Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spitskool to go

<<

Anoniem107

Bericht 16 Jun 2015 06:12

Spitskool to go

Even een rare titel, haha. Ik heb van de week vergadering in de avonduren en ik moet dus op mijn werk eten. Nu heb ik nog zo'n 2 ons gesneden spitskool liggen die op moet. Wat zal of kan ik daarmee maken? Het moet óf in de magnetron opgewarmd kunnen worden, óf koud gegeten kunnen worden. Oh, en ik wil eigenlijk ook niet hele hordes aan ingrediënten bij moeten kopen, en ik wil het even snel n een avond van te voren in elkaar kunnen flansen.

Wat ik zelf al zat te bedenken:
* Roerbakken met vlees of vis en dan met rijst (maar ik ben een beetje 'klaar' met rijst)
* Verwerken met gehakt oid in een ovenschotel (maar is dat nog wel lekker uit de magnetron? En is dat niet heel machtig en zwaar op de maag? Ik moet het in een halfuurtje opeten en daarna meteen klaar zitten om te vergaderen)
* Verwerken in een kleine quiche en dan met salade erbij oid (Risico! Ik hou namelijk helemaal niet van ei :P Maar ik wil ei gewoon leren eten en de laatste (en enige) keer dat ik quiche had geproefd, vond ik het best goed te doen. En het is natuurlijk koud te eten. En kan ik niet een deel spitskool dan in de quiche doen en een ander deel bewaren voor de salade? Of zou ik dan te weinig hebben?).

Oh, en ik heb al een paar dagen trek in makreel, daar maak ik vriend thuis niet gelukkig mee dus ik zit eigenlijk een beetje te zoeken naar een recept waarin ik de makreel kan combineren met de spitskool.

Help?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Jun 2015 06:22

Re: Spitskool to go

Hier kun je invullen waar je zin in hebt en dan komt ie met recepten.

http://www.ah.nl/allerhande/
<<

Anoniem123

Bericht 16 Jun 2015 08:05

Re: Spitskool to go

Ik vind gewokte spitskool met alleen gehakt en kruiden erg lekker. Zonder koolhydraten. Niet heel erg culinair. :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jun 2015 08:30

Re: Spitskool to go

Ik vind spitskool gewokt met gehakt en kerrie lekker. Inderdaad ook zonder koolhydraten dus lekker licht verteerbaar.

Je kunt dat dan ook nog even in een ovenschaal doen met wat yoghurt (eigenlijk mag dat niet warm ivm schiften maar ik doe het toch) en wat kaas er boven. Dan smelt het lekker. Maar opwarmen in de magnetron wordt t niet beter van (trust me, ik eet vrij vaak uit de magnetron op m'n werk).
<<

anoniem203

Bericht 16 Jun 2015 13:06

Re: Spitskool to go

Verwerken in de nasi.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Jun 2015 13:17

Re: Spitskool to go

En roerbakken met bijvoorbeeld noodles ipv rijst?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jun 2015 14:59

Re: Spitskool to go

Of spitskool met rozijntjes, cashewnoten en slasaus. Niet super gezond maar wel erg lekker!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jun 2015 19:12

Re: Spitskool to go

Ik denk dat ze dit niet meer leest

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers