Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar ben jij goed in?

<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 25 Jun 2015 16:53

Re: Waar ben jij goed in?

Geel schreef:
Moederkoekje schreef:En dat is af en toe best lastig inderdaad. Ik leef op mijn gevoel (op intuïtie, met mijn hart) en mijn man leeft op zijn verstand (met zijn hoofd, volledig rationeel). Dat zorgt weleens voor problemen.
Ja, maar het gaat dus niet per se over je intuïtie of over je verstand. Ik leef ook met mijn hart, maar ik ben wel sensitief. Het verschil gaat over hoe je informatie binnenhaalt. Of je zintuiglijke informatie voorrang geeft, dus wat je ziet/hoort/ruikt/voelt/proeft of dat je meer aandacht geeft aan symbolen, indrukken, betekenissen. Hier lees je daar meer over http://www.myersbriggs.org/my-mbti-pers ... uition.htm


Wat moederkoekje hier zegt is volgens mij meer het verschil tussen T(thinking) en F(feeling) dat is hoe je beslissingen maakt

En Geel: wat grappig! En jij kan het echt al goed uitleggen. Heb je al deze info van je tante? Of heb je je er gewoon meer in verdiept?
<<

Geel

Bericht 25 Jun 2015 17:10

Re: Waar ben jij goed in?

Serena schreef:Wat moederkoekje hier zegt is volgens mij meer het verschil tussen T(thinking) en F(feeling) dat is hoe je beslissingen maakt.
Klopt!

Serena schreef:En Geel: wat grappig! En jij kan het echt al goed uitleggen. Heb je al deze info van je tante? Of heb je je er gewoon meer in verdiept?
Een combinatie. Zij vertelt er wel goed over en ik vond het zo interessant dat ik zelf ook op zoek ben gegaan. Vandaer. :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jun 2015 20:44

Re: Waar ben jij goed in?

Wat leuk zeg! Ik heb hem twee keer gedaan, twee verschillende sites. Beide keren komt er ESTJ uit. En het klopt gewoon wat er staat.

Ik vind mezelf geen leider maar ik ben echt geen volger haha. Ik doe altijd alsof ik heel goed tegen kritiek kan maar dan moet ik eerst een tijd sporten voordat ik het kan 'verwerken'.
Echt leuk om te lezen dat al die punten gewoon waar zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 26 Jun 2015 07:41

Re: Waar ben jij goed in?

Spencer schreef:Wat leuk zeg! Ik heb hem twee keer gedaan, twee verschillende sites. Beide keren komt er ESTJ uit. En het klopt gewoon wat er staat.

Ik vind mezelf geen leider maar ik ben echt geen volger haha. Ik doe altijd alsof ik heel goed tegen kritiek kan maar dan moet ik eerst een tijd sporten voordat ik het kan 'verwerken'.
Echt leuk om te lezen dat al die punten gewoon waar zijn.

Twinsies! Alleen staan bij mij de letters een beetje op een andere volgorde.

Maakt uit Geel? Komt dat door de gradatie van welke letter je bent en hoe meer je het bent hoe linkser de letter staat?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25125

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2015 08:17

Re: Waar ben jij goed in?

Volgens mij kan dat niet hoor Carrie, dat ze op een andere volgorde staan! Denk dat jij gewoon ESTJ bent ook. Ik dus ook, maar heb me verder nog niet zo goed ingelezen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 26 Jun 2015 08:20

Re: Waar ben jij goed in?

Bliss schreef:Volgens mij kan dat niet hoor Carrie, dat ze op een andere volgorde staan! Denk dat jij gewoon ESTJ bent ook. Ik dus ook, maar heb me verder nog niet zo goed ingelezen.


Oja ik zie het nu. Ik keek blijkbaar niet met mijn ogen maar met mijn neus. Ik heb de letters zelf gehusseld.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 26 Jun 2015 08:34

Re: Waar ben jij goed in?

Vet interessant dit. Maar ik heb issues uit te vinden wat ik ben. Mijn werk en prive verschillen behoorlijk, en dan is alles ook nog eens afhankelijk van de setting. Dus mocht iemand deze vrijdag zich vervelen en er over na willen denken ;)

Op mijn werk ben ik rustig, afwachtend en ook vaak echt meningsloos op momenten dat ik vind dat ik te weinig kennis heb van zaken (en ik ben best snel onder de indruk van de kwaliteiten van anderen) maar wanneer ik zeker ben van mezelf geef ik mijn mening en kan ik ook sturend en leidinggevend zijn. Ik merk wel dat hoe langer ik werk (nu 3 jaar) en hoe meer ik in de materie zit me ontwikkel naar het laatste. Maar ik kan qua kennis gewoon niet altijd op tegen anderen en dat vind ik lastig.

Voorbeeld, ik ben best verlegen en stap niet snel op mensen/groepen af. De eerste keer dat ik iemand ontmoet ben ik vrij rustig maar wanneer ik iemand een beetje ken en me volledig op mijn gemak voel ben ik heel druk en blijf maar praten.

Ik doe eerst voor ik denk, heb weinig geduld, ben impulsief, hou niet regeltjes en kan slecht omgaan met hele 'blauwe' mensen. Maarrr ik ben wel heel netjes, gestructureerd en netjes qua spullen en huishouden. Wbt het voorbeeld van het weekend, ik heb het liefst veel afspraken geplanned en voel me onrustig als ik op een zaterdag alleen op de bank zit, maar komt een druk weekend daadwerkelijk dichterbij dan kan ik er ook tegenop zien en zou ik juist willen dat ik niks had. Haha hoezo tegenstrijdig alles.

Hoe vul ik nou zo'n test in? haha op basis van werk of prive? Ik ga het eens proberen.


De 16persoonlijkheden test zegt ENFJ- De Mentor. Bij de 123 jung ESFJ.

Mm beide kloppen best wel, niet alles maar wel in grote lijnen.
Smile, it's free!
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 08:47

Re: Waar ben jij goed in?

Op basis van algeheel gevoel haha.

De test is niet zo heel zwart wit want je kunt kiezen hoe links of rechts je het pijltje zet. Als jij in 80% van de gevallen op een bepaalde manier reageert of iets geregeld wilt hebben dan kun je dat pijltje behoorlijk rechts zetten bijv. Als jij vindt dat je prive 70% zo reageert en in werk situaties 50% dan zou ik hem gewoon op een klein tikje naar rechts zetten (60% in totaal).

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Engelse test een stuk uitgebreider vind. Dat zijn wel een stuk of 60 a 70 vragen.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 08:55

Re: Waar ben jij goed in?

Geel schreef:Zo ben ik gaan solliciteren op een flexibele baan als receptioniste, náást mijn freelancewerk. Het werkt echt als een trein dit, echt ongelofelijk. Mijn E houdt van mensen en de buitenwereld, mijn S houdt van hands-onwerk, mijn F houdt van zoeken naar harmonie voor anderen en mijn P houdt van improviseren. Nou, kaboemtsjjj.


Ohh waar moet ik op solliciteren :smile:

I = Ik ben liever iets meer op de achtergrond te vinden waar ik wel bergen werk kan verzetten en ruim voor deadlines klaar kan zijn en het werk zeer uitgebreid kan afleveren.
N = Ik ben wel een dromer/creatieveling, wil het graag anders oplossen dan 'zoals altijd'. Ik werk graag met mensen om ze een stap verder te helpen.
F = Mijn hoogste score is elke keer op F. Alles gebeurt bij mij op basis van gevoel. Ik wil mezelf bezig houden met het welzijn van andere. Ik heb zeer grote voorkeur voor een klein en hecht team. Daarnaast doet geld mij echt vrij weinig als 'beloning'. Ik wil betaald worden omdat mijn baas vertrouwen heeft in mijn als werknemer, niet omdat ik bepaalde commerciële doelen moet behalen. Dan word ik dood en dood ongelukkig.
J = Ondanks dat ik echt geen routinematig werk wil doen wil ik wel een kader hebben en weten wat ik in een bepaalde tijd moet afronden (bijv. een To do list). Ik heb daarnaast een behoorlijke 9-5 mentaliteit omdat ik veel waarde hecht aan mijn eigen, rustige avonden om op te laden. Ik zou nooit kunnen werken in onregelmatige diensten (been there, done that) en dat trek ik gewoon niet.


Wie verteld mij waar ik aan 't werk kan gaan? :love:
<<

Geel

Bericht 26 Jun 2015 09:56

Re: Waar ben jij goed in?

Carrie schreef:Oja ik zie het nu. Ik keek blijkbaar niet met mijn ogen maar met mijn neus. Ik heb de letters zelf gehusseld.
:lol:

Op Twitter: "Lekker creatief met letters bezig geweest vandaag."
<<

Geel

Bericht 26 Jun 2015 10:13

Re: Waar ben jij goed in?

Lavendel schreef:Vet interessant dit. Maar ik heb issues uit te vinden wat ik ben. Mijn werk en prive verschillen behoorlijk, en dan is alles ook nog eens afhankelijk van de setting. Dus mocht iemand deze vrijdag zich vervelen en er over na willen denken ;)

Op mijn werk ben ik rustig, afwachtend en ook vaak echt meningsloos op momenten dat ik vind dat ik te weinig kennis heb van zaken (en ik ben best snel onder de indruk van de kwaliteiten van anderen) maar wanneer ik zeker ben van mezelf geef ik mijn mening en kan ik ook sturend en leidinggevend zijn. Ik merk wel dat hoe langer ik werk (nu 3 jaar) en hoe meer ik in de materie zit me ontwikkel naar het laatste. Maar ik kan qua kennis gewoon niet altijd op tegen anderen en dat vind ik lastig.

Voorbeeld, ik ben best verlegen en stap niet snel op mensen/groepen af. De eerste keer dat ik iemand ontmoet ben ik vrij rustig maar wanneer ik iemand een beetje ken en me volledig op mijn gemak voel ben ik heel druk en blijf maar praten.

Ik doe eerst voor ik denk, heb weinig geduld, ben impulsief, hou niet regeltjes en kan slecht omgaan met hele 'blauwe' mensen. Maarrr ik ben wel heel netjes, gestructureerd en netjes qua spullen en huishouden. Wbt het voorbeeld van het weekend, ik heb het liefst veel afspraken geplanned en voel me onrustig als ik op een zaterdag alleen op de bank zit, maar komt een druk weekend daadwerkelijk dichterbij dan kan ik er ook tegenop zien en zou ik juist willen dat ik niks had. Haha hoezo tegenstrijdig alles.

Hoe vul ik nou zo'n test in? haha op basis van werk of prive? Ik ga het eens proberen.


De 16persoonlijkheden test zegt ENFJ- De Mentor. Bij de 123 jung ESFJ.

Mm beide kloppen best wel, niet alles maar wel in grote lijnen.
Lavendel, het is wel complex ja. Ik herken het hoor, dat je heel netjes bent op je spullen, maar tegelijk niet van regels houdt. Dat je impulsief bent, niet van regels houdt en de ene keer een vol weekend wilt, maar ook heel makkelijk switcht naar dat niet willen, duidt wel op een P aan het eind.

Die laatste letter gaat over de structuur die je het prettigst vindt. Waar je dan over kunt denken: ben je een starter of een afmaker? En als je héél eerlijk naar je gedrag kijkt, voel je je dan meer op je gemak bij 'eerst spelen, dan werken' of 'eerst werken, dan spelen'? Die laatste is best moeilijk, want in Nederland doet iedereen 'eerst werken, dan spelen', dus dat vormt je. Zelf heb ik ontdekt dat ik het beste werk als ik eerst met mensen klets, dingen met m'n handen doe, m'n omgeving (ver)ken voordat ik aan het werk ga. Dat is echt heel erg P. Een J vindt dat overbodig, die gaat gewoon gelijk aan de slag, anders wordt 'ie onrustig.

Over je weekend: dat je onrustig wordt, komt wrsch doordat je een Extravert bent. Niet per se dat je je dag overzichtelijk hebt. Maar dikke kans dat je gewoon onderdeel wilt zijn van waar dingen gebeuren, dat je je energie buiten jezelf haalt. Een Introvert heeft er sneller behoefte aan om dat uit zichzelf te halen.

Ik herken je gedrag op je werk wel. Het zou goed kunnen dat je Feeling, dus dat je veel rekening houdt met mensen en situaties, in combinatie met je Extraversie, dus je gerichtheid op de buitenwereld, ervoor zorgt dat je je gedrag erg laat afhangen van je omgeving/van hoe je overkomt i.p.v. wat jíj vindt/weet/wilt.
<<

Geel

Bericht 26 Jun 2015 10:19

Re: Waar ben jij goed in?

Marni schreef:Ohh waar moet ik op solliciteren :smile: Wie verteld mij waar ik aan 't werk kan gaan? :love:

http://www.16personalities.com/infj-careers
http://www.truity.com/personality-type/INFJ/careers
<<

Anoniem147

Bericht 26 Jun 2015 10:31

Re: Waar ben jij goed in?

Er staan banen bij die truity website die mij zo fantastisch lijken. Bijvoorbeeld 'public health educator' of 'School counselor'. Als ik nu weer terug zou kunnen naar toen ik 15/16 was had ik zulke andere keuzes gemaakt qua profielkeuze/studie met de ervaringen die ik nu heb.

Wel toevallig dat 'Interior Designer' er ook bij staat. Ik blijf het heerlijk vinden om zelf creatief bezig te zijn en mijn eigen plan te trekken maar het feit dat je geen vast inkomen hebt staat mij zo tegen. Ik werk wat dat betreft liever voor een baas i.v.m. zekerheid.
<<

Anoniem114

Bericht 26 Jun 2015 10:36

Re: Waar ben jij goed in?

Oh! Ik weet iets waar ik goed in ben!

Ik kan awesome biefstuk bakken. Echt!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 26 Jun 2015 11:07

Re: Waar ben jij goed in?

Marni schreef:Er staan banen bij die truity website die mij zo fantastisch lijken. Bijvoorbeeld 'public health educator' of 'School counselor'. Als ik nu weer terug zou kunnen naar toen ik 15/16 was had ik zulke andere keuzes gemaakt qua profielkeuze/studie met de ervaringen die ik nu heb.

Wel toevallig dat 'Interior Designer' er ook bij staat. Ik blijf het heerlijk vinden om zelf creatief bezig te zijn en mijn eigen plan te trekken maar het feit dat je geen vast inkomen hebt staat mij zo tegen. Ik werk wat dat betreft liever voor een baas i.v.m. zekerheid.


Ik herken echt precies wat jij zegt! Zit nu ook niet op mijn plek, en merk echt dat ik een verkeerde studiekeuze heb gemaakt. Heb altijd al interesse in psychologie en interior design, maar ben 8 jaar geleden iets gaan doen wat achteraf gewoon niet bij mij past. Hoop dat je eindelijk iets vind wat jij echt wilt. Misschien is 2 banen wat voor jou? Je eigen interieur bureautje en voor de zekerheid een andere baan erbij.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers