Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagje uit in jouw provincie!

<<

Anoniem321

Bericht 10 Jun 2015 13:20

Dagje uit in jouw provincie!

Ik ben van mening dat iedere provincie wel iets te bieden heeft, vandaar ook dit topic. Wie weet kunnen we elkaar nog inspireren voor een leuk dagje/weekendje in eigen land!

Vertel eens, waarom zou ik een dag/weekend in jouw provincie moeten doorbrengen? Wat is er allemaal te doen, wat zou jij mij aanraden? Wat vind je zelf leuk om te doen? Wat zou je buitenlandse vrienden laten zien en wat kunnen ze beter overslaan?

Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jun 2015 15:50

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Een dagje Haarlem!

Een boottochtje maken over het Spaarne:

Afbeelding

Naar het Teylers Museum:

Afbeelding

Afbeelding


En het Frans Hals Museum:

Afbeelding


Een lekkere lunch bij Hofje Zonder Zorgen:

Afbeelding


Sowieso is een hofjeswandeling erg leuk:

Afbeelding


De twee kerken bezoeken is ook mooi, als je daar van houdt. Vooral de St Bavo Kathedraal is echt heel mooi:

Afbeelding

Leuk winkelen in de Gierstraat & Kleine Houtstraat, zoals bijvoorbeeld jurkjes kopen bij het schattige Best Kept Secret:

Afbeelding

Borrelen met een bitterbal en lekker speciaalbiertje bij de Jopenkerk, een bierbrouwerij in een oude kerk :

Afbeelding

Afbeelding

Of nieuw biercafé het Uiltje (maar ik vind de Jopenkerk leuker):

Afbeelding

of ga voor cocktails bij Zuidam aan het water onder de molen:

Afbeelding

Of bij het hippe Seymour:

Afbeelding

En lekker dineren bij één van de volgende restaurants: Specktakel, Truffels, Stempels, Thrillgrill, Effen Grijs, Toujours, en nog veel meer!


En s avonds slapen in Hello I'm Local:

Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 10 Jun 2015 16:09

Re: Dagje uit in jouw provincie!

owh wat een super leuke topic !

En Marin leuk stukje :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 10 Jun 2015 21:53

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Zo te zien moet ik zeker een keer naar Haarlem. Nooit geweten dat het zoveel oude gebouwen heeft.

Over mijn provincie Noord-Brabant sla ik grote steden over want die zijn wel bij meeste bekend. Ik zal mijn regio aanprijzen. Foto's volgen eventueel later.

Overnachten bij Fitland met de Welnessboot in Mill. Nog mooier is de Valkhoeve of boven de schapen bij een b&b in Mill (deze is op ned 1 op tv gekomen).
Vanuit daar kun je een mooie ochtend wandeling maken langs de Peel-Raamstelling (een kanaal met kazematten tbv de verdediging van Nederland in de Tweede Wereldoorlog). Bij deze wandeling kom je ook over het Duitslijntje met asperges (de plaats waarop 10 mei 1945 een Duitse trein werd ontspoord en de oorlog begon).

Na deze wandeling is het tijd om bijv. het oude vestigingstadje Grave of Ravenstein te bezoeken. Beide leuke oude stadjes waarbij ik persoonlijk Grave de leukste vind van de twee vanwege een paar leuke winkeltjes, eettentjes en het mooier aan de Maas zit.

Volgende dag zou je bijv. de Overloon Zoo of het Oorlogsmuseum in Overloon (dit vind ik persoonlijk een erg mooi museum).

Wil je liever wandelen in de natuur dan zijn er overal mooie afwisselende bossen (daar staat de Peel immers bekend om) zoals de bossen bij Sint Antonius, Herpenseduinen, Maashorst, grote Peel, De Kuilen/Langenboomsebossen, Molenheide en zo kan ik nog wel even doorgaan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Jun 2015 22:24

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Ik ga eigenlijk vooral naar dingen in andere provincies maar Overijssel zal ook de moeite waard zijn. Een paar dingen die ik wil aanraden:

Ik ben laatst in Ootmarsum geweest en ik wil er zeker nog eens naar toe: wat een sfeervolle plaats met veel galerijen, terrasjes en ik was erg onder de indruk van de kleurrijke schilderijen van Ton Scholten. https://www.google.nl/search?q=ootmarsum+overijssel&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&biw=1600&bih=751&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMIwLKIj4WGxgIVQgksCh18egBx#hl=nl&tbm=isch&q=ootmarsum+museum+ton+schulten
De omgeving was ook prachtig, ik begrijp nu dat veel mensen speciaal naar die regio gaan om een dagje te gaan fietsen: https://www.google.nl/search?q=ootmarsum+overijssel&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&biw=1600&bih=751&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMIwLKIj4WGxgIVQgksCh18egBx#hl=nl&tbm=isch&q=ootmarsum

Deventer is ook leuk voor een dagje, mooie oude binnenstad, veel winkeltjes en denk er vooral eens aan om Deventer op Stelten te bezoeken: http://www.deventeropstelten.nl/ Dit jaar van donderdag 2 t/m zondag 5 juli 2015. Mensen uit het hele land komen er naar toe en het is erg de moeite waard. https://www.google.nl/search?q=deventer+op+stelten&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&biw=1600&bih=751&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI7eS954aGxgIVzBgsCh34Rw3B

Giethoorn is momenteel de droombestemming voor de Chinese bevolking, die trekken er in drommen naar toe, er is zelfs een busregeling in chinees http://cultuur.eenvandaag.nl/tv-items/59385/de_chinezen_komen_naar_giethoorn
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jun 2015 22:24

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Het is een echte oud Hollandse stad, Fred, juist heel oud!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2015 19:41

Re: Dagje uit in jouw provincie!

wat een leuk topic dit!
Ik woon in Gelderland, maar ik woon maar een paar kilometer met de provinciegrens met Utrecht, dus ik heb voor beide provincies tips!

Gelderland:
- Openlucht museum in Arnhem
- Burgers Zoo in Arnhem
- Wandelen/fietsen op de Hoge Veluwe
- In Wageningen is niet heel bijzonders te doen, maar als je geïnteresseerd bent in WOII i het misschien leuk eens een kijkje te nemen bij Hotel de Wereld, waar de vrede werd getekend. Je zou het kunnen combineren met het Airborne Museum in Oosterbeek, en de militaire begraafplaats in Rhenen (dat laatste is net over de provinciegrens in Utrecht). Wageningen heeft wel veel leuke en gezellige restaurantjes.
- Museum voor moderne kunst in Arnhem, kan leuk zijn als er een interessante expositie is

Utrecht:
- Huis Doorn
- Kasteel Amerongen
- Ouwehand Dierenpark in Rhenen
- Sowieso is de Utrechtse Heuvelrug een prachtig gebied om door te rijden
- Amersfoort is een leuke stad!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Jun 2015 20:38

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Een aanvulling op Gelderland en dan rondom Nijmegen
- wandeling maken over de N70
- Muziem bezoeken, heel leerzaam en leuk om te ervaren.
- Wandeling door de ooijpolder
- Afrikamuseum in Nijmegen is ook heel leuk om te bezoeken. Niet heel groot, maar zeker wel interessant
- Orientalis bezoeken ( of hoe ze het tegenwoordig noemen). Dit neemt je mee langs de oorsprong van het jodendom, chistenom en de islam.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jun 2015 21:03

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Goed dat jij Nijmegen nog even toevoegt Silly! Nijmegen is ook leuk ja!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Jun 2015 05:52

Re: Dagje uit in jouw provincie!

Ik sluit mij helemaal aan bij Marin!!!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers