Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 17 Jun 2015 20:22

Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie?
... vrienden groep van je partner?
... je team van de sport?
... je team op het werk?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem114

Bericht 17 Jun 2015 20:27

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Oh bij m'n schoonfamilie voelde ik me helemaal deel van de familie toen de dochter van m'n schoonzus bij het omkleden zei "Oh je mag best kijken, hoor, Tris. Je bent toch familie? Dan is het goed." Kon wel huilen, haha. En toen ik bij m'n schoonouders op de bank zat en m'n benen onder m'n gat trok en m'n schoonmoeder me een klopje op m'n been gaf. Ik was gewoon thuis en het voelde goed!

Vriendengroep van m'n partner is er niet echt... Hij gaat veel om met z'n collega's en die zie ik niet zo veel.

Ik heb geen sportteam en bij m'n collega's voelde ik me heel erg deel van 't team, toen er om verhalen werd gelachen en persoonlijke anekdotes. 't Is gewoon een kwestie van gevoel, voor mij tenminste.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2015 20:29

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Na een aantal maanden verkering.
... vrienden groep van je partner? Na een aantal maanden verkering en de vrienden een keer of 5 ontmoet te hebben.
... je team van de sport? Na een training of 5 + een wedstrijd.
... je team op het werk? Direct.
<<

Anoniem131

Bericht 17 Jun 2015 20:37

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Rizzoli schreef:N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Niet. Taalbarriere maar ze zijn wel oké.
... vrienden groep van je partner? Daar hoef ik niet bij te horen. Hij ook niet bij die van mij.
... je team van de sport? Ik sport niet in een team
... je team op het werk? Vanaf dag 1. In alle teams was gelijk met iedereen een klik.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 17 Jun 2015 21:06

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Rizzoli schreef:N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? al gelijk na de eerste ontmoeting ben ik eigenlijk overal bij betrokken en 'mag' ik ook alles (als in drinken pakken, komen slapen zonder partner etc.) Die eerste ontmoeting was na 3 weken. Ze waardeerden het al enorm dat ik bereid was om het dialect te volgen en mijn best daarvoor wilde doen om het te begrijpen.
... vrienden groep van je partner? Na 1 minuut, beste vriend trouwde, hij was getuige, ik ging mee, kende nog niemand en ik werd er gelijk bij in opgenomen en ben dat nog steeds (zelfde weekend dat ik mijn schoonouders voor het eerst zag)
... je team van de sport? n.v.t. doe geen teamsport
... je team op het werk? na een paar maanden, verschilt ook wel per team en hoe je jezelf opstelt heb ik ervaren.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Jun 2015 21:12

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Nog steeds niet. Niet omdat ze niet hartelijk (kunnen) zijn, maar ik zie ze gewoon te weinig om echt een band te voelen. Het zijn gewoon goede bekenden waar we op bezoek gaan. Ik voel me niet vrij genoeg om zelf bijvoorbeeld een glas water bij te vullen.
... vrienden groep van je partner? Zelfde als hierboven.
... je team van de sport? N.v.t.
... je team op het werk? Sinds het begin, ik ben er zowat opgegroeid. Eerst werd ik als newbee helemaal wegwijs gemaakt en nu blijkt mijn mening en input erg belangrijk te zijn.
L2014 & H2017
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 17 Jun 2015 22:20

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Rizzoli schreef:N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Wij hebben in feb. wat gekregen, maar eigenlijk vanaf het begin voelde ik me thuis. Vanaf kerst en mijn verjaardag werd dit alleen maar meer
... vrienden groep van je partner?Elkaars vrienden (nog) niet ontmoet
... je team van de sport? Ga zelfstandig zwemmen, verder sport ik niet in een team
... je team op het werk? Heb helaas geen werk, op stages vrij snel
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2015 08:23

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Ik was meteen welkom, maar hoef er niet echt bij te horen ofzo
... vrienden groep van je partner? Vriendengroep? Hij heeft verschillende vrienden, niet per se een vriendengroep. We mogen mekaar, maar om te zeggen dat ik erbij hoor? HIj heeft zijn vrienden en ik de mijne. Ik hoef niet zo nodig bij zijn vrienden(groep) te horen
... je team van de sport? Ik doe niet aan teamsport
... je team op het werk? Niet, daarom ga ik hier ook weg. Maar ik ben sowieso niet echt iemand die ergens bij wil horen geloof ik :)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 18 Jun 2015 08:34

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Maar Carrie, stel dat er nu een familie foto wordt gemaakt. Vind jij dan dat jij daar bij op moet/hoort of niet?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2015 08:45

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Rizzoli schreef:Maar Carrie, stel dat er nu een familie foto wordt gemaakt. Vind jij dan dat jij daar bij op moet/hoort of niet?


Haha oh wat erg he, maar het maakt me echt geen drol uit. Maar goed we zijn getrouwd, we krijgen een kind, dus ik zal vast op die foto komen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Jun 2015 09:02

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

:) haha! Ik zou het ook niet erg vinden als ik niet op de gezinsfoto zou staan van mijn schoonfamilie. Als alle andere aanhang er wel op staat en ik niet zou ik het wel vreemd vinden, maar ik voel me geen onderdeel van hun gezin. Oh ik zal het lijstje even invullen:

... je schoonfamilie? Ze zijn me steeds meer dierbaar geworden, maar ik voel me geen gezinslid.
... vrienden groep van je partner? Van één vriendengroep heb ik me nooit echt onderdeel gevoeld, maar dat hoeft ook niet. Ze zien elkaar ook niet zo vaak. In zijn andere vriendengroep vrij snel, maar ik kende daar ook al een aantal vrienden van.
... je team van de sport? ik heb nog nooit een teamsport gedaan.
... je team op het werk? Dat heeft bij mij wel een jaar of langer geduurd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 09:40

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie?
Volgens mij al vanaf het begin, al blijft de band met mijn schoonfamilie anders dan de band met mijn eigen familie. Bij mijn ouders/zus/oma etc. voel ik me echt thuis, terwijl ik bij mijn schoonfamilie nog wel echt op visite ben. Maar dat vind ik prima hoor, we hebben verder een hele gezellige band.

... vrienden groep van je partner?
Mijn man heeft geen vriendengroep, alleen losse vrienden. Ik kan daar prima mee opschieten maar we gaan niet echt met z'n allen dingen doen ofzo. Hoeft van mij ook niet. Mijn ex had wel echt zo'n vriendengroep waar ik ook bij hoorde en toen dat uitging raakte ik in één klap zoveel vrienden kwijt. Het is toch een beetje vaag allemaal, als je er later bijkomt.

... je team van de sport?
Ik zit niet op een sport, maar wel op een orkest en daar zit ik ook in een 'clubje' (de meisjes onder de 40, haha). Ik zit al vanaf m'n 9e op dit orkest dus ik weet niet beter dan dat ik daar gewoon bij hoor.

... je team op het werk?
Ik weet niet, ik heb het met mijn collega's altijd wel gezellig op het werk, maar we spreken nooit buiten werktijd af ofzo. Maar op de werkvloer zijn we wel een soort clubje met z'n allen. Vind ik voldoende :)

♥♥
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 18 Jun 2015 10:16

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Je schoonfamilie?
Niet echt ervaring mee, heb ze nooit ontmoet - en dat lijkt me toch wel de eerste voorwaarde ;-)

De vriendengroep van je partner?
We zaten eigenlijk al in een zelfde vriendengroep. Zijn andere vrienden zag ik wel regelmatig, maar ben ik nooit als vrienden gaan zien.

Je team van de sport?
Ligt er een beetje aan. Bij sport 1 hebben we een soort team 'opgericht' - we begonnen allemaal from scratch. We zagen elkaar toen ook best veel naast het sporten, dus ik voelde me al vrij snel deel van het team. Bij sport 2 heeft het even geduurd: ik kwam er later bij en hoewel ik al wel snel lang bleef nazitten met mijn team, duurde het wel even voor ik echt het gevoel had onderdeel van het team te zijn.

Je team op het werk?
Ik hang nog steeds in de fase van de bijbanen, dus dat is misschien anders, maar meestal gaat het wel vrij vlot. Wel moest ik bij één baantje een beetje wennen aan de mensen: er zaten daar grotendeels wat van die typische noorderlingen in het team: in het begin heel stug en afstandelijk, maar als ze je eenmaal toelaten, zijn ze top :)
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2015 11:25

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

... je schoonfamilie?
Best wel snel. Een paar weken nadat wij wat kregen (en toen waren we 14-15 jaar) overleed de opa van mijn man. Toen werd er een boeket op de kist gelegd met zo'n sleep eraan met de namen van de kinderen erop. Ik stond daar ook bij. Dat vond ik zo lief. Ik moet ook mee met het boeket neerleggen omdat ik er ook bij hoorde. Verder ben ik altijd overal voor uitgenodigd en heb ik mezelf nooit buitengesloten gevoeld.

De rest is eigenlijk niet van toepassing haha. Mijn vriend heeft niet echt vrienden (meer collega's/mede studenten). Daar heb ik verder niets mee en hij doet daar ook niets mee buiten werk/studie. Ik sport niet en ik heb op het moment geen werk.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jun 2015 12:23

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Nadat mijn vriend en ik besloten hadden te gaan samenwonen, waren toen 2 maanden samen.
... vrienden groep van je partner? Ik kon al een aantal in die groep voordat ik met mijn vriend ging, maar eigenlijk hoorde ik er daarna meteen bij.
... je team van de sport? Niet, doe niet aan sport.
... je team op het werk? Meteen vanaf het eerste uur, omdat ik 1 van de eerste medewerks was die er ging werken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Jun 2015 12:25

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie?
Na een jaar of vier was ik er echt 'thuis'. Ik voelde mij wel gelijk welkom, maar nog niet gelijk op mijn gemak.
... vrienden groep van je partner?
Niet van toepassing
... je team van de sport?
Ook niet van toepassing
... je team op het werk?
Gelijk. Ik kwam binnen om iemand te vervangen dus ze waren erg blij met iemand erbij, en inmiddels hoor ik echt bij het vaste team.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Jun 2015 18:07

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Ik denk dat zij vrijwel meteen wel vonden dat ik erbij hoorden. Voor mij voelt dat alleen niet zo. Niet omdat zij me dat gevoel niet geven, maar gewoon omdat ik het bij hen niet zo fijn vindt.
... vrienden groep van je partner? Hij heeft een grote vriendengroep. Ze kennen elkaar al erg lang, maar ik werd meteen opgenomen in de groep. We zien ze regelmatig.
... je team van de sport? Doe ik nu niet meer, maar in mijn oude korfbalteam voelde ik meteen opgenomen.
... je team op het werk? Ik werk nu dan wel niet meer, maar bij mijn vorige werk, voele ik me op de ene locatie meteen onderdeel van het team, terwijl dat op de andere locatie totaal niet was.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem321

Bericht 18 Jun 2015 18:43

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Ik vind dat ik bij mijn schoonfamilie hoor als ik voel dat ik als een gelijke word behandeld en er evenveel interesse in mij is als in mijn partner.
Bij mijn schoonfamilie was dat gelukkig al heel snel zo.

Bij de vrienden van mijn partner geldt eigenlijk hetzelfde als hierboven. Alleen heeft mijn vriend eigenlijk geen 'eigen' vrienden (meer), we hebben nu alleen gezamenlijke vrienden.

Sportteam: heb ik geen ervaring mee, alleen maar individuele sporten gedaan. En bij het aerobicsklasje in de sportschool lijkt het me ook net even iets anders dan bijv. bij de volleybalclub.

Team op het werk: als collega's kwesties met me beginnen te bespreken en om mijn mening vragen, en daar omheen als ik deelgenoot word gemaakt van nieuwtjes (en evt. roddels). In het team waarin ik nu werk heeft het wel bijna een jaar geduurd voordat ik vond dat ik er bij hoorde. Min of meer dan.
Tijdens activiteiten buiten kantoor zoals etentjes en borrels voel ik me na 10 jaar nog steeds er niet helemaal bij horen.
Maar dat ligt meer aan mezelf dan aan mijn collega's want ik ben nou eenmaal heel onzeker in sociale situaties.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jun 2015 21:24

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Ik ben daar best wel bescheiden in. Ik kan me soms ook irriteren aan mensen die altijd heel snel het gevoel hebben dat ze ergens bij horen. Bij mij heeft dat tijd nodig, ik weet dat sommige mensen dat heel snel kunnen, die sluiten ook mensen heel snel in hun hart, aan de ene kant een mooie eigenschap aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik daar iets voorzichtiger in ben. Ik vind het soms ook wel een beetje arrogant als je altijd maar meteen denkt dat je overal welkom bent/bij hoort.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Jun 2015 01:01

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

... je schoonfamilie?
Vanaf de eerste ontmoeting (dat was toen we 3 weken samen waren)
... vrienden groep van je partner?
Ook vanaf de eerste ontmoeting (toen we ik denk een week of 5 samen waren)
... je team van de sport?
Eigenlijk voelde ik mij daar ook direct welkom.
... je team op het werk?
Aangezien ik in een net nieuw opgezet bedrijf kwam werken, voelde ik mij daar ook snel thuis. Ik heb het mij direct een beetje ëigen"gemaakt.
Afbeelding
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:46

Bericht 26 Jun 2015 07:58

Re: Wanneer vindt jij dat jij ergens bij hoort?

Rizzoli schreef:N.a.v. een gesprek met een vriendin..

Vanaf wanneer hoor jij bij bijvoorbeeld..
... je schoonfamilie? Wanneer ik me er fijn voel, mezelf kan zijn en dan nog gewaardeerd word.
... vrienden groep van je partner?
Als ik met een groot aantal mensen een klik heb en er wederzijdse interesse is. Ik mee word gevraagd naar uitjes.
... je team van de sport? In mijn geval na ongeveer een jaar. Toen 'snapte' ik het spel beter en had ik ook inbreng over verbetering.
... je team op het werk? Als ik me fijn voel tussen de collega's en er een klik is met meerdere collega's. Ik heb me aangesloten bij de groep mensen waarbij ik me het prettigst voel en dat gaat heel natuurlijk.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers