Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Over 5 weken verhuizen.. HELP

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Jun 2015 20:40

Over 5 weken verhuizen.. HELP

Na 2 jaar hebben wij eindelijk ons appartement verkocht. Voor een hele goede prijs. Alleen willen de mensen 15 juli de sleuteloverdracht. Nu zijn we de laatste 2 weken alleen maar bezig geweest met huizen kijken en morgen gaan we bij een huis voor de 2e bezichtiging. Mocht dat helemaal bevallen, dan gaan we een bod uitbrengen.
Maar.... over 5 weken moet ons hele hebben en houwen ingepakt zijn. We moeten gewoon werken (al probeer ik wat te ruilen) en inpakken met de kindjes (Mirthe) erbij is niet super handig want dat wordt net zo snel weer uitgepakt.
Hoe maak ik een inpakschema? Wat pak ik als eerste in en wat als laatste? Hoeveel dozen hadden jullie nodig?

Ik heb wat inpakpaniek haha..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem122

Bericht 08 Jun 2015 20:49

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Gewoon nu al dingen inpakken die je niet persé nodig hebt, boeken, dvd's, winterkleding, deel van het servies wat je niet gebruikt, decoratie etc.
Boeken wel in speciale boekendozen doen, (kleinere verhuisdozen), anders zijn ze niet te tillen.

Hoeveel dozen je nodig hebt is echt zo verschillend per persoon EN hoe je ze inpakt.
Gaan jullie zelf de verhuizing doen of schakel je een verhuisbedrijf in? In dat laatste geval rekenen zij uit hoeveel dozen je nodig hebt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Jun 2015 20:57

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Nee we gaan het zelf doen. Hulptroepen, vrachtwagen en elektrisch ladder ding. Ik ga eens zoeken naar die speciale boekenverhuisdozen. Bedankt!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem142

Bericht 08 Jun 2015 20:59

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik had heel veel big shoppers bij het verhuizen. Bananendozen (met bovenkant) zijn ook heel stevig. Ik deed niet aan een inpakschema, ik pakte gewoon alles in wat niet meer nodig was.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jun 2015 22:14

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Dozen eventueel nummeren en opschrijven wat erin zit.
Mocht je onverhoopt toch iets nodig hebben hoef je niet alle dozen na.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jun 2015 02:08

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik pakte elke dag wat dozen in. Kleding, nagellak, fotoboeken, schoenen, kaarsjes.. Dat soort dingen.

Ik schreef op elke doos de inhoud en naar welke kamer het moest.

We hadden rond de 100 dozen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jun 2015 05:57

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Spencer schreef:Ik pakte elke dag wat dozen in. Kleding, nagellak, fotoboeken, schoenen, kaarsjes.. Dat soort dingen.

Ik schreef op elke doos de inhoud en naar welke kamer het moest.

We hadden rond de 100 dozen.


Dat is wel heel veel, jullie kwamen van een flat he? Dan heb je of echt heel veel spullen of heel belabberd ingepakt :-P
<<

Anoniem173

Bericht 09 Jun 2015 06:38

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

ไม่เป็นไร schreef:
Spencer schreef:Ik pakte elke dag wat dozen in. Kleding, nagellak, fotoboeken, schoenen, kaarsjes.. Dat soort dingen.

Ik schreef op elke doos de inhoud en naar welke kamer het moest.

We hadden rond de 100 dozen.


Dat is wel heel veel, jullie kwamen van een flat he? Dan heb je of echt heel veel spullen of heel belabberd ingepakt :-P


Tis wel een verschil of je met een gezin verhuisd of alleen hoor!
Mijn man en ik hadden ook zeker wel 60 verhuisdozen
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jun 2015 07:21

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

60 of 100 dozen is ook wel een heel verschil hoor!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Jun 2015 07:53

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

ไม่เป็นไร schreef:60 of 100 dozen is ook wel een heel verschil hoor!

Atelier Madame heeft geen kinderen, daar zit ook nog echt een groot verschil in.
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Jun 2015 07:55

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Wij hadden overigens ook geen inpakschema o.i.d. Gewoon ingepakt op gevoel, bekeken per kast wat al ingepakt kon worden en op de dozen geschreven wat er in zat. Ik schreef er ook altijd bij waar de dozen gezet moesten worden. Dus als ik bijvoorbeeld dingetjes uit de keuken inpakte, dan schreef ik op de doos "keuken", zodat degenen die ons mee hielpen verhuizen, wisten waar de dozen naartoe moesten in ons nieuwe huis.

Overigens hadden wij bijna allemaal bananendozen. Gewoon hier bij de groenteboer geïnformeerd of we die konden krijgen en we konden er elke paar dagen een stuk of 5 ophalen. Wij hadden uiteindelijk ook wel iets van een 50 dozen geloof ik (we waren toen nog gewoon met twee en kwamen ook uit een appartement).
2012 & 2016
<<

ChiQ

Bericht 09 Jun 2015 08:14

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik had 112 dozen! Alleen met mijn man, maar ik beknibbelde niet op dozen haha. Alleen al uit mijn keuken kwam 33!
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jun 2015 09:46

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Snoes schreef:
ไม่เป็นไร schreef:60 of 100 dozen is ook wel een heel verschil hoor!

Atelier Madame heeft geen kinderen, daar zit ook nog echt een groot verschil in.


Uiteraard. Maar je gebruikt nooit 40 dozen voor 1 klein kind? Achja doet er ook niet toe :-P
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jun 2015 09:56

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Thnx! Mijn man wil geen bananendozen helaas. Ik ga maar beginnen met onze kelderboxen dan! Ik ben blij als alles achter de rug is, dit vind ik het meest vervelende van verhuizen haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jun 2015 12:07

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Zou wel goede dozen halen met handvaten. Geen dozen van de supermarkt ofzo.
Je kan ze vaak tweedehands bij een verhuisbedrijf kopen, zijn goedkoper en steviger dan bij de bouwmarkt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Jun 2015 12:12

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Relax! Wij verhuizen over precies drie weken en zijn vandaag begonnen met inpakken. Oh ja, en we hebben ern baby van zes weken. :laughcry:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Jun 2015 13:02

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik ben bananendozen gaan halen... Gewoon bij de supermarkt.
Deed ik elke week wel een paar keer bij elke supermarkt in het dorp.
Ik pakte alles al is wat we niet meer gebruikte en alle boeken en prul in en op de kasten.
Uit eindelijk had ik alleen nog wat kleding en servies ongv niet ingepakt.
Ik schreef op elke doos naar welke kamer het kon.

Wij verhuisde zelf met 2 auto's met aanhanger.
Was een kwestie van opladen, naar het nieuwe huis, alles er weer uit en weer terug.
Ik was in het oude huis nog spul aan het In pakken, mijn vader was in het nieuwe huis om de spullen in elkaar te zetten en de dozen naar de goeie kamer te brengen en mijn man en vriend reden heen en weer.
De laatste aanhanger heb ik zelf naar het nieuwe huis gebleven en ban ik daar gaan uitpakken.
Binnen een dag waren we over en was bijn alles klaar.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jun 2015 13:55

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

De laatste keer dat ik telde waren het er 90 en toen waren we nog niet klaar.

Maar baby spul gaat hard hoor.

Ons appartement was rond de 90m2 dus het is niet dat we uit een piepklein flatje kwamen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem205

Bericht 09 Jun 2015 14:57

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Wat bij ons het beste werkte, was elke doos nummeren en op een lijst schrijven wat er in welke doos zat. Dat lijstje was later bij ons onwijs handig. Ik had namelijk handdoeken nodig toen we volledig over waren. In doos nummer X zaten die volgens mijn lijstje, dus vriend is op zoek gegaan naar die doos. Et voilà, daar zaten de handdoeken in! Het nadeel van alleen maar op de doos schrijven wat waar in zit, is dat je dat op meerdere zijden moet schrijven wil alles leesbaar zijn. Door de lijst heb je het zo bij de hand.

Wij hadden een doos of 40 denk ik, toen we van het ene naar het andere appartement gingen. Was zonder kind.
<<

Anoniem255

Bericht 09 Jun 2015 15:51

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik heb geen tips voor je. Wij zijn bijna 8 jaar geleden voor het laatst verhuisd en daar weet ik eigenlijk nog maar weinig van, haha.

Succes!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Jun 2015 16:01

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Ik had toen een lijst gemaakt met welke kamers welk nummer hadden, het nummer wat er op stond was de kamer waar ze naar toe moesten (1. keuken, 2. woonkamer, 3. slaapkamer etc.) dat was heel erg handig. Etiketten gebruiken (voor het nr. ) is ook heel erg handig, die kun je gewoon op een plat oppervlak schrijven en er op plakken (en altijd zorgen dat je twee kanten doet, bovenop en zijkant).
Verder inderdaad zorgen dat je heel goed weet waar je moet zoeken als je onverhoopt toch iets nodig hebt, dat scheelt ontzettend veel zooi ook (van dozen die je gauw leeggerotzooid hebt omdat je iets zocht en vervolgens blijven liggen).

Ik vind inpakken niet het ergste...ik vind uitpakken het ergste :-O.

Oh en laatste tip, begin naast met dingen die je niet meer nodig heb vooral ook gewoon met de makkelijkste dingen om er op die manier een beetje in te komen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Jun 2015 16:08

Re: Over 5 weken verhuizen.. HELP

Nou, mijn favoriete bezigheid is het ook niet. Vorig jaar heb ik mijn huis leeggemaakt en ben ik verhuisd naar mijn nieuwe appartement. Qua ruimte moest ik flink inleveren dus ik heb gewoon echt flink opgeruimd. Nergens over nadenken: is iets langer dan een jaar niet gebruikt: weg ermee. (emotionele waarde daargelaten).

Hierdoor kwam ik uiteindelijk op volgens mij rond de 40 dozen (iets minder) waarvan 10 voor de keuken, 7 voor boeken en nog iets van 5 voor kleding.

Ik schreef alles op de briefjes die ik op de dozen plakte. Dat werkte prima, moest ik nl iets hebben kon ik snel zoeken.

Idd: beginnen bij de makkelijkste dingen en dan kom je er vanzelf wel in. Oh: en ik maakte ook alles schoon voordat het in de dozen ging. Dan hoefde ik niet in het nieuwe huis nóg een keer schoon te maken.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]