Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat betekent een trouw belofte voor jou

<<

Anoniem110

Bericht 09 Jun 2015 19:13

Wat betekent een trouw belofte voor jou

Om een discussie in een verkeerd topic te voorkomen leek het mij goed om een nieuwe te openen.

Wat betekent een trouw belofte voor jou? Wil of ga je trouwen om de bruiloft of echt om het huwelijk, de verbintenis en de belofte aan elkaar?
Maple vroeg b.v. waarom scheiden erger is dan een relatie verbreken.

Ik ben wel benieuwd naar jullie gedachtegang hierover
<<

Anoniem119

Bericht 09 Jun 2015 19:16

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Een bewuste keuze voor elkaar. De standaard geloften hecht ik al veel waarde aan, dat je elkaar écht steunt en waardeert, op wat voor manier, in welke situatie.
Ik heb ook persoonlijke geloften geschreven die ik graag kenbaar wil maken aan hem. Die kan ik je nu nog niet geven natuurlijk maar is een persoonlijke invulling van onze relatie.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Jun 2015 19:20

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Om het feest en de mooie jurk natuurlijk. En dan maar hopen dat je het nog heel vaak over kan doen met andere partners.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem107

Bericht 09 Jun 2015 19:31

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Hmm. Joepie, heb ik mooi een topic aan m'n broek hangen na die uitspraak.

Ik denk dat bij mij de charme van die trouwbelofte na een scheiding er wel een beetje af is. Tot de dood ons scheidt, ja amehoela, mijn ex-man ging toch echt vreemd. Dat was ook niet echt wat ik aan wilde geven met die opmerking, ik vroeg me af waarom Nougat er zo'n negatief waarde-oordeel aan hangt als een stel op jonge leeftijd besluit te scheiden. Waarom bet minder erg zou zijn als je 50 bent. Waarom ik vol medelijden word aangekeken als ik iemand vertel dat ik drie jaar terg gescheiden ben, terwijl bij een ander, die afgelopen jaar een enorm heftige relatiebreuk achter de rug heeft, na verloop van tijd gewoon gereageerd wordt of dat de normaalste zaak van de wereld is, als het in ene gesprek eens ter sprake komt. Mijn scheiding is niet erger dan die relatiebreuk, alleen omdat ik toevallig getrouwd ben geweest.

Edit: en een scheiding is ook zeker geen schande. Dat is de tendens die ik een beetje voel bij Nougat, en dát was waarom ik me dit afvroeg.
Laatst gewijzigd door Anoniem107 op 09 Jun 2015 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem110

Bericht 09 Jun 2015 19:37

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Ik snap wat je bedoelt Maple en herken het ook wel. Ik was niet getrouwd maar wel samen geweest 10 jaar en een kind. En toch wordt daar idd makkelijker over gedacht. Ja het uit elkaar is formeel gezien makkelijker want ik kon letterlijk mijn spullen pakken en opnieuw beginnen zonder eerst een scheiding te moeten regelen.
Maar de impact zal net zo groot zijn geweest als bij iemand met wel een ring om zijn vinger.

Overigens was het niet naar bedoeld dit topic te openen aan de hand van jou uitspraak maar het zette mij wel aan het denken en was wel benieuwd naar andere meningen.

Mijn vriend is getrouwd geweest en in de periode dat het moeilijk ging is zijn ex met zijn beste vriend ervandoor gegaan.
Ze waren getrouwd en voor hem had deze trouwbelofte heel veel waarde. Gezien het niet zo gelopen is als hij dacht kijkt hij nu toch echt anders tegen een huwelijk aan en dat begrijp ik volkomen.
Net als wat jij zei Maple, ondanks de belofte is hij toch vreemd gegaan.
<<

Anoniem107

Bericht 09 Jun 2015 19:39

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Dat bedoel ik inderdaad :)
<<

Anoniem114

Bericht 09 Jun 2015 20:04

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Voor mij is het iets groots en belangrijks omdat ik ook zijn naam aanneem. Ik verbind me op zoveel meer manieren met hem, dan dat we nu verbonden zijn. Ik trouw namelijk ook in zijn familie en hoe close we nu ook al zijn, zijn ouders delen straks ook hun naam met mij. Dat maakt het wel veel groter.

De belofte zelf is niet meer dan we nu al hebben; ik ben trouw aan hem en onze relatie, ik waardeer en respecteer hem, zorg voor hem in goede en in slechte tijden, deel mijn leven en bestaan. Dat gaat niet veranderen, maar voor de wet en het oog van onze familie en vrienden, gaan we wel een belofte doen die voor mij veel waarde heeft vanwege het idee erachter.
<<

Amaury

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 16 Mei 2015 19:43

Bericht 09 Jun 2015 20:18

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Bazinga schreef:Voor mij is het iets groots en belangrijks omdat ik ook zijn naam aanneem. Ik verbind me op zoveel meer manieren met hem, dan dat we nu verbonden zijn. Ik trouw namelijk ook in zijn familie en hoe close we nu ook al zijn, zijn ouders delen straks ook hun naam met mij. Dat maakt het wel veel groter.

De belofte zelf is niet meer dan we nu al hebben; ik ben trouw aan hem en onze relatie, ik waardeer en respecteer hem, zorg voor hem in goede en in slechte tijden, deel mijn leven en bestaan. Dat gaat niet veranderen, maar voor de wet en het oog van onze familie en vrienden, gaan we wel een belofte doen die voor mij veel waarde heeft vanwege het idee erachter.


Hallelujah! Mijn gedachte ;)
S.ienna
<<

Anoniem244

Bericht 09 Jun 2015 21:18

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Mooi gezegd bazinga.
Dat was ook mijn gedachte voor / toen ik ging trouwen.
En nog steeds wel.
Helaas is het bij mij wel anders gelopen en binnen 3jaar besloten te gaan scheiden.
<<

Anoniem211

Bericht 09 Jun 2015 21:40

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Voor mij had en heeft die belofte nog steeds heel veel waarde. Alleen voor mijn ex dus blijkbaar niet zo. Maar nog wil ik weer trouwen omdat ik het echt een meerwaarde vindt. Wel geloof ik niet meer per definitie zo in tot de dood ons scheidt enzo. Ik ben wel wat realistischer geworden ;)
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jun 2015 22:01

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Voor mij persoonlijk niets, en daarom trouwen we ook niet. Onze verbintenis is hecht en belangrijk, een huwelijk zou daar voor ons niets aan veranderen, hoogstens wat juridische zaken eenvoudiger maken. We hebben een kind samen, veel serieuzer dan dat kan het niet worden in mijn ogen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Jun 2015 22:08

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Caulfield schreef:Voor mij persoonlijk niets, en daarom trouwen we ook niet. Onze verbintenis is hecht en belangrijk, een huwelijk zou daar voor ons niets aan veranderen, hoogstens wat juridische zaken eenvoudiger maken. We hebben een kind samen, veel serieuzer dan dat kan het niet worden in mijn ogen.

Same. Alleen ben ik wel getrouwd, juist vanwege die juridische zaken. Vonden we makkelijk.
#teammaple🍁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Jun 2015 02:42

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Aan onze relatie zal weinig veranderen maar ik vind het leuk zijn naam te dragen. Ik heb ook zin in een weekend samen met mijn familie en vrienden en dat de mensen uit Nederland mijn leven hier leren kennen en visa versa. Ook mijn toekomstige schoonfamilie heeft dan rust en mag ik eindelijk mee naar de rest van de familie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 10 Jun 2015 05:39

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Caulfield schreef:Voor mij persoonlijk niets, en daarom trouwen we ook niet. Onze verbintenis is hecht en belangrijk, een huwelijk zou daar voor ons niets aan veranderen, hoogstens wat juridische zaken eenvoudiger maken. We hebben een kind samen, veel serieuzer dan dat kan het niet worden in mijn ogen.


Hetzelfde..al moeten we dat kindje nog krijgen.
We hebben het er nu wel over geregistreerd partnerschap aangaan voor die juridische zaken. Gewoon voor de makkelijk dus.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem140

Bericht 10 Jun 2015 06:19

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Ik wilde de rest van mijn leven samen blijven, we hadden al een moeilijke tijd gehad en daar waren we heel sterk uitgekomen. Ik dacht dus dat we voor altijd zo sterk zouden zijn. Totdat mijn ex ineens aandacht nodig had van andere vrouwen, daar begon het mee. Het was echt over toen hij verliefd werd op een vrouw die hij twee keer gezien had. Hij was niet meer voor rede vatbaar en heeft ons huwelijk zo aan de kant geschoven. Ingetrokken bij die vrouw en toen zij achter zijn shit kwam, heeft ze hem op straat gezet.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2015 07:19

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Urban Naked schreef:
Caulfield schreef:Voor mij persoonlijk niets, en daarom trouwen we ook niet. Onze verbintenis is hecht en belangrijk, een huwelijk zou daar voor ons niets aan veranderen, hoogstens wat juridische zaken eenvoudiger maken. We hebben een kind samen, veel serieuzer dan dat kan het niet worden in mijn ogen.

Same. Alleen ben ik wel getrouwd, juist vanwege die juridische zaken. Vonden we makkelijk.


Hetzelfde als UN.
Trouwen hoefde wat mij betreft nooit zo nodig, tot we een kind kregen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 10 Jun 2015 08:57

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Dat ik hem trouw beloofd heb, via de wet en in de kerk, en hij mij, betekent voor ons veel. Achteraf ook meer dan ik had gedacht. Wij zijn nu echt samen een gezin, een 'op zichzelf staande' eenheid, dat voelt meer zo dan toen we niet getrouwd waren. Bovendien geeft 't me veiligheid en zekerheid, ook al weet ik heel goed dat die belofte verbroken kan worden. Ik kies ervoor om hem op zijn woord te vertrouwen.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2015 09:06

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Geel schreef:Dat ik hem trouw beloofd heb, via de wet en in de kerk, en hij mij, betekent voor ons veel. Achteraf ook meer dan ik had gedacht. Wij zijn nu echt samen een gezin, een 'op zichzelf staande' eenheid, dat voelt meer zo dan toen we niet getrouwd waren. Bovendien geeft 't me veiligheid en zekerheid, ook al weet ik heel goed dat die belofte verbroken kan worden. Ik kies ervoor om hem op zijn woord te vertrouwen.


Eens. Wij zijn echter alleen voor de wet getrouwd.

Ik had alleen 'dat toeziend oog' van familie en vrienden niet nodig bij onze belofte aan trouw. Voor mij gaf het zoveel meerwaarde om ons huwelijk samen te beleven. Iets wat wij nu alleen, met zijn tweeën, hebben ervaren.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Jun 2015 16:04

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Ooh La La! schreef:
Urban Naked schreef:
Caulfield schreef:Voor mij persoonlijk niets, en daarom trouwen we ook niet. Onze verbintenis is hecht en belangrijk, een huwelijk zou daar voor ons niets aan veranderen, hoogstens wat juridische zaken eenvoudiger maken. We hebben een kind samen, veel serieuzer dan dat kan het niet worden in mijn ogen.

Same. Alleen ben ik wel getrouwd, juist vanwege die juridische zaken. Vonden we makkelijk.


Hetzelfde als UN.
Trouwen hoefde wat mij betreft nooit zo nodig, tot we een kind kregen.


Dit, we zijn getrouwd toen we ons appartement gekocht hebben samen, juist om meteen van alles geregeld te hebben, de grootste verbintenis die we aangegaan zijn is wat mij betreft onze zoon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2015 16:51

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Ik denk trouwens ook dat een kind voor nog meer verbinding zorgt. Maar ik heb natuurlijk nog geen kinderen dus kan over het echte gevoel wat daar bij komt kijken geen uitspraken doen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jun 2015 09:30

Re: Wat betekent een trouw belofte voor jou

Eerlijk gezegd hoefde trouwen voor mij nooit zo. Ik had als kind nooit een droom over een grote jurk en een bruiloft, ik houd niet zo van in het middelpunt staan. Mijn vriend wilde het wel graag, om onze liefde voor elkaar te vieren met onze vrienden en familie en om heel bewust voor elkaar te kiezen.

Zelf heb ik gemerkt dat ik in de aanloop naar de bruiloft ook veel meer stil heb gestaan bij onze band en onze liefde, juist omdat ik heel bewust en overtuigd 'ja' wilde zeggen. Dit geeft me nu gek genoeg een groter gevoel van verbondenheid en geborgenheid.

Over de toekomst vind ik trouwen niet zo veel zeggen. Ik denk sowieso niet dat je bij elkaar moet blijven als je daar niet gelukkig van wordt, of je nou getrouwd bent of niet. Als er kinderen in het spel zijn vind ik het een ander verhaal, maar dat staat m.i. los van getrouwd zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers