Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma namen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2015 09:24

Re: Dilemma namen

Dat was nou juist m'n hele dilemma, de andere namen die hier staan passen totaal niet bij mij. Ik kan er verder ook weinig aan doen dat de namen van mijn broertjes samen zo weinig letters bevatten. Ik vraag zelfs nog om opties.
2015 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Jun 2015 09:29

Re: Dilemma namen

Maar er worden ook andere opties genoemd. Om je broertje een naam te laten kiezen. En die dan als 2e of 3e naam.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2015 09:36

Re: Dilemma namen

Rizzoli schreef:Maar er worden ook andere opties genoemd. Om je broertje een naam te laten kiezen. En die dan als 2e of 3e naam.


Dit zou idd ook nog een optie zijn. Moet alleen nog even wachten voor ik met hem kan praten. Want hij is nog op vakantie. Had volgens mij al wel gezegd dat ik met hem zou overleggen. Dat ik niet expliciet aangeef dat dit ook een optie is betekend niet dat het zo is.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jun 2015 09:37

Re: Dilemma namen

Het lijkt haast wel alsof je, bewust of onbewust, naar manieren blijft zoeken om je ex met jou en/of je kindje te verbinden. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Je kunt je broertjes toch ook op een andere manier laten weten dat je ze heel erg waardeert?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 12 Jun 2015 09:40

Re: Dilemma namen

Teun schreef:Het lijkt haast wel alsof je, bewust of onbewust, naar manieren blijft zoeken om je ex met jou en/of je kindje te verbinden. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Je kunt je broertjes toch ook op een andere manier laten weten dat je ze heel erg waardeert?


Eens! Dit is het gewoon bewust willen opzoeken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 12 Jun 2015 13:58

Re: Dilemma namen

Lastige situatie. Ik snap dat het vernoemen naar je broers een mooi idee is, maar ik zou het in dit geval niet doen. Omdat je niet weet hoe de toekomst zal lopen, kan de naam voor je kind misschien een nare associatie hebben. De biologische vader van mijn zoon is ook niet in beeld en ik ben achteraf blij dat ik qua naamkeuze niks van hem gebruikt heb. Zoon heeft mijn achternaam en ook in zijn voornaam is hij niet vernoemd. Ik geloof dat het voor de toekomst het beste is.

In ieder geval veel succes met alles, het is niet makkelijk. Maar geloof erin dat wat jij doet in ieder geval goed is voor de baby, jij bent de moeder.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 12 Jun 2015 14:25

Re: Dilemma namen

Ik zou ook niet vernoemen. En dan je beide broers niet. Ik vind het een heel mooi idee, maar ik zou het toch niet doen, omdat je niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik denk dat je broers zich heel erg vereerd zouden voelen, maar het heel goed snappen als jij niet gaat vernoemen.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 15:06

Re: Dilemma namen

Ik zou dan ook niet vernoemen.
Dan maar peetooms ofzo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 12 Jun 2015 15:41

Re: Dilemma namen

Minx het valt me op dat je meer bevestiging zoekt in je topics dan advies/opties.
De meningen zijn hier vrijwel unaniem dus als die je iets hadden kunnen schelen had je het plan allang laten varen.
Wel vernoemen is je goed recht, ookal denk iedereen er het zijne/hare van, maar bevestiging dat het een goed idee is ga je hier denk ik niet krijgen.

Ik ga toch nog een andere optie aandragen:
Is er niet een mooie naam te vinden met als betekenis/symboliek 'broer'?
Dat is vast wel een googeltje waard! (Heb je gelijk twee vliegen in een klap :wink:)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Jun 2015 17:32

Re: Dilemma namen

Je kunt ook alleen je oudste broer vernoemen. En dan bij een tweede je jongere broertje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2015 17:34

Re: Dilemma namen

Guus schreef:Minx het valt me op dat je meer bevestiging zoekt in je topics dan advies/opties.
De meningen zijn hier vrijwel unaniem dus als die je iets hadden kunnen schelen had je het plan allang laten varen.
Wel vernoemen is je goed recht, ookal denk iedereen er het zijne/hare van, maar bevestiging dat het een goed idee is ga je hier denk ik niet krijgen.

Ik ga toch nog een andere optie aandragen:
Is er niet een mooie naam te vinden met als betekenis/symboliek 'broer'?
Dat is vast wel een googeltje waard! (Heb je gelijk twee vliegen in een klap :wink:)



Heel erg eens met Guus.
Je opent een topic waarin je vraagt om tips of een mening, maar in alle topics komt het er op neer dat je bij het begin van het topic eigenlijk al lang je keuze gemaakt hebt.

Ik weet niet of ik het nou al gezegd heb, maar ik zou niet vernoemen.
<<

Anoniem255

Bericht 12 Jun 2015 18:52

Re: Dilemma namen

Ik zou de baby ook niet vernoemen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jun 2015 19:25

Re: Dilemma namen

In jouw situatie zou ik echt niet vernoemen, lijkt me gewoon echt niet verstandig.

Ik zou mijn zoon gewoon de naam geven die ik mooi vind, en als je echt iets met je broers wil doen, dan zou je kunnen doen wat iemand al voorstelt dat je uitzoekt of je een mooie naam kan vinden die "broer" betekent en misschien anders peetvaders van je zoon? Of vast laat leggen dat zij voor je zoon moeten zorgen mocht jouw iets over komen?
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Jun 2015 19:35

Re: Dilemma namen

Je broer en de vader van je kind hebben dus precies dezelfde naam?
Als je aangeeft dat je je zoon niet naar zijn vader wil vernoemen en het is dezelfde naam als je broer, dan houdt het toch gewoon op?
Want het blijft dezelfde naam.
Het is toch ook niet zo'n probleem om niet te vernoemen? Je maakt het onnodig ingewikkeld.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 12 Jun 2015 19:49

Re: Dilemma namen

Je maakt het jezelf zo moeilijk Minx, waarom? Er zijn toch vast meer namen die je mooi vindt maar die hier helemaal los van staan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Jun 2015 19:56

Re: Dilemma namen

Veli is broer in het Fins. Ik vind het wel wat hebben..
Yoah is broer van God. (Google is my friend ;))
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem107

Bericht 12 Jun 2015 19:57

Re: Dilemma namen

Ik zou denk ik bij nader inzien toch ook vernoemen. Het wordt zo'n enorm 'ding' nu, en als je hier nu al je twijfels over hebt... Je zoontje moet straks wel z'n hele leven met z'n naam doen en jij moet hem de rest van jouw leven ook gewoon met die naam kunnen aanspreken zonder vervelende bijgevoelens.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers