Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 19:07

Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

De titel zegt het eigenlijk al helemaal: hoeveel zakgeld krijgen jullie kinderen mee op een schoolreisje?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jun 2015 19:11

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Zit daar geen grens aan vanuit de school?
2015 💙
<<

Anoniem219

Bericht 13 Jun 2015 19:13

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Hier mogen ze geen zakgeld mee op schoolreisjes. Alle klassen niet
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jun 2015 19:14

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ligt aan de leeftijd.
Maar hier krijgen ze van school een richtlijn. Afgelopen keer mochten ze niks mee, er was geen winkeltje oid.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Jun 2015 19:23

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Bij ons mogen ze vanaf groep 5, 5 euro meenemen
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 19:23

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Geen richtlijn gekregen daarom vraag ik het me eigenlijk ook af. Ik zat zelf te denken aan een euro of tien of is dat al teveel? Mijn dochter is vijf.
<<

Anoniem171

Bericht 13 Jun 2015 19:27

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Nog nooit van gehoord, zakgeld mee op schoolreis. Bij ons op school mag dit niet.
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 06:59

Bericht 13 Jun 2015 19:28

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik zou vijf euro meegeven.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 19:31

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Nana schreef:Nog nooit van gehoord, zakgeld mee op schoolreis. Bij ons op school mag dit niet.


Nee? Ik kreeg dat ook altijd mee als kind. Bedoelt om een ijsje van te kopen en een cadeautje voor je moeder :). Iedereen kreeg daar wat voor mee.
<<

Anoniem151

Bericht 13 Jun 2015 19:39

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Nana schreef:Nog nooit van gehoord, zakgeld mee op schoolreis. Bij ons op school mag dit niet.


Hier is dat ook ongebruikelijk. Eten en drinken gaat gewoon gezamenlijk.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Jun 2015 19:41

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ze krijgen niks mee. Ik heb er ook niet over nagedacht om iets mee te geven. Ik denk ook niet dat dat mag vanuit school hier. Misschien in de bovenbouw wel.
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jun 2015 19:54

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik kreeg vroeger maximaal 5 gulden mee, meestal iets van 2,50. Kan me nog wel herinneren, ik zat in groep 3 of 4 en een jongen had 10 gulden meegekregen. Hij zat in de bus op te scheppen wat hij daar allemaal van ging kopen. De juf heeft dat toen afgepakt (het briefje) en hem een rijksdaalder gegeven. Dat mocht hij versnoepen. De rest van het geld bewaarde de juf, ze heeft dit ook op de reis terug naar huis aan die jongen teruggegeven.

Wij moesten ook zelf eten/drinken meenemen en op sommige plekken was een mogelijkheid om iets te kopen. Vanaf groep 3 af aan.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 13 Jun 2015 20:03

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Mijn oudste zit in groep 4 en ze mogen geen geld meenemen.
Vind het ook niet nodig ze nemen eten en drinken mee en een snoepje of chips en dat redden ze het wel mee.
Ik ken het wel van vroeger maar dan zat ik in groep 8.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Jun 2015 20:29

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Van de basisschool weet ik zelf nog dat we vanaf groep 5 zakgeld mee mochten nemen. In de onderbouw gingen we naar een speeltuin en kregen we drinken, ijsje en wat lekkers van school.

Ik heb er zelf nog geen verstand van omdat mijn oudste nog geen 4 is, maar is 5 niet erg jong om al zelf met geld om te kunnen gaan? Ze weten dan de waarde toch nog helemaal niet? Het klinkt voor mijn gevoel heel vreemd om ze op die leeftijd al zakgeld mee te geven, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:43

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Bij ons op school is de afspraak: niks.

Als het aan mij lag vond ik 2,50 - 5,00 ook prima. Een souvenirtje kopen is leuk. Maar ervaring leert dat sommige mensen weinig te besteden hebben en dan is elk bedrag, naast de kosten voor de schoolreis zelf, veel. Anderen maken er misbruik van door meer dan het afgesproken bedrag mee te geven.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 20:44

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik had er zelf eigenlijk ook niet bij stil gestaan (niet dat ik erop tegen ben, maar gewoon niet aan gedacht), maar het stond in de brief die we meekregen over het schoolreisje. Als ik de reacties zo lees, zou 5 euro dus zeker wel genoeg zijn.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Jun 2015 21:08

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Mijn dochter gaat over twee weken op schoolreisje. Zij mogen max. € 3,50 mee. Ik denk dat ik € 3,- mee geef. Dat vind ik meer dan genoeg voor een vierjarige. Ze krijgt een rugzakje mee met broodjes, drinken en wat te snoepen, dus meer zakgeld zal ze niet nodig hebben.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 13 Jun 2015 22:12

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik zou zeker niet meer dan 5,- meegeven. Wat ik mij altijd kan herinneren was dat er altijd een ijsje gekocht werd (als dat al niet uitgedeeld werd) en een of ander flutding... Een knuffel of sleutelhanger uit de souvernirsshop.
Zeker voor een 5-jarige, dan is het al bijzonder voor haar dat ze geld meekrijgt denk ik.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 13 Jun 2015 22:13

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Dochter is vorige week op reis geweest, maar ze had geen geld mee. Ik geloof niet dat een 4-jarige echt al behoeft heeft om los van de groep wat te kopen. Kids krijgen sowieso wel drinken en een ijsje van de juf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 13 Jun 2015 23:09

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

o, zou ik niet eens aan denken. Lijkt me meer iets voor groep 3 en ouder...?

Zou denk ik 3,50 doen, maar....wat koop je daar eigenlijk nog voor in zo'n park? Ook niet veel gok ik...
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jun 2015 07:22

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Weinig idd wolbol.

Ik zou max 5 euro meegeven.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2015 10:19

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik zou ook 5 euro meegeven. Ik neem aan dat hij wat eten en drinken meeneemt dus een hele maaltijd zou hij niet hoeven te kopen. Maar bijv. wel een ijsje, souveniertje etc. Dan lijkt mij 5 euro meer dan voldoende.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jun 2015 10:24

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Raar dat hier niks over gecommuniceerd wordt vanuit school. Bij ons mag groep 3 t/m 5 maximaal 2,50 meenemen en de groepen 6 en 7 5 euro.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem142

Bericht 14 Jun 2015 11:35

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik vind het echt heel raar dat kleuters geld mee mogen nemen op schoolreisje. Mijn kleuter heeft echt nog geen flauw benul van de waarde van geld en wat dingen kosten. Gaan de leerklachten al die kinderen helpen met het uitkiezen van een souvenir ofzo dan? Je kunt toch geen kleuter alleen wat laten kopen in een souvenirwinkel?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Jun 2015 11:41

Re: Hoeveel zakgeld mee op schoolreisje?

Ik heb er geen ervaring mee, maar het eerste wat in me opkomt is "weten ze op die leeftijd wel hoeveel 5 euro is en wat je er dan van kan kopen? Stel die van mij gaan na de herfstvakantie naar school en ze gaan in januari op een schoolreisje, dan hebben zij echt geen idee wat je van 5 euro kan kopen, dat weet ik zeker.

Ik zou dus gewoon niks mee geven denk ik, zie ook niet zo goed wat je moet kopen, je krijgt toch eten en drinken mee en vaak krijgen ze toch ook nog een ijsje?
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron