Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kunnen uggs nog?

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Sep 2013 21:14

Re: Kunnen uggs nog?

En ja hoor, ik vind ook bepaalde Uggs mooi en ze zullen vast heel warm zitten maar ik koop ze niet vanwege het dierenleed.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 21:15

Re: Kunnen uggs nog?

Dat begrijp ik dus echt niet en vind ik heel simpel gedacht. Dan zou je het ook kunnen tolereren dat je buurman zijn hond iedere dag een paar trappen geeft. Daarbij zijn er in Nederland steeds meer regels, wordt er steeds meer rekening met het vee gehouden.
Zoveel leed voor iets wat je mooi vindt en niet nodig hebt vind ik bizar.

En ja, ik eet vegetarisch.
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 26 Sep 2013 21:29

Re: Kunnen uggs nog?

Eerlijk gezegd koop ik daar geen ugg minder door. Ik vind ze leuk, ze liggen in de winkel dus ik koop ze. En ja ik eet ook vlees en plofkippen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 21:37

Re: Kunnen uggs nog?

Tja, ik vind dat simpel egoïsme. Maar dat is natuurlijk ook wel hoe veel mensen in elkaar steken; ikke ikke ikke.
Maar wel janken als ze doorziek worden van een bacterie die resistent is voor antibiotica, panisch worden voor gekke koeienziekte q-koorts of varkenspest.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Sep 2013 22:01

Re: Kunnen uggs nog?

Ik wist dat niet van Uggs (ik heb me er ook nooit in verdiept want ik vind ze lelijk dus ik zou ze sowieso niet kopen), maar dat zou voor mij dus wel echt een reden zijn om ze niet te kopen. Ik probeer echt wel veel rekening te houden met dit soort dingen, al let ik er niet altijd even goed op nog... Maar wij eten wel elke week 2 a 3 keer vegetarisch (soms vaker), als we vlees/vis eten dan zijn dat vaak kleine porties en ik probeer dan zoveel mogelijk biologisch te kopen, en ook met andere zaken probeer ik er op te letten (cosmetica enzo).
<<

Anoniem9

Bericht 26 Sep 2013 22:03

Re: Kunnen uggs nog?

Dan maar egoïstisch Surya wat betreft het vlees eten. Ik moet nog altijd om mijn eigen portemonnee denken. Plofkip smaakt er niet minder om.
En wat betreft Uggs, daar heb ik me nooit zo in verdiept. Ik zag ze en heb ze gewoon gekocht. Voor leren schoenen gebeurt precies hetzelfde, alleen dan met koetjes.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Sep 2013 22:09

Re: Kunnen uggs nog?

Maar dat met leren schoenen hetzelfde gebeurt maakt toch niet uit? Dat maakt dit toch niet minder erg. Nogal een drogreden als je het mij vraagt. (niet dat ik dus zeg dat je het dus niet mag kopen ofzo, maar het argument klopt gewoon niet)
Op je portemonnee letten vind ik ook niet echt een sterk argument, je kunt de plofkip ook gewoon niet kopen, dan bespaar je nog meer. (en ik ben dus zelf geen vegetarier dus ik zal er wel niets van mogen zeggen :P , maar toch is dat mijn mening...)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 22:10

Re: Kunnen uggs nog?

Nee hoor, met leer gebeurt niet hetzelfde (overigens koop ik ook geen leren schoenen meer). Koeien gaan niet in bizar grote hoeveelheden, weken of maanden op transport, vechtend met bijtende wonden, tot aan de nek in de urine. In Nederland zijn er regels voor het veetransport. Nog niet ideaal, maar toch.

Maar mogen stierenvechten dan ook? Bontjassen ook? Is kattenbont ook oké? Is het oké om zeehondjes dood te knuppelen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2013 22:10

Re: Kunnen uggs nog?

Dat van die schapen schijnt een hoax te zijn.
Maar hoe dan ook verschrikkelijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 22:12

Re: Kunnen uggs nog?

Nee dat schijnt geen hoax te zijn. Er zijn meerdere dierenrechtenorganisaties mee bezig geweest. In ieder geval de peta.
<<

Anoniem83

Bericht 26 Sep 2013 22:17

Re: Kunnen uggs nog?

Stierenvechten, bontjassen enz. Nee natuurlijk niet oké, maar er is wel vraag naar. Door 'egoïstische' mensen zoals ik helaas. Ik geloof trouwens dat dit de meest extreme situaties zijn die hier geschetst/gefotografeerd zijn en dat het in de regel niet altijd zo gaat, dat geloof ik gewoon niet, zeker niet als er meerdere dierenrechtenorganisaties mee bezig zijn geweest. Maar misschien steek ik dan wel mijn kop in het zand.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Sep 2013 22:20

Re: Kunnen uggs nog?

Ik dacht ook altijd dat het niet zo erg zou zijn maar de foto's en filmpjes spreken voor zich. En er rekening mee houden kan toch geen kwaad? Als mensen alleen maar aan zichzelf denken zal het nooit stoppen.
Zelf hoef je niet te lijden nee, het zijn onschuldige dieren die niet voor zichzelf kunnen opkomen die voor je lijden. Daar zie je niet veel van en als het al in de media komt willen veel mensen het waarschijnlijk niet zien.

Ik wist bijvoorbeeld tot voor kort niet dat dolfinaria ook dierenleed is. Nu ik dat weet zal ik er ook nooit meer heen gaan.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 22:24

Re: Kunnen uggs nog?

Wat is er dan mis met stierenvechten en bontjassen?

Tja, er kunnen zich zoveel dierenrechtenorganisaties voor inzetten, als er genoeg geld aan verdiend wordt, stop je het niet. Er zijn ook organisaties die zich inzetten tegen kattenbont en de afgrijselijke manier waarop wasbeerhondjes worden gefokt en geslacht. Toch gaat het door. Wil niet zeggen dat ik dan ook maar in een bontjas met gaan lopen. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Hoe minder mensen het dragen, hoe minder er geproduceerd zal worden.

En ik denk inderdaad dat je je kop in het zand steekt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Sep 2013 22:25

Re: Kunnen uggs nog?

xxxMINIxxx schreef:Stierenvechten, bontjassen enz. Nee natuurlijk niet oké, maar er is wel vraag naar. Door 'egoïstische' mensen zoals ik helaas. Ik geloof trouwens dat dit de meest extreme situaties zijn die hier geschetst/gefotografeerd zijn en dat het in de regel niet altijd zo gaat, dat geloof ik gewoon niet, zeker niet als er meerdere dierenrechtenorganisaties mee bezig zijn geweest. Maar misschien steek ik dan wel mijn kop in het zand.

Doet het je dan helemaal niks? Maakt het je dan niet uit dat er dieren lijden moeten omdat jij zo graag iets wilt? Als je het al weet, probeer je er toch rekening mee te houden?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem83

Bericht 26 Sep 2013 22:27

Re: Kunnen uggs nog?

Ik ga niet naar stierengevechten, koop geen bontjassen, wil niks van kattenbont e.d. Maar ik koop wel Uggs inderdaad. Het doet me wel wat hoor, ik ben niet harteloos, maar ik koop er geen Uggs minder om sorry...
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Sep 2013 22:33

Re: Kunnen uggs nog?

Dat vind ik dus hypocriet. Waarom het ene leed wel tolereren en het andere niet?
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 10:36

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb ook een kalfsleren jasje. Ook best zielig, maar ik vind hem zo mooi.

Ik vind leren schoenen ook zoveel mooier dan nepleer en het blijft veel langer goed.

Tja, vroeger werden er ook beesten doodgemaakt om te eten en om dingen voor in huis van te maken. That's life. Een mens kan nou eenmaal makkelijker een dier slachten dan andersom.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 10:38

Re: Kunnen uggs nog?

En daarnaast bij leer wordt het hele beest gebruikt. Wat moeten ze dan doen? De huid weggooien?

En hoe vind je dat dat met planten? Die leven ook? Wel zielig om er een paar bloementjes van de plukken.

En muizen in huis? Zet je dan geen vergif neer? Want dat is zo zielig voor die beestjes?
<<

Anoniem9

Bericht 27 Sep 2013 10:43

Re: Kunnen uggs nog?

En vliegen die prikken, sla je die niet dood?
<<

Anoniem301

Bericht 27 Sep 2013 11:06

Re: Kunnen uggs nog?

Intoxicated schreef:En daarnaast bij leer wordt het hele beest gebruikt. Wat moeten ze dan doen? De huid weggooien?

En hoe vind je dat dat met planten? Die leven ook? Wel zielig om er een paar bloementjes van de plukken.

En muizen in huis? Zet je dan geen vergif neer? Want dat is zo zielig voor die beestjes?


Haha planten? Gekkerd, die voelen toch niks. Een plant is totaal iets anders dan een dier.

Ik eet inderdaad geen plofkippen maar biologische vrije uitloop kip, dan maar geen kip. En al het vlees dat ik eet is biologisch en vrije uitloop.Als ik al vlees eet. Zelfde geldt voor de eieren, geen scharreleieren hier. Een vlieg/mug sla ik wel dood, maar verder zet ik alle insecten buiten. Dieren voelen ook pijn. Dat van die UGG's wist ik niet, heb 3 paar UGG's liggen. Ik zal er zeker over nadenken mocht ik een nieuw paar aan willen schaffen.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 27 Sep 2013 11:12

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb laatst bij de Action hele leuke lage uggs gekocht. Ik vind ze heerlijk zitten en op sommige dagen gaat comfort voor mooi. Ik schrik wel van de verhalen over de historie achter uggs, dat wist ik niet. Voor mij zou dat wel een reden zijn om ze niet meer te kopen. Echte uggs zou ik sowieso niet kopen, omdat ik ze te duur vind.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem185

Bericht 27 Sep 2013 15:16

Re: Kunnen uggs nog?

Ik heb nep Uggs.
Ella's.

Afbeelding

Vind ze nog steeds leuk en als het koud is draag ik ze gewoon nog. Dit is denk ik het 3e jaar dat ik met ze in ga.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Sep 2013 15:25

Re: Kunnen uggs nog?

Ik vind ze vreselijk lomp en lelijk en ik zou me schamen om schoenen te dragen waar een dier zo voor heeft moeten lijden. Nee dus, ik vind het niet kunnen. Niet in 2005 en ook niet in 2013. Gewoon niet.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Sep 2013 15:29

Re: Kunnen uggs nog?

Zo kan je inderdaad met alles af komen. Maar nee, ik sla geen vliegen dood, ik zet geen vergif neer voor muizen en ik heb ook geen kussen van dons.
Leren schoenen koop ik bewust niet.

Als je van iets weet dat het dierenleed is, dat er dieren voor moeten lijden dan wil je daar toch rekening mee houden? Dan doe je dat toch gewoon? En anders vind ik het echt hypocriet. Dan is het zoals Surya al zei, ikke, ikke, ikke en de rest kan me niet schelen.
Die dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en moeten van alles ondergaan omdat er mensen zijn die zo nodig Uggs willen of iets anders waar dierenleed aan vooraf gaat.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 27 Sep 2013 16:04

Re: Kunnen uggs nog?

Geen idee, ik heb ze altijd al lelijk gevonden en ik zou ze never nooit dragen :laughcry: Maar ik geloof wel dat ze heerlijk zitten
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers