Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

<<

Anoniem154

Bericht 12 Jun 2015 22:41

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Nieuwe huis lotus....? Zijn er vorderingen?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jun 2015 22:43

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Gefeliciteerd Pippa, wil je het net ons delen? :cheering:
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jun 2015 22:44

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Sparen. Allemaal.
<<

Zero

Bericht 12 Jun 2015 23:14

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

€100 -- Primark :banaan: Oh en wat boeken misschien
€500 -- Airfryer, Stijltang, Auto laten fixen
€1000 -- Nieuwe camera, deeltje schuld aflossen, rondje doen
€5000 -- Naar mijn familie toe, aflossen, spaargeld
€10.000 -- Verre reizen maken
€50.000 -- Andere auto, investeren in bedrijfje, wereldreis, schuld aflossen
€100.000 -- Al het bovenstaande + compleet uit mijn dak gaan (forumfeestje!)
€1.000.000 --Leven als een baas.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jun 2015 09:15

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

€100 -- nieuwe kleding voor mezelf
€500 -- naar de spaar voor de nieuwe keuken
€1000 -- naar de spaar voor de nieuwe keuken
€5000 -- naar de spaar voor de nieuwe keuken
€10.000 -- naar de keukenboer rennen en de nieuwe keuken bestellen
€50.000 -- na de nieuwe keuken besteld te hebben doorrennen naar de auto dealer voor een andere auto
€100.000 -- nieuwe keuken, nieuwe auto, nieuwe garderobe, deel geven aan mijn vader en oma, lekker op vakantie gaan, een leuke dag uit hebben met vriendinnen en de rest op de spaar
€1.000.000 -- Alles van hierboven, en verhuizen naar een mooi, ruim, vrijstaand huisje (en een schoonmaakster in dienst nemen).
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jun 2015 09:17

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Wolbol schreef:Nieuwe huis lotus....? Zijn er vorderingen?



We gaan voor een nieuwbouwwoning die we kunnen kopen onder voorbehoud van verkoop van ons eigen woning. Daar hebben we dan 9 maanden de tijd voor. Dus nu nog hopen dat we redelijk snel ons huis kwijt zijn.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 09:20

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Wat is er mis met jullie auto Lejow?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jun 2015 09:25

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

ChiQ schreef:Wat is er mis met jullie auto Lejow?


Niks gelukkig! Hij is alleen te klein. En dat klinkt gek, want hij ziet er heel ruim uit en kofferbak technisch istie dat ook :) Alleen de passagiers op de achterbank hebben gewoon amper beenruimte (zeker niet degene die achter mijn man zit), en dat is als er mensen meerijden, of als B straks groter wordt niet handig.
We willen dus kijken (na de keuken) voor een échte station.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 10:04

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Lejow schreef:
ChiQ schreef:Wat is er mis met jullie auto Lejow?


Niks gelukkig! Hij is alleen te klein. En dat klinkt gek, want hij ziet er heel ruim uit en kofferbak technisch istie dat ook :) Alleen de passagiers op de achterbank hebben gewoon amper beenruimte (zeker niet degene die achter mijn man zit), en dat is als er mensen meerijden, of als B straks groter wordt niet handig.
We willen dus kijken (na de keuken) voor een échte station.



Ja, snap het! Heel veel auto's zijn te klein achterin, onze Golf ook. Die peuterbeentjes worden ook alleen maar langer. Icm jullie hond straks is het wel prettig een grotere.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jun 2015 10:06

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

ChiQ schreef:
Lejow schreef:
ChiQ schreef:Wat is er mis met jullie auto Lejow?


Niks gelukkig! Hij is alleen te klein. En dat klinkt gek, want hij ziet er heel ruim uit en kofferbak technisch istie dat ook :) Alleen de passagiers op de achterbank hebben gewoon amper beenruimte (zeker niet degene die achter mijn man zit), en dat is als er mensen meerijden, of als B straks groter wordt niet handig.
We willen dus kijken (na de keuken) voor een échte station.



Ja, snap het! Heel veel auto's zijn te klein achterin, onze Golf ook. Die peuterbeentjes worden ook alleen maar langer. Icm jullie hond straks is het wel prettig een grotere.



Jep, alleen zonder deze geld bedragen moeten we er helaas nog een jaar of 2 op wachten :P
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Jun 2015 11:38

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Stel je wint .. euro, wat doe je ermee?

€100 -- Uit eten gaan met m'n vriend
€500 -- Op de spaarrekening voor ons huis
€1000 -- Idem
€5000 -- Idem
€10.000 -- Idem
€50.000 -- Een HBO opleiding gaan doen en minder gaan werken
€100.000 -- Idem
€1.000.000 -- Stoppen met werken :)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jun 2015 11:44

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Waarom zouden mensen stoppen met werken bij een miljoen euro? Ik bedoel, het is immens veel geld, maar zou je niet bang zijn dat je t toch makkelijker uitgeeft dan je denkt? En dan is het op, met een gat in je cv. Stel je koopt een mooi huis, mooie auto, paar mooie reizen en wat investeringen voor later (spaargeld voor kinderen bijv) dan is het zo op. Ik zou daarvoor echt niet durven stoppen met werken.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jun 2015 11:48

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Alles gebruiken voor een nieuw huis.
<<

Anoniem126

Bericht 13 Jun 2015 11:57

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Jun 2015 11:59

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Marin schreef:Waarom zouden mensen stoppen met werken bij een miljoen euro? Ik bedoel, het is immens veel geld, maar zou je niet bang zijn dat je t toch makkelijker uitgeeft dan je denkt? En dan is het op, met een gat in je cv. Stel je koopt een mooi huis, mooie auto, paar mooie reizen en wat investeringen voor later (spaargeld voor kinderen bijv) dan is het zo op. Ik zou daarvoor echt niet durven stoppen met werken.


Het geld hoeft niet zo op te zijn. Je betaalt je huis af (en die is niet zo duur gelukkig) ik heb al een auto, ik wil voorlopig of misschien wel helemaal geen kinderen en aangezien ik vliegangst heb moet ik die mooie reizen ook nog maar zien.. Dus kan ik prima stoppen met werken :) En ach dat CV gat, daar lig ik niet van wakker met mijn beroep. Mijn vriend zou overigens wel blijven werken want dat is ook zijn hobby.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jun 2015 12:02

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Scandic schreef:
Marin schreef:Waarom zouden mensen stoppen met werken bij een miljoen euro? Ik bedoel, het is immens veel geld, maar zou je niet bang zijn dat je t toch makkelijker uitgeeft dan je denkt? En dan is het op, met een gat in je cv. Stel je koopt een mooi huis, mooie auto, paar mooie reizen en wat investeringen voor later (spaargeld voor kinderen bijv) dan is het zo op. Ik zou daarvoor echt niet durven stoppen met werken.


Het geld hoeft niet zo op te zijn. Je betaalt je huis af (en die is niet zo duur gelukkig) ik heb al een auto, ik wil voorlopig of misschien wel helemaal geen kinderen en aangezien ik vliegangst heb moet ik die mooie reizen ook nog maar zien.. Dus kan ik prima stoppen met werken :) En ach dat CV gat, daar lig ik niet van wakker met mijn beroep. Mijn vriend zou overigens wel blijven werken want dat is ook zijn hobby.


Ja dan ga je er idd vanuit dat een van de twee wel bkjjft werken en dat je in je huidige huis blijft wonen. Dan is het minder snel op ja. Maar ik bedoel meer, een miljoen is niet eens zo onuitputtelijk. Ik kan genoeg bedenken waarmee je dat bedrag vrij rap op krijgt. Bij een miljard heb ik dat totaal niet, dat voelt idd echt oneindig.
<<

Anoniem107

Bericht 13 Jun 2015 12:45

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Bij een miljoen zou ik niet stoppen met werken, misschien hooguit een dagje minder werken, maar ik zou wel zorgen dat ik een huis koop en direct af betaal, zodat ik geen hypotheeklasten meer heb. Dat zou alles al verschrikkelijk veel makkelijker maken :)
<<

Anoniem118

Bericht 13 Jun 2015 13:13

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

€100 -- Gaat op de grote hoop, boodschappen enzo.

€500 -- Naar de spaarrekeningen.

€1000 -- Naar de spaarrekeningen.

€5000 -- Naar de spaarrekeningen.

€10.000 -- Dan zou ik een hoop aan het huis laten opknappen. Zo wil ik graag nieuwe binnendeuren, moet er een raam vervangen, willen we boven rolluiken etc.

€50.000 -- Opknappen huis en spaarrekeningen.

€100.000 -- Opknappen huis, reisje (niks geks, ga J nog niet overal heen slepen) en spaarrekening.

€1.000.000 -- Gedeeltelijk hypotheek aflossen, huis opknappen, reisje, spaarrekeningen.

En bij de grotere bedragen lekker uit eten met vrienden en familie enzo. En wat dingen van mijn verlanglijstje kopen, haha.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Jun 2015 13:23

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

€100 -- Een paar leren schoenen kopen.
€500 -- Een paar leren schoenen kopen, een nieuwe jas en een mooie Diesel broek.
€1000 -- Hetzelfde als hierboven alleen het dan kopen in een leuke stad in Europa.
€5000 -- Mijn man meenemen op vakantie naar de Malediven.
€10.000 -- Hetzelfde als met €1000,- alleen dan in New York en daarnaast mijn man meenemen naar de Malediven
€50.000 -- Dit geld zou ik sparen om te investeren in een huis in de toekomst.
€100.000 -- Een huis kopen en dat geld inleggen (incl. extra hypotheek van 't salaris)
€1.000.000 -- Een huis kopen (van €500.000,- ofzo) lekker shoppen in New York en de foodie uithangen en mijn man meenemen naar de Malediven. De rest op de spaarrekening.

Ik vind €1.000.000 echt te weinig geld om 'zomaar' aan mensen uit te geven. Helemaal omdat wij zelf geen huis hebben maar huren. Dan zou er toch veel geld naar het huis gaan, inclusief meubilair en dan blijft er niet zoveel meer over als ik ook nog wat achter de hand wil houden.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Jun 2015 13:44

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Haha een miljoen op je spaarrekening zetten is volgens mij niet zo'n goed idee als je dat er een tijd laat staan, dat kost je meer geld dan dat het oplevert. En sowieso, wat moet je met een miljoen op je spaarrekening? Buffertje :p? Dan zou ik het beleggen of investeren.

€100 -- vriendinnen meenemen om te lunchen.
€500 -- uitgebreid uit eten of lekker shoppen.
€1000 -- Een stedentrip maken en lekker shoppen!
€5000 -- lekker luxe op vakantie met m'n vriend.
€10.000 -- Een lange reis maken
€50.000 -- Ik twijfel, of een mega lange reis/meerdere reizen maken met m'n vriend en trouwen of investeren in een koophuis.
€100.000 -- gebruiken om een huis te kopen.
€1.000.000 -- Een huis kopen, op reis en de rest beleggen.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Jun 2015 14:16

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Hahaha ik zou het in een oude sok op zolder bewaren ;) Doei vermogensbelasting.

Of ben je dan een ontduiker? Een naughty girl :D hahaha.
<<

Anoniem114

Bericht 13 Jun 2015 14:25

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Mijn vriend zou altijd willen blijven werken, volgens mij. Hij vindt zijn werk véél te leuk! (Ja, we hebben het al eens over gehad :P) Ik zou wel stoppen, omdat we het nu al zouden redden van zijn salaris, alleen leven we dan heel zuinig en kunnen we niet sparen. Maar goed, als we zo'n bedrag hebben. Och.

Oh ik zou trouwens niet stoppen met werken om achteruit te hangen en te niksen, ik zou wel vrijwilligerswerk gaan doen. Dat wil ik nu al, maar ik kom er echt niet aan toe.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jun 2015 15:20

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

[quote="Pippa"]Stel je wint .. euro, wat doe je ermee?

€100 -- Op de spaarrekening zetten
€500 -- Op de spaarrekening zetten
€1000 -- Op de spaarrekening zetten
€5000 -- Op de spaarrekening zetten
€10.000 -- Verhuizen
€50.000 -- Verhuizen en verbouwen
€100.000 -- Verhuizen en het huis verbouwen
€1.000.000 -- Verhuizen en dat helemaal laten verbouwen, nieuwe auto kopen, een keer wat luxer op vakantie, weekendjes weg met beide families en een mooi groot bedrag op de spaarrekening zetten.

In principe hebben we op dit moment alles wat we hebben willen. Wel hebben we al jaren een huis op het oog en die gaan we dan zonder twijfel meteen kopen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jun 2015 16:24

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

€100 -- Steken in mijn vakantie
€500 -- Steken in mijn vakantie
€1000 -- 500 op spaarrekening
€5000 -- 4500 op spaarrekening
€10.000 -- 9500 op spaarrekening
€50.000 -- Tuin opknappen en de trap in de tuin vervangen.
€100.000 -- woningbouw aankijken of ik het huisje mag kopen.
€1.000.000 -- Verhuizen en met mijn familie op vakantie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Jun 2015 22:10

Re: Stel, jij wint geld, wat doe je ermee?

Tot 10.000 op mijn spaarrekening/lopende rekening zetten.
50.000 en 100.000 - studieschuld aflossen en de rest op de spaarrekening/lopende rekening zetten.
1.000.000 studieschuld aflossen, deel naar mijn ouders om hen te bedanken, 3 maanden op reis, een huisje/appartementje kopen, een deel beleggen en dan de rest op de spaarrekening.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers