Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jun 2015 18:56

Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Hoeveel procent zijn de verkopers van jullie huis gezakt uiteindelijk? Of hoeveel procent ben je gezakt toen je je eigen huis verkocht?

Het huis waar wij mee bezig zijn kost 255000. We willen en kunnen er maximaal 230000 voor betalen. Ben wel benieuwd of dit wel realistisch is. :nerd:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

anoniem213

Bericht 23 Jun 2015 18:57

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Volgens mij is het ook wel afhankelijk van hoelang het huis al te koop staat.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jun 2015 19:04

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

June schreef:Volgens mij is het ook wel afhankelijk van hoelang het huis al te koop staat.


Klopt! In ons geval al zeker 5 jaar. Ooit zijn ze begonnen op 395000.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Geel

Bericht 23 Jun 2015 19:10

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Het huis dat wij wilden stond te koop voor € 125000 en we hebben het gekocht voor € 118000. Ik weet niet of ik het goed bereken, maar volgens mij hebben we dan 5,6 procent van de prijs afgekregen. Bovendien krijgen we € 2500 in het handje voor wat laatste reparaties. Het stond al een jaar te koop, maar het was van een investeerder, dus die had niet zoveel haast.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 23 Jun 2015 19:15

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Wij hebben ons huis in 2011 gekocht en we hebben er 5% vanaf gekregen: 14.000 euro. Het stond pas vier weken te koop en er waren meerdere geïnteresseerden.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Jun 2015 19:17

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Als het al 5 jaar te koop staat zou ik het gewoon eens proberen.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Jun 2015 19:40

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Maar je kunt toch gewoon je max geven? En als ze niet willen...helaas.
Je geeft aan niet hoger te kunnen, dus ik zou gewoon meteen eindbod geven.
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 22:00

Bericht 23 Jun 2015 19:41

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ons huis stond 2 maanden te koop voor 179.000. We hebben het gekocht voor 170.000.
Afbeelding
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 24 Jun 2015 00:03

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ik vind het een groot verschil. Maar het hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf hoe graag ze er nu vanaf willen.

Bij ons huidige huis hebben we 5,5% er vanaf gekregen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 24 Jun 2015 00:12

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ze zijn al gigantisch in waarde gezakt en ik zou een bod van 250.000 euro zeer reëel vinden. Lager zou ik persoonlijk niet gaan. Mijn vriend en ik hebben een huis op het oog van precies 100.000 euro. Deze is scherp geprijsd omdat ze op 100.000 euro de hypotheek nog hebben staan. Ik zou het niet aandurven, zeker niet gezien het lap grond dat we erbij zouden krijgen, om te zaken naar 80.000 euro. Ik zou het wel wagen als openingsbod, maar ik zou ook zeker weten dat ze dat niet serieus zouden nemen en who can blaim them? Van 395 naar 255 gaan is enorm veel geld wat ze aan waarde laten liggen in het huis. Ik zou het serieus niet durven en kunnen wagen om lager te gaan dan 250. Maar dat zei ik al.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Jun 2015 01:05

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Tja, niet geschoten is altijd mis zou ik denken. Ik vind het een brutaal bod, maar goed, stel zij wonen er al 25 jaar en hebben er ooit 1,5e ton ofzo voor betaald, dan verdienen ze er alsnog op. Je weet het nooit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jun 2015 01:11

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Wolbol schreef:Maar je kunt toch gewoon je max geven? En als ze niet willen...helaas.
Je geeft aan niet hoger te kunnen, dus ik zou gewoon meteen eindbod geven.


Dit ja. Als het al zo lang te koop staat zou ik het zeker wel proberen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 24 Jun 2015 01:14

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Leaf schreef:Tja, niet geschoten is altijd mis zou ik denken. Ik vind het een brutaal bod, maar goed, stel zij wonen er al 25 jaar en hebben er ooit 1,5e ton ofzo voor betaald, dan verdienen ze er alsnog op. Je weet het nooit.

Dat vind ik altijd het lastige van het verhaal. Je kunt niet in hun portemonnee kijken. Maar als openingsbod kan het nooit kwaad. Bij het tegenbod weet je al hoe laag ze willen gaan. En stel dat ze het wel accepteren, dan zit je gebeiteld.

Mijn ouders hebben ooit hun eerste huis gekocht van een stel dat moest verhuizen, omdat de man een betere baan kreeg. Zij hebben hun huis toen verkocht aan mijn ouders tegen een gunste prijsje. Mijn ouders hebben het vervolgens zelf voor het dubbele verkocht. Maar deze mensen nodigden ook hun potentiële kopers uit voor een bak koffie. Ze wilden weten of ze het aan de juiste persoon verkochten. Maar dan praten we over 1997 en we leven nu in 2015. Het zal nu anders gaan.
<<

Anoniem151

Bericht 24 Jun 2015 06:14

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ons huis stond eerst voor 3ton te koop, in 3 jaar tijd waren ze gezakt naar 259. Wij hebben het toen gekocht voor 225. We hebben het nog bijna over laten gaan om €5000, ik wilde écht niet meer betalen. Had zelfs al een afspraak gemaakt om een ander huis te bezichtigen, maar toen gingen ze alsnog akkoord :)
<<

Anoniem236

Bericht 24 Jun 2015 07:17

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ik vind er persoonlijk niets brutaals aan. Zij hebben een huis te koop met een vraagprijs, jullie hebben een max. wat jullie er aan uit kunnen geven. Leg het voor, kunnen zij zich dat niet veroorloven of willen ze niet, dan houdt het op.
<<

Anoniem154

Bericht 24 Jun 2015 08:25

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ik begrijp ook niet waarom dat brutaal zou zijn...
Dus dan zou je over je max moeten gaan, omdat je anders iemand beledigd? Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Jun 2015 08:40

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Maura, bij het kopen van een huis zou ik altijd allereerst naar je eigen belang en portemonnee kijken, en pas daarna naar die van de verkoper. Je bent nu heel erg aan het invullen wat hun positie is, maar misschien zit het wel heel anders.

Ons nieuwe huis is op de markt gekomen voor 292.500 euro en is na een tijdje gezakt naar 275.000 euro. Wij zijn begonnen met een bod van 235.000 euro en hebben het uiteindelijk gekocht voor 247.500 euro. Voor dat geld worden door de huidige eigenaar ook de rotte kozijnen vervangen en het asbest uit de schuur verwijderd.

Ik heb begrepen dat een openingsbod volgens de 'etiquette'/normaal gebruik maximaal 20% onder de vraagprijs mag liggen. Het is allemaal heel erg afhankelijk van de staat van het huis, de noodzaak om te verkopen, hoe lang het al te koop staat etc. Bij de verkoop van ons huis zijn we niet veel gezakt, ons huis stond bij het eerste bod pas 5 dagen te koop en wij hadden helemaal geen haast. Dus toen wij een bod kregen van 12.000 euro onder de vraagprijs zijn we er niet eens op in gegaan. Uiteindelijk zijn wij 2500 euro gezakt. Het huis dat wij kochten stond al een paar jaar te koop en de huidige eigenaren wilden daar gewoon heel erg graag vanaf. Dus daar was veel meer onderhandelingsruimte.

♥♥
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jun 2015 08:59

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Ik zal even wat meer toelichten. Het huis waar ik het over heb staat dus al jaren te koop en is gigantisch gezakt. Dit huis is al jaren het huis waar wij graag willen wonen dus in onze gedachten hebben we dit al vaak verbouwd en ingericht. Deze maand is het huis nieuw op funda gezet. Nieuwe, mooiere foto's en dus ook weer een lagere prijs. Nergens is meer te zien dat het huis al jaren te koop staat en ook niet dat ze al gigantisch met de prijs zijn gezakt. Wij doen dus gewoon alsof we bovenstaande allemaal niet weten. Dus het is voor ons een huis uit 1961, moet nog heel veel aan verbouwd worden, vraagprijs 255000, mensen van in de 70 enz.
Verder zijn wij eigenlijk helemaal niet op zoek naar wat anders. We wonen hier nog prima maar omdat we dit huis beide zo mooi vinden hebben we een bezichtiging aangevraagd en zijn we de mogelijkheden aan het bekijken. Accepteren de kopers ons bod niet is het ook prima. Natuurlijk jammer maar dan is het niet anders. We kunnen dan in ieder geval geen spijt krijgen omdat we het niet hebben bekeken.

Meteen een eindbod neerleggen kunnen we ook doen inderdaad. Ik wist helemaal niet dat dat kon. Eigenlijk gewoon helemaal niet bij nagedacht.

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jun 2015 09:04

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Dat het huis lang te koop staat is alleen al voordeliger voor jullie. Ik zal onder jullie max bieden en kijken hoe ze reageren. Daarna kan je altijd nog naar jullie maximale bod gaan
Vrienden van mij hebben ook 'goedkoop' een huis gekocht. Onder andere doordat het een bankverkoop was. Hierdoor hebben ze echt nog een hoop van de prijs weten af te halen. De eigenaren hadden er namelijk niks meer over te zeggen. Hoe lullig het ook is, ze hebben er echt geen rekening mee gehouden dat de verkopende partij met een behoorlijk restschuld over blijft. Ik denk dat de prijzen ongeveer hetzelfde waren als bij die in de openingspost.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 567

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 24 Jun 2015 09:12

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

In jullie geval zou ik het gewoon proberen en meteen jullie maximale bod neerleggen.

Ons huis stond te koop voor 339.000, wij hebben toen een bod gedaan van 280.000. Uiteindelijk zaten we nog 5.000 euro van elkaar weg met de prijs en toen waren ze opeens aan het bieden met andere mensen. Gelukkig voor ons konden ze de financiering niet rond krijgen en toen heb ik ze opnieuw laten weten dat ons laatste bod nog stond. Uiteindelijk hebben we het voor 302.500 gekocht. We waren toen wel een half jaar verder, maar het is van ons :palm: .
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem114

Bericht 24 Jun 2015 09:25

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Tsjip, je hoeft het niet te verdedigen, hoor. Ik begrijp dat er wel 'regels' zijn of idd meer etiquette, maar ik vind het in deze tijd allemaal maar een beetje op losse poten staan, eigenlijk. Het is een rare markt! Je kan het op z'n minst proberen.

En over gissen naar de situatie van de verkopers; misschien willen zij er wel heel graag van af en doe jij ze een gunst door het voor jouw bedrag over te nemen :-)
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 06 Mrt 2015 00:02

Bericht 24 Jun 2015 09:42

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Misschien leg ik het compleet verkeerd uit, maar als een huis voor 395 op de markt heeft gestaan en nu is gezakt naar 255, dan lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat ze het voor 230 van de hand doen. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
<<

Anoniem114

Bericht 24 Jun 2015 09:43

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Joh ik vind het zakken van 395 naar 255 al onwaarschijnlijk. Maar als TO al zegt dat de eigenaren in de 70 zijn, denk ik niet dat ze zich heel erg druk maken om de restschuld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Jun 2015 09:44

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Maura schreef:Misschien leg ik het compleet verkeerd uit, maar als een huis voor 395 op de markt heeft gestaan en nu is gezakt naar 255, dan lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat ze het voor 230 van de hand doen. Maar wie niet waagt, wie niet wint.


En dat is zo'n beetje de essentie van de huizenmarkt op dit moment volgens mij. Ik zou het altijd gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis en meer van dat soort clichés.

♥♥
<<

Anoniem154

Bericht 24 Jun 2015 09:50

Re: Huis kopen, hoeveel van de prijs af?

Wat Bazinga zegt...die mensen hebben sowieso overwaarde ga ik gemakshalve vanuit. En stel ze hebben geen kinderen, dan hebben ze de overwaarde enkel om de komende jaren van te kunnen leven. Tja, ik zou toch echt voor eigen portemonnee kiezen, en niet gaan speculeren over evt gekrenkte trots.
Die 10k maakt dan wellicht ook niet veel meer uit.

Succes Tsjip!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron