Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hardloop schoenen

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Jun 2015 13:57

Re: hardloop schoenen

Paar jaar geleden ben ik geholpen bij een zaak als Run2Day ofzo. En toen hadden ze me overpronatie schoenen aangemeten. Ik heb altijd last gehouden van shin splints. Nu kwam ik terecht bij een sportpodoloog: wat bleek. Ik had helemaal geen schoenen nodig tegen overpronatie dus die schoenen zorgden voor extra druk op de buitenkant van mijn scheenbenen waardoor ik die klachten kreeg.

Zo stom!
<<

Anoniem190

Bericht 17 Jun 2015 14:42

Re: hardloop schoenen

Heel vervelend!
Bij mij was het juist andersom, ik had schoenen aan laten meten, ik zou geen overpronatie hebben.. Toen begonnen de klachten en ging ik terug naar de winkel, bleek het verkeerd gezien te zijn.
Een jaar pijn vrij gelopen tot het geauhoer weer begon. Loop nu alweer 3 maand bij de fysio, zijn nu langzaam mn rug aan het kraken.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 17 Jun 2015 19:15

Re: hardloop schoenen

Jip schreef:
@Coretto, als je gaat trainen voor een halve marathon, zou ik naar een hardloopspeciaalzaak gaan als Run2day.



Mijn Nike Free Running schoenen komen ook van Run2Day, maar het zou kunnen dat ik er toen niet bij heb gezegd dat ik van plan was er een halve marathon mee te lopen :laughcry: Zodra ik weer geld heb, ga ik er werk van maken, thanks!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Jun 2015 08:49

Re: hardloop schoenen

Doet me trouwens herinneren dat toen ik ooit begon met hardlopen ik ook antipronatie schoenen kreeg aangemeten. Dat was het begin van alle ellende. Twee jaar heb ik toen te kampen gehad met scheenbeenklachten. Uiteindelijk maar de hardloopzaak gegaan waar ik nu nog steeds mijn schoenen haal. Overgestapt op schoenen met veel minder steun, andere loopstijl geleerd (niet perse in de deze volgorde) en inmiddels loop ik meer dan tien jaar blessure vrij.
De zaak waar ik nu ben is van mening dat je niet helemaal recht hoeft te staan of lopen. Je natuurlijke loop is belangrijker, ipv volgens het boekje lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Jun 2015 16:17

Re: hardloop schoenen

Scheenbeenklachten zijn ook echt zó naar. Als je het niet herkent, dan snap je het ook echt niet. Want dan denk je: je scheenbenen? Maar die kunnen echt behoorlijk zeer doen.

En zo zie je maar: zelfs hardloopzaken meten je soms het verkeerde aan. Ik had het dus ook!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Jun 2015 21:35

Re: hardloop schoenen

Ik ben toen na twee jaar ellende 1 keer door een docent behandeld en meteen was ik er vanaf.

Ik denk wel dat de hardloopzaak zijn best deed maar ze houden weinig rekening met dat naar binnen zakken ook wel ok kan zijn.

Nouja. Ik hoop dat bb een goede keus kan maken mbt haar hardloopschoenen
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem205

Bericht 18 Jun 2015 21:50

Re: hardloop schoenen

ik durf niet meer te lopen eigenlijk :( Mijn schenen gaan heel snel pijn doen (geen shin split, wat het wel is weet men niet). Momenteel is het rustig, maar heb al 6 maanden niet gelopen. En schoenen kopen is hier een hell. Mijn voeten (voornamelijk hielen) zijn zo smal dat ik uit praktisch alle schoen glip en dus de binnenkant binnen 3 maanden kapot loop. Had bij de Hardloopwinkel alles gepast wat voor mijn voeten OK was, niks paste. :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jun 2015 21:56

Re: hardloop schoenen

Morgen ga ik naar een zaak waar ze ook meten. Maar eens zien. Ik denk dat ik eerst naar 2 winkels wil om te kijken of ze beiden hetzelfde adviseren
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jun 2015 05:43

Re: hardloop schoenen

Ik wil graag over enkele maanden voor een tweede gaan en vind het daarom echt zonde om voor die paar maanden veel geld uit te geven.

wat zouden adviseren; door blijven lopen op de schoenen die ik al drie jaar heb of een paar van 40 euro op zalando bestellen?
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Jun 2015 06:58

Re: hardloop schoenen

Hou rekening met dat je voor een analyse vaak ook moet betalen als je geen schoenen koopt.

Lastig Oreo! Zouden compressiekousen niet iets voor je kunnen zijn? Dat voorkomt vaak kuitklachten. Je kunt je schoenen ook veteren en dan eindigen met de schaatssters'knoop'. Filmpje daaroveris laatst flink verspreid op Facebook. Dat wil nog wel eens helpen tegen uit de hiel glippen.

Spencer, wat voor schoenen wil je bij zalando bestellen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Jun 2015 09:19

Re: hardloop schoenen

Spencer schreef:Ik wil graag over enkele maanden voor een tweede gaan en vind het daarom echt zonde om voor die paar maanden veel geld uit te geven.

wat zouden adviseren; door blijven lopen op de schoenen die ik al drie jaar heb of een paar van 40 euro op zalando bestellen?


Loop je op deze schoenen klachtenvrij? Dan zou ik voor deze blijven gaan want wie weet hoe die nieuwe schoenen gaan zitten!
<<

Anoniem190

Bericht 20 Jun 2015 13:18

Re: hardloop schoenen

Misschien moet ik dan toch maar eens naar een andere sport winkel gaan, kijken of ik nu met mijn antipronatieschoenen alsnog verkeerde schoenen heb aangemeten gekregen.. Ik word beetje gek van de bezoeken aan de fysio en het niet kunnen lopen.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jun 2015 00:03

Re: hardloop schoenen

Jip, thx voor je tips maar beide doe ik al!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Jun 2015 11:39

Re: hardloop schoenen

Anoniem107 schreef:
Minx schreef:
Maple schreef:Ik wil trouwens straks, als ik een kilootje of 10 afgevallen ben en m'n knieën het allemaal wat beter aankunnen, écht gaan beginnen met hardlopen. Het lijkt me zo heerlijk. Alleen kan ik nu nog geen minuut rennen en heb ik (inspannings)astma dus ik vind het echt reuze spannend en ergens ook eng. Ik zou toch echt wel naar de vijf kilometer non stop hardlopen minimaal willen komen, eigenlijk...


Dit moet lukken, voor heel veel mensen is dat super reëel om te kunnen :)

Ook als ik nu al moeite heb met honderd meter? Op school tijdens de gymles kon ik hierin ook echt nóóit meekomen :snik: En ik wil het zo graag. Liever nog zou ik 10km kunnen rennen, want dan wil ik een keer meedoen aan een hardloopevenement hier, lijkt me zo tof.


Elke meter is een meter! Het begin is er. Rustig opbouwen en goed naar je lichaam blijven luisteren.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jun 2015 17:09

Re: hardloop schoenen

Jaaa! Ik heb vandaag nieuwe schoenen gekocht! Neutrale schoenen, van Asics. De verkoper was eigenlijk heel terughoudend, want mijn voeten (erg smal) kloppen schijnbaar niet bij mijn postuur (overgewicht). Dus hij wilde ze eigenlijk niet aan me verkopen. Maar toen ik aangaf dat ik niet meer dan 5km's loop, ging hij toch overstag. Heb nu afgesproken dat ik zsm een afspraak maak voor nieuwe sportsteunzolen en dat ik ze dan uitprobeer. Als dat niet goed gaat, mag ik ze alsnog komen ruilen/terugbrengen.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers