Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken

<<

Anoniem186

Bericht 23 Jun 2015 13:02

Waterpokken

Heeft er iemand nog tips? Mijn dochter heeft sinds vandaag de waterpokken. Wat helpt nou echt goed?
Ze zit nu al een uur in een havermout en kamille bad. Ik heb een pot sudocreme, kidsclin en mentholpoeder staan. Ik dacht zelf om straks eerst met de sudocreme te beginnen. Maar ik kan wel wat advies gebruiken.
En geven jullie PCM als ze echt ziek zijn? Of onderdrukt dat de antistoffen?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Jun 2015 13:41

Re: Waterpokken

Vervelend zeg! Wij hebben er eigenlijk weinig aan gedaan, heb geen goede tips, sorry. N. had er niet zo heel veel en had weinig last. Wel beterschap gewenst voor D. Hoop dat ze er snel vanaf is!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 23 Jun 2015 13:45

Re: Waterpokken

Ik weet niet meer zoveel van toen onze oudste ze had, maar ik gebruikte toen wel calendulan van vsm.
Waarschijnlijk heeft de jongste ze over een paar weken, bij de gastouder hadden er kindjes de waterpokken. Ben benieuwd.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 23 Jun 2015 13:48

Re: Waterpokken

onze dochter heeft het ook net gehad, heb haar geen pcm gegeven ze is er wel ziek van geweest maar dat was voordat ik wist dat het de waterpokken waren, maar ik denk ook niet dat het echt kwaad kan.
bij haar hielp een zemelenbad heel goed maar dat zal wel hetzelfde zijn als havermout.
en ik had calendulan van vsm dat adviseerde ze me bij de drogist daar heb ik de jeukende pokjes mee aangetipt.
hopelijk is ze er snel weer vanaf. succes en beterschap!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 23 Jun 2015 13:53

Re: Waterpokken

Hier was het zemelenbad (havermout) de oplossing icm kidsclin.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 23 Jun 2015 14:52

Re: Waterpokken

N was echt heel erg ziek, 3 dagen lang op schoot en huilen van de pijn, hij had ook 40 graden koorts. Hij heeft de maximale dosis pcm gehad.
L had ook heel veel blaasjes, maar gelukkig minder last. Ze heeft wel een paar kauwtabletjes pcm gehad, maar of dat nu echt nodig was geweest weet ik niet. Geen idee of het iets kan onderdrukken.
Sudocreme heb ik niet gebruikt, droogt dat de blaasjes ook sneller in? Had ik dat maar eerder geweten....

Kidsclin beviel in elk geval erg goed.
Het duurt hier wel lang voordat de vlekjes niet meer zichtbaar zijn, bij N staat zijn rug nog vol en ook op zijn hoofdhuid heeft hij nog veel korstjes, terwijl het 3 juni al begonnen is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 23 Jun 2015 15:14

Re: Waterpokken

Kate heeft het 2 weken geleden heel erg gehad, die heb ik bij haar geslachtsorganen ingesmeerd met sudocreme en verder ingesmeerd met Heltix, koelgel van de apotheek en een zemelenbadje elke avond. Ook weer niet te vaak in bad dan vullen de blaasjes zich met water.

Succes, ik ontdek ze net ook bij Lois..
<<

Icon

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 18 Feb 2015 14:44

Bericht 23 Jun 2015 15:40

Re: Waterpokken

Ik heb mijn dochter wel PCM gegeven, maar zij had eerst ook koorts. Verder heb ik haar elke avond in bad gezet met een washand of hydrofielluier gevuld met havermout. Zo kun je goed de pokken deppen. Ook heb ik Kidsclin gebruikt, dat verkoelt namelijk. Kidsclin kun je ook nog in de koelkast zetten, dan verkoelt het nog meer (logisch :))
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Jun 2015 15:52

Re: Waterpokken

Mijn zoontje had wel veel koorts en ik heb hem bij hoge koorts (40+) wel paracetamol gegeven. Daarnaast heb ik druppels gehaald tegen de jeuk, Fenistril. Mentholpoeder heb ik ook gebruikt. Bij hem was het ongeveer 2 weken zichtbaar denk ik, maar hij had het voornamelijk op zijn buik/rug/geslachtsdelen en op zijn hoofdhuid.
2012 & 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 23 Jun 2015 22:16

Re: Waterpokken

De oudst is 2 week lang echt flink ziek geweest... Kind was 1 wandelende pok.bij haar heb ik van alles geprobeerd maar niks hielp.

Bij de middelste hielp dat van vsm wel, maar hij had er niet echt last van.

Beterschap... En succes!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jun 2015 12:19

Re: Waterpokken

Hoe lang duurde het bij jullie kinderen voordat de waterpokken op z'n hoogtepunt waren? Ik dacht dat ze binnen een dag helemaal onder zou zitten. Maar ze spreiden zich maar langzaam uit.

Sterkte parel, met L.!

Hier heeft dochter er eigenlijk weinig last van. Ze is gewoon vrolijk en heeft geen koorts. Ik vind het zo stom dat ze niet gewoon naar school mag.

MrsMath, wat sneu dat hij er zo'n last van had! Die tip van de sudocreme kreeg ik van een vriendin.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 24 Jun 2015 18:48

Re: Waterpokken

Hier had hij er ook niet super veel last van. Ben wel gelijk met een havermout bad begonnen en calendulan. Heb hem de eerste dag wel wat gegeven omdat hij gewoon niet lekker was, de andere dagen nauwelijks last ervan
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jul 2015 14:31

Re: Waterpokken

Wat een verschil in uitingsvormen lees ik hier. N. had vorige week ineens een pokkenuitbraak, de dag dat we op vakantie gingen. Ze had het op de armen en benen en bij de mond. Buik en rug en hoofd verder niks. Ze heeft 4 avonden in een zemelenbad gezeten en zo vaak als nodig ingesmeerd met gel van Heltiq. Het is even behoorlijk rood geweest en ze had heel veel blaasjes. Er zaten ook een paar grote vlekken. Heel zielig. Nu is het aan het verdwijnen. Ze heeft naar mijn weten geen jeuk meer. Hebben we dat maar weer gehad.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jul 2015 16:23

Re: Waterpokken

Ja, groot verschil, Exo. Mijn dochter heeft ze aan m'n zoon doorgegeven. Hij kreeg ze vorige week. En dat arme mannetje heeft er zo vreselijk veel last van gehad. Mijn dochter had nog geen tiende van wat hij op z'n lijf had. Z'n hele hoofd zit vol, z'n nek, schaamstreek. Plassen deed gruwelijk zeer. 3 dagen flinke koorts gehad. En hij sliep amper, nachtenlang maar 3 uurtjes per dag. Wat een hel zeg. Ik ben blij dat we er bijna vanaf zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jul 2015 16:51

Re: Waterpokken

Ach wat sneu Jans :( Dan heeft hij het goed te pakken gehad!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 13 Jul 2015 18:13

Re: Waterpokken

Ik deed ze één keer per dag in een havermout bad. Twee keer per dag smeerde ik alle pokken dik in met sudocreme en tussendoor gebruikte ik van dat waterpokkenschuim en van die calendulan emulsie.
Na 3 dagen waren ze jeukvrij. Sterkte, het is zo zielig :(

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers