Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tradities

<<

Anoniem148

Bericht 22 Jun 2015 16:20

tradities

Nu onze zoon geboren is en ik een mail kreeg met dit als onderwerp, ben ik gaan nadenken.
Hebben jullie tradities met jullie gezin? Bv iets speciaals met kerst of bv vaderdag. Vertel! Benieuwd of ik ideeën op doe. Bij mijn ouders hadden we geen tradities dus ben wel benieuwd want ik vind het wel leuk om zoiets met ons gezin te hebben.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 22 Jun 2015 17:11

Re: tradities

Of je het echt een traditie kan noemen weet ik niet maar wij gaan heel vaak op zaterdag met zn vieren ontbijten in de stad, meestal bij Bagels and Beans. En op vrijdag eind van de middag mogen de kids een bakje chips omdat het weekend dan begonnen is en mijn man dat graag inluid met een biertje en nootjes. Soort vrijdagmiddagborrel maar dan met kids haha.

Vroeg hadden we thuis de traditie om elk jaar naar de Efteling te gaan en op vakantie gingen we ook altijd naar een pretpark in de buurt van waar we op vakantie waren. We zijn nog steeds allemaal dol op pretparken.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Jun 2015 17:14

Re: tradities

Wat leuk om daarover na te denken :) Het voelt vind ik een beetje gek om een traditie te creëren, omdat het dan immers nog geen traditie is, maar idd, die dingen moeten ergens beginnen :smile:

Ik denk dat het het leukst is als je kijkt naar wat jullie leuk vinden om te doen, waar je gelukkig van wordt, en daar een extra draai aan geven op een voor jullie speciale dag, of dat nou een feestdag is of niet... Had je zelf al iets in gedachten? En misschien had je bij je ouders stiekem wel tradities? :) Bijvoorbeeld altijd gourmetten met Kerst? Of met Pasen altijd samen ontbijten? Of dingen die jullie standaard zo deden op vakantie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jun 2015 17:15

Re: tradities

Soort van traditie: Ik zet s op kerstochtend op de foto onder de kerstboom met een zelfuitgezochte bal (afgelopen kerst kon ze pas echt zelf kiezen natuurlijk) en haar kerstoutfit. Dit wil ik de komende jaren ook volhouden, leuk om de groei op de foto's en een vreselijk lelijke boom met allemaal verschillende ballen. Lijkt me over 20 jaar echt geweldig :)
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jun 2015 17:30

Re: tradities

Elk jaar met kerst een boek kado krijgen. Idee 'gepikt' van marin :)
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Jun 2015 17:36

Re: tradities

Oreo schreef:Elk jaar met kerst een boek kado krijgen. Idee 'gepikt' van marin :)


Dat doen mijn vriend en ik inderdaad ook en willen we straks met kind ook zeker voortzetten. Ook al is het nog maar een babietje, die boekenkast wordt alvast gevuld :).
Verder gaan we het nog wel zien..hopelijk op zondag samen in bed ontbijten. Krijg nu altijd worstenbroodjes op bed en lijkt me heerlijk om straks als gezinnetje lekker op zondagochtend in bed te keuvelen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Jun 2015 20:12

Re: tradities

Als we allemaal vakantie hebben naar de markt om een snoep molentje te halen :)!
En slechte traditie, op oudejaarsdag eten we niet gewoon, we snoepen alleen maar lekkere dingen zoals knijpertjes, oliebollen, chips ect.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem148

Bericht 22 Jun 2015 20:50

Re: tradities

Wat zijn knijpertjes?

Tradities hadden we niet. Behalve eten met kerst maar dat was niet echt uitgebreider dan anders maar wel in de kamer.

Met kerst doe ik nu ook. Een boek maar ook een spelletje. Vorig jaar een spel voor met z'n tweeën maar dit jaar ga ik iets zoeken wat wij in de loop van volgende jaar met zoon kan spelen.
Dus om lezen te stimuleren maar ook samen spelen. Geen speelgoed want wij vieren wel gewoon sinterklaas.
Wil wel een traditie van maken om op zaterdagmorgen met de intocht pepernoten te gaan bakken. Dat vind ik echt leuk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Jun 2015 21:04

Re: tradities

Ik mocht vroeger altijd een boek uitzoeken als het kinderboekenweek was. En nu koop ik in de kinderboekenweek een boek voor mijn dochter. Als ze wat ouder is mag ze het zelf uitzoeken

Op L haar verjaardag gaan we een dagje wat leuks doen. Haar eerste verjaardag zijn we naar de dierentuin geweest en haar tweede verjaardag naar plopsaland.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem127

Bericht 22 Jun 2015 22:29

Re: tradities

Highway schreef:Soort van traditie: Ik zet s op kerstochtend op de foto onder de kerstboom met een zelfuitgezochte bal (afgelopen kerst kon ze pas echt zelf kiezen natuurlijk) en haar kerstoutfit. Dit wil ik de komende jaren ook volhouden, leuk om de groei op de foto's en een vreselijk lelijke boom met allemaal verschillende ballen. Lijkt me over 20 jaar echt geweldig :)


Wat een leuke en originele traditie zeg :)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2015 07:05

Re: tradities

Wij hadden naast vader- en moederdag ook kinderdag, dat was op de eerste dag van de zomervakantie en dan mochten we kiezen wat we wilde eten, gingen we wat leuks doen ( naar een speeltuin of zo) en mochten we een boek uitzoeken, dat boek konden we dan mooi lezen als we onderweg waren naar onze vakantiebestemming.
Ik vind het wel leuk om dat later ook te doen, zeker omdat onze zoon 10 dagen voor Sinterklaas jarig is en alle cadeautjes dus achter elkaar krijgt , dan mag hij in de zomer iets uitzoeken om buiten te spelen of zo.

Daarnaast hebben mijn man en ik besloten dat we geen (grote) cadeau's kopen voor vader,- of moederdag maar dat we er een dagje met het gezin van maken. Zo zijn we met moederdag wezen picknicken in het park en afgelopen zondag met vaderdag zijn we in een restaurant wezen lunchen waar mijn man altijd nog een keer heen wilde ( S zat er gezellig bij, af en toe een slokje thee en te knagen op wat brood). En een knutsel vinden we uiteraard leuk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2015 07:15

Re: tradities

Twellie schreef:
Highway schreef:Soort van traditie: Ik zet s op kerstochtend op de foto onder de kerstboom met een zelfuitgezochte bal (afgelopen kerst kon ze pas echt zelf kiezen natuurlijk) en haar kerstoutfit. Dit wil ik de komende jaren ook volhouden, leuk om de groei op de foto's en een vreselijk lelijke boom met allemaal verschillende ballen. Lijkt me over 20 jaar echt geweldig :)


Wat een leuke en originele traditie zeg :)


Dit hebben ze bij een vriend van ons ook gedaan, hij heeft nog 3 broers en de oudste is 32 nu, ze nemen nog steeds elk jaar een kerstbal mee en ook het eerste kleinkind doet mee inmiddels. Die boom ziet er overigens echt niet uit, met lichtgevende Disney ballen e.d. maar de traditie is wel echt heel leuk.
Elk jaar weer dezelfde discussie wie, welke bal uitzocht heeft trouwens, dat weten ze niet meer met 4 jongen en ruim 30 jaar aan kerstballen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem123

Bericht 23 Jun 2015 07:35

Re: tradities

Met kerst een spel onder de boom
Op oudjaarsavond kip en ggehaktballetjes eten.
met sinterklaas zelfgemaakte chocomelk drinken en zelfgemaakte gevulde speculaas eten
met vader en moeder dag een dagje weg
ze krijgen straks geen geld met hun rapport maar ze mogen kiezen wat we gaan eten
en op hun verjaardag mogen ze ook kiezen. Dat doet de oudste nu al
en op zondag is het gezinsdag. Iedere zondag doen we iets samen met het gezin. Vind ik op zich niet echt een traditie, maar wel iets wat ik belangrijk vind.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jun 2015 08:58

Re: tradities

Twellie schreef:
Highway schreef:Soort van traditie: Ik zet s op kerstochtend op de foto onder de kerstboom met een zelfuitgezochte bal (afgelopen kerst kon ze pas echt zelf kiezen natuurlijk) en haar kerstoutfit. Dit wil ik de komende jaren ook volhouden, leuk om de groei op de foto's en een vreselijk lelijke boom met allemaal verschillende ballen. Lijkt me over 20 jaar echt geweldig :)


Wat een leuke en originele traditie zeg :)


Ja super leuk! Misschien neem ik deze wel over :D
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jun 2015 09:10

Re: tradities

Carrie schreef:
Twellie schreef:
Highway schreef:Soort van traditie: Ik zet s op kerstochtend op de foto onder de kerstboom met een zelfuitgezochte bal (afgelopen kerst kon ze pas echt zelf kiezen natuurlijk) en haar kerstoutfit. Dit wil ik de komende jaren ook volhouden, leuk om de groei op de foto's en een vreselijk lelijke boom met allemaal verschillende ballen. Lijkt me over 20 jaar echt geweldig :)


Wat een leuke en originele traditie zeg :)


Ja super leuk! Misschien neem ik deze wel over :D


Super leuk inderdaad! Ga ik onthouden!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jun 2015 09:20

Re: tradities

Wij maakten vroeger ieder jaar een 'staatsieportret' bij de kerstboom als gezin, maar nadat mijn vader overleed zijn we daarmee gestopt.
We hebben nog wel een paar tradities. Op de verjaardag van mijn vader eten we altijd moorkoppen (zijn lievelingsgebakjes), het laatste weekend van de zomervakantie gaan we met z'n allen naar de pannenkoekenboerderij en op mijn halfjaardag (een half jaar na mijn verjaardag) krijg ik altijd een kaartje of een cadeautje van mijn moeder.
Oh en met de familie van mijn man eten we op nieuwjaarsdag altijd spareribs.

♥♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2015 11:50

Re: tradities

Wij hadden elke vrijdagavond feest, mijn ouders zetten dan allerlei lekkere dingen op de keukentafel (chips, snoepjes, cake etc.) en wij mochten dan 1 bakje vullen met wat we lekker vonden en plofte daarna op de bank om iets leuk te gaan kijken met zijn allen. Daar keek ik echt altijd naar uit.

Als ik jarig was kreeg ik ontbijt op bed.

Mijn moeder kwam ook een tijdlang elke avond 10 minuutjes bij mij op bed zitten en dan kreeg ik alleen-tijd. Ik had veel broertje en zusjes dus dat was soms wel fijn en voelde heel bijzonder. Dan mocht ik zeggen wat ik wilde of gewoon gezellig even kletsen. Dit is niet echt een jarenlange traditie. Mijn moeder verzon steeds iets nieuws, daarom meiden die zich afvragen of ze het dag doorspreken nog kunnen invoeren ook al is hun kindje geen baby meer: waarom niet? Je kunt elke dag iets veranderen he :). Ik vond dat wel leuk en speels dat mijn moeder soms met een nieuw idee kwam.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2015 15:19

Re: tradities

Wij hebben een paar 'kleine' traditietjes.
B mag ieder jaar met kerst een eigen kerstbal uitzoeken, die we dan ook in de boom hangen en op de foto zetten.
Op haar verjaardag maakt iemand van ons een foto van het gezin, met haar verjaardagstaart erop, hier eindig ik ieder jaarfotoboek mee.
Op de dag dat de zomervakantie begint eten we wat lekkers (mac bijvoorbeeld)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jun 2015 20:58

Re: tradities

Wij ontbijten iedere zondag samen, met Ds verjaardag gaan we altijd wat leuks doen - een dagje uit met ons gezin. Dat willen wij als traditie houden en natuurlijk straks ook met Js verjaardag.
We hebben dit jaar voor t eerst een gezinsfoto gemaakt en wil dit voortaan ieder jaar doen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem134

Bericht 30 Jun 2015 09:00

Re: tradities

Wij hebben wel wat tradities.
- De jarige mag kiezen wat gegeten word, en met een verjaardag doen we iets leuks (speeltuin/dierentuin/zwemmen)
- Iedere zomer gaan we met mijn ouders en zusje met gezin naar de Efteling
- In de Kinderboekenweek kopen we een leuk voorleesboek, nu kiest nog de oudste, later zullen ze dat samen doen
- De sinterklaasintocht kijken we op tv met warme chocolademelk en kruidnoten/speculaas etc.
- De dag na de intocht op tv gaan we naar de sint intocht in het dorp waar ik vandaan kom
- Dag nadat de Sint weer uit het land is zetten we de kerstboom neer en deze tuigen we op terwijl we naar kerstliedjes
luisteren
- Verder gaan we om de week op zondag naar mijn oma, in de ochtend komt daar de familie bij elkaar
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Jun 2015 09:12

Re: tradities

Bij verjaardagen zingen we elkaar sochtends wakker en geven we cadeautjes op bed
Boek in de Kinderboekenweek
Bij Sinterklaas bakken we eerst pepernoten voor pakjesavond en kijken samen de intocht op tv.
Elke vakantie maken we een foto nu met z'n drieën op het strand
Kerstboomfoto en elk jaar mochten wij vroeger een kerstbal uitzoeken in de winkel. A mag dit nu ook.
Iets bakken voor de opa's en oma's op moeder/ vaderdag
Met Pasen eieren zoeken in de tuin.
Savonds even samen kletsen en met een zelfbedacht slaapliedje naar bed, in dat liedje beleeft het beertje hetzelfde als A die dag.

Na het halen van een diploma gingen we bij de m'n donalds eten(bijv zwemdiploma) bij m'n rijbewijs reden we door de mcdrive. Ik vond dit als kind heel bijzonder want anders kwamen we daar nooit

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers