Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen scopie bij peuter?

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 12 Jun 2015 14:14

Ervaringen scopie bij peuter?

Toen Mikey een maand of negen was isbij hem het syndroom van sandifer vast gesteld. Dit is een vorm van reflux met neurologische aandoeningen en komt voor bij 1 op de 100 kinderen met reflux.
Hier heeft hij ongeveer een jaar omeprazolvoor geslikt. Wij hebben meerdere malen geprobeert te minderen en stoppen, iom de k.a. Niet lang daarna moesten we weet beginnen omdat het niet goed ging. Uiteindelijk zou hij hier overheen moeten groeien.
Dit is helaas nog steeds niet gebeurt, de leeftijdsgrens heeft hij inmiddels overschreden.
Nu is besloten te gaan onderzoeken of hij een breukje heeft in zijn middenrif, de kans is groot dat dit de veroorzaker is van het syndroom. Dit gaan ze onderzoeken dmv een scopie. Met een evt optie op biopsen die afgenomen gaan worden voor volledige duidelijkheid. Het fijne weet ik er nog niet precies van.
Is er iemand die ervaring heeft met het ondergaan van een scopie of biopsen bij een peuter? Is het pijnlijk, zijn er dingen waar ik op moet letten of rekening mee moet houden?
A.K.A Slaatje

]
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 14:59

Re: Ervaringen scopie bij peuter?

Is t een bronchscopie? Via de luchtpijp?
Of kijkenze via de maag?
Van t eerste weet ik alles, tweede niks.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Jun 2015 15:00

Re: Ervaringen scopie bij peuter?

Ik denk dan eerder een gastroscopie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 12 Jun 2015 15:02

Re: Ervaringen scopie bij peuter?

Ik heb eigenlijk nog geen idee. Volgens mij is het welde bedoeling dat ze in zijn maag gaan kijken.
A.K.A Slaatje

]
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 15:04

Re: Ervaringen scopie bij peuter?

Ja klinkt logisch, maar middenrif kan via veel wegen.
Ik denk dat ze elke scopie bij een peuter onder algehele narcose doen. Hij zal er dus weinig van merken. Is vrij kleine ingreep, dus nadien zullen de klachten ook meevallen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers