Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik voel me zo ellendig

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jun 2015 22:15

Ik voel me zo ellendig

Eigenlijk al vanaf het moment dat ik vakantie heb (nu bijna 3 weken) voel ik me helemaal niet fijn. Ik voel me heel erg opgejaagd, alsof ik heel veel moet doen, terwijl er niets uit mijn handen komt. Ik kan niet genieten van dingen (ook niet van 2 weken Frankrijk, heb alleen maar af zitten tellen tot we weer naar huis gingen). Voel me onwijs angstig, ben erg bezig met de dood(niet dat ik dood wil, juist de angst om dood te gaan en iedereen te verliezen). En ik ben zo verschrikkelijk moe. Ik weet de vermoeidheid aan de hooikoorts, maar het is me nu gewoon echt allemaal te veel. Ik voel me continu alsof ik moet huilen, maar het lukt niet.
Wat is dit verrot zeg. Ik heb me nog nooit zo gevoeld. Snap ook niet hoe het komt. En beter nog; hoe kom ik er weer vanaf? :(
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jun 2015 22:17

Re: Ik voel me zo ellendig

Door naar de dokter te gaan, bloed te laten prikken en even na te laten kijken of dat allemaal wel in orde is qua waardes!

:hug:
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jun 2015 22:41

Re: Ik voel me zo ellendig

Bedankt voor de tip Lejow :) Ik heb idd gisteren bloed laten prikken, dus het is even afwachten op de uitslag.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Jun 2015 22:42

Re: Ik voel me zo ellendig

Ik zou als het al even duurt inderdaad ook even langs de huisarts gaan. Wel rot dat je je al zolang ellendig voelt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Jun 2015 22:42

Re: Ik voel me zo ellendig

Oh onze berichten kruisen elkaar zie ik :wink: goed dat je bent geweest.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jun 2015 22:44

Re: Ik voel me zo ellendig

Gijs. schreef:Bedankt voor de tip Lejow :) Ik heb idd gisteren bloed laten prikken, dus het is even afwachten op de uitslag.



Ja vanuit daar kun je dan in ieder geval uitsluiten of het lichamelijk is!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jun 2015 22:45

Re: Ik voel me zo ellendig

Ja, alleen heb ik het er met hem niet echt over gehad... Haha. Ik heb een knobbeltje in mijn nek, waarvoor ik bloed moest laten prikken. Maar hij heeft wel meerdere dingen aangekruist om te laten testen (ook omdat ik nog steeds bossen met haar verlies en ik al blauwe plekken krijg als iemand naar me wijst)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Jun 2015 22:51

Re: Ik voel me zo ellendig

Oei dat klinkt niet fijn. Hopen dat de uitslag er snel is.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem131

Bericht 20 Jun 2015 22:56

Re: Ik voel me zo ellendig

Ik herken het wel vanuit m'n B12 en vitamine D gebrek. Op deze combinatie checken ze bijna nooit dus dat zou ik wel navragen.
En sterkte. Het is zo klote om je zo te voelen!
<<

anoniem203

Bericht 20 Jun 2015 22:58

Re: Ik voel me zo ellendig

Sinds dat de jongste geboren is heb ik ook met vlagen dat ik ontzettend angstig ben. Ik heb ook vaak nog levensechte nare nachtmerries waar ik soms wel een paar dagen last van heb. En de vermoeidheid en een opgejaagd gevoel herken ik ook wel. Soms loop ik echt als een kip zonder kop door het huis. Ik gooi het eigenlijk gewoon nog op ontzwangeren. Bij de oudste werd ik na 1,5 jaar ook pas de oude ik dus ik denk dat het nu ook gewoon wat langer duurt bij mij dan de welkbekende 9 maanden.

Ik hoop dat het knobbeltje in je nek iets ontschuldigs is en dat het bij jou ook nog een soort van ontzwangeren is. Sterkte!
<<

Anoniem272

Bericht 21 Jun 2015 16:48

Re: Ik voel me zo ellendig

Wat naar, ook dat je helemaal niet van je vakantie hebt genoten hierdoor. Zijn het klachten die je al vaker met vlagen hebt gehad of is dit de eerste keer?

Ik heb al van kinds af aan periodes waarin ik me voel zoals jij omschrijft. In mijn kindertijd is er nooit iets gevonden. Nu als volwassene ben ik weer dokters langsgegaan etc. en is er uiteindelijk een gegeneraliseerde angststoornis vastgesteld. Ik heb een tijdje antidepressiva geslikt en een mindfulnesscursus gedaan. Inmiddels ben ik gestopt met de medicijnen en ga ik erg vaak hardlopen, dat geeft ongeveer hetzelfde effect (meer rust in mijn hoofd, ik voel me fitter, en meer alsof ik de wereld aan kan).

Mocht er geen vitaminetekort zijn en niks anders lichamelijks, probeer dan vooral te bewegen, dat zou mijn advies zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jun 2015 16:53

Re: Ik voel me zo ellendig

He wat naar voor je. Hopelijk kun je iets met bovenstaande tips en voel je je snel weet wat meer mens.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 21 Jun 2015 17:11

Re: Ik voel me zo ellendig

Wat naar voor je, Gijs. Hierboven staan al een goede tips waarvan ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik wil je veel sterkte wensen.
2014 2016
<<

Anoniem211

Bericht 21 Jun 2015 17:18

Re: Ik voel me zo ellendig

Klinkt als burn-out verschijnselen.. Daar al op gegoogled?
<<

Anoniem130

Bericht 21 Jun 2015 20:18

Re: Ik voel me zo ellendig

Marilyn schreef:Klinkt als burn-out verschijnselen.. Daar al op gegoogled?


Klinkt inderdaad ook wel als burnout/overspannen of eventueel angststoornis/hyperventilatie daar moest ik als eerste aan denken (daar hebben mensen vaak een heel vertekend beeld van:kan zich ook uiten als Veel gespannen zijn en verkeerd ademen). Lichamelijk zou het een hyperthyreoidie kunnen zijn. Denk dat de huisarts dat wel checkt!

Klinkt totaal niet als vitamine b/d gebrek.

Edit: zie dat hierboven heel goed advies gegeven wordt door filoria
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Jun 2015 20:33

Re: Ik voel me zo ellendig

Wat rot dat je je zo voelt :hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11580

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jun 2015 20:41

Re: Ik voel me zo ellendig

Klinkt herkenbaar helaas, hopelijk komt er snel een oplossing. :hug:
2015 💙
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Jun 2015 20:44

Re: Ik voel me zo ellendig

Ik hoop dat je het verhaaltje gelezen hebt ;), ik heb het even weggehaald.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 22 Jun 2015 09:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem163

Bericht 21 Jun 2015 21:06

Re: Ik voel me zo ellendig

Oh, Gijs toch, dat is niet tof. Klinkt of je er even doorheen zit.

Mijn advies: Blijf niet tobben maar maak het bespreekbaar bij de huisarts.

Het kan soms ook helpen je angsten op te schrijven. Letterlijk van je af schrijven. Boekje dicht en weg leggen.
Het woorden geven aan angst kan sons ook helpen om iets te relativeren.

Hou je taai!
<<

Anoniem154

Bericht 21 Jun 2015 21:38

Re: Ik voel me zo ellendig

Weg

Hoe staat het nu met die plannen waar je laatst over schreef, is dat niet iets wat je een doel geeft, iets waar je mee bezig kunt zijn? Zijn er dingen waar je nog wel energie uit kunt halen?
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 22 Jun 2015 14:19, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Ferme

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 23 Mei 2015 22:26

Bericht 21 Jun 2015 22:10

Re: Ik voel me zo ellendig

Dit klinkt inderdaad meer als een burn out. Ik zit sinds september 2014 thuis met een ernstige burn out waarbij later nog PTSS, gegeneraliseerde angststoornis en depressie bij kwam kijken. Bij mij begon het ook met nergens meer zin in hebben, tegen dingen gaan opzien, doodmoe zijn, niet meer in slaap kunnen vallen angstig zijn voor dingen die ik niet kon plaatsen, paniek voelen om niets, ontzettend benauwd zijn, hartkloppingen, huilbuien, hoofdpijn, dubbel zien. Het echt letterlijke op zijn. Op een gegeven moment ben ik wel naar de huisarts gegaan, daar doorverwezen naar de psycholoog, en daar kom ik nu nog wekelijks. Ik gebruik momenteel 3 verschillende anti depressiva. Probeer het zelf asjeblieft niet zover te laten komen. Trek aan de bel, neem je rust en stel jezelf voorop. Wat heb jij nodig om jezelf beter te gaan voelen? Veel sterkte :hug:
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 22 Jun 2015 09:53

Re: Ik voel me zo ellendig

Lieve allemaal, bedankt voor jullie verhalen en tips. Voor degene die hetzelfde voelen, jullie ook sterkte!
Ik heb zoiets nog nooit eerder gehad (alleen tijdens mijn zwangerschap dan, onder invloed van hormonen )
Hardlopen probeer ik idd al zoveel mogelijk te doen, dan kik mijn hoofd wel redelijk leeghouden. Opruimen en schoonmaken kan ik me helemaal niet toe zetten...
Een burnout weet ik niet. Ik zou niet weten waar het dan door zou moeten komen. Het zijn gewoon allemaal kleine dingetjes die ik normaal zou kunnen handelen en nu teveel zijn. Net bijvoorbeeld bericht gekregen dat onze gastouder ziek is. Niemand uit ons netwerk kan oppassen de komende dagen. Dan raak ik zo gestrest, zie gewoon geen oplossing.

Wolbol, wat naar dat je daar zo'n last van hebt. Ik zou toch wel even naar de ha gaan hoor! Al is het maar om je verhaal te doen.
We gaan aankomende week ons huis te koop zetten, maar verder kan ik de plannen ook nog niet omzetten in iets specifieks. Dus dat is ook wel lastig. Het speelt continu door mn hoofd maar ik kan er nog niet echt iets mee.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem272

Bericht 22 Jun 2015 19:02

Re: Ik voel me zo ellendig

Als je dit soort klachten hebt en je kunt ze niet plaatsen, zou ik erop aandringen bij de huisarts dat jullie samen kijken welke stappen mogelijk zijn (praktijkbegeleider, psycholoog etc.), mocht er lichamelijk niks aan de hand zijn. Laat je niet afschepen hoor, wat je omschrijft klinkt erg naar!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Jun 2015 12:04

Re: Ik voel me zo ellendig

oh lieve Gijs, laat je niet gek maken hoor!

Ik ben pasgeleden ook naar de huisarts geweest omdat ik het even allemaal niet meer kon overzien, het werd me even teveel. Zij heeft me doorgestuurd naar de praktijkondersteuner, en ik moet zeggen dat hij me even weer buiten de situatie heeft kunnen zetten en ik er weer met een frisse blik naar kan kijken.

Ik hoop dat je snel weer de oude bent!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Jun 2015 13:38

Re: Ik voel me zo ellendig

Hoe gaat het nu Gijs? Zijn er al uitslagen?
Trots op mijn stoere ventje!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers