Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

<<

Anoniem118

Bericht 14 Jun 2015 21:09

No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Na al tientallen eerdere poging ben ik begonnen met poging nummer zoveel om te minderen met suiker.
Niet dat ik m'n eigen suikervrije brood ga bakken en geen fruit meer eet vanwege de fruitsuikers, maar gewoon stoppen met koek, snoep, liga's, taart, chocola, toetjes, ijsjes, je kent 't wel. Ik ben zwaar verslaafd aan zoet en vet eten. Voor mijn maat maakt het niks uit want aankomen doe ik er niet van (helaas), maar ik vrees dat ik van binnen toch op een gegeven moment wel dicht ga slibben. Bovendien is het slecht voor m'n darmen en denk ik dat het veel zou kunnen schelen in mijn energie.

Dus. No more sugar.
Maar man, wat vind ik het lastig. Vooral na het eten. Ik móet wat zoets hebben na een maaltijd. Onzin natuurlijk, puur aangeleerd, maar leer het maar weer eens af. En ook nu, bij het kopje thee, smacht ik naar een koekje (of die doos merci die nog in de kast ligt, onaangebroken :eyes: ).

En jij? Is er iets wat jij wilt uitbannen uit je lijf en leven? Of heb je juist een voornemen om bepaalde dingen vaker te eten en te drinken? Stoppen met alcohol? Elke dag ontbijten?
Misschien kunnen we elkaar af en toe een schop onder de kont geven :wink:
<<

Anoniem131

Bericht 14 Jun 2015 21:24

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Mijn strijd is sowieso eten. Ik moet nog 8 kilo aankomen maar alles blijft op m'n buik hangen. M'n vader vroeg onlangs aan vriend of we echt niks op te biechten hadden.
Ik moet meer eten als ik eet (ik eet gezond maar wel in 6 kleine porties) want ik grijp daarna heel snel naar chocola. En ook ik wil minderen met suiker. Niet meer in de thee of koffie. Niet meer in de groente meekoken. Dat is al een begin maar zo lastig omdat ik ongevraagd m'n koffie krijg en het dan ook niet kan weigeren (cultuurding van de gevers).
Maar echt, morgen begin ik.

En ik moet helemaal stoppen met roken. Minderen lukt wel maar stoppen niet.

Edit: op vaste tijdstippen eten. Of uit gewoonte dus binnen een half uur na opstaan en er dan ook de tijd voor nemen want nu prop ik het op het werk naar binnen in etappes. Ren zelfs wel eens naar de wc om een extra broodje te eten. Heel slecht.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Jun 2015 21:30

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Aangezien ik na 4 jaar weer begonnen ben met roken, vind ik dat ik er gewoon meet mee moet stoppen. Ik denk na de zomervakantie. Echt :palm:
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Jun 2015 21:32

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

hahaha niets want ik ga die strijd niet eens meer aan...verlies hem toch altijd.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem131

Bericht 14 Jun 2015 21:33

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Popcorn schreef:Aangezien ik na 4 jaar weer begonnen ben met roken, vind ik dat ik er gewoon meet mee moet stoppen. Ik denk na de zomervakantie. Echt :palm:

Na je vakantie als het terrasweer voorbij is?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Jun 2015 21:38

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

@kenya, heb je je er in verdiept of eet je gewoon wat minder suiker? Er zit namelijk in zoveel producten suiker (ook waarin je het niet verwacht), als je die wel gewoon lijft eten zal die drang naar meer suiker blijven.
Ik eet al anderhalf jaar geen geraffineerde suikers. Natuurlijk zijn er soms slechte periodes waarin ik het wel eet, maar over het algemeen dus niet.
<<

Anoniem118

Bericht 14 Jun 2015 21:42

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Francaise schreef:Mijn strijd is sowieso eten. Ik moet nog 8 kilo aankomen maar alles blijft op m'n buik hangen. M'n vader vroeg onlangs aan vriend of we echt niks op te biechten hadden.
Ik moet meer eten als ik eet (ik eet gezond maar wel in 6 kleine porties) want ik grijp daarna heel snel naar chocola. En ook ik wil minderen met suiker. Niet meer in de thee of koffie. Niet meer in de groente meekoken. Dat is al een begin maar zo lastig omdat ik ongevraagd m'n koffie krijg en het dan ook niet kan weigeren (cultuurding van de gevers).
Maar echt, morgen begin ik.

En ik moet helemaal stoppen met roken. Minderen lukt wel maar stoppen niet.

Edit: op vaste tijdstippen eten. Of uit gewoonte dus binnen een half uur na opstaan en er dan ook de tijd voor nemen want nu prop ik het op het werk naar binnen in etappes. Ren zelfs wel eens naar de wc om een extra broodje te eten. Heel slecht.


Om aan te komen hielp bij mij inderdaad veel eetmomenten, maar wel op vaste tijdstippen en rustig eten. En dan gewoon de simpele dingen als volkorenbrood met kaas enzo (veel koolhydraten).

Suiker in de thee doe ik al een paar jaar niet meer inmiddels. Ik leef op thee, dus dat was op een gegeven moment het eerste waar ik mee wilde stoppen. Heeft een paar maanden gekost om er aan te wennen maar sindsdien vind ik suiker in de thee gewoon smerig. Suiker bij het koken gebruikt mijn man (de kok hier, haha) sowieso nooit en mis ik ook niet.

Maar als je zoveel wilt veranderen is het misschien slim om niet alles in één keer te willen. én minder suiker, én stoppen met roken, én je eetpatroon veranderen is wel lastig allemaal tegelijk denk ik.
<<

Anoniem118

Bericht 14 Jun 2015 21:45

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Maeve schreef:hahaha niets want ik ga die strijd niet eens meer aan...verlies hem toch altijd.


Ik tot nu toe ook, maar zo'n periode dat je ermee bezig bent is toch alweer winst denk ik dan maar. Bovendien zijn er altijd wel een paar dingen waarvan het lukt blijvend te veranderen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 14 Jun 2015 21:47

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ja dat is natuurlijk ook zo Kenya. Mij interesseert het te weinig om het echt voor altijd te veranderen en ik denk altijd maar zo alles met mate. Ik vind snoep/chips/ andere rommel te lekker hahaha.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem118

Bericht 14 Jun 2015 21:48

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Jorja schreef:@kenya, heb je je er in verdiept of eet je gewoon wat minder suiker? Er zit namelijk in zoveel producten suiker (ook waarin je het niet verwacht), als je die wel gewoon lijft eten zal die drang naar meer suiker blijven.
Ik eet al anderhalf jaar geen geraffineerde suikers. Natuurlijk zijn er soms slechte periodes waarin ik het wel eet, maar over het algemeen dus niet.


Ik heb me er niet volledig in verdiept maar heb een vriendin die geheel suikervrij heeft gegeten dus weet wel een beetje het hoe en wat. Volledig suikervrij wil ik niet en vind ik (voor mezelf) niet nodig. Dat die drang blijft is dan wel een beetje jammer, haha. Maar het zou voor mij gewoon goed zijn niet dagelijks bakken koekjes/snoepjes/chocola te eten en elk weekend aan de thee met taart te zitten. Omdat ik slecht dingen 'half' kan doen (in het weekend wel koek en doordeweeks niet ofzo) stop ik er voorlopig dus maar helemaal mee. Uiteindelijk wil ik dan wel weer af en toe een koekje kunnen pakken, maar dan gewoon met mate. Nu gaan de remmen te vaak los.
<<

Anoniem118

Bericht 14 Jun 2015 21:49

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Maeve schreef:Ja dat is natuurlijk ook zo Kenya. Mij interesseert het te weinig om het echt voor altijd te veranderen en ik denk altijd maar zo alles met mate. Ik vind snoep/chips/ andere rommel te lekker hahaha.


Ja precies, als het met mate zou gaan... Maar er is geen houden aan bij mij :palm:
<<

Anoniem331

Bericht 14 Jun 2015 21:57

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Francaise schreef:
Popcorn schreef:Aangezien ik na 4 jaar weer begonnen ben met roken, vind ik dat ik er gewoon meet mee moet stoppen. Ik denk na de zomervakantie. Echt :palm:

Na je vakantie als het terrasweer voorbij is?


Als het aan het terrasseer ligt kan ik gelijk wel stoppen. Gewoon uitstelgedrag, al ging het de vorige keer zo makkelijk!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Jun 2015 22:32

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Mijn strijd is ook echt het roken. Bah, stomme gewoonte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jun 2015 22:50

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Mijn strijd is suiker. Ellendig spul! Omdat ik een paar kilo ondergewicht heb, durf ik ook minder snel zoetigheid af te slaan. En dan volgt vaak meer. Terwijl, als ik in de gezonde flow zit, het echt heel goed kan gaan.
<<

Anoniem154

Bericht 14 Jun 2015 22:56

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Hier moet ook echt de suikerknop om. Een poging is al mislukt, als we verhuisd zijn gaan man en ik er samen tegenaan, dat werkt toch beter...samen....hoop ik.
Ik hoop vooral meer energie te krijgen, en een betere huid. Dat laatste niet zozeer door minder suiker, maar door de meer voedzame vervangers ervan.

Ik kan mijzelf ook heel naar voelen, wanneer ik taart oid heb gegeten. Dan heb ik het op, en meteen spijt.
Voor het afvallen hoef ik het zeker niet te doen, het is puur voor mijn energielevel, en zaken die daarmee samen hangen.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 15 Jun 2015 00:37

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Mijn strijd is ook echt de suiker. Niet om af te vallen maar ik krijg zoveel jeuk en uitslag van al die troep dat ik zonder suiker echt beter af ben. Je zou denken dat je het dan makkelijk volhoudt.... maar helaas.. 1 snoepje of 1 stukje taart kan niet zoveel kwaad ;) Tot je op een verjaardag weer bijna alles zit mee te eten en 's avonds doodgaat van de jeuk.

Ik ben helaas niet zo'n goede doorzetter... maar blijf het proberen... poging 10 sinds begin mei geloof ik ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem118

Bericht 15 Jun 2015 07:23

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Exogenesis schreef:Mijn strijd is suiker. Ellendig spul! Omdat ik een paar kilo ondergewicht heb, durf ik ook minder snel zoetigheid af te slaan. En dan volgt vaak meer. Terwijl, als ik in de gezonde flow zit, het echt heel goed kan gaan.


Nou, dat dus!
<<

Anoniem118

Bericht 15 Jun 2015 07:28

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Dat heb ik niet Wolbol, dat ik erna dan spijt heb en me naar voel. Het is dan meer,'nouja, als ik dat ene stuk taart op heb maakt het ook niet meer uit en kan ik net zo goed ook nog dat stukje chocola eten', zucht.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Jun 2015 14:19

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Oh jullie zijn dapper!

Ik probeer gezondere tussendoortjes te eten. Meer fruit en groenten. Minder snoepen en snacken.
Ik mag van mijzelf nog wekelijks een zak chips, een pak koek en een zak snoep. In de toekomst hoop ik dat nog wat minder te maken, een pak koek hoeft bijvoorbeeld niet in een keer op, net al chips en snoep trouwens.

Op dit moment, door het lezen erover, heb ik echt snack neigingen. 'Gelukkig' hebben we niets meer in huis.
Qua gewicht zit ik goed, maar van binnen ben ik denk ik een vethoop en suikerklont.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2015 14:29

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Bij mij werd dat 'moeten' na een week wel minder. Helaas heb ik nu de verslaving wel weer aardig te pakken dus ook ik wil dolgraag stoppen met suiker eten. Ook niet radicaal, maar gewoon geen koek, snoep, ijs vooral. Bij mij helpt het ook echt tegen het hongergevoel en heb ik minder last van mijn maag en voor mij wel erg fijn...ik val er van af (en ik ben de laatste maanden behoorlijk aangekomen dus dat is wel een fijne bijkomstigheid) en zit dan lekkerder in mijn vel. Het is me eerder gelukt dus ik ga er gewoon weer voor!

Alleen ik twijfel een beetje over wanneer ik moet beginnen, ik ben aan het stressen momenteel over mijn huis, ik ben moe en dat maakt het eigenlijk alleen maar lastiger. Maar ik ga er denk ik maar gewoon toch voor.

Wat ik trouwens héél moeilijk vind is dat mijn vriend echt een zoetekauw is (en hij komt er ook niet echt van aan) en dan dus voor mijn neus iets gaat snoepen. Hij koopt nu wel dingen die ik niet lekker vind en snoept al veel minder en vooral ook minder voor mijn neus, maar als hij gaat snoepen krijg ik toch gewoon écht trek in iets lekkers, dat vind ik moeilijk!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 15 Jun 2015 14:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2015 14:34

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Kenya schreef:
Jorja schreef:@kenya, heb je je er in verdiept of eet je gewoon wat minder suiker? Er zit namelijk in zoveel producten suiker (ook waarin je het niet verwacht), als je die wel gewoon lijft eten zal die drang naar meer suiker blijven.
Ik eet al anderhalf jaar geen geraffineerde suikers. Natuurlijk zijn er soms slechte periodes waarin ik het wel eet, maar over het algemeen dus niet.


Ik heb me er niet volledig in verdiept maar heb een vriendin die geheel suikervrij heeft gegeten dus weet wel een beetje het hoe en wat. Volledig suikervrij wil ik niet en vind ik (voor mezelf) niet nodig. Dat die drang blijft is dan wel een beetje jammer, haha. Maar het zou voor mij gewoon goed zijn niet dagelijks bakken koekjes/snoepjes/chocola te eten en elk weekend aan de thee met taart te zitten. Omdat ik slecht dingen 'half' kan doen (in het weekend wel koek en doordeweeks niet ofzo) stop ik er voorlopig dus maar helemaal mee. Uiteindelijk wil ik dan wel weer af en toe een koekje kunnen pakken, maar dan gewoon met mate. Nu gaan de remmen te vaak los.


Mijn ervaring is eigenlijk dat als je stopt met die enorme berg zoetigheid die drang wel degelijk veel en veel minder wordt of zelfs weg gaat. Ik vond op een gegeven moment een stuk taart véél te zoet en had er gewoon ook echt geen trek in. Ik nam heel af en toe wel eens iets lekkers, maar kon het ook rustig afslaan omdat ik gewoon niet zo'n zin had. Ik heb wel vaak als ik dan een stuk taart heb gegeten of iets dergelijks (dus niet gewoon een koekje maar echt een flinke dot suiker), daarna een terugval dat ik de dag daarna enorm honger heb en trek in lekkers. Maar dat moet ik dan dus echt even uit mijn hoofd laten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk niet echt uit pakjes en zakjes eet dus de sausjes en zo waar vaak suiker in zit eet ik niet en ik kook ook nooit met suiker.
<<

Anoniem131

Bericht 15 Jun 2015 14:42

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Kenya schreef:
Francaise schreef:Mijn strijd is sowieso eten. Ik moet nog 8 kilo aankomen maar alles blijft op m'n buik hangen. M'n vader vroeg onlangs aan vriend of we echt niks op te biechten hadden.
Ik moet meer eten als ik eet (ik eet gezond maar wel in 6 kleine porties) want ik grijp daarna heel snel naar chocola. En ook ik wil minderen met suiker. Niet meer in de thee of koffie. Niet meer in de groente meekoken. Dat is al een begin maar zo lastig omdat ik ongevraagd m'n koffie krijg en het dan ook niet kan weigeren (cultuurding van de gevers).
Maar echt, morgen begin ik.

En ik moet helemaal stoppen met roken. Minderen lukt wel maar stoppen niet.

Edit: op vaste tijdstippen eten. Of uit gewoonte dus binnen een half uur na opstaan en er dan ook de tijd voor nemen want nu prop ik het op het werk naar binnen in etappes. Ren zelfs wel eens naar de wc om een extra broodje te eten. Heel slecht.


Om aan te komen hielp bij mij inderdaad veel eetmomenten, maar wel op vaste tijdstippen en rustig eten. En dan gewoon de simpele dingen als volkorenbrood met kaas enzo (veel koolhydraten).

Suiker in de thee doe ik al een paar jaar niet meer inmiddels. Ik leef op thee, dus dat was op een gegeven moment het eerste waar ik mee wilde stoppen. Heeft een paar maanden gekost om er aan te wennen maar sindsdien vind ik suiker in de thee gewoon smerig. Suiker bij het koken gebruikt mijn man (de kok hier, haha) sowieso nooit en mis ik ook niet.

Maar als je zoveel wilt veranderen is het misschien slim om niet alles in één keer te willen. én minder suiker, én stoppen met roken, én je eetpatroon veranderen is wel lastig allemaal tegelijk denk ik.
Maar het zijn minimale veranderingen. Ik eet al 6 porties maar net iets te weinig of ik krijg honger omdat ik onregelmatig eet. Ik moet dus de vaste tijdstippen aanhouden. Dat moet te doen zijn.
Met roken stop ik sowieso nog niet want dat hou ik niet vol in de zomer.
Dat suiker wordt nog wel lastig. Die knop moet echt om. Ik voel me zoveel fitter zonder suiker maar het blijft een valkuil.
<<

Anoniem123

Bericht 15 Jun 2015 15:35

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Hier ook wel suikers. Maar wel om af te vallen.
En het gaat me heel goed af.
Behalve 1 keer in de maand :laughcry: :palm:
<<

Anoniem118

Bericht 15 Jun 2015 20:33

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik heb de suikers vandaag aardig weten te weerstaan. Alleen de vanillevla met slagroom (het niet toch op, :p) was natuurlijk niet zo goed.

Wolf, ik heb nu ook tomaatjes in huis en binnenkort eens wat komkommer en fruit inslaan want ik moet wel iets eten tussendoor een dus een vervanger hebben idd.

Pompoen, da's zeker lastig dat je vriend wel snoept! Fijn dat het wat minder voor je neus is. Je ervaring klinkt in ieder geval goed. Dat heeft de mens hoop, haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jun 2015 20:39

Re: No more sugar.... Wat is jouw strijd? (geen afvaltopic)

Ik heb ook het suikerprobleem. Echt een verslaving. Ben nu drie weken gestopt met snoepen en op één slechte dag na gaat dat heel goed! Had vorige week een vreetavond, maar aangezien ik die eerst meerdere keren per week had, gaat het de goede kant op. Het kan bij mij altijd zo weer omslaan, maar zo lang het goed gaat, gaat het goed. Zit wel lekker in de flow nu en ben weer een paar kilo afgevallen, wat ook echt nodig was.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers