Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen doen zonder baby na de bevalling

<<

Anoniem125

Bericht 08 Jun 2015 16:52

Dingen doen zonder baby na de bevalling

Wanneer gingen jullie weer eens iets doen zonder baby? Of doen jullie dat helemaal niet meer? Waarom wel/niet?

Zelf had ik al vrij snel weer de behoefte om even iets voor mezelf te doen. Twee weken na de bevalling ben ik lekker even gaan eten met vrienden, glaasje wijn erbij heerlijk! Inmiddels ruim 7 weken geleden bevallen en ik doe nu regelmatig iets zonder baby/kind/mijn gezin. Zelfs alweer een project voor mijn werk gedaan, gewoon omdat ik er zin in had. Even de stad in hardlopen, naar een festival/concert, ik kan er echt van genieten om er even uit te zijn. Juist omdat ik de overige uren wel vastgeklonken zit aan mijn baby (incl borstvoeding)
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 08 Jun 2015 16:55

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik ging na drie weken wel eens winkelen zonder baby. Had echt behoefte aan tijd voor mezelf. Met 5 weken ging J. voor het eerst uit logeren omdat wij een feest hadden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 08 Jun 2015 16:56

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jun 2015 17:00

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Na een tijdje ging ik weer naar de kapper en na tien weken weer aan het werk.

Nu loop ik hard zonder hem en hij gaat een keer of drie per jaar uit logeren zodat wij een avond samen hebben.
R. 2013
D. 2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Jun 2015 17:09

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.


:lol:
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Jun 2015 17:35

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Charles, I love you! Geniaal dit!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Jun 2015 17:38

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

1,5 uur na de bevalling liet ik haar achter bij papa, zodat mijn placenta verwijderd kon worden op de OK. Helaas eindigde ik op de IC in een ander ziekenhuis waar ik 4 dagen in coma lag.

Toen mijn dochter 8 maanden was zijn mijn man en ik een weekend naar Parijs geweest met zijn werk. Daarna heeft mijn dochter nog 2x bij mij ouders gelogeerd omdat ik in het ziekenhuis lag.
Ik ga regelmatig ff winkelen of naar de kapper, bij een vriendin koffie drinken. Maar de meeste tijd breng ik samen met mijn dochtertje door.
Ik vind iets ondernemen met mijn dochtertje ook veel leuker en gezelliger dan alleen ergens heen gaan. Als zij geniet, geniet ik dubbel zoveel.

@ Charles: :good:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 08 Jun 2015 17:48

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik ben jaloers op Nougat. Dat je zulke powerrrmelk hebt dat de alcohol er voor je borstvoeding gewoon uitgefilterd wordt. Was ik ook maar zo. :(
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 08 Jun 2015 17:53

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Geel schreef:Ik ben jaloers op Nougat. Dat je zulke powerrrmelk hebt dat de alcohol er voor je borstvoeding gewoon uitgefilterd wordt. Was ik ook maar zo. :(


Kolven en weggooien daarna is ook een optie.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Jun 2015 18:25

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik was zo ontzettend uitgescheurd en ingeknipt en gehecht dat ik pas na een week of 7 alleen de deur uit durfde. (Overigens was ik toen nog niet zo ver genezen dat ik lekker kon gaan sporten ofzo. En daar kwam haar hartproblemen nog bij...) Toen ze 3 maanden was werd ik opgenomen in het ziekenhuis en heeft het nog zo'n 6 maanden geduurd voor ik alleen de straat op kon. Dus ik denk zo'n 9 maanden na de bevalling.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Jun 2015 18:27

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Leaf schreef:
Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.


:lol:

Ik ben echt te duf voor woorden tegenwoordig, compleet gaargekookt gewoon. Ik las het en vond het een doodnormale, compleet niet vreemde, laat staan sarcastische, post. Pas na jouw reactie las ik hem nog een keer. :')
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jun 2015 18:45

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik verwacht dat ik na een week of 2 wel weer alleen de stad in kan. Gewoon op de tijden dat hij slaapt. Hij is nu zo rustig dat ik denk dat hij dat wel aankan.
2015 💙
<<

Anoniem140

Bericht 08 Jun 2015 18:47

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.


Precies dit.
Ik heb na de bevalling alles ZONDER baby gedaan. Die redde zichzelf gewoon, ik ben er ook van overtuigd at dat de reden is dat ik nu zo'n zelfstandige jonge knul naast me op de bank heb zitten.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 08 Jun 2015 19:01

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik ging 4 dagen na de bevalling zelf even naar de kruitvat, onder luid protest van de kraamhulp. En 7 dagen na de bevalling bracht ik dochter alleen naar het kinderdagverblijf. Dat weekend erop zijn man en ik samen een avondje weggeweest, wezen stappen en afgelopen week ben ik zelf een avondje weggeweest.

Ik heb het echt nodig die tijd voor mezelf omdat ik me ontzettend snel geisoleerd voel. Volgende week heb ik een eerste dagje werk gepland staan. Sporten doe ik nog niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Jun 2015 19:12

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Reva schreef:
Geel schreef:Ik ben jaloers op Nougat. Dat je zulke powerrrmelk hebt dat de alcohol er voor je borstvoeding gewoon uitgefilterd wordt. Was ik ook maar zo. :(


Kolven en weggooien daarna is ook een optie.

3 uur na je glaasje wijn is de alcohol uit je lichaam. In principe kun je dus daarna prima voeden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2015 19:15

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik heb 2 weken na de bevalling een keer op de fiets gezeten voor een ini mini blokje, maar ivm hele slappe bekkenbodemspieren durfde ik niet te ver van huis te zijn, bang ineens een natte broek te hebben. 8 weken na de bevalling durfde ik weer wat meer. Ik hoop dat ik deze keer wat sneller weer op de been ben.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jun 2015 19:31

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Thunder schreef:
Reva schreef:
Geel schreef:Ik ben jaloers op Nougat. Dat je zulke powerrrmelk hebt dat de alcohol er voor je borstvoeding gewoon uitgefilterd wordt. Was ik ook maar zo. :(


Kolven en weggooien daarna is ook een optie.

3 uur na je glaasje wijn is de alcohol uit je lichaam. In principe kun je dus daarna prima voeden.

Dit dus en verder gewoon regelmatig kolven , zodat je altijd een voorraadje hebt.
<<

anoniem203

Bericht 08 Jun 2015 19:32

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Na een maand of 3. Eerder had ik er geen behoefte aan en ik moest nog herstellen van de keizersnede.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jun 2015 19:34

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik heb dat gewoon echt te weinig gedaan, merk nu pas dat ik mezelf weer wat terug vind door ook dingen alleen te ondernemen. Ik ging zo nu en dan wel, maar was door de jaren heen gewoon meestal thuis.
De eerste keer dat ik een dag ging na de bevalling van de oudste was nog tijdens mijn verlof. Toen ben ik een dag wezen winkelen.
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jun 2015 19:54

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Mijn baby is bijna drie maanden oud en op 1 nacht na (toen lag ik op de intensive care na de bevalling) zijn we nog helemaal niet van elkaar gescheiden geweest..
Zaterdag ga ik high tea-en met een vriendin, misschien blijft ze dan bij m'n man, maar grote kans dat ze met me mee gaat, is wel zo handig met de borstvoeding enz...
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jun 2015 19:57

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Annemijn schreef:Mijn baby is bijna drie maanden oud en op 1 nacht na (toen lag ik op de intensive care na de bevalling) zijn we nog helemaal niet van elkaar gescheiden geweest..
Zaterdag ga ik high tea-en met een vriendin, misschien blijft ze dan bij m'n man, maar grote kans dat ze met me mee gaat, is wel zo handig met de borstvoeding enz...

Als je man gewoon thuis is, is het toch juist handig als de baby thuis blijft? Kun je tenminste echt even met je vriendin kletsen en ook aandacht hebben voor haar verhalen ipv toch met een half oog bij je kind te zitten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Jun 2015 19:57

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik durfde pas na een half jaar de kinderwagen los te laten tijdens het boodschappen doen.... Misschien zegt dat genoeg :laughcry: ik ben pas na een maand of acht echt dingen gaan plannen buiten hem om, eerder heb ik daar totaal geen behoefte aan gehad.
We hebben hem nu een keer uit logeren gedaan omdat wij een bruiloft hadden, we hadden ons verheugd op het uitslapen enzo :^^: . Maar om 8 uur stonden we op en het eerste wat we tegen elkaar zeiden was:' zullen we eerst M. ophalen?'
<<

Anoniem112

Bericht 08 Jun 2015 19:58

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Nougat schreef:
Annemijn schreef:Mijn baby is bijna drie maanden oud en op 1 nacht na (toen lag ik op de intensive care na de bevalling) zijn we nog helemaal niet van elkaar gescheiden geweest..
Zaterdag ga ik high tea-en met een vriendin, misschien blijft ze dan bij m'n man, maar grote kans dat ze met me mee gaat, is wel zo handig met de borstvoeding enz...

Als je man gewoon thuis is, is het toch juist handig als de baby thuis blijft? Kun je tenminste echt even met je vriendin kletsen en ook aandacht hebben voor haar verhalen ipv toch met een half oog bij je kind te zitten.

Nee dat is niet zo handig want m'n dochter is eigenlijk maar moeilijk te troosten door anderen helaas... Maar als ik haar in de doek draag slaapt ze eigenlijk altijd een poos en kan ik dus prima met mijn vriendin kletsen!
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 08 Jun 2015 20:04

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik denk na een week of 6 a 8 dat ik weer dingen met vriendinnen deed zonder baby, uiteten, bioscoopje, dat soort dingen.
Mijn man en ik ging na een maandje voor het eerst samen een avondje weg, ons kind ging toen naar de oppas.
<<

Anoniem251

Bericht 08 Jun 2015 20:08

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

vanaf dat ze bijna 5 weken was ging ik 1 avond per week naar nagym van de zwangerschapsgym. Ik was dan 2 uren weg ongeveer. Het waren best pittige avonden voor mijn man omdat ze heel erg clusterde altijd 's avonds dus daar kon geen flesje gekolfde melk tegenop. Achteraf vraag ik me weleens af waarom ik haar zo snel alleen heb gelaten juist in de avonduren. Maar zelf vond ik het wel prettig om er even uit te zijn, dat weet ik nog wel.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers