Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blegh.. dat slapen!!

<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 14 Jun 2015 18:59

Re: Blegh.. dat slapen!!

Je geeft zelf al aan dat ze een spons is en alles op pikt gedurende de dag, het klinkt voor mij alsof ze gewoon overprikkeld is aan het eind van de dag. Alles wat iemand/een kind mee maakt en op pikt moet ook verwerkt worden (bij de een wat meer dan de ander), dat gebeurd op een rustig moment en dat is vaak als men in bed ligt (want overdag wordt er vaak geen tijd genomen om even rustig te zitten en niks te doen, want dit dat zus en zo moet nog gebeuren). Maar als je die dag (te)veel indrukken op hebt gedaan zit je hoofd nog te vol dus kan je niet slapen, want je bent bezig met indrukken verwerken en plaatsen...Ik weet niet of je er voor open staat maar je zou oefeningen met haar kunnen doen die echt gericht zijn op het rustiger worden, hoofd leeg maken, de dag verwerken. Eigenlijk komt dat neer op mindfulness voor kinderen, die oefeningen zijn heel spelenderwijs en persoonlijk vind ik het niet zweverig. Mocht je interesse hebben dan zou ik wel wat oefeningen voor je op kunnen zoeken en doorgeven (heb cursussen gevolgd voor mindfulness en yoga voor kinderen).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jun 2015 19:40

Re: Blegh.. dat slapen!!

Spencer schreef:Als je een eengezinswoning hebt is boven ijs eten en beneden roken wel gek natuurlijk.

Alleen weten de meeste mensen wel dat Lejow de garage beneden heeft en 'boven' hier gewoon de woonkamer is.


Whahahaha ja sorry :P
We hebben een drive in woning :) man zit dus beneden in de garage en ik met B in de woonkamer, op de eerste verdieping :)


Vajen, dat zou zomaar kunnen hoor. Alleen ook na een rustige dag heeft ze dit soort buien.
Vrijdag ging het geweldig, gister en vandaag zijn het weer raak.

We hebben heerlijk gegeten, lekker samen gedoucht, ze ligt in bed, ik lees een verhaaltje, so far so good, en dan zeg ik weltrusten en loop ik weg en dan begint het gezeik 'Ik wil niet slapen, ik heb honger, ik heb geen zin, ik moet plassen'.
ze is nu zelf de trap weer afgelopen en ze staat in de negeerstand. Haar terug naar boven brengen heeft echt geen zin, want ik heb mijn kont nog niet gedraaid of ze is uit bed. Dan moet ik haar écht vasthouden.

Helaas heeft mijn man een super drukke week en moet ik het dus veel zelf doen 's avonds, maar ik heb er nu echt koppijn van.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Jun 2015 20:58

Re: Blegh.. dat slapen!!

Wat rot Lejow! Vooral 's avonds is het gewoon killing, dan heb je tijd voor jezelf nodig. Hopelijk is het een fase die snel weer over gaat!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Jun 2015 22:32

Re: Blegh.. dat slapen!!

Whaha ik dacht al, dat B naast jouw man op de bank ijs zit te eten terwijl je man aan het roken is. Gebeurt helaas nog steeds in duizenden gezinnen maar vond het niks voor jou.
Mijn man rookt buiten. Hij gaat een e-smoker kopen. Ik vind roken echt zo niet meer van deze tijd. :palm:
04-2014
10-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2015 06:45

Re: Blegh.. dat slapen!!

Milou schreef:Whaha ik dacht al, dat B naast jouw man op de bank ijs zit te eten terwijl je man aan het roken is. Gebeurt helaas nog steeds in duizenden gezinnen maar vond het niks voor jou.
Mijn man rookt buiten. Hij gaat een e-smoker kopen. Ik vind roken echt zo niet meer van deze tijd. :palm:


Hier zit hij beneden in de garage Heeft zon esmoker gehad.. was geen succes.. :(
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2015 10:36

Re: Blegh.. dat slapen!!

Raketje zit echt zo barstensvol suiker, het is niet gewoon zoals siroop met water, omdat ijs koud is doen ze er véél en véél meer suiker in omdat je het anders niet proeft. Laat een raketje maar eens smelten en probeer het dan eens op te drinken. Daar vertrekt je mond van zo zoet is het.
Natuurlijk weet ik niet of dat de oorzaak is, maar als ik zo'n bonk suiker eet heb ik daarna een enorme piek van energie en dan vervolgens een dip waar ik bloedchagerijnig van word. Ik snap dat je van de melkproducten af wilde, wij eten vaak gewoon yoghurt, soms een beetje honing er in. De laatste tijd eten we ook vaak fruit of een smoothie (yoghurt en wat fruit door de blender.

Je weet het niet, maar misschien helpt het juist om patronen te doorbreken en een nieuw rustiger ritme voor haar te creëren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2015 19:52

Re: Blegh.. dat slapen!!

De zindelijkheid is de laatste dagen ook weer pietje prut.

Vandaag geen ijsje op.
Toch weer ellende met naar bed brengen.
As we speak zit ik boven aan de trap om er voor te zorgen dat ze niet naar beneden gaat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2015 19:53

Re: Blegh.. dat slapen!!

We hebben t al een heel stuk rustiger gemaakt. TV staat veel minder aan, helemaal niet meer vlak voor t slapen gaan en we doen boven geen wilde spelletjes meer.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Jun 2015 20:59

Re: Blegh.. dat slapen!!

Wat vervelend allemaal weer.
Maar dat van ijs eten klopt wel. Ook al zitten er misschien geen kleurstoffen in, ijs zit bomvol suiker omdat je anders niks proeft.
Is optimel appel kaneel geen goed idee? Smaakt naar appeltaart.
Of voor het slapen even samen een puzzeltje leggen.
Of een kleurplaat inkleuren en een kopje (slaap lekker) thee drinken.
04-2014
10-2015
<<

ChiQ

Bericht 15 Jun 2015 21:16

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ik denk dat je t niet moet zoeken in: als we dit doen, geen ijsje geven, niet meer druk doen. B is heel volhardend, maar misschien helpt een andere benadering. Film haar eens. Laat haar dit terug zien. Ze voelt aan dat jij gespannen bent (heel logisch)
<<

ChiQ

Bericht 15 Jun 2015 21:26

Re: Blegh.. dat slapen!!

Denk je dat het helpt om haar compleet te negeren. Laat haar maar beneden komen. Laat haar maar weer in haar pyjama rommelen. Je doet gewoon alsof je haar niet 'ziet'. Wij hebben een keer dat bij Julian gedaan. Gaven hem totaal geen aandacht als in met hem spelen of tegen hem praten, maar wel een aai over zijn bol maar niet geiten zoals normaal, en op een gegeven moment deden we het licht uit en maakten we aanstalten te gaan slapen. Kwam hij snel aangerend in zijn slaapzak haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jun 2015 00:15

Re: Blegh.. dat slapen!!

Je weer niet altijd of wat wij rustig vinden ook voor haar rustig is. Hoorde laatst van iemand en haar zoontje reageerde heel heftig terwijl ze dachten dat er weinig aan de hand was. Bleek in het Nijntje filmpje iets gezeten te hebben waar hij van ging dromen en onrustig van werd.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 16 Jun 2015 20:22

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ik snap zo goed hoe je je voelt. Hier heel lang soortgelijke problemen gehad met slapen (of beter gezegd: niet slapen). Het ging de laatste maanden eindelijk beter maar sinds 2 weken is het weer prut. Continu uit bed komen, zichzelf wakker houden door te blijven spelen en zingen en weer bijna elke nacht in bed plassen...
En ze gaat pas slapen als we flink op haar mopperen en dat wil ik helemaal niet natuurlijk maar we weten het ook niet meer en het begint ook mega op te breken want ze komt 's nachts ook weer naar ons toe en overdag is ze hartstikke moe en dus niet te genieten. Alles is strijd en als het niet precies gaat zoals zij het in haar koppie heeft krijst ze alles bij elkaar.

Geen tips helaas, maar wel een knuffel en heel veel herkenning.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2015 20:28

Re: Blegh.. dat slapen!!

Goed, lieve Sanne heeft de moeite genomen om mij een hele lange PB te sturen, waarin ze me uitlegt hoe de 'Jans-techniek' :P werkt.
en vanavond heb ik hem uitgeprobeerd bij B.

Ik heb gezegd dat we een spelletje gingen doen, dat ze heel stil in bed moest liggen met haar oogjes dicht. En dat ik dan zou komen kijken of ze dat goed deed. Al achteruit lopend ben ik haar kamer uit gegaan, en terwijl ik de eerste voet om de hoek zette, liep ik alweer terug. Ze bleef netjes liggen ,want hee: spelletje! Das leuk!
Ik heb haar dikke complimenten gegeven, even door haar haar gekroeld en een dikke kus gegeven.
Toen nog een keer, en ben ik wat langer op de gang blijven staan. (15 sec ofzo). Wederom terug, complimenten geven, kus gegeven enz.
Ze stribbelde wel wat tegen, ze wilde niet slapen, ze wilde in mijn bed, ze wilde in mijn bed liggen.
Toen heb ik gezegd dat ze dan het spelletje niet kon winnen!
Dus nog een keer, heel knap, lief en stil met je oogjes dicht gaan liggen! Dan kom ik zo weer kijken of het lukt.
Toen ben ik weggelopen, hoorde ik haar nog 2 keer draaien en toen werd het verdacht stil. Ik heb even gewacht, en vervolgens een paar keer om het hoekje gekeken, maar ze SLIEP gewoon!!!!

Ze heeft vandaag ook weer netjes op de wc geplast (zoals altijd bij de gastouder), dus dat is fijn.

morgen gaan we dit weer proberen!

Fiwen, misschien ook wat voor jullie?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 16 Jun 2015 20:36

Re: Blegh.. dat slapen!!

Wauw wat goed Lejow! Ga ik morgen ook proberen, al is J daar over het algemeen totaal niet gevoelig voor.
Ze slaapt nu, toen ze door had dat het echt klaar was sliep ze binnen 5 minuten dus ze is gewoon hartstikke moe maar wil/kan daar niet aan toegeven. Ze heeft het ook wel weer een tijdje moeilijk op school dus zal heus ook wel daarmee te maken hebben.
Zal in ieder geval heel blij zijn als het vakantie is, we zijn aan het aftellen... Nog 4,5 week!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2015 20:49

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ja, dat niet willen kunnen toegeven herken ik ook wel!

Hier nog 3,5 week tot de zomer.. pfoe!! En dan breekt het schooljaar aan waarin B ook naar de basisschool gaat haha!
<<

Anoniem166

Bericht 16 Jun 2015 21:36

Re: Blegh.. dat slapen!!

:cheering:

Ik ben zo blij voor je! Verveel je je al :wink:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2015 21:54

Re: Blegh.. dat slapen!!

Ik moet rapporten schrijven
Oh joy!
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jun 2015 22:24

Re: Blegh.. dat slapen!!

Wow, wat fijn! Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg blij mee bent!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Jun 2015 22:27

Re: Blegh.. dat slapen!!

Lejow schreef:Goed, lieve Sanne heeft de moeite genomen om mij een hele lange PB te sturen, waarin ze me uitlegt hoe de 'Jans-techniek' :P werkt.
en vanavond heb ik hem uitgeprobeerd bij B.



Kan je die ook naar mij sturen? M. en slapen gaat nu ook bal, hij is duidelijk toe aan school.
M:21072011
J :08012014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2015 22:39

Re: Blegh.. dat slapen!!

Hd , ik leg m hier boven uit!
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 17 Jun 2015 02:44

Re: Blegh.. dat slapen!!

trots op B! :love: :banaan: :yes:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Jun 2015 21:33

Re: Blegh.. dat slapen!!

Vanavond duurde het iets langer, maar met een kwartier ongeveer sliep ze weer! Zonder boosheid, tranen, of stress.. Met het 'stil in je bed lig spel'
:banaan:
<<

Anoniem166

Bericht 17 Jun 2015 21:54

Re: Blegh.. dat slapen!!

Wauw, fijn zeg! Hopelijk wordt zo een patroon doorbroken bij haar.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 17 Jun 2015 22:26

Re: Blegh.. dat slapen!!

Heel erg fijn dat er vooruitgang inzit, zowel voor jouw als voor B.
Trots op mijn stoere ventje!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers