Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn dit harde buiken?

<<

Anoniem75

Bericht 26 Sep 2013 11:48

Zijn dit harde buiken?

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ze zelden en dan vooral in het laatste trimester. Nu ben ik vandaag 15 weken zwanger en sinds een week heb ik af en toe lage buikpijn. Zo precies waar de baby nu zit. Vooral na een inspanning en als ik dan even zit trekt de buikpijn na 10 minuten weg. M'n buik wordt ook verder niet harder dan normaal. Kunnen dit harde buiken zijn? Mijn banden zijn het niet want dat voelt net iets anders. Dit is meer buikpijn als in iets verkeerds gegeten te hebben.

Volgende week moet ik weer na de vk en dan kaart ik het even aan. Herkend iemand van jullie dit?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Sep 2013 11:51

Re: Zijn dit harde buiken?

Nee, harde buiken voelen anders. Die duren korter, ongeveer een minuut en je voelt je buik dan echt samentrekken en je baarmoeder wordt zo hard als een kanonskogel. Het doet niet echt pijn maar het voelt wel onaangenaam.

Toch zou ik wel aan de bel trekken want net als harde buiken kan ook buikpijn soms wijzen op blaasontsteking. Het hoeft niet zo te zijn, het kan ook zomaar een buikpijntje zijn zoals je dat ook wel eens hebt als je niet zwanger bent. Maar voor de zekerheid zou ik even mijn urine laten nakijken. Daarvoor hoef je niet eens te wachten tot je afspraak bij de verloskundige, je kunt gewoon 's ochtends even urine inleveren bij de huisarts en dan weet je het zo.

Natuurlijk zou ik het voor de zekerheid nog wel even melden, ook als het geen blaasontsteking is, maar mijn ervaring is dat als je bij de verloskundige over buikpijn begint, ze dat altijd willen uitsluiten. Dus dan kan je net zo goed uit jezelf even naar de huisarts om een potje ochtendurine te brengen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Sep 2013 12:14

Re: Zijn dit harde buiken?

Als ik een harde buik had dan werd mijn buik niet heel hard. Ik had dan een heel zwaar gevoel in mijn buik, het was niet pijnlijk maar wel een onaangenaam gevoel. Het hield dan regelmatig wel een aantal minuten aan om dan weer langzaam weg te trekken.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Sep 2013 12:30

Re: Zijn dit harde buiken?

Klinkt inderdaad meer als iets van een blaasontsteking. Of misschien groeipijn?

Bij mij zijn harde buiken duidelijk 'hard'. Je voelt het samentrekken en je buik kun je dan niet meer induwen, je voelt je kind niet meer bewegen en kunt het zelfs benauwd krijgen (dat laatste ervaar ik met hele 'zware' straktrekkingen).

Als ik jou was, zou ik urine laten testen op een ontsteking!
<<

Anoniem75

Bericht 26 Sep 2013 13:41

Re: Zijn dit harde buiken?

Blaasontsteking is misschien ook wel een goeie! Volgende week bij de vk moest ik ook gelijk urine meenemen dus dan kan ze het gelijk even checken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers