Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Jun 2015 11:21

N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Even een apart topic omdat ik een bepaald aspect uit de discussie interessant vond: het viel me op dat in de omgeving van Izar bijna iedereen WO deed en dat in de omgeving van Marni bijna iedereen HBO doet. Hoe zit dat bij jullie? Omgeef jij je ook voornamelijk met mensen die op het zelfde niveau geschoold zijn?

Edit: En zo ja, zoek je het bewust een beetje op? Of is dat toevallig zo gelopen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 11:23

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Niet persé, maar ik vind het niet heel gek. Je leert veel mensen toch kennen via je opleiding/werk en dan is het logisch dat je redelijk op hetzelfde niveau zit qua opleiding.

♥♥
<<

Anoniem114

Bericht 18 Jun 2015 11:36

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ik vind 't ook niet heel vreemd, om de reden die Elliot geeft.

Maar goed, technisch gezien ben ik hartstikke ongeschoold; ik heb niet één officiële schooldiploma, maar volgens mij merk je dat niet aan me. M'n vriend is HBO geschoold en ik heb drie beste vriendinnen waarvan de één VMBO diploma heeft, de ander MBO niveau 3 en de derde WO geschoold. Dus dat zegt ook niet heel veel.

Ik vind muzieksmaak bij wijze van spreken belangrijker. Muziek, humor en het delen van normen en waarden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Jun 2015 11:38

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Bij mij klopt het wel, de meeste hebben net als ik WO gedaan, een enkeling HBO. Ik heb bijvoorbeeld geen vrienden/vriendinnen die MBO gedaan hebben, alleen mijn nichtje, met wie ik ook vriendschappelijk omga.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 11:38

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Jeetje Bazzie waarom zit jij nog in mijn 'inner circle'? Met je opleidingsloze leven.


(Dit is een grapje hoor, voordat iedereen over mij heen valt)

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jun 2015 11:39

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

De meeste mensen in mijn omgeving hebben slechts middelbare school of mbo gedaan. Ik kan niet zo iemand opnoemen die wo heeft gedaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jun 2015 11:42

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ik heb eigenlijk ook alleen mensen met WO in mijn omgeving. Persoonlijk denk ik dat het gewoon zo loopt, het grootste deel van mijn vrienden heb ik via mijn studentenvereniging en studievereniging leren kennen. Qua MBO heb ik eigenlijk niemand in mijn directe omgeving en HBO alleen 1 nichtje die ik wat vaker zie.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 18 Jun 2015 11:45

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

In mijn omgeving wat betreft vrienden en collega's ook eigenlijk alleen maar WO, een vriendin HBO.

Edit: met vrienden is dat toevallig zo gelopen. Nouja toevallig, de meeste ken ik via opleidingen.
Collega's niet echt toevallig, dat ligt gewoon aan het type werk.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem114

Bericht 18 Jun 2015 11:49

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Elliot schreef:Jeetje Bazzie waarom zit jij nog in mijn 'inner circle'? Met je opleidingsloze leven.


(Dit is een grapje hoor, voordat iedereen over mij heen valt)


Om je beter te laten voelen over jezelf!
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 18 Jun 2015 11:49

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ligt er maar net aan waar je tijdens je leven je vrienden/kennissen hebt leren kennen. Ik heb zelf HBO gedaan, maar ik heb hele goede vriendinnen waarvan er een paar WO geschoold zijn, een paar HBO en een paar MBO. Dit komt doordat ik mijn beste vriendinnen al ken vanaf dat we peuters waren, en andere vriendinnen heb ik tijdens het uitgaan leren kennen. Aan mijn HBO-opleiding heb ik één vriendin overgehouden. Ik kan me voorstellen dat iemand die tijdens het studentenleven juist veel vriendschappen heeft opgedaan, dan natuurlijk ook meer mensen in zijn/haar omgeving heeft met hetzelfde opleidingsniveau.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jun 2015 11:50

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ik heb werkelijk alles in mijn omgeving, ongeschoold, mbo hbo universitair. Opgeklommen via cursussen enz enz. Opleidingsniveau zegt mij ook niet zo veel. Ik ken extreem intelligente mensen die een mbo opleiding gedaan hebben omdat ze dat nou eenmaal leuk vonden.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2015 11:55

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

De vriendengroep van mijn vriend en mij zijn bijna allemaal Universitair geschoold, (daar kennen de jongens elkaar ook van). Een paar meiden hebben ook aan de universiteit gestudeerd, een aantal hebben HBO en ik heb, samen met nog 1 vriendin, "maar" MBO. Bij mij ligt dit aan gemakzucht en ik wist gewoon écht niet wat ik wilde gaan doen na het MBO.

Laatst had ik het hier toevallig met 1 van de meiden over (die de uni deed) en die wist eigenlijk niet precies wat mijn studie achtergrond was en toen ik vertelde dat ik na het MBO ben gaan werken stond ze me echt aan te gapen. Ze dacht dat ik minstens HBO gedaan had.

Nou ligt het natuurlijk niet perse aan je diploma's hoe slim je bent. Wat ik wel merk tussen mij en vrienden is dat zij vooral studie relateerde kennis hebben en dat ik van heel veel dingen genoeg weet om me te redden. Ook ben ik veel praktischer ingesteld. Misschien juist omdat ik een breder kennisveld heb, valt het minder op dat ik "maar" mbo heb.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Chocolate

Noob

Berichten: 110

Geregistreerd: 13 Jun 2015 21:21

Bericht 18 Jun 2015 12:02

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Mijn vrienden zijn eigenlijk ook allemaal HBO of WO geschoold. Heb in verschillende studentenhuizen gewoond waar ik nog vrienden van over heb en daar woonden eigenlijk geen MBO'ers. Verder kom ik gewoon niet veel MBO'ers tegen, ook niet veel met uitgaan of hobby's e.d. Werk overigens wel op een MBO functie nu dus mijn collega's zijn over het algemeen wel MBO geschoold, maar die zie ik niet meteen als vrienden.

Zoals eerder aangegeven, vaak logisch dat je met mensen omgaat die hetzelfde opleidingsniveau hebben, omdat je daar in een belangrijke tijd van je leven (net uit huis, vreemde stad) mee omgaat. In veel gevallen is het denk ik geen bewuste keuze maar zo gelopen. Zelf vind ik andere dingen in een vriendschap persoonlijk belangrijker dan het opleidingsniveau dat iemand heeft.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2015 12:05

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ooh La La! schreef:Nou ligt het natuurlijk niet perse aan je diploma's hoe slim je bent. Wat ik wel merk tussen mij en vrienden is dat zij vooral studie relateerde kennis hebben en dat ik van heel veel dingen genoeg weet om me te redden. Ook ben ik veel praktischer ingesteld. Misschien juist omdat ik een breder kennisveld heb, valt het minder op dat ik "maar" mbo heb.

Ik merk dit heel erg bij mijn hoog opgeleide collega's.

Anyway, buiten mijn werk hebben de meeste mensen in mijn omgeving een MBO opleiding gedaan. Ik ken maar 1 iemand die aan een uni gestudeerd heeft, een van m`n broers. M`n andere broer heeft daarentegen niet eens een middelbare school diploma haha.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 12:06

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

In mijn omgeving zijn het vooral mensen die MBO of middelbare school hebben. Ik denk wel dat het ook verschilt waar je woont, van mijn leeftijd gaan de meeste mensen hier weg vanwege het ontbreken aan Hogescholen/Universiteiten om een HBO of universitaire opleiding te gaan volgen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jun 2015 12:13

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Mijn meeste vrienden komen hebben het WO of HBO gedaan. Dit heeft te maken dat ik de meeste heb leren kennen bij een studentenvereniging. Ik heb nog 1 vriendin overgehouden aan mijn MBO opleiding, de rest is verwaterd doordat ik in een andere stad ging studeren.
Over het algemeen merk ik wel dat je milieu waarin je leeft, je daar ook je vriendengroep uit voortkomt. Je leert elkaar in dat milieu kennen en vanuit daar ontstaat een vriendschap.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jun 2015 12:16

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

In mijn omgeving en vriendengroep is het een uiteenlooing van geen diploma naar een universitair diploma.
En degene met universitaire achtergrond werkt bij een warenhuis, omdat er weinig werk te vinden is met een universitaire achtergrond.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 18 Jun 2015 12:22

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Bij ons is het heel divers van WO tot alleen een paar cursussen na de middelbareschool. Zolang het mensen zijn met wie we normaal kunnen communiceren is het prima. Het is ook een beetje de instelling die je hebt. Zo is een deel van de familie van mijn man niet heel uh slim. Daar gedragen ze zich ook echt naar, terwijl ik ook mensen ken die niet echt slim zijn maar zij proberen tenminste zich nog fatsoenlijk te gedragen en zich te ontwikkelen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 18 Jun 2015 12:24

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Daarbij zeggen diploma's idd niet heel veel. Ik had alleen mijn mavo certificaat (overgangsbewijsg van 3 naar 4 Havo) en nu mijn HBO.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 18 Jun 2015 12:35

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Heel wisselend. Ik ben in mijn familie de enige met een HBO opleiding. Bij mijn man in de familie heeft juist iedereen minstens een HBO opleiding. Ik ken mijn vriendinnen voornamelijk nog van de basisschool en de middelbare school (en een aantal van het HBO). Al mijn vriendinnen hebben een HBO opleiding gedaan en sommige vriendinnen van mij zijn daarna nog universiteit gaan doen. Mijn man heeft zijn vriendengroep ook nog van de basisschool en de voetbalvereniging. Daarin hebben een antal HBO gedaan, een aantal MBO en een aantal zijn direct na vbo/mavo gaan werken. Heel divers dus. Ik vind dat eigenlijk niet zo gek aangezien wij vrijwel alleen maar langdurige vriendschappen hebben die al in onze kindertijd/tienerjaren zijn ontstaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Jun 2015 13:01

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Mijn vriendengroep is heel erg gevarieerd. Sommigen hebben geen diploma, sommigen HBO, anderen bachelors en nog anderen unief en masters en dingen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jun 2015 13:13

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Ik heb zelf WO gedaan, maar ik ga om met een heel gevarieerde groep mensen. Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand voor opleiding heeft gedaan. Kijk meer naar karakter, humor en de manier waarop iemand in het leven staat.
<<

Geel

Bericht 18 Jun 2015 13:18

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Spencer schreef:De meeste mensen in mijn omgeving hebben slechts middelbare school of mbo gedaan. Ik kan niet zo iemand opnoemen die wo heeft gedaan.
Waarom is dat 'slechts'? Niet doen joh, is toch hartstikke prima?
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2015 13:24

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Bij mij is dat ook verschillend, ik heb vriendinnen die MBO hebben gedaan, HBO en aan de Uni hebben gestudeerd.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 18 Jun 2015 13:28

Re: N.a.v. de WO/HBO/MBO discussie

Nougat schreef:Kijk meer naar karakter, humor en de manier waarop iemand in het leven staat.


Ik hoop toch dat dit voor iedereen geldt. Ik heb mijn vrienden ook niet geselecteerd op opleidingsniveau, en het lijkt mij ook niet dat we om die reden vrienden zijn haha.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers