Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blegh.. dat slapen!!

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 20:28

Blegh.. dat slapen!!

*zucht* even stoom afblazen hoor.
B is nooit echt een enorme slaper geweest, had altijd wel moeite met in- door- of uitslapen.
Maar soms met vlagen is het echt janken met de pet op.
Ze is nu pas 5 minuten stil nadat ze de hele buurt bij elkaar gejankt en geschreeuwd heeft dat ze niet wilde slapen/honger had/moest plassen/moest poepen/wilde drinken.
En als het dan nog zo'n braaf kind was die der bed nie uit kwam... Nee ze maakt me een partij stampij dat gaat echt nergens over..

Of ze wordt midden in de nacht wakker en staat naast mijn bed. Manlief slaapt vaak overal doorheen, met geen 10 paarden wakker te krijgen en die merkt soms de volgende ochtend pas als ze bijvoorbeeld bij ons ligt.

Of ze is om 6 uur wakker...

Dit alles komt haar humeur echt niet ten goede
En.. die van mij ook niet :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Jun 2015 20:36

Re: Blegh.. dat slapen!!

Oh getver lijkt me echt vreselijk. Ik mag in m'n handjes knijpen met die van mij, die geeft geen kik tussen 20.00 en 6.00 en slaapt binnen 5 minuten. Moeilijk Lejow, buh.
#teammaple🍁
<<

Anoniem136

Bericht 10 Jun 2015 20:37

Re: Blegh.. dat slapen!!

Er is hoop!! Mijn dochter was hetzelfde... drama drama drama, ik hoorde via via dat mensen in onze flat dachten dat ze mishandeld werd. Elke avond en elke nacht was het raak. Met 3,5 jaar zijn we verhuisd en was het voorbij en ze is nu de beste slaper van de drie.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 10 Jun 2015 20:37

Re: Blegh.. dat slapen!!

Misschien een gekke vraag maar is ze wel moe genoeg? Heeft ze overdag veel te doen, gaat ze bijv naar een peuterspeelzaal?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 20:40

Re: Blegh.. dat slapen!!

Tweeling schreef:Misschien een gekke vraag maar is ze wel moe genoeg? Heeft ze overdag veel te doen, gaat ze bijv naar een peuterspeelzaal?


Ze is juist doodmoe.. dat is vaak het hele probleem :(
ze gaat 2 dagen in de week naar de go (di en woe) en op vr naar de peuterspeelzaal.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 20:43

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ze heeft vandaag een half uurtje geslapen bij de go, gewoon omdat ze echt omviel.
Maar het liefst laten we haar niet meer slapen, omdat ze dan dus 's avonds vaak zo is.
<<

ChiQ

Bericht 10 Jun 2015 20:50

Re: Blegh.. dat slapen!!

Geen tips. Helaas heb hier net zo een. Het was 3 weken terug compleet uit de hand gelopen. Hij wilde perse niet slapen, oh wat een gedoe. Uiteindelijk op de spoedpost belandt op zaterdag omdat meneer uit zijn ledikant viel. We legden hem terug, hij was zó over de zeik dat hij binnen twee tellen op stond en zich zo boos maakte, enorme kracht kreeg en zichzelf gewoon uit zijn ledikant heeft weten te tillen en toen viel hij met slaapzak en al op zijn kop! En zo'n duik maakte hij. Voel je je als ouder nog mega schuldig ook. Terwijl het al 23:40 was! Echt, ik denk dat ouders met makkelijke slapers en kindjes die minder driftiger zijn echt het mega makkelijk hebben.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 10 Jun 2015 20:52

Re: Blegh.. dat slapen!!

Hier op het moment hetzelfde. Niet dat we te klagen hebben, ze slaapt eigenlijk heel goed tegenwoordig. Maar eens in de zoveel tijd is er een faaaase. En het is ook wel begrijpelijk hoor, laatste kiezen komen door, ze lijkt ineens weer 10cm te zijn gegroeid en leert enorm veel. En dan is ze ook nog aan het verwerken dat ik behoorlijk ziek ben geweest ("mama, weet je nog toen je zo ziek was en je alleen maar op bed kon liggen"). Er gaat veel om in haar koppie. En dat resulteert dus (logisch ook) in beroerd slapen.
Inderdaad plassen, honger, dorst, "ik wil met mama slapen" en vervolgens keten ;) oh, het potje op haar kamer zetten en zeggen dat ze ook zelf mag gaan, helpt wel wat.
In het verleden gingen deze faaases altijd over. En bleek het een goede oefening in geduld.
Hopelijk slaapt B ook snel (weer) beter.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem198

Bericht 10 Jun 2015 20:53

Re: Blegh.. dat slapen!!

Is ze niet gewoon overprikkeld?
Is het alleen op dagen dat ze bij de GO is geweest of ook op de dagen dat ze bij jou is?

Wat doe je voordat ze gaat slapen? Kijkt ze tv? Zeg je een bijvoorbeeld een half uur van te voren al dat ze nog even mag spelen en daarna naar bed gaat of komt het voor haar uit de lucht vallen dat ze naar bed moet?

Zelf had ik vroeger ook heel veel slaapproblemen. Ik was al wel wat ouder maar ik weet dat mijn moeder op een gegeven moment ontspanningsoefeningen met mij ging doen. Volgens mij was ik 5 of 6
Bij mij heeft dat wel geholpen en doe ik nog steeds wel eens als mijn hoofd vol zit. Maar misschien is ze daar nog wat te jong voor?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 10 Jun 2015 21:03

Re: Blegh.. dat slapen!!

Slaapt ze bij jullie thuis in een ledikant of een groter bed. Dat was hier al een verbetering.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Jun 2015 21:12

Re: Blegh.. dat slapen!!

Hier gaat het net zo.

Ik ben 's nachts vaker wakker dan moeders met een newborn.

Maamaaa poesjel maken? MAAAAMAAAAA woezel pip kijkuuhh?? Mama koekie? Ja? Ja? Ja? Mama oogie open!! Hallo!!!

En dat dat soms elk uur.

Het inslapen gaat na lange tijd eindelijk goed (afkloppen) maar dat doorslapen...
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 21:15

Re: Blegh.. dat slapen!!

In een groot bed, al ruim een jaar (dat hebben we namelijk vorig jaar al gedaan toen het slapen ellende was).
Met als gevolg dat ze nu dus der bed uit komt en met een beetje pech alles afbreekt haha!

Ja Victoria, ze is vaak ook gewoon té moe denk ik.
Ze kan het overigens op iedere willekeurige dag hebben.
We hebben altijd een vast ritme. We eten, ze mag op de bank een waterijsje eten en kijkt daarbij even tv (een aflevering zandkasteel oid), ik zeg tig keer dat als het afgelopen is en/of het ijsje op is, dat we dan naar boven gaan.
Meestal gaat alles zonder problemen douchen (wanneer nodig), plassen, tanden poetsen, verhaaltje lezen, monsters wegjagen, kus knuffel i love you, even 2 tellen achter de deur staan (dat vind ze fijn) en dan begint vaak de hele ellende.

Ik steek wel volledig hand in eigen boezem dat de tv hier overdag te vaak aan stond, daar ga ik per morgen (dan ben ik met haar thuis) dus gelijk verandering in aanbrengen.


Chiq, wat balen zeg.. ja bah, daar zou ik denk ik heel hard om kunnen huilen :( was alles goed?

Tiramisu, ik kan me voorstellen dat dat indrukt maakt ja. Dat idee heb ik hier trouwens ook wel, ze is de afgelopen maand 2 cm gegroeid!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 21:17

Re: Blegh.. dat slapen!!

Spencer schreef:Hier gaat het net zo.

Ik ben 's nachts vaker wakker dan moeders met een newborn.

Maamaaa poesjel maken? MAAAAMAAAAA woezel pip kijkuuhh?? Mama koekie? Ja? Ja? Ja? Mama oogie open!! Hallo!!!

En dat dat soms elk uur.

Het inslapen gaat na lange tijd eindelijk goed (afkloppen) maar dat doorslapen...



Whahaha 'Mama oogie open?' ahw

Herkenbaar trouwens, het is hier vaak of het een of het ander dat niet goed gaat.
Als newborn sliep ze als een zonnetje trouwens. Een week nadat ze thuis kwam mocht ze doorslapen, en dat deed ze dan ook met een nacht of 2. Het inslapen ging vaker wat moeizaam (ze maaide vaak met haar armpjes enzo), maar het echte slaaaapdrama kwam pas met een maand of 17/18, toen sowieso haar karakter veranderde van meest makkelijke baby ter wereld, naar terror peuter :wtf:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2015 21:24

Re: Blegh.. dat slapen!!

En hier was het ook weer 21.45... Gelukkig is het weer een goede week goed gegaan, laatst 3 weken lang elke avond DRAMA! Op gegeven moment zelfs overdag heftige driftbuien van een uur.
Wij zijn ondertussen ook een traject gestart vanwege de driftbuien. Zijn al bij een orthopedagoog geweest en van de week centrum jeugd en gezin op bezoek gehad, gelukkig slaan we de video hometraining over. Nu hebben we volgende week vrijdag een afspraak staan bij de kinderfysiotherapie voor een screening voor sensomotorische therapie en ik ben zelf nog bij een acupuncturist geweest

Lucy, ik ben soms ook bang dat ze hier denken dat S mishandeld wordt, dat gekrijs gaat door merg en been.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2015 21:26

Re: Blegh.. dat slapen!!

Chiq ik herkende me laatst heel erg in jouw topic, alleen het hoogbegaafde stukje niet..
Heb jij nog contact opgenomen met integrale vroeghulp?
December 2009
juli 2012
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Jun 2015 21:32

Re: Blegh.. dat slapen!!

Oké met het risico dat ik erg zweverig en heeeel AP/NO overkom, maar heb je weleens met haar (gewoon op de dag, wanneer ze ontspannen en niet moe is) gesproken over jullie bedritueel? Ik zeg niet dat je aan alle wensen kunt/wilt voldoen, maar misschien vindt ze het wel fijn om eerst de monsters weg te jagen en dan pas het verhaaltje te lezen. Of misschien nog één extra knuffel. Ik zeg maar wat.

Lief dat je achter de deur blijft staan, omdat ze dat fijn vindt! Het klinkt in elk geval als een heel fijn bedritueel/ moment! Dat is mij zo bij gebleven van toen ik opgroeide. Mijn moeder zei altijd terwijl ze de trap liep (en wij herhaalden dat): weltrusten, lekker slapen, tot morgen, nu stil zijn, dag, daag, doei! Best wel lang bedenk ik me nu, maar zij was beneden en wij gaven geen kik meer haha!
L2014 & H2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 10 Jun 2015 21:35

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ik heb met jullie te doen.
Vanavond aan het oppassen op de 3 kids van mijn schoonzus.
Eerst al nr 1 beneden met 6 knuffels onder zijn arm; "Mama? mama? mama?".
Met veel gedoe in bed gekregen en die slaapt eindelijk.
Net nr 2 betrapt; lag gewoon net nog steeds te lezen.
Licht uitgedaan en boek mee genomen naar beneden.
Ja hoor, die stond dus ook mooi beneden net.

Sterkte met de moeilijke slapers!!!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 21:37

Re: Blegh.. dat slapen!!

PiP schreef:En hier was het ook weer 21.45... Gelukkig is het weer een goede week goed gegaan, laatst 3 weken lang elke avond DRAMA! Op gegeven moment zelfs overdag heftige driftbuien van een uur.
Wij zijn ondertussen ook een traject gestart vanwege de driftbuien. Zijn al bij een orthopedagoog geweest en van de week centrum jeugd en gezin op bezoek gehad, gelukkig slaan we de video hometraining over. Nu hebben we volgende week vrijdag een afspraak staan bij de kinderfysiotherapie voor een screening voor sensomotorische therapie en ik ben zelf nog bij een acupuncturist geweest

Lucy, ik ben soms ook bang dat ze hier denken dat S mishandeld wordt, dat gekrijs gaat door merg en been.



Jep.. ik ook :(

Wij zijn bij een kinderpsychologe geweest een poosje geleden. Die gaf ook aan dat B echt een spons is, ze is pienter, slaat alles op en neemt alles in zich op. En als iets dan even anders gaat zoals zij 'verwacht' of zoals zij graag ziet dat het verhaal gaat (hele toneelstukken worden er gespeeld en opgevoerd, ik krijg gewoon een rol toegewezen van der whaha 'mama. ik ben het schaap en jij bent het paard!), maar ook anders dan zoals het in haar hoofd heeft, dat is voldoende voor een uit-der-panty-gaan bui.

Vorige week ben ik ZO giftig geworden. We aten samen want man moest werken, best een leuke dag gehad, heerlijk in de tuin met water gespeeld en we gingen bloemkool eten. Ze zat al een beetje te miepen, was wat moe, onderuitgezakt op der stoel enz. Ze wilde een afspraakje maken wat ze nog op moest eten, prima natuurlijk, dus ik schoof wat op zij. Dat moest ze eten, en dat andere niet. Nou daar was ze het niet mee eens, want ze wilde een afspraakje maken. Ik nogmaals laten zien dat we dat gedaan hebben. Nou toen begon het gebler. Ik heb gezegd dat ze dan helemaal maar klaar was met eten (na 2 keer de vraag of ze wilde stoppen zodat we lekker verder konden eten) en dat ze dus ook geen toetje kreeg. Heb haar bord op de aanrecht gezet.
Op het moment dat ik me omdraaide, en ik er even niet bij stil gestaan dat t kind al ruim 1 meter lang is, had ze een volle hand bloemkool van haar bordje te pakken, die vervolgens vakkundig door de hele keuken heen gesmeten werd.
Heb haar naar de kamer gekletterd en een poging gedaan om het op te ruimen, terwijl zij ondertussen hysterisch terug gerend kwam in de hoop nog een hoop door de lucht heen te kunnen smijten.

Ze is dan net een wervelwind, alles wat op haar pad komt gaat de lucht in.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jun 2015 21:39

Re: Blegh.. dat slapen!!

mzcharlotte schreef:Oké met het risico dat ik erg zweverig en heeeel AP/NO overkom, maar heb je weleens met haar (gewoon op de dag, wanneer ze ontspannen en niet moe is) gesproken over jullie bedritueel? Ik zeg niet dat je aan alle wensen kunt/wilt voldoen, maar misschien vindt ze het wel fijn om eerst de monsters weg te jagen en dan pas het verhaaltje te lezen. Of misschien nog één extra knuffel. Ik zeg maar wat.

Lief dat je achter de deur blijft staan, omdat ze dat fijn vindt! Het klinkt in elk geval als een heel fijn bedritueel/ moment! Dat is mij zo bij gebleven van toen ik opgroeide. Mijn moeder zei altijd terwijl ze de trap liep (en wij herhaalden dat): weltrusten, lekker slapen, tot morgen, nu stil zijn, dag, daag, doei! Best wel lang bedenk ik me nu, maar zij was beneden en wij gaven geen kik meer haha!


Ik vraag het meestal ook aan haar, wat wil je eerst? En daar komt eigenlijk bijna altijd deze volgorde uit.

Ze had giraffen behang (foto behang), maar ze heeft een nachtmerrie gehad dat ze gekke geluiden gingen maken. Dus ik moest elke avond zeggen dat de giraffen hun mond moesten houden. Nu hebben we afgelopen weekend behangen en heeft ze nu, zelf uitgekozen, behang met roosjes. En ze geeft gelukkig ook aan dat ze dat niet eng meer vindt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Jun 2015 21:39

Re: Blegh.. dat slapen!!

Er vliegt hier ook altijd wat door de kamer. Niet gewoon een puzzelstukje maar gelijk een fiets of stoel of skippykoe :nopompom: :nopompom:
R. 2013
D. 2016
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 11 Jun 2015 00:36

Re: Blegh.. dat slapen!!

Lejow, zo vervelend dat ze zo slecht slaapt. Wellicht geef je haar nu te veel ruimte door zelf te kiezen wat ze eerst wil. Ze zal vaker kiezen wat voor haar bekend terrein is. Als eerst eten, tv kijken / ijsje eten, douchen, tanden poetsen, slapen haar ritme is, zal ze dit ook sneller kiezen. Probeer zelf een andere volgorde hierin te vinden en probeer wellicht om even geen toetjes te doen. Hier ook een kleine peuterpuber... Wij eten altijd laat ivm werk. Voor we klaar zijn met eten is het 19.30 - 20 uur. De kinderen spelen tot aan het eten en na het eten is het naar boven tanden poetsen, plassen en na een kort verhaaltje naar bed. ( de oudsten douchen in de avond, de kleintjes in de ochtend) Ik laat J. bewust niet in de avond douchen omdat ze dan weer te wakker wordt en vol energie.
Ik hou het naar bed gaan ritueel zo kort mogelijk. J. kan sinds kort haar ledikant uitklimmen en staat ook wel eens naast ons bed. Ze mag ( behalve als ze ziek is oid ) niet bij ons slapen, niet omdat dat niet makkelijk en gezellig is, want het lijkt me best fijn, maar meer omdat ik bang ben dat ze dalijk nog vaker denkt dat dat wel gezellig is :P

Succes liefje en je mag haar altijd een nachtje brengen :) Hier sliep ze als een roosje :love:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jun 2015 05:41

Re: Blegh.. dat slapen!!

Dan heb ik niets gezegd Lejow!
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jun 2015 05:50

Re: Blegh.. dat slapen!!

En ze was om 6.15 wakker.
Ik kijk nu alweer uit naar de dag.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Jun 2015 07:20

Re: Blegh.. dat slapen!!

wat heftig lejow, heb echt met je te doen als ik dit lees :(

Is het misschien een idee om in plaatjes het bedritueel te laten zien. Op volgorde zodat ze kan zien waar ze aan toe is.
Bv: eerst wassen/douchen. Dan tanden poetsen. Verhaaltje. Kus en knuffel en dan in bed.
Zo ziet ze ook dat er geen 'ruimte' is voor nog wat drinken/filmpje oid.
<<

anoniem203

Bericht 11 Jun 2015 08:03

Re: Blegh.. dat slapen!!

Mijn oudste heeft tot zijn 4 jaar en een paar maand ook echt zeer slecht geslapen en sinds een maand of 6 slaapt hij ineens heel goed. Eigenlijk sinds dat hij van zijn speen af is. Er zitten maanden bij dat hij pas rond 23.00 uur sliep en dan ook nog eens 1-2 keer in de nacht klaarwakker was. Dat was echt zoo slopend. Vooral toen de tweede kwam en die ook nog eens 2x per nacht kwam voor voeding. Je kon me echt opvegen toen.

De jongste slaapt nu 5 van de 7 dagen door dus ik weet niet wat me overkomt nu! Na al die jaren maar ik eindelijk weer eens nachten van 8 uur. Ik ben echt een compleet ander mens nu en heb weer wat energie.

Gebruikt B. geen melatonine meer Lejow? Dat heeft bij ons wel een jaar/ 1 1/2 geholpen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Siesa

cron