Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby drinkt zeer weinig of weigert

<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 07:55

Baby drinkt zeer weinig of weigert

-
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Jun 2015 08:14

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Krijgt hij al groente en fruit? Al gewone melk geprobeerd? De kleintjes van SkyWise weigerde ook op een gegeven moment de fles maar die waren wel al 9 mnd.

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, hij heeft de melk echt nog nodig.

Wat nu nog bij me opkomt is zelf laten drinken, zelf de fles vast laten houden. Weet niet of hij dat al kan/snapt?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jun 2015 08:20

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik zou me ook ontzettend zorgen maken Mees. Iets compleet anders; mijn zoon schreeuwde het uit met aankleden, dus heb ik hem naar een osteopaat gebracht. Na 3 behandelingen ging het aankleden zo veel beter. Je hebt geen verwijzing nodig, je zou kunnen bellen of het zin heeft om langs te komen. Misschien ervaart hij iets vervelends tijdens het drinken.

Verder geen ervaring hoor, maar ik wilde dat toch even delen in de hoop dat je er iets aan hebt. Ik denk dat jullie het ontzettend goed oppakken. Sterkte ermee.
L2014 & H2017
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 08:28

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

-
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 21 Jun 2015 08:36

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Rationeel gezien zou ik ook denken, zo lang hij genoeg plasluiers heeft en tevreden is is er niet zoveel aan de hand. Wat dat betreft snap ik de HAP op zich wel. Maar, als ik in jouw schoenen stond zou ik me ook zorgen maken en geholpen willen worden. Misschien kan een osteopaat idd iets voor jullie betekenen. Sterkte!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jun 2015 08:37

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Kan hij een koemelk allergie hebben? Dan weigeren baby's namelijk ook de fles met de lippen op elkaar persen en overstrekken. Komt omdat ze de associatie krijgen met de fles is buikpijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Jun 2015 08:43

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik denk wel dat er iets lichamelijke is, het is niet normaal voor een baby om melk te weigeren hoor. Hopelijk weet/kan de osteopaat iets voor jullie doen.

Katrien jou reactie snap ik ook wel, toen Naomi zo ziek was vorige week had ze ook voldoende plasluiers, maar nu zitten haar luiers ook echt vol. Dat verschil merkte ik pas toen ze weer beter was en goed dronk.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 08:47

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

-
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jun 2015 08:49

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik begrijp je zorgen wel. Als hij 450 cc binnen krijgt op een dag, dan kan hij haast niet heel veel dikke plasluiers hebben lijkt me. Aanvankelijk zou ik ook denken, als hij vrolijk en alert is, dan zal het wel goed zijn. Maar als hij niet meer groeit, en het duurt al een hele tijd, dan gaat het toch malen in je hoofd.

Wat voor lichamelijk onderzoek hebben ze tot nu toe gedaan?
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 08:50

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

-
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jun 2015 08:51

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Volgens mij 4 tot 6 plasluiers. Je kunt eens een kopje water in een luier gooien om te voelen hoe zwaar die dan voelt.
Ik heb een tijdje gedacht in het begin dat mijn zoon genoeg plasluiers had, maar dat was helemaal niet zo.
<<

Patsy

Bericht 21 Jun 2015 08:51

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Mees, laatst was mijn oudste ziek en dronk hij ook bijna niet. Ik heb toen de HAP gebeld omdat hij ook haast niet plaste, daar werd verteld dat hij binnen 12 uur sowieso 1X geplast moest hebben. Ik zou, als ik jou was, nu dus nogmaals bellen naar de HAP.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jun 2015 08:52

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik zou echt terug gaan naar de huisarts. Donkere plas is een teken van weinig drinken. Als je genoeg drinkt, heb je lichte plas. Ik zie in mijn zoons plasluiers wel wat geligheid als hij goed vol is, maar echt geen donkergele urine.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 08:53

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

De luiers wegen bij ons bijna even veel als een nieuwe luier.
Er zit vrij weinig in.
Dat is natuurlijk ook niet zo gek als je kijkt naar wat er gedronken wordt.
<<

Patsy

Bericht 21 Jun 2015 08:54

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Sanne schreef:Ik zou echt terug gaan naar de huisarts. Donkere plas is een teken van weinig drinken. Als je genoeg drinkt, heb je lichte plas. Ik zie in mijn zoons plasluiers wel wat geligheid als hij goed vol is, maar echt geen donkergele urine.


Dit.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 08:55

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

X
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jun 2015 08:57

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Aan de bel trekken dan, Mees. Jij maakt je zorgen (terecht) en je zoontje plast bijna niet. Sta er maar op dat ze gedegen onderzoek doen. Vrolijk en alert zijn zegt niet alles. Mijn zoon kreeg de eerste paar weken ook te weinig binnen, maar was wel goed gehumeurd. Hij is gewoon vrolijk en makkelijk aangelegd en laat niet gauw blijken dat er iets mis is.

Misschien zit er iets in zijn mond niet goed, waardoor hij niet goed kan drinken? Mijn zoontje dronk niet effectief door een te korte tongriem. Maar hij krijgt borstvoeding, ik weet niet of een te korte tongriem ook problemen kan geven bij drinken uit de fles.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 21 Jun 2015 08:59

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik zou nu bellen en je verhaal uitleggen en als ze melde dat hij kort geleden hier om nog in het ziekenhuis heeft gelegen. En dan eisen dat ze hem gaan onderzoeken.
kan het geen verborgen reflux zijn trouwens?
<<

Patsy

Bericht 21 Jun 2015 09:01

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Mees schreef:1x binnen 12 uur? Dat wist ik niet. Ons is verteld in het ziekenhuis dat baby's soms 's nachts niet plassen.
Hij wordt binnen een uur wakker, dus dan kijk ik eerst nog even voor we bellen. Zit er dan nog steeds niets in, dan ga ik gelijk bellen!

Die 1X binnen 12 uur was dan wel als uitzondering hoor, niet dat hij maar 2X op een dag hoort te plassen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Jun 2015 09:32

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ik zou indd ook nog is bellen, ook als hij nu wel heeft geplast. Hier wegen zorgen van ouders even zwaar (al dan niet zwaarder) dan lichamelijk onderzoek. Ik vind het dan ook gek dat jullie weer naar huis zijn gestuurd.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Jun 2015 09:39

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Een baby moet trouwens minimaal 500 cc per etmaal binnen krijgen. Huilt hij nog met tranen? En hoe reageert hij verder? Ik zou ook ORS geven tot er een oorzaak gevonden is.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 09:40

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

X
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jun 2015 09:44

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Is het vanaf het begin al dat hij zo slecht drinkt?

KMA kan zich op zoooo veel manieren uiten, het is natuurlijk altijd het proberen waard.
Heeft hij als baby zijnde sonde voeding gehad oid? Wellicht heeft hij een nare mond/slik ervaring gehad, waardoor hij het drinken nu niet fijn vindt.
Ben je al eens bij een logopediste geweest?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Jun 2015 09:48

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Ja logopediste is hier ook in het begin geweest voor Naomi. Die zou je ook kunnen raadplegen.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jun 2015 10:20

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Kma kan pas na een x-periode komen. Zoon is van eind nov en we weten sinds feb-maart pas dat hij kma heeft. Mocht je willen: ik heb hier nog twee blikken kma-voeding staan die we niet meer gebruiken. Nutramigen is dat. Tegen verzendkosten stuur ik het mrt alle liefde toe.

Misschien stomme vraag, maar hebben jullie al geprobeerd via een spuitje melk in zijn mondje te spuiten? Het zoú kunnen helpen en elke mililiter is er eentje.

Sterkte! Snap idd dat je je reuze zorgen maakt!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers