Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring met direct boeken bij het hotel?

<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 17:36

Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Dat willen wij misschien doen, maar het is toch afwachten hoe dat loopt. We zijn het niet gewend.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 21:48

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Niemand?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jun 2015 21:52

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Misschien een beetje geduld hebben? Je topic is net 4 uur oud, 50 keer geopend en blijkbaar heeft van die 45 mensen niemand daar ervaring mee. Ik kies voor 45 mensen omdat misschien mensen hem al 2x geopend hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jun 2015 21:56

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ik heb weleens een hotel direct geboekt.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Jun 2015 21:59

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ja zowel rechtstreeks als via Booking.com
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Jun 2015 22:03

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ik heb ook weleens rechtstreeks geboekt.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jun 2015 22:07

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Hoezo zou dat niet goed gaan? Zonder tussenpersoon méér kans dat het goedgaat omdat je het rechtstreeks regelt.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 22:10

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Booking kijk ik ook regelmatig, maar de hotels die ik op het oog heb zijn daar net wat duurder en we willen alles zo goedkoop mogelijk doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 22:11

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Pippa schreef:Hoezo zou dat niet goed gaan? Zonder tussenpersoon méér kans dat het goedgaat omdat je het rechtstreeks regelt.


Oh maar ik geloof ook wel dat het goed kan gaan, maar wij zijn het niet gewend. Voor ons is het helemaal nieuwe en ben dan toch een beetje achterdochtig denk ik daarin.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 23 Jun 2015 22:37

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ik zie niet in wat het verschil is tussen boeken bij een reisagent of bij een hotel. Bij een reisagent is het ook maar afwachten of het goed gaat.
Of je bekijkt van een andere kant en gaat er gewoon vanuit dat het goed gaat. Met 'doemdenken' kom je er niet.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 23 Jun 2015 22:40

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ik boek juist liever rechtstreeks bij een hotel. Voor mijn gevoel heb ik dan meer kans dat het goed gaat omdat er dan niks tussenzit. :) Je hebt dan ook een bevestiging van het hotel zelf.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jun 2015 22:45

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

En via expedia?
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 22:52

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Jorja schreef:Ik zie niet in wat het verschil is tussen boeken bij een reisagent of bij een hotel. Bij een reisagent is het ook maar afwachten of het goed gaat.
Of je bekijkt van een andere kant en gaat er gewoon vanuit dat het goed gaat. Met 'doemdenken' kom je er niet.



Maar die zijn aangesloten bij de ANVR en SGR waar ik kijk. Nu is het een hotel in een land waar ik maar 2 mnd ben geweest en eigenlijk is het dus een nieuw land voor me.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2015 22:58

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Pippa schreef:En via expedia?



Voor zover ik weet bied geen enkele nederlandse organisatie het hotel aan waar we heen willen. Als we die echt willen is er geen keuze dan het bij het hotel zelf boeken en anders maar wat anders.
Het fijne is dat dit hotel aan alle wensen voldoet en voordelig is de andere die ik op het oog heb zijn al gauw 200,00 duurder en daar kan je daar veel mee doen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 23 Jun 2015 23:08

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Maar wat zegt het dat het dat ze bij een organisatie zijn aangesloten? Dat is alleen van belang om dat het een tussenpersoon is. Jij geeft je geld aan een organisatie en je moet er op vertrouwen dat ze het aan het hotel geven namens jou. Een hotel geef je rechtreeks het geld, daar gaat heus niet zomaar iets mis. Zolang je bij het hotel zelf boekt en het een hotel is dat goed staat aangeschreven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 23 Jun 2015 23:10

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Als je de site van het hotel hebt wil ik best even kijken of ik er (als redelijk ervaren reiziger) zou boeken.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 23 Jun 2015 23:34

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ja, wel eens gedaan. Ik zie daar geen risico's in.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2015 09:04

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Jorja schreef:Maar wat zegt het dat het dat ze bij een organisatie zijn aangesloten? Dat is alleen van belang om dat het een tussenpersoon is. Jij geeft je geld aan een organisatie en je moet er op vertrouwen dat ze het aan het hotel geven namens jou. Een hotel geef je rechtreeks het geld, daar gaat heus niet zomaar iets mis. Zolang je bij het hotel zelf boekt en het een hotel is dat goed staat aangeschreven.


Ik weet ergens ook wel dat het goed zal gaan,maar ik zal wel sceptisch daarin zijn. Moet gewoon wat meer vertrouwen hebben.
Het heet '' Close 2 C Holiday Home '' en de reviews zijn over het algemeen goed. Het is een accommodatie naar ons budget en andere wensen dus opzich prima.

Hoe ga jij het beoordelen? Ben wel benieuwd.


http://close2cholidayhome.com/
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 24 Jun 2015 18:57

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

DIt ziet er qua plaatjes prima uit. Het ligt wel in het drukste deel van Goa, maar goed, dat is jullie keuze. EN vraag op tijd een visum aan bij de regering. https://indiavisa-in.com/?gclid=CjwKEAj ... oCPi3w_wcB
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jun 2015 08:55

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

http://www.curliesgoa.com/

Leuke parkje he waar we heen willen. Vind het wel leuk dat het wat druk is, zo loop je ook naar veel dingen, scheelt weer een taxi en/of scooter huren.

Dit is de andere site, ze bieden nog meer accommodaties aan. Curlies beach shack is 5 min. lopen van ons hotel en dat is nogal popi heb ik begrepen. Het ziet er erg leuk en gezellig uit. Heb een kanaal van een meid gevonden en zij reist heel India rond vn voor de hotspots het zijn leuke filmpjes.

Visum gaan we op tijd aanvragen bij de regering nog wel, komt goed en we hebben hulp van familie ed.

Had jij vaccinaties gehaald voor Goa?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 25 Jun 2015 16:38

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Ja ik herinner me van die tijd dat ik hepatitis heb gehaald en nog een. Maar gewoon even kijken op de website van de GGD wat ze adviseren. Mogelijk ook nog malaria-tabletten?
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jun 2015 17:40

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

GGD gaat daar niet over daarvoor moet ik advies inwinnen bij LCR best raar eigenlijk. Ze zullen met allerlei verhalen aankomen mbt malaria, maar daar moet je niet intrappen aangezien het niet nodig is. Mijn neefje is er meerdere keren geweest en hij raad het af en zegt dat ik niet in de verhalen moet trappen. Hij kan het weten.

Moet eerlijk zeggen dat ik blijf twijfelen. Aan de ene kant wil ik er graag eens heen, heerlijk dat eten 2 weken lang zonder gezeik als vega zijnde. Aan de andere kant denk ik wil ik dit wel en wil ik liever naar Jamaica.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jun 2015 18:00

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

caribbeanlover schreef:GGD gaat daar niet over daarvoor moet ik advies inwinnen bij LCR best raar eigenlijk. Ze zullen met allerlei verhalen aankomen mbt malaria, maar daar moet je niet intrappen aangezien het niet nodig is. Mijn neefje is er meerdere keren geweest en hij raad het af en zegt dat ik niet in de verhalen moet trappen. Hij kan het weten.



Het LCR geeft informatie, maar om de prikken te halen moet je toch naar een vaccinatiebureau. Afhankelijk van je woonplaats is dat de GGD, of Travel Clinic, Travel Doctor (of de huisarts).
Ik zou overigens uitgaan van het advies van de arts, en niet van je neefje.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jun 2015 18:08

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Caulfield schreef:
caribbeanlover schreef:GGD gaat daar niet over daarvoor moet ik advies inwinnen bij LCR best raar eigenlijk. Ze zullen met allerlei verhalen aankomen mbt malaria, maar daar moet je niet intrappen aangezien het niet nodig is. Mijn neefje is er meerdere keren geweest en hij raad het af en zegt dat ik niet in de verhalen moet trappen. Hij kan het weten.



Het LCR geeft informatie, maar om de prikken te halen moet je toch naar een vaccinatiebureau. Afhankelijk van je woonplaats is dat de GGD, of Travel Clinic, Travel Doctor (of de huisarts).
Ik zou overigens uitgaan van het advies van de arts, en niet van je neefje.


Ik weet dat ik voor de prikken naar de GGD moet. Ze zullen je van alles wijsmaken om ze wel te nemen. Mijn neefje is er heel vaal geweest dus hem vertrouw ik hij het zegt dat echt niet zomaar. Vaak worden mensen al ziek van het innemen wat vooraf al moet dus nee bedankt!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 25 Jun 2015 19:06

Re: Ervaring met direct boeken bij het hotel?

Mwah je neemt wel zelf het risico als je je vaccinaties en je malaria niet neemt. Ik ken ook mensen die wel malaria hebben gekregen, nou doe me dan die pillen maar. Zeker omdat je de kortwerkende krijgt, die is helemaal niet zo vervelend.
En als ik LCR kijk, moet je buiktyfus (gehad), DTP en Hepatitis A (ook allebei gedaan), heb er mijn vaccinatiepaspoort even op nagekeken.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers