend had. Kreeg een DM erachteraan met de vraag waarom, het voelde voor mij echt als verantwoording af moeten leggen. Overigens was dat geen collega, maar het schoot me ineens te binnen.

Ik zou er geen mailtje over sturen, maar ik zou het ook wel raar vinden als iemand me accepteert en daarna weer verwijdert. Waarom deed je dat, of had je die persoon per ongeluk geaccepteerd? Het kan erop lijken dat je even de foto's eerst wilde bekijken en daarna die persoon weer verwijdert.


De foto's heb ik niet eens bekeken :)

Nee nee, maar zo kan het wel overkomen, snap je? Waarom heb je geaccepteerd en verwijderd, ging dat per ongeluk?
<<

Anoniem7

Bericht 27 Sep 2013 11:51

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Nee, dat ging niet per ongeluk. Alleen hebben de statussen van die persoon me doen besluiten dat ik dat toch liever niet in m'n nieuwsoverzicht wilde, steeds weer. Die kon ik voor het accepteren niet zien omdat het profiel stond afgeschermd :)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Sep 2013 11:55

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Maple schreef:Nee, dat ging niet per ongeluk. Alleen hebben de statussen van die persoon me doen besluiten dat ik dat toch liever niet in m'n nieuwsoverzicht wilde, steeds weer. Die kon ik voor het accepteren niet zien omdat het profiel stond afgeschermd :)

Aha! Je had die statussen ook uit kunnen zetten. Maar goed, nogmaals ik zou er geen priveberichtje over sturen, maar kan me voorstellen dat diegene het raar vond dat je accepteert en daarna weer verwijdert. Dat wilde ik alleen even zeggen, dat ik dat wel begrijp.
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Sep 2013 22:41

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Ik zou denk ik gewoon zeggen wat ik voel. Dat ik me er niet prettig bij voel als ik bepaalde mensen op Facebook heb, inderdaad wat meer is gezegd dat je werk en privé zo veel mogelijk gescheiden wil houden. Maar aan de andere kant denk ik, waaróm moet je je verantwoorden?
<<

Anoniem130

Bericht 30 Sep 2013 16:45

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Eigenlijk hoef je je niet te verantwoorden natuurlijk. Maar in de praktijk werkt het niet zo. Het is toch ook een sociaal iets qua accepteren/afwijzen en wel of niet iemands vriendje willen zijn.

Om eerlijk te zijn denk ik dat je er sowieso een zooitje van hebt gemaakt en dat er niet zoveel tactvol uit te leggen valt. Je had ze OF niet toe moeten voegen "ik voeg eigenlijk alleen collega's toe waar ik buiten werk ook mee om ga", of je had ze er allemaal uit moeten gooien "ik heb bedacht dat ik toch werk en prive gescheiden wil houden... Maar hoe je dit moet verkopen als je de anderen wel in je lijst houdt? Geen idee..

Ben wel benieuwd hoe je het aangepakt hebt en wat hun reactie was!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 30 Sep 2013 18:51

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Het is daarna niet meer ter sprake gekomen dus (nog) geen oplossing.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Okt 2013 15:23

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Je zou er voor kunnen kiezen om het zelf ter sprake te brengen. Dan kun je je goed voorbereiden op wat je gaat zeggen (niet dat dat heel ingewikkeld moet zijn trouwens). Want ik kan me voorstellen dat het je kan overdonderen als je leidinggevende er ineens over begint op een moment dat jij niet aan ziet komen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem133

Bericht 01 Okt 2013 16:23

Re: Collega's van fb verwijderen - uitleggen?

Ik heb een poosje terug ook mijn collega's van Facebook verwijderd en daar niets over gezegd. Eén collega stuurde me er toen een mailtje over. Ik heb toen verteld waarom ik dat gedaan had (werk en privé gescheiden houden) en toen heb ik er niets meer over gehoord.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers