Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby's onder het jaar met waterpokken

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jun 2015 09:35

Baby's onder het jaar met waterpokken

Onze K. heeft de waterpokken, en gelijk ernstig ook. Heb er wel wat vragen over aangezien ze nog geen 5,5 maand is. Wellicht zijn hier mensen met herkenning?

Onze L. heeft het nog niet gehad, dus ik hoop dat zij het dan ook maar krijgt, zijn we er vanaf.

K. is onder het jaar, heeft het nu flink heftig, dus afhankelijk van hoe het afweersysteem zich ontwikkeld is de kans dat ze het nogmaals krijgt aanwezig. Mensen die een baby met pokken hebben gehad, en waar zich dat juist wel of niet nogmaals op latere leeftijd heeft ontwikkeld?

Mensen die baby's met pokken hadden, hebben die het doorgegeven aan evt. broers of zusjes?

Verder nog tips?
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 11 Jun 2015 09:40

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Hier kreeg de oudste het toen mijn dochter nog een baby was. Zij kreeg het toen ook. Weet niet meer precies hoe oud ze was maar ze heeft het niet weer gekregen.
2010 2012 2015 2017
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jun 2015 10:11

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Ja ik hoop dat het doorgegeven wordt, al ben ik nu al bang hoe de oudste erop gaat reageren, maar ok.
De mate waarin K. het nu heeft, heb ik het idee dat er wel genoeg afweersysteem wordt opgebouwd, het zit echt overal en dit is nog maar dag 2.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 11 Jun 2015 10:22

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Mijn dochter had de waterpokken met 7 maanden. Ze is er nog meerdere keren aan blootgesteld op school en toen haar broertje het had 2 jaar geleden. Ze heeft ze geen tweede keer gekregen meer. Ik was daar ook huiverig voor, maar ik ga er vanuit dat ze ze waarschijnlijk geen tweede keer krijgt.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 11 Jun 2015 10:22

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Qua ervaring met pokken op zo'n jonge leeftijd kan ik je niet helpen, maar je kan haar in ieder geval insmeren met kidsclin en in een zemelen badje doen. Hielp hier bij die 3 waterpokken die Elena had toen heel goed.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Jun 2015 11:21

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Ik heb ze zelf gehad voordat ik 1 jaar was. Helaas kreeg ik ze weer toen ik 21 was en ben ik er toen 4 weken doodziek van geweest :(
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 11 Jun 2015 12:06

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Mijn zusje was 3 maanden toen ik haar aanstak, ze is nu 25 en nooit meer waterpokken gehad.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 11 Jun 2015 12:48

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

De middelste was 8 maanden toen ze het kreeg van de oudste. Inmiddels zijn er meerdere keren waterpokken op school geweest, maar ze heeft ze niet weer gehad. Zij had ze wel ook heel heftig, net als K denk ik. Maar zeker weten dat ze ze op latere leeftijd niet meer krijgt, doe je toch niet.

Ze had er toen overigens geen last van. Ze zag er ontzettend zielig uit, maar was eigenlijk gewoon haar vrolijke zelf met alleen een beetje verhoging. Ze leek geen jeuk te hebben. In tegenstelling tot de oudste, die toen 4 was en verging van de jeuk. Sterkte met je meiden, hopelijk zijn ze er gauw vanaf!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem255

Bericht 11 Jun 2015 15:52

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

De jongste heeft het een paar maanden terug gehad. Hij had er gelukkig weinig last van. Zijn zus heeft het echter (naar mijn idee) nog niet gehad. Maar het schijnt ook voor te komen dat kinderen maar 1 of 2 stipjes krijgen...
<<

Anoniem166

Bericht 11 Jun 2015 16:27

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Mijn dochter was 10 maanden toen ze de waterpokken kreeg. Ze was daarvoor al twee keer op het kdv bij een waterpokkenperiode de dans ontsprongen. Ze heeft er helemaal onder gezeten, maar had er niet heel veel last van. Ze heeft later nog een keer de waterpokken gehad, maar daar heb ik (op enkele pokken na) helemaal niets van gemerkt.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jun 2015 18:44

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Ja mien wat je zegt klopt inderdaad, wellicht heeft ze het al wel gehad maar heb ik het helemaal niet opgemerkt.

Hier heeft de jongste heel veel last van haar doorkomende hoektand, de jeuk valt wel mee geloof ik.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 11 Jun 2015 18:47

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Onze oudsts had het toen hij 3a4 maanden was.
Tot op heden heeft hij niet weer gehad.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jun 2015 18:58

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

De jongste heeft het vrij heftig gehad, voor zijn eerste verjaardag...aangestoken door broer. Hij heeft er littekens aan over gehouden, dus pas goed op met krabben. Sneu, met dit weer...
Havermoutbadje was hier echt een verademing, ook midden in de nacht soms.
<<

Anoniem134

Bericht 11 Jun 2015 19:05

Re: Baby's onder het jaar met waterpokken

Helaas geen tips... T. was 15 maanden toen ze de waterpokken kreeg en zat van top tot teen onder. Ik kan me niet meer herinneren dat het jeukte/ dat ze eraan krabte toch is alles op haar buik toen ontstoken waardoor het nu 1 en al littekens zijn. Hier hielpen de bekende middeltjes/huismiddeltjes totaal niet.

Fijn dat ze weinig last lijkt te hebben van de jeuk!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels, Kaat