Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby drinkt zeer weinig of weigert

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jun 2015 10:34

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Mees, ik geef dit advies niet vaak maar doe het nu wel. Wanneer je bij de hap niet verder komt, adviseer ik je om te bellen met de Spoedeisende Hulp. Wij nemen bezorgde ouders altijd serieus en overleggen sowieso met een SEH-arts of een kinderarts. Ik vind een hele nacht niet plassen, donkere urine en niet groeien wel verontrustend en snap je zorgen heel goed. Hopelijk wordt je serieus genomen vandaag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Jun 2015 10:34

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Hier ook meisjes die liever geen melk drinken dan wel. Paar tips die je wellicht kan proberen ;

- liggend in zijn bed voeden alvorens hij gaat slapen
- al over naar voeding 2 (smaakt anders)
- elke voeding rijstebloem vanille bij of een druppeltje diksap
- groter gat in de speen (dan gaat het sneller en verslikt hij zich wellicht maar daar went hij wel aan)

Hier is de voeding van mijn dochters altijd verdikt geweest en de jongste drinkt alles uit de papspeen met 3 scheppen nutriton. Dat gaat snel maar ze is zo lui als de neten. Nu drinkt ze zo'n 500/600 cc pr dag in 4 flessen.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 10:45

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

X
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Jun 2015 11:47

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Fijn dat je langs mag komen. Ik ben benieuwd hoe het gaat/is gegaan.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 21 Jun 2015 12:14

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

X
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem134

Bericht 21 Jun 2015 19:01

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Wat vervelend, klinkt in ieder geval erg bekend.

Mijn jongste dochter is van augustus, vanaf haar geboorte had ze veel moeite met drinken, dronk weinig, spuugde veel, overstrekte enorm. Uiteindelijk is ze begin november 2 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze uitgedroogd was, uiteindelijk bleek dat ze reflux en koemelkallergie had. Met andere voeding gaat het nu beter.

Dochter heeft nog nooit meer dan 500 a 600ml per dag gedronken (misschien een enkele keer), eerder minder. Onze kinderarts vond het voldoende als ze 500ml per dag drinkt, meer krijgen we er niet in en niet ieder kindje schijnt evenveel nodig te hebben.
Ze laat altijd een deel van haar flessen staan, inmiddels drinkt ze gelukkig wel wat water. N. groeide ook niet heel goed en nu nog is het maar een heel licht meisje dat langzaam groeit(haast 11 maanden en 7,2kg bij 70cm).

Wat hier hielp toen we op de SEH kwamen was dat ik in een schema duidelijk bij had gehouden, hoeveel ze dronk, op wat voor manier (rustig, huilen, wegduwen van de fles, spugen, hoorde ik gerommel in haar buikje, lag ze als een plank of juist verkrampt), wanneer ze een poep/plasluier had en hoe deze eruit zag.

Ik hoop dat je er met de huisarts aan uit komt en anders bij de huisarts gewoon vragen om een doorverwijzing naar de kinderarts.
<<

Anoniem171

Bericht 21 Jun 2015 19:14

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Vervelend dat hij zo weinig drinkt. Moeilijk om weer uit deze vicieuze cirkel te komen.
Heb je altijd flesvoeding gegeven? Niets voorgevallen (te hete melk, ziek geweest, verslikt?).
Als echt is uitgesloten dat hij niets lichamelijk heeft dan is het misschien een idee om melk iets in te dikken en op een lepeltje te geven. Of fruit met veel vocht (meloen, peer) aan te bieden zodat hij daar op kan sabbelen. Of anders op een nat washandjes laten sabbelen, zodat hij wat vocht extra binnen krijgt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jun 2015 19:42

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Fijn dat je in elk geval serieus genomen bent! Goede tips gehad. Sterkte!
L2014 & H2017
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Jun 2015 21:00

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

Wat naar Mees en deels herkenbaar helaas. Onze dochter is rond 4 a 5 maanden slechter gaan groeien, drinkt wel vaak aan de borst (snel afgeleid dus kleine beetjes) maar weigert vast voedsel regelmatig. Melk wil ze alleen rechtstreeks uit de borst trouwens, alle andere manieren en soorten weigert ze pertinent. We zijn sinds een paar maanden bij de kinderarts onder begeleiding, maar met 11 maanden, 7.3 kilo en 72 cm zit ze continu op de grens waarbij kinderarts (langere tijd) sondevoeding wil adviseren. Ook hier lichamelijk geen oorzaak te vinden trouwens, we hebben bloedonderzoeken, diëtist en prelogopedist gehad maar de enige die nu iets verbetering lijkt te kunnen geven is de osteopaat.

Belangrijkste tip die ik uit ervaring kan geven, en gelijk het allermoeilijkste; toch echt loslaten. Dochter heeft periodes dat ze alles weigert en nauwelijks eet, ik vind dat loslaten dan ook vreselijk moeilijk. Als dat me niet zelf lukt zorg ik voor afleiding; voeden met bezoek erbij zodat ik minder op haar eten let bijv. Dat 'breekt' soms de negatieve spiraal weer waarna het beter gaat.

Hoe gaat het slapen trouwens? Is het verder een onrustig, beweeglijk kindje of juist niet?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 22 Jun 2015 09:14

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

X
Laatst gewijzigd door Mees op 11 Okt 2022 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Jun 2015 18:49

Re: Baby drinkt zeer weinig of weigert

En hoeveel woog hij?
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers