Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zijn

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 17:27

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Susan schreef:Het heet misschien in het dagelijks taalgebruik wel rechten, maar als jij je wil onderscheiden en bang bent dat je verward wordt met een HBO-student rechten dan kun je beter zeggen dat je rechtsgeleerdheid doet of Nederlands recht of de universiteit erbij noemen. Want je kunt niet verwachten dat een student van het HBO het geen rechten meer noemt. Je kunt alleen bepalen wat je zelf doet, niet wat een ander doet.

Dit dus. HBO rechten heet in het dagelijks spraakgebruik nou eenmaal ook gewoon rechten.

♥♥
<<

Anoniem131

Bericht 18 Jun 2015 17:29

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Spraakgebruik? Taalgebruik, lijkt me. Heb ik op de middelbare school geleerd :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 17:30

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Haha OMG hoe kom ik daar nou weer bij?

♥♥
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 18 Jun 2015 17:32

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Weet je wat het is, een hond met een gedragsprobleem kan een gevaar voor de maatschappij zijn. Een baas die het gedrag van zijn verkeerd interpreteert ziet een bijtincident naar een mens of een gevecht met een andere hond niet aankomen. Iemand die zijn kat of konijn niet 'begrijpt' vormt geen gevaar voor de maatschappij.

Het gaat me dus niet om de verzorging (hoewel daar natuurlijk ook problemen bij voorkomen), maar vooral om de opvoeding en het begrijpen van wat je in huis hebt.

Er bestaat sindskort trouwens een 'positieflijst' waarmee er een verbod is gekomen op het houden van bepaalde dieren. De mensen die ze nu nog hebben mogen ze houden tot ze overlijden, maar je mag er niet meer mee fokken en ze ook niet meer (ver)kopen. Dat vind ik wel een heel goede ontwikkeling. Hier vallen een groot aantal exotische dieren onder.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jun 2015 17:33

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Alleen al het feit dat je met een VWO diploma wel naar het MBO en het HBO mag, maar met een VMBO diploma niet naar de Universiteit en het HBO zegt wel iets over het niveauverschil. Vaag dat mensen dat hier proberen te ontkrachten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jun 2015 17:34

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nou iemand die z'n F1 savannah op straat laat lopen vormt met z'n kat wel degelijk een behoorlijk gevaar. Dit zal niet snel gebeuren maar het kan flink mis gaan.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 17:36

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nougat schreef:Alleen al het feit dat je met een VWO diploma wel naar het MBO en het HBO mag, maar met een VMBO diploma niet naar de Universiteit en het HBO zegt wel iets over het niveauverschil. Vaag dat mensen dat hier proberen te ontkrachten.

Heb je je bril vergeten op te doen vanmorgen? Niemand probeert het niveauverschil te ontkrachten, werkelijk helemaal niemand. Er wordt alleen gezegd dat het één niet beter is dan een ander, in de zin van: 'Als je een studie aan het WO volgt ben je een beter/slimmer/knapper mens dan wanneer je een MBO opleiding doet.'

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jun 2015 17:37

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.
<<

Anoniem163

Bericht 18 Jun 2015 17:38

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nougat schreef:Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.

Joh.
<<

Anoniem131

Bericht 18 Jun 2015 17:39

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Stofzuiger schreef:
Nougat schreef:Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.

Joh.

Jaja, hogere wiskunde. Wat is ze slim, hè?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jun 2015 17:41

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Beter niet. Slimmer op basis van iq wel waarschijnlijk. En doorgaans past bij mensen met een hoog iq eerder een wetenschappelijke studie dan bij mensen met een lager iq.
Iedereen leert op een andere manier.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jun 2015 17:43

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Urban Naked schreef:Beter niet. Slimmer op basis van iq wel waarschijnlijk. En doorgaans past bij mensen met een hoog iq eerder een wetenschappelijke studie dan bij mensen met een lager iq.
Iedereen leert op een andere manier.

Ja dit probeerde ik inderdaad te zeggen. Regelmatig zie je ook mensen voorbij komen die op hun eigen vakgebied enorm slim zijn, maar qua algemene kennis juist helemaal niet. Opleiding zegt niet alles.

♥♥
<<

Anoniem110

Bericht 18 Jun 2015 17:43

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nougat schreef:Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.

En er lopen ook mensen rond die alsnog van hun leven een potje maken door zelf ervoor te zorgen dat ze in de problemen komen. Dus zo intelligent zijn ze niet allemaal.
En ik ben een mbo-er en vind mijzelf slim genoeg voor mijn vakgebied en mijn interesses. Heb ik geen WO voor nodig
Laatst gewijzigd door Anoniem110 op 18 Jun 2015 23:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 18 Jun 2015 17:48

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Minx schreef:Nou iemand die z'n F1 savannah op straat laat lopen vormt met z'n kat wel degelijk een behoorlijk gevaar. Dit zal niet snel gebeuren maar het kan flink mis gaan.


Maar een F1 Savannah is natuurlijk niet zo gemakkelijk aangeschaft als een (ik noem even heel bevooroordeeld) Amstaffpupje. En ik neem aan dat iemand die hier serieus mee fokt ze ook niet aan jan en alleman verkoopt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jun 2015 17:54

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

De grootste idioten hebben ook leeuwen en tijgers als huisdier als je er maar genoeg geld voor neerlegt.
2015 💙
<<

Anoniem125

Bericht 18 Jun 2015 17:56

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Stuit schreef:
Nougat schreef:Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.

En er lopen ook mensen rond die alsnog van hun leven een potje maken door zelf ervoor te zorgen dat ze in de problemen komen. Dus zo intelligent zijn ze niet allemaal.
En ik ben een mbo-er en vind mijzelf slim genoeg voor mijn vakgebied en mijn interesses. Heb ik geen VWO voor nodig

Het is de vraag of wat jij onder 'in de problemen komen' verstaat, daadwerkelijk altijd slecht is, of getuigt van weinig intelligentie. Je ziet vaak dat juist slimme mensen de grenzen opzoeken. In plaats van netjes binnen de lijntjes te kleuren en precies te leven volgens de verwachtingen van de omgeving, zal een intelligent persoon eerder verveeld raken, omdat hij alles snel door heeft en op verkenningstocht uitgaan. Wat jij problemen noemt, kan een ander zien als verrijking.

Misschien is dat voor jou alleen wat moeilijk te begrijpen.
<<

Anoniem163

Bericht 18 Jun 2015 18:06

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nougat, door jou weet ik weer zeker dat ik EQ belangrijker vind dan IQ.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 18 Jun 2015 18:12

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Maar hoe vaak hoor je een incident met een leeuw vergeleken met een (fataal) incident met een hond? Die laatste hoor je de laatste tijd helaas steeds vaker.

Mensen die een leeuw of tijger houden, houden deze goed verborgen, want het is niet toegestaan om ze te houden.

Mensen vinden na een heftig incident vaak wel dat de eigenaren van de aanvallende honden een verbod op het houden van honden moeten krijgen, waarom zou dat niet vooraf bepaald kunnen worden?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Jun 2015 18:16

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Elliot schreef:
Susan schreef:Het heet misschien in het dagelijks taalgebruik wel rechten, maar als jij je wil onderscheiden en bang bent dat je verward wordt met een HBO-student rechten dan kun je beter zeggen dat je rechtsgeleerdheid doet of Nederlands recht of de universiteit erbij noemen. Want je kunt niet verwachten dat een student van het HBO het geen rechten meer noemt. Je kunt alleen bepalen wat je zelf doet, niet wat een ander doet.

Dit dus. HBO rechten heet in het dagelijks spraakgebruik nou eenmaal ook gewoon rechten.



Bij jou misschien, en kennelijk bij meer HBO rechten studenten. Maar als je tegen een willekeurig iemand zegt dat je rechten doet, waag ik te betwijfelen of diegene dan denkt aan HBO rechten. Ik denk tot echt dat bijna iedereen dan denkt dat je het over een WO studie hebt. Terwijl als ik aangeef Nederlands recht te studeren (of fiscaal recht/internationaal recht) bijna iedereen denkt dat het om WO gaat.
En dat is dus ook precies de reden dat ik niet snap waarom iemand niet gewoon zegt ik doe HBO rechten. Daarmee ben je toch gewoon duidelijk.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 18 Jun 2015 19:11

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Luthien er zijn genoeg goede fokkers die ook adverteren via marktplaats. Mijn teckel met stamboom komt van een zeer goede fokker en die heb ik gevonden op marktplaats. Ook zijn er genoeg goede nestjes te vinden op marktplaats. Broodfokkers pik je er zo uit alleen veel mensen zien dit helaas niet (of willen het niet zien door de goedkope pups)
Ik denk eerder dat er meer preventie en voorlichtingen gegeven moeten worden over het houden en kopen van honden.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 18 Jun 2015 19:16

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nougat schreef:
Stuit schreef:
Nougat schreef:Op de universiteit lopen wel degelijk veel meer bovengemiddeld slimme mensen rond dan op het MBO.

En er lopen ook mensen rond die alsnog van hun leven een potje maken door zelf ervoor te zorgen dat ze in de problemen komen. Dus zo intelligent zijn ze niet allemaal.
En ik ben een mbo-er en vind mijzelf slim genoeg voor mijn vakgebied en mijn interesses. Heb ik geen VWO voor nodig

Het is de vraag of wat jij onder 'in de problemen komen' verstaat, daadwerkelijk altijd slecht is, of getuigt van weinig intelligentie. Je ziet vaak dat juist slimme mensen de grenzen opzoeken. In plaats van netjes binnen de lijntjes te kleuren en precies te leven volgens de verwachtingen van de omgeving, zal een intelligent persoon eerder verveeld raken, omdat hij alles snel door heeft en op verkenningstocht uitgaan. Wat jij problemen noemt, kan een ander zien als verrijking.

Misschien is dat voor jou alleen wat moeilijk te begrijpen.


Waarom is dat voor stuit moeilijk te begrijpen?
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2015 19:17

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Nu hebben we het steeds over rechten, maar dit is ook zo bij bv pedagogiek. Dat was eerder uni en nu ook hbo. En zo zijn er meer.

Dus, zoals ik eerder de conclusie trok: als je er niet zo goed tegen kan dat iemand misschien hbo bedoelt i.p.v. uni, moet je het even vragen. Problem solved. Waar hebben we het over?
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 18 Jun 2015 19:21

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Ik heb post-hbo gedaan, noemen ze dat dan eigenlijk mbo+ :cry:
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 18 Jun 2015 19:22

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Ik weet dat ook verantwoorde fokkers op marktplaats zitten. En dat is maar goed ook, want dan kunnen mensen tenminste via daar ook bij een verantwoord gefokte pup komen.

Ik vraag me alleen af hoeveel meer voorlichting er gegeven moet worden voordat mensen echt begrijpen dat een pup uit de broodfok 'redden' de hele zaak alleen maar in stand houdt.
<<

Anoniem211

Bericht 18 Jun 2015 19:35

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

SuperGrover schreef:Als iemand zou zeggen: "Ik studeer kapper", dan klinkt dat toch heel raar? We zijn het dan toch allemaal eens dat het correcter is om te zeggen dat iemand een kappersopleiding doet? Dat zegt verder niets over de kwaliteit van de opleiding, de sociale status of de intelligentie van de persoon in kwestie.

Mijn impopulaire mening: Ik vind het stom als mensen dingen zeggen als 'jaa ik had ook wel een universitaire opleiding kunnen doen, maar ik had er niet de motivatie voor/zoveel lezen is niets voor mij/etc'. Nou, dan kon je het dus niet. Studeren is meer dan passief een hersencel aanzetten. Studeren is inderdaad ook meer dan studiepunten halen. Ik vind het een beetje klinken alsof ik zou zeggen dat ik ook wel automonteur had kunnen worden, maar alleen heel onhandig ben. Ik kijk niet neer op mensen die niet gestudeerd hebben, het interesseert mij vrij weinig zelfs, maar dit soort opmerkingen maken mij kriebelig omdat ze doorgaans gemaakt worden uit arrogantie of om iemand anders succes te bagatelliseren.


Ja eens. Of 'ja zo slim ben je niet als je vwo/WO doet. Je kunt gewoon goed leren' . Mwoah, er is echt wel iets meer voor nodig...
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers