Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kunnen uggs nog?

<<

Anoniem 82

Bericht 27 Sep 2013 16:57

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb ze altijd al lelijk gevonden. Maar heel stiekem heb ik een paar neppe van Action gekocht een paar jaar terug. Voor als het echt heeeeeeel koud is en ik voor een langere tijd buiten loop. Verder wil ik er niet vrijwillig op gezien worden.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Sep 2013 17:04

Re: Kunnen uggs nog?

Ik vind uggs lelijk, altijd al gevonden. Maakt ook niet uit, hoe iemand zich verder kleedt, uggs blijven gewoon lelijk en lomp in mijn ogen.

En met betrekking tot het dierenleed.. Ik vind het lastig van ik er precies van moet vinden. Ik bedoel: Ik kan wel stellig zeggen van dat ze er dieren voor hebben moeten lijden en dat ik ze dan ook daardoor o.a. niet zou kopen, maar waar ligt de grens? Er zijn bijvoorbeeld ook nog steeds genoeg kledingwinkels die kleding verkopen die door kinderarbeid zijn gemaakt of in erbarmelijke omstandigheden, het is dus niet alleen maar dierenleed. En daar denkt ook bijna niemand bij na, terwijl ik zeker weet dat bijna iedereen wel wat in zijn of haar kast heeft hangen waar een ander veel te hard voor heeft moeten werken. Ik ook waarschijnlijk. Dus ja, tuurlijk kan je er rekening mee houden en erbij nadenken als je wat wil kopen, maar hoever ga je hierin? Let je dan echt alleen op het dierenleed of let je er ook op dat het niet door kinderen is gemaakt of in erbarmelijke omstandigheden? Want dat is eigenlijk net zo erg als je je er in hebt verdiept.
<<

Anoniem 47

Bericht 27 Sep 2013 18:53

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb een paar Uggs. Ik vind ze heerlijk zitten en zal ze ook aankomende winter dragen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 18:57

Re: Kunnen uggs nog?

Intoxicated schreef:Ik heb ook een kalfsleren jasje. Ook best zielig, maar ik vind hem zo mooi.

Ik vind leren schoenen ook zoveel mooier dan nepleer en het blijft veel langer goed.

Tja, vroeger werden er ook beesten doodgemaakt om te eten en om dingen voor in huis van te maken. That's life. Een mens kan nou eenmaal makkelijker een dier slachten dan andersom.


Dit is ook een mooie, domme vergelijking. Vroeger werden dieren niet in grote aantallen gefokt vervoerd en geslacht. Men had zelf een dier op het land, dat men zelf slachtte als de rond dat rijp voor was. En dan werd alles van het dier inderdaad gebruikt. Of men joeg op dieren in het wild.
Een vergelijking die nergens op slaat dus.
Ik ga er nu even vanuit dat jij je uggs niet van een schaap uit eigen tuin hebt gemaakt.

En nee, ik zet geen gif neer
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 19:54

Re: Kunnen uggs nog?

Nouja prima dan. Als jij je daar druk om wil maken ben je daar helemaal vrij in natuurlijk.

Mijn doet het vrij weinig. Ik blijf bij het punt dat wij nou eenmaal dieren kunnen moorden. Een leeuw kan ook een mens op eten tja.. Wij slaan daar als mensen misschien wat in door, maar ik voel mij niet geroepen om als dieren activiste te gaan staan protesteren.

Gevalletje meningsverschil.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Sep 2013 20:03

Re: Kunnen uggs nog?

http://www.youtube.com/embed/gL9kooIbx1M

Voor de dames met Uggs en alle varianten daarvan met schaapswol (EMU) erin, bekijk bovenstaande link even.

Dit doen ze met schapen die geen wol meer opleveren maar getransporteerd worden naar landen waar veel schaap wordt gegeten (moslimlanden).
Na een hele nare reis waar er al een heleboel schapen doodgaan en in hun eigen poep en pies staan, worden ze daarna over de straat getrokken aan een poot om vervolgens levend gevild te worden. Walgelijk filmpje, let op, zeer schokkend! :shock:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 20:11

Re: Kunnen uggs nog?

Hier lees je weer wat anders over orginele Uggs.



But there will always be rumour-mongers who try to sour things for this very successful brand and one such rumour is that the process of making the UGG boots is actually quite cruel to the sheep. So what are these rumours and are they true? Well, the PETA organisation (People for the Ethical Treatment of Animals) has been saying that making UGG boots is cruel to sheep but it is in their interests to say this. PETA say that the merino sheep (this is the sheep that the wool comes from to make the UGGs) is sometimes tortured to death if they become awkward during the process of obtaining their wool to make the UGGs. They also say that the merino sheep grows so much wool that it creates folds in their skin which is then sometimes cut during the shearing process and these wounds are left open which is dangerous and cruel to the sheep. PETA have been known to exaggerate their facts a bit though. However, if you think about it a bit more, sheep are not killed for their wool, they are only sheared and the shearing process is one which has always been done for hundreds of years so it is a natural part of life for sheep, they would get very hot in summer if they had their great big woolly coats on. That is not to say that occasionally some sheep may be cut or wounded during the shearing process but probably not to the extent that they are tortured or killed. The merino wool is only used for lining the UGG boots and no other parts of the sheep are needed since the outside and the bottom of the boots are all man-made anyway. So this kind of suggestion about cruelty to sheep to get wool for UGG boots attempts to taint the UGG brand but it is probably not a well-founded argument.

It would come down to something of a personal choice for the individual who is thinking of buying a pair and whether they agree with what they hear and maybe, if they are unsure, for them to research it themselves to help them make up their own minds regarding any animal cruelty issues. On the flip side of that though is the argument that surely the popularity of the UGG over the past ten years has meant that the demand for merino wool has been consistent and therefore helping the economy and sheep farmers alike?. There's another thing to consider.

I've just graduated and now I'm working for Cloggs.co.uk. We stock a full range of UGG Boots. Our site also contains useful information about the UGG Australia brand and its practices.



Article Source: http://EzineArticles.com/5245346

Leuk hoor al die verhalen van activisten, maar die kunnen ook veel aandikken.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:13

Re: Kunnen uggs nog?

Intoxicated schreef:Nouja prima dan. Als jij je daar druk om wil maken ben je daar helemaal vrij in natuurlijk.

Mijn doet het vrij weinig. Ik blijf bij het punt dat wij nou eenmaal dieren kunnen moorden. Een leeuw kan ook een mens op eten tja.. Wij slaan daar als mensen misschien wat in door, maar ik voel mij niet geroepen om als dieren activiste te gaan staan protesteren.

Gevalletje meningsverschil.


Wij kunnen inderdaad een dier moorden, maar dan moet je ook wel eerlijk de strijd aangaan en niet je vlees verpakt kopen. Daar is niets natuurlijk aan. Dan heb ik nog meer respect voor de matador die zelf het gevecht aangaat en weet waar zijn biefstuk vandaan komt. En dan ook niet zeuren als je ziek wordt als gevolg van zieke dieren of wanneer antibiotica niet meer aanslaat.
En dan is het ook de natuur als een hond een andere hond doodbijt, of een kat.

Ik ben geen dierenactivist, ik ga alleen bewust met leven om. Daarin speelt afkomst, ras of diersoort geen rol.
<<

Artemis

Bericht 27 Sep 2013 20:21

Re: Kunnen uggs nog?

Ik zou spontaan 3 paar aanschaffen. En een broodje shoarma eten.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:22

Re: Kunnen uggs nog?

Artemis schreef:Ik zou spontaan 3 paar aanschaffen. En een broodje shoarma eten.


Stoer.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 20:25

Re: Kunnen uggs nog?

Surya schreef:
Intoxicated schreef:Nouja prima dan. Als jij je daar druk om wil maken ben je daar helemaal vrij in natuurlijk.

Mijn doet het vrij weinig. Ik blijf bij het punt dat wij nou eenmaal dieren kunnen moorden. Een leeuw kan ook een mens op eten tja.. Wij slaan daar als mensen misschien wat in door, maar ik voel mij niet geroepen om als dieren activiste te gaan staan protesteren.

Gevalletje meningsverschil.


Wij kunnen inderdaad een dier moorden, maar dan moet je ook wel eerlijk de strijd aangaan en niet je vlees verpakt kopen. Daar is niets natuurlijk aan. Dan heb ik nog meer respect voor de matador die zelf het gevecht aangaat en weet waar zijn biefstuk vandaan komt. En dan ook niet zeuren als je ziek wordt als gevolg van zieke dieren of wanneer antibiotica niet meer aanslaat.
En dan is het ook de natuur als een hond een andere hond doodbijt, of een kat.

Ik ben geen dierenactivist, ik ga alleen bewust met leven om. Daarin speelt afkomst, ras of diersoort geen rol.



Daarom eet ik biologisch vlees. Niet omdat het leven van de dieren beter is (dat is mooi meegenomen, natuurlijk. Fijn voor de dieren). Maar ik eet puur biologisch omdat het beter voor mijn lichaam is.
<<

Artemis

Bericht 27 Sep 2013 20:25

Re: Kunnen uggs nog?

Sorry, ik kan erg slecht tegen van die anti campagnes. Van die bejaardenmishandeling reclame wil ik ook altijd een opa gaan slaan.

Ze vraagt of uggs nog in zijn. Niet of ze verantwoord zijn, ik vermoed namelijk dat de gemiddelde leren schoen er niet beter vanaf komt. Dus wat is het verschil tussen uggs en een andere leren schoen? En nee, ik ga niet op plastic of rubber lopen. Ik eet ook dieren, dus ik trek ze ook aan.

Ik ga ook niet in elk topic over het gemiddelde h&m jurkje foto's plaatsen van kinderarbeid.
<<

Brownie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:00

Bericht 27 Sep 2013 20:29

Re: Kunnen uggs nog?

Moet dat nou echt allemaal die filmpjes? Over het dierenleed wat er eventueel aan vooraf gaat bij het maken van zo'n soort schoen kan je beter een nieuw topic openen en de discussie voortzetten.

Ik heb geen Uggs, vind ze ook niet heel mooi of lelijk. Maar of iets nu wel of niet "kan", daar houd ik me niet aan op. Ik koop wat ik mooi vind.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 20:29

Re: Kunnen uggs nog?

hahahaha die reclame vindt mijn vriend ook zo vervelend!

Het is natuurlijk heel zielig als zoiets gebeurt, maar kijk naar de rest van wereld. Er is zoveel leed.

Dat gaat nooit opgelost worden.

En inderdaad. Kopen we allemaal biologisch katoen? Huhuh ik dacht het ook. En kinderarbeid, echt heel zielig. School is natuurlijk veel beter. Maar dat is er gewoon niet in die landen en die kinderen zijn blij dat ze eten krijgen. Echt ik gun ze meer, maar zo is het nou eenmaal niet.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:36

Re: Kunnen uggs nog?

Ja, en op die manier werden en worden er in oorlogen ook miljoenen mensen gemarteld en gedood. gewoon de andere kant op kijken, want je kunt er toch niets aan doen en als je er niets aan kunt doen, kun je er net zo goed aan meewerken.
Survival of the fittest.
Laatst gewijzigd door Surya op 27 Sep 2013 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 20:37

Re: Kunnen uggs nog?

Ja, dat is inderdaad zo.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 20:39

Re: Kunnen uggs nog?

Moet ik naar Syrie vliegen en zeggen 'Jongens, misschien is dit niet zo'n slim plan'?

Of moet ik geld storten, naar een rekening waarbij 80% toch niet op de juiste plek komt.

Ik ben gewoon een realist. Er gebeuren rampen op de wereld, er gaan mensen dood. Ik erken deze problemen maar het gaat nooit oplossen als er mensen blijven die hun ego niet aan de kant kunnen zetten. (Gekke rijke dictators etc).
<<

Anoniem83

Bericht 27 Sep 2013 20:44

Re: Kunnen uggs nog?

Tegenstrijdige verhalen, die had ik ook al eerder gelezen. Lijkt mij toch dat wanneer het bewezen is dat er zulk dierenleed bij gemoeid is, zo'n groot merk als Ugg toch andere leveranciers zoekt. Alles voor een goede reputatie. Wat dat betreft heb ik zoiets van onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dan maar hypocriet.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:46

Re: Kunnen uggs nog?

Het zijn niet de rijke dictators met grote ego's die het verkloten, zolang die geen medestanders hebben en mensen die eraan meewerken, hebben veel minder macht.
het zijn ook gewoon de mensen die ten koste van alles hun eigen wensen en behoeften willen vervullen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:48

Re: Kunnen uggs nog?

xxxMINIxxx schreef:Tegenstrijdige verhalen, die had ik ook al eerder gelezen. Lijkt mij toch dat wanneer het bewezen is dat er zulk dierenleed bij gemoeid is, zo'n groot merk als Ugg toch andere leveranciers zoekt. Alles voor een goede reputatie. Wat dat betreft heb ik zoiets van onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dan maar hypocriet.


Waar komen de beelden dan vandaan? En zijn een paar schoenen echt zooooooo verschrikkelijk belangrijk in een wereld waarin we een overschot aan keuze hebben?
<<

Anoniem57

Bericht 27 Sep 2013 20:49

Re: Kunnen uggs nog?

Ik ben gek op uggs, het is dat ze zo duur zijn anders had ik 60 paar gehad. Het zal me echt weinig schelen wat een ander daarvan vindt.
<<

Anoniem83

Bericht 27 Sep 2013 20:50

Re: Kunnen uggs nog?

Survival of the fittest, inderdaad zo gaat dat al eeuwen. Er zal echt nooit een vredelievende wereld komen, en ik laat er ook niet mijn bloeddruk van afhangen.
<<

Anoniem83

Bericht 27 Sep 2013 20:53

Re: Kunnen uggs nog?

Er zijn nog veel meer producten waar schapenwol voor nodig is. Wie zegt dat die voor Ugg is. Verder vindt ik ze wel mooi dus ja dan wil ik die hebben en niet een ander leren paar waar ze een ander beest voor af hebben gemaakt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 20:58

Re: Kunnen uggs nog?

xxxMINIxxx schreef:Survival of the fittest, inderdaad zo gaat dat al eeuwen. Er zal echt nooit een vredelievende wereld komen, en ik laat er ook niet mijn bloeddruk van afhangen.


Really? Dus degeen met de krachtigste wapens is the fittest? Ik denk namelijk niet dat je het met je blote handen van een koe of stier zult winnen, of zelfs van een schaap. En dan hoeven we ons ok niet zo druk te maken over wat er in de tweede wereld oorlog gebeurde. Het ene ras was gewoon sterker dan het andere. En ook niet als er een kindje wordt doodgebeten door een hond, de hond is sterker. Hoeven we ook niet in te grijpen bij ernstige ziektes, want he, dat is nu eenmaal de natuur.
<<

Anoniem30

Bericht 27 Sep 2013 21:02

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb meerdere paren UGGS, dit jaar echte gekocht, ik vind ze heerlijk zitten, het houdt mijn voeten warm & droog en zal ze ook zeker nog lang blijven dragen :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers