Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


blauw tandvlees - doorkomende tand?

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Jun 2015 19:13

blauw tandvlees - doorkomende tand?

Onze dochter was een maand of 4 toen ze haar 2 ondertanden kreeg, die zijn nu goed door en 'af'. Nu zag ik in haar mond dat het tandvlees boven haar rechter hoektand (naast de bovenste snijtanden) helemaal blauw is.. zou dit dan betekenen dat die ook al door komt? Ik zie nog niet echt iets bij haar bovenste snijtanden.

Wel heeft ze wat verhoging (37.9), is ze extra moe (van de 24 uur slaapt ze er denk ik zeker 18) en toen ik haar net wilde temperaturen, poepte ze 2x. Ook heeft ze flink wat poepluiers.

Iemand een idee?
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Jun 2015 19:15

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Het blauwe tandvlees herken ik het niet. De rest wel met doorkomende tandjes op die plek.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 09 Jun 2015 19:41

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Bij onze oudste is het tandvlees ook vaak blauw/paars als de tand op doorkomen staat, vooral bovenin.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Jun 2015 19:55

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Ah! Dank je! Ben benieuwd ook!
<<

Patsy

Bericht 09 Jun 2015 19:58

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Wat is onze zoon dan laat met tandjes zeg! Met zijn eerste verjaardag was zijn eerste tand ook door.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Jun 2015 20:43

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Onze jongste is wel heel rap ook hoor! Haar zus begon met 7.5 maand.
<<

Patsy

Bericht 09 Jun 2015 20:59

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Dan is dit wel heel snel idd. Ik ben benieuwd of onze jongste de oudste nog in gaat halen qua tanden.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Jun 2015 21:02

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Geen idee dat blauwe tandvlees.

Jillz was 6 maanden met haar eerste tandje, 2e kwam 1/2 maanden later. Nu is ze 10 maanden en is de 1e boventand al bijna helemaal door en de 2e komt ook al.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Jun 2015 21:09

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Overigens had haar zus wel met 1,5 jaar alle tanden. Dus die is in een keer doorgegaan. Leuke paar maanden waren dat haha
<<

Patsy

Bericht 09 Jun 2015 21:12

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Dat zullen gezellige maanden geweest zijn idd. Onze oudste is nu 15 maanden en heeft net tand 5 en 6.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Jun 2015 21:21

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Blauw tandvlees is gewoon hoor. Toevallig pas bij de tandarts die een blauwe plek zag in de mond van mijn jongste. Inmiddels is de eerste blijvende kies door.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Jun 2015 23:26

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Maar het is dus gewoon bij het krijgen van tandjes? Bedoel je dat?

Sjoe wat is jouw zoon dan alweer groot hè, een grote mensen tand!
<<

Anoniem123

Bericht 10 Jun 2015 08:07

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Siem heeft dat nooit gehad. Of gewoon niet opgelet :smile: Hij had zijn eerste tandje met 4,5 en was klaar met 12,5 maand. (uitgezonderd de achterste kiezen)

Dian is nu 9 maanden en nog niets . ook geen blauw tandvlees ofzo. Ik zal er eens op gaan letten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Jun 2015 09:10

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Ja idd. Het kan een blauwe plek veroorzaken, hoeft niet, maar kan dus wel. Wist ik ook niet hoor, maar toevallig laatst zelf gezien.

Hij vindt zich zelf ook heel stoer, haha. Hij is bijna 6 en wisselt nog niet verder, maar dit is voor hem toch al een hele mijlpaal hoor. Voor mijn oudste staat de eerste afspraak bij de ortho nu. Da's ook gek, zo groot al weer dat er al beugels moeten komen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jun 2015 09:18

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

N. heeft 4 gewone tanden en 4 kiezen en stond een hele poos stil. Nu komen eindelijk de hoektanden door en het tandvlees op die stukjes schijnen wat blauwig uit. Herkenbaar dus.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Jun 2015 17:24

Re: blauw tandvlees - doorkomende tand?

Ik denk dat het idd een tandje is, alleen krijgt het arme kind nu ook nog waterpokken. :-( zo sneu!

.. ach zijn we er maar vanaf ..

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers