Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kind wil s'avonds niet slapen

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 18:52

kind wil s'avonds niet slapen

Jillz is bijna 11 maanden, maar het is hier iedere avond een drama met naar bed gaan. Vaak pas tussen 9 uur/half 10. Gisteren was het half 11 dat ze eindelijk sliep. We laten haar wel even huilen, maar ze houd het hartstikke lang vol tot er iemand eindelijk komt...

Het breekt ons best wel op... Iemand misschien tips?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jun 2015 18:55

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Slaapt ze misschien overdag teveel, of krijgt ze teveel prikkels waardoor het niet lukt om in slaap te komen? Doe je haar in bad of onder de douche voor het slapen gaan, zodat ze lekker ontspannen is? Wat heb je zelf allemaal geprobeerd?

Heel offtopic overigens hé, maar jouw kind heeft een vrij, unieke, naam, en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe andere mensen op de naam gereageerd hebben, vinden ze het mooi, of (te) apart?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jun 2015 18:57

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Het kan ook een fase zijn. Mijn beide jongens hebben het rond die leeftijd ook gehad, ging vanzelf weer over.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 23 Jun 2015 19:00

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Het is een faaaase ;-) Gaat vanzelf over. Ben je ook al is bij haar blijven zitten en over haar gezichtje / wang aaien? Was hier garantie voor slapen.
<<

Anoniem171

Bericht 23 Jun 2015 19:01

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Hoe ziet jullie bedritueel eruit?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 19:01

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Pippa schreef:Slaapt ze misschien overdag teveel, of krijgt ze teveel prikkels waardoor het niet lukt om in slaap te komen? Doe je haar in bad of onder de douche voor het slapen gaan, zodat ze lekker ontspannen is? Wat heb je zelf allemaal geprobeerd?

Heel offtopic overigens hé, maar jouw kind heeft een vrij, unieke, naam, en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe andere mensen op de naam gereageerd hebben, vinden ze het mooi, of (te) apart?


Vanmorgen na het zwemmen al gedoucht, dus vond het niet nodig weer te gaan. Vandaag heeft ze alleen vanmorgen een uurtje gezwommen en tijdens het eten viel ze haast in slaap, en op bed gelegd en is toen een uurtje in slaap gevallen, ik hoopte dat ze door zou slapen maar helaas. Net ook een doorslaappapje gegeven omdat we misschien dachten aan honger, maar ze heeft niet eens de helft ervan op.

Ja leuk toch ze is de enige in heel Nederland met die naam ;). Jill vonden wij niet leuk en die hoor je best wel vaak, Jillz vonden we mooier en vonden het wat meer power geven. sommige vinden het apart, zelfs al mensen die vroegen of we haar naar het drankje vernoemd hadden. Maar de naam hadden we al een paar jaar in ons hoofd (was eind 2010 gestopt met de pil en toen was dat drankje nog niet eens bekend).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 19:03

Re: kind wil s'avonds niet slapen

We leggen haar in bed, doen haar nachtlampje aan en als mn man erbij is zegt hij zijn riedeltje van welterusten diertjes op. Eerst zong ik slaap kindje slaap, maar volgens mij kan mama niet zingen, want iedere keer als ik dat wil gaan zingen gaat ze huilen :laughcry:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 19:04

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Ik moet er wel bij zeggen, overdag nergens last van als ze naar bed gaat...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 23 Jun 2015 19:04

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Ik zou erbij blijven zitten. Ze is pas 11 maanden, nog een baby
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jun 2015 19:05

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Of ze gaat huilen omdat dat slapen betekend.

Verder geen tips. Het is een faaaasee
R. 2013
D. 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 19:08

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Ayla schreef:Ik zou erbij blijven zitten. Ze is pas 11 maanden, nog een baby


Mijn man bleef er net 10 minuten bij zitten, dan is ze wel stil maar zodra je weg gaat gaat ze weer huilen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Jun 2015 19:22

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Vervelend en herkenbaar.
10 minuten is waarschijnlijk tekort. Echt wachten tot ze slaapt. Onze dochter is bijna 2.5 en wij zitten ook nog steeds even op haar kamertje totdar ze slaapt. Ik luister dan muziek. Check mijn mail. Kijk online tv op mn mobiel of ga lekker appen met vriendinnen. Het is ook wel even heerlijk een moment voor mezelf. Soms zit ik 45 min. Soms maar 10.
Mensen zullen ons wel voor gek verklaren, maar het werkt wel.
Overdag idd ook geen problemen.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jun 2015 19:34

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Mijn zoon valt nog altijd in mijn armen (of aan de borst) in slaap. Ik heb hem nog nooit laten huilen. Het late slapen heb ik niet meegemaakt (ja bij uitzondering), lijkt me erg vermoeiend. Ik zou het net als Dikkie Dik doen, denk ik.
L2014 & H2017
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 23 Jun 2015 19:36

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Wat een ellende voor jullie. Ik vond die tijd zo vreselijk toen onze kinderen daar last van hadden. Gelukkig was het vaak maar een tijdje.

Hier hielp het om overdag korter naar bed te gaan en de deur een stukje open te laten. Ik ben namelijk niet van eht erbij blijven zitten of beneden laten ofzo. We lieten ze ook gewoon even huilen, ging er naar toe, kus en een knuffel en weer weg.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 23 Jun 2015 20:05

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Hier werkt erbij blijven zitten juist niet. Volgens mij denkt onze dochter dan dat het nog geen bedtijd is want ze gaat dan juist niet slapen (wel zingen, lachen, kletsen en spelen). Hier werkt laten huilen wel, maar wij doen dit maximaal 5 minuten (ik vind dit wel lastig maar vaak is ze dan na twee minuten stil). Als ze dan toch door blijft huilen dan nemen we haar nog even mee naar beneden en doen dan het slaapritueel na een halfuurtje opnieuw. Dit werkt vaak wel.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 20:58

Re: kind wil s'avonds niet slapen

We hebben vanavond nogmaals een flesje aangeboden waar ze bijna alles van op had. Daarna deed ze ontzettend vrolijk en hebben haar weer op bed gelegd, toen is ze gelukkig gelijk in slaap gevallen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 23 Jun 2015 21:00

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Maeve schreef:Wat een ellende voor jullie. Ik vond die tijd zo vreselijk toen onze kinderen daar last van hadden. Gelukkig was het vaak maar een tijdje.

Hier hielp het om overdag korter naar bed te gaan en de deur een stukje open te laten. Ik ben namelijk niet van eht erbij blijven zitten of beneden laten ofzo. We lieten ze ook gewoon even huilen, ging er naar toe, kus en een knuffel en weer weg.


Als ik richting mijn werk rij, kom ik langs een paar bedrijven en een van die bedrijven heeft een giga poster op het pand met jouw avatar. Als ik er langs kom moet ik altijd denken aan het forum :P.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 23 Jun 2015 21:38

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Bij ons betekende laat slapen Savonds altijd dat er iets aan het veranderen was in hun slaapjes overdag. Als ik ze bijv 2x liet slapen en ze het eigenlijk ook op 1x overdag slapen redde... Liet ik ze 2 x slapen dan was het Savonds feest, bij 1x waren ze dan lekker moe om 19:00 en zo vertrokken.

T voedt ik overigens nog altijd in slaap, dus nooit laten huilen. Sinds 4 maanden slaapt hij helemaal niet meer overdag en is hij om 19:00 bekaf en slaapt binnen 5 minuten. Als hij overdag per ongeluk 10 minuutjes slaapt, dan wordt het zo 22:00 eer hij slaapt!
Mother of 3 adorable children
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 23 Jun 2015 21:50

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Dikkie Dik schreef:Vervelend en herkenbaar.
10 minuten is waarschijnlijk tekort. Echt wachten tot ze slaapt. Onze dochter is bijna 2.5 en wij zitten ook nog steeds even op haar kamertje totdar ze slaapt. Ik luister dan muziek. Check mijn mail. Kijk online tv op mn mobiel of ga lekker appen met vriendinnen. Het is ook wel even heerlijk een moment voor mezelf. Soms zit ik 45 min. Soms maar 10.
Mensen zullen ons wel voor gek verklaren, maar het werkt wel.
Overdag idd ook geen problemen.


Haha wat grappig, wij doen het ook zo bij onze kids. VOor de oudste is het inmiddels niet meer echt nodig maar bij de jongste wel. Ik zie het idd ook echt even als een moment voor mezelf en baal er soms van als mijn man zegt dat hij het die avond doet haha.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 24 Jun 2015 10:37

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Vancity_girl schreef:
Dikkie Dik schreef:Vervelend en herkenbaar.
10 minuten is waarschijnlijk tekort. Echt wachten tot ze slaapt. Onze dochter is bijna 2.5 en wij zitten ook nog steeds even op haar kamertje totdar ze slaapt. Ik luister dan muziek. Check mijn mail. Kijk online tv op mn mobiel of ga lekker appen met vriendinnen. Het is ook wel even heerlijk een moment voor mezelf. Soms zit ik 45 min. Soms maar 10.
Mensen zullen ons wel voor gek verklaren, maar het werkt wel.
Overdag idd ook geen problemen.


Haha wat grappig, wij doen het ook zo bij onze kids. VOor de oudste is het inmiddels niet meer echt nodig maar bij de jongste wel. Ik zie het idd ook echt even als een moment voor mezelf en baal er soms van als mijn man zegt dat hij het die avond doet haha.


Hahaha ik ook!! Nu ik behoorlijk zwanger ben, wordt het ook wel steeds lastiger volhouden. Maar eigenwijsje dat ik ben...
22-2-2013
28-8-2015
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 24 Jun 2015 11:30

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Linnie schreef:We hebben vanavond nogmaals een flesje aangeboden waar ze bijna alles van op had. Daarna deed ze ontzettend vrolijk en hebben haar weer op bed gelegd, toen is ze gelukkig gelijk in slaap gevallen!


Onze jongste is dan wel een half jaar jonger, maar zij heeft al weken dat ze eerst 200cc pyjamapap opdrinkt, heel eventjes slaapt (variërend van 5 min tot een half uur) en dan zo met gemak nog 100cc naar binnen klokt. Ze hamstert echt voor de nacht. Ik vind het best, sinds dat moment slaapt ze door. Gewoon ook een groeispurt denk ik.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 24 Jun 2015 19:41

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Kwart over 8! Even een minuutje huilen en het is stil!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jun 2015 20:23

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Parel schreef:
Linnie schreef:We hebben vanavond nogmaals een flesje aangeboden waar ze bijna alles van op had. Daarna deed ze ontzettend vrolijk en hebben haar weer op bed gelegd, toen is ze gelukkig gelijk in slaap gevallen!


Onze jongste is dan wel een half jaar jonger, maar zij heeft al weken dat ze eerst 200cc pyjamapap opdrinkt, heel eventjes slaapt (variërend van 5 min tot een half uur) en dan zo met gemak nog 100cc naar binnen klokt. Ze hamstert echt voor de nacht. Ik vind het best, sinds dat moment slaapt ze door. Gewoon ook een groeispurt denk ik.


Ik bedoel het niet aanvallend, maar is 300 cc voor een baby van een half jaar niet heel erg veel? En pyjamapap, zitten daar niet veel toegevoegde dingen in? Ik zou echt bang zijn voor overgewicht op latere leeftijd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Jun 2015 20:25

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Wat Jans zegt inderdaad. 300cc water drink ik niet eens zo op, laat staan pap.
Ik zou dan liever later nog een gewone fles geven.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Jun 2015 20:28

Re: kind wil s'avonds niet slapen

Parel schreef:
Linnie schreef:We hebben vanavond nogmaals een flesje aangeboden waar ze bijna alles van op had. Daarna deed ze ontzettend vrolijk en hebben haar weer op bed gelegd, toen is ze gelukkig gelijk in slaap gevallen!


Onze jongste is dan wel een half jaar jonger, maar zij heeft al weken dat ze eerst 200cc pyjamapap opdrinkt, heel eventjes slaapt (variërend van 5 min tot een half uur) en dan zo met gemak nog 100cc naar binnen klokt. Ze hamstert echt voor de nacht. Ik vind het best, sinds dat moment slaapt ze door. Gewoon ook een groeispurt denk ik.


Wat veel! Dat is gewoon 1,5 keer de grootste fles en dan nog met pap in plaats van melk. Ik geloof niet dat ik dat elke keer zou aanbieden eigenlijk, als ze heel snel drinkt dan zijn de hongersignalen nog niet weg terwijl de honger in principe al gestild is. Dat is pas na 15 minuten het geval.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus