Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2015 11:15

Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

T heeft sinds vorige week dinsdag al diarree, ene dag meer dan de andere dag. Maar het blijft eruit lopen. Hij drinkt wel goed. Gister bij ha geweest ors hoefde nog niet. Maar wat kan ik hem voor eten en drinken aanbieden waardoor zijn ontlasting eindelijk weer wat steviger wordt?
Laatst gewijzigd door Silver op 23 Jun 2015 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 17 Jun 2015 11:56

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Mijn huisarts zegt dan altijd geen melk producten.
Voor de rest gewoon water en limonade. En ik zou het zelf niet prettig vinden als het te lang duurt.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2015 12:09

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Nee ik krijg nu ook echt een machteloos gevoel, want veel hoeft ie ook niet. Rijst eten we bijna nooit dat probeerde ik gister dus, zonder succes. Dus de staafmixer er maar op, maar ook dat hoefde ie niet. Ha zei ook al dat ie niet eet is niet erg, als ie maar blijft drinken,
Ik heb hem nu aan de beschuit met appel met kaneel en suiker. ook met staafmixer moes van gemaakt.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Jun 2015 12:26

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Geraspte appel met kaneel?toeval of niet, hier hielp het.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2015 13:17

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Hij houd niet van stukjes of sliertjes. Vandaar de staafmixer er maar bij. Maar gewoon puur appel met kaneel. Geen suiker extra erbij dus.
De 2e beschuit ging er ook smaakvol in. En de slappe thee wou ie ook wel hebben.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Jun 2015 13:27

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Of er suiker bij moet weet ik niet meer.

Edit: met beetje suiker ja.
<<

Anoniem163

Bericht 17 Jun 2015 14:49

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Vaak heeft het lichaam echt de tijd nodig om te herstellen. Een jaar geleden hebben ze hier enorm diarree gehad inclusief bloedverlies. Huisarts gaf aan vooral te geven waar ze zelf trek in lijken te hebben, er in "proppen" heeft weinig zin als de buik niet lekker zit. Zo lang de darmen ziek zijn reageren ze anders, remming werkt vaak tegen omdat de ziekteverwekker blijft hangen.

Sterkte, het is zo naar om je kind ziek te zien!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2015 16:20

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Oké thnx peach en stofzuiger, je voelt je echt machteloos. Buikpijn heeft ie niet. Alleen op het moment dat het eruit loopt gaat ie op zijn hurken zitten. Dus extra stoppende producten heeft geen zin? Zoals roosvice stop.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 17 Jun 2015 16:21

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Een buikgriep is een virus wat uitziekt moet worden. Kun je verder weinig aan doen.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem163

Bericht 17 Jun 2015 16:29

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Nee, dat belast de darmen juist extra. Het moet er gewoon uit. En als je dat gaat remmen en het daarna weer op gang moet komen kost het alleen maar extra tijd en energie.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 17 Jun 2015 19:54

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Kijk even bij peuterdiarree.
Minder suiker minder fructose meer vet.

Is er iets veranderd in zijn eetpatroon?

Hier vorige week ook last van gehad. Gestopt met jus d'orange en appelsap en voila....over.

Bananen willen ook wel eens helpen.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2015 20:59

Re: Wat eten drinken bij diarree?

In principe is er niets veranderd. Alles is hetzelfde. Wel heeft ie die dag dat het zo warm was, van het water gedronken uit zwembadje in de tuin. Vervolgens erin gespuugd en weer een hap vocht genomen.
<<

anoniem203

Bericht 17 Jun 2015 21:30

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Kan best zijn dat hij een bacterie uit het zwembadje heeft opgelopen en dat moet er gewoon uit. Je zou evt Roosvicee stop kunnen proberen of bananen (niet hele rijpe maar die hardere).

Ik heb trouwens een keer bij de Etos dit gekocht. Werk echt heel erg goed en het is smakeloos en kan bijv. gemengd worden met ranja :

http://www.tasectan.nl/?gclid=CL-U4oK7l ... tAod7yAAsA
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Jun 2015 15:52

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Hij is nog steeds niet opgeknapt. Het leek erop dat het beter ging, maar vanmorgen weer terug bij af. Dus heb nu die sanchets gehaald.
Ik kan nu nergens vinden of hij daar normaal bij kan eten of nog steeds speciaal? Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
<<

anoniem203

Bericht 20 Jun 2015 16:32

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Heb je die van mijn link gekocht Silver? Bij S. werkte zag je echt de volgende dag dat het beter ging. Ik zou 'm naasr die sachets niet al te veel 'stoppende' middelen geven. De sachet gaat nu het werk wel doen en anders raakt hij dadelijk helemaal verstopt. Wel veel laten drinken. Beterschap!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Jun 2015 18:14

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Ja Ava, de tasectan van jouw linkje. Dan laten we hem nu gewoon weer met de pot mee eten. Ik ben heel benieuwd. Vandaag 15.30 eerste sanchet. Zal mij benieuwen. En als het dan weer normaal patroon is, dan weer meteen stoppen?
<<

anoniem203

Bericht 21 Jun 2015 11:40

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Ja als je ziet dat zijn ontlasting weer een wat normale vorm krijgt dan stop je. En dan ook geen stoppende middelen meer geven.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jun 2015 12:18

Re: Wat eten drinken bij diarree?

Tot nu toe nog niks. Denk dat hij nu iig zijn eten weer wat meer verteerd. Stoppende middelen krijgt ie sinds gister even niet meer.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jun 2015 10:55

Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Omdat ik met meerdere van jullie aan het PMen was maar even via hier een update, heb weer contact gehad met de ass van de huisarts we mogen morgen 11.20 morgen weer langs komen. Tijdens het aankleden was ie ontroostbaar aan het huilen ik deed niets goed. Hij had pijn maar waar geen idee... Tijdens het ontbijt wou ie ineens niet meer zitten, ging in de triptrap staan. Daarna eenmaal uit de stoel was ie het kwijt dat rook ik ook wel weer, helaas weer zo dun. Maar toch er klopt iets niet. Omdat we zijn temperatuur voor de amandel ingreep moeten bijhouden voelen we weerstand (een soort van prop). En zijn temperatuur is elke avond tussen de 37.8-38.0. Blugh ik voel me zo radeloos, want verder is ie vrolijk en actief aanwezig, neem aan dat je bij een buikgriep liefst de hele dag wat omhangt. Tenminste ik wel.....
<<

Anoniem163

Bericht 23 Jun 2015 15:17

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Ahhhhh, arme knul!

Hoop dat je morgen iets wijzer wordt!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Jun 2015 16:22

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Wat vervelend voor je mannetje!
Hoe was het bij de huisarts?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem163

Bericht 23 Jun 2015 16:24

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Jezzie schreef:Wat vervelend voor je mannetje!
Hoe was het bij de huisarts?
Ze moet morgen :)
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jun 2015 13:52

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Vanmorgen moesten we bij de ha zijn. Het is toch buikgriep geweest en nu als nasleep peuterdiarree. Zolang hij goed eet en drinkt moet ik me er geen zorgen om maken. Daarnaast wist de ha mij te verzekeren dat de verhoging van zijn kno gebied komt. Dus nu aan de ab kuur zodat we die operatie maandag wel door kunnen laten gaan. En ook heeft ze nog even zijn buikje gevoeld om overloopdiarree uit te sluiten, die voelde leeg en niet hard aan. Dus ik laat die tasectan nu ook even voor wat het is, en hopelijk wordt zijn ontlasting wat dikker door de ab kuur.
<<

Anoniem163

Bericht 24 Jun 2015 15:15

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken, ben je een beetje gerustgesteld?

Antibiotica heeft als bijwerking vaak wel diarree hè? Het werkt tegen de bacteriën, maar helaas ook de goede. Je kan als tegenhanger wel evt probiotica geven.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jun 2015 21:08

Re: Buikgriep, peuterdiarree, tandjes of toch iets anders?

Ja opzich ben ik wel gerust gesteld, helemaal als die ab kuur nu de koorts ook echt aanpakt. Net was het 38.5. Zo hoog is het nog niet geweest gedurende onze metingen.
Ik ben gelijk vandaag maar weer gestart met de pro biotica, thnx voor de tip! Vriend zegt ook zolang hij goed eet en drinkt gaan we ons niet onnodig zorgen maken, en ons maar voor zover dat lukt voorbereiden op de operatie.

Trouwens het begint steeds meer wel op een buikgriep te lijken aangezien vriend sinds vandaag ook met zijn ontlasting zit. En moet rennen naar het toilet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers