Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dingen doen zonder baby na de bevalling

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Jun 2015 19:09

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.



:razz: :razz:

ontopic: ik ging een week na de bevalling even naar de stad, samen met de kraamverzorgster :-)
Verder heb ik altijd veel moeite gehad dochter los te laten en nog steeds voel ik een tweestrijd en een opgejaagd gevoel als il weg ben.
Laatst gewijzigd door Olíve op 08 Jun 2015 19:40, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Jun 2015 19:18

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Zenna schreef:
Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.



:razz: :razz:

ontopic: ik ging een week na de bevalling even naar de stad, samen met de kraamverzorgster :-)
Verder heb ik altijd veel moeite gehad dochter los te laten en nog steeds voel ik een tweestrijd en een opgejaagd gevoel als il weg ben.

Dat lijkt me vervelend! Ik had het in het begin heel erg, maar nu totaal niet meer. Ligt het er ook aan bij wie jE haar achterlaat?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Jun 2015 19:24

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

In de derde week moest ik mijn stiefzoontje uit school halen en boodschappen doen omdat mijn vriend aan het werk was. Het regende, D. lag voor de verandering eens heerlijk te slapen en zat tegen een voeding aan. Hem uit zijn wiegje tillen om hem in de maxicosi te leggen zou hem zeker weten wekken en dan zou het brullen worden omdat hij zou willen drinken. Uiteindelijk heb ik de babyfoon bij de buurvrouw gebracht en ben ik zonder hem naar school en de supermarkt gegaan. Ik vond het wel even een dingetje maar het leverde me uiteindelijk minder stress op dan hem meenemen.

Daarna ben ik nog twee keer een paar uurtjes zonder hem weggegaan en dat vond ik eigenlijk heel lekker om te doen. Even tijd voor mezelf en geen rekening hoeven houden met voedingen. En hoe leuk is het om daarna weee thuis te komen :). Ik onderneem echter ook veel met hem, gewoon omdat ik heerlijk vind als hij met me meegaat ergens naartoe.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Jun 2015 19:29

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Soleil schreef:
Zenna schreef:
Charles schreef:Vrijwel direct uiteraard. Ik heb de dag na mijn bevalling de marathon van New York gelopen. Ik vind moeders die hun pasgeboren baby als smoesje gebruiken om niets voor zichzelf te doen maar gemakzuchtig. In de week na mijn bevalling was ik trouwens ook op een concert alwaar ik gecrowdsurfd heb...ging best...alleen lopen was pijnlijk omdat ik was uitgescheurd maar dit ging prima. Gewoon even doorbijten.



:razz: :razz:

ontopic: ik ging een week na de bevalling even naar de stad, samen met de kraamverzorgster :-)
Verder heb ik altijd veel moeite gehad dochter los te laten en nog steeds voel ik een tweestrijd en een opgejaagd gevoel als il weg ben.

Dat lijkt me vervelend! Ik had het in het begin heel erg, maar nu totaal niet meer. Ligt het er ook aan bij wie jE haar achterlaat?


Ja dat scheelt wel ja. Maar een hele dag weg gaan en 's avonds pas laat thuis komen heb ik nog niet gedaan terwijl ik dat best zou willen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jun 2015 19:30

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik vond, en vind, dit moeilijk.
De eerste x alleen was na een week of 6, een uurtje om mn auto weg te brengen met mn broertje. Op de terugweg had ik al een x gebeld om te vragen hoe het was.
Na een maand of 7 had ik een dagje me-time. Sporten ging goed, nutteloos op de bank zitten was een hel. Na veel tranen ben ik dochter dan ook eerder gaan halen..
Nu gaat t loslaten beter, ik heb haar nog wel liever bij me, maar als ik wegga ben ik niet meer zo onrustig en kan ik ook echt wel genieten. maar alle nieuwe stappen vind ik nog erg moeilijk. Zo heeft bijv het ergens anders slapen erg lang geduurd, ik bleef dan gewoon bij haar slapen bij mn oudes.. Nu ben ik zo ver dat t soms voor haar gewoon fijner is om haar weg te brengen, maar vind ik het dan bijv wel erg fijn om een foto te krijgen van haar 'sochtends. En als dit niet zo snel is nadat ze wakker is dan app ik.. Want pas dan ben ik rustig..
Stap voor stap gaat t beter, het kost hier alleen erg veel tijd..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jun 2015 19:49

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik denk dat het bij jou ook wel een iets ander lading heeft Elsa. Je kan haar niet even bij je partner thuis laten. Denk dat de drempel dam extra hoog is. Ik ging eerder ook makkelijker weg, nu alleen als de kinderen er niet zijn. Want je moet dan altijd oppas regelen, en dan vind ik het al vaak de moeite niet om te gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jun 2015 19:52

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Zenna schreef:
Soleil schreef:
Zenna schreef:
ontopic: ik ging een week na de bevalling even naar de stad, samen met de kraamverzorgster :-)
Verder heb ik altijd veel moeite gehad dochter los te laten en nog steeds voel ik een tweestrijd en een opgejaagd gevoel als il weg ben.

Dat lijkt me vervelend! Ik had het in het begin heel erg, maar nu totaal niet meer. Ligt het er ook aan bij wie jE haar achterlaat?


Ja dat scheelt wel ja. Maar een hele dag weg gaan en 's avonds pas laat thuis komen heb ik nog niet gedaan terwijl ik dat best zou willen.


Ik ben ook niet graag weg en ben nog maar een handvol keren op eigen houtje weggeweest (buiten werk om). Ook geen volle dagen, hoogstens een paar uurtjes. Ik voel de behoefte ook niet eigenlijk. En dat heeft er niets mee te maken dat ik niet mezelf heb, of niet mijn eigen ding kan doen.

Gevoelsmatig ben ik al zoveel weg, dat ik niet nóg meer wil missen. Zeker niet voor zolang hij nog borstvoeding krijgt.
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jun 2015 20:01

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Popcorn schreef:Ik denk dat het bij jou ook wel een iets ander lading heeft Elsa. Je kan haar niet even bij je partner thuis laten. Denk dat de drempel dam extra hoog is. Ik ging eerder ook makkelijker weg, nu alleen als de kinderen er niet zijn. Want je moet dan altijd oppas regelen, en dan vind ik het al vaak de moeite niet om te gaan.

Klopt idd gedeeltelijk. Het iedere x weer oppas moeten regelen (hoewel ouders t graag doen) houdt me vaak ook tegen. Maar dan in de dingen die ik al vaker doe. In de nieuwe dingen, zoals bijv het blijven slapen, vind ik oprecht moeilijk en doe ik daarom voor mezelf liever niet. Dan word ik onrustig ipv dat ik er rust van zou moeten ervaren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 08 Jun 2015 20:32

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Amani is morgen 6 maand en ik ben nog niet langer dan een uurtje van haar weggeweest, vind ik geen probleem, ze is zo ontzettend makkelijk. Ik kan tot nu toe nog uren winkelen/op pad zonder dat ze moeilijk doet.

Had ze de fles niet geweigerd dan was ik al wel zonder haar uit eten of naar de bios geweest.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jun 2015 20:40

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

De eerste weken moest ik er niet aan denken om überhaupt naar buiten te gaan, omdat ik dan van mn stokje ging.
Maar na die paar weken ging het snel. Na 3/4 weken heb ik oud en nieuw gevierd met vrienden en ook het eerste wijntje nam ik toen. Na 5 of 6 weken pakte ik het paardrijden weer op, na 8 weken stond ik in de gymzaal voor mn opleiding en met 10 weken begon het werk weer.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 08 Jun 2015 20:54

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Dat duurde heel lang omdat ik alleen live voeding gaf. Geen problemen mee gehad overigens. Ik ging heus wel even naar de winkel etc. maar dat noem ik niet iets voor jezelf doen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 08 Jun 2015 20:58

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Na 3 weken hadden wij een bruiloft en bleef N. een paar uurtjes bij mijn moeder. Prima gegaan, maar de eerste keer was toch even spannend. Daarna geregeld een paar uurtjes dat ik even wegging, voornamelijk 's avonds, met vrienden bijvoorbeeld. Vanaf dat N. een maand of 3/4 was ging ze al logeren. Ze logeert gemiddeld twee keer per maand bij haar opa's en oma's. Grotendeels in verband met ons werk, maar ook als we eens een avond weg willen of samen thuis willen zijn.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 08 Jun 2015 21:06

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Twee dagen na de bevalling ben ik samen met mijn man boodschappen geweest. Toen was ik dus voor het eerst een half uurtje/ uurtje weg zonder baby. Ik heb dat gevoel nooit zo gehad dat niemand aan mijn kind mocht zitten of dat ik er 24 uur per dag bij moest blijven. Ik werd gek binnen en was blij dat ik werd '' vrijgelaten''
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jun 2015 21:19

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ik.. heb echt geen idee meer...
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jun 2015 21:44

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Lejow schreef:Ik.. heb echt geen idee meer...


Jij deed een hoop zonder baby, maar wel vóór je baby.
Al dat op en neer reizen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jun 2015 22:13

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Mamsie schreef:Dat duurde heel lang omdat ik alleen live voeding gaf. Geen problemen mee gehad overigens. Ik ging heus wel even naar de winkel etc. maar dat noem ik niet iets voor jezelf doen.


Hier idem.
Mijn dochter dronk niet uit de fles, dus weggaan was vrij lastig. Ik ben na een maand eventjes weggegaan, omdat ik naar een begrafenis moest. Na 5 maanden ben ik 1 a 2 dagen in de week gaan werken. En met 11 maanden ben ik voor het eerst een nachtje weggegaan.

Zoon dronk wel uit de fles. Dus dat ging iets makkelijker. Hoewel ik liever nog steeds niet lang weg wilde gaan. Ik vond het echt knetter onhandig om steeds te kolven, zeker buiten de deur.

Inmiddels heb ik er totaal geen moeite meer mee om een nachtje ofzo weg te gaan. Maar de eerste tijd vond ik de bv belangrijker (en de hechting ook, al mag ik dat misschien niet hardop zeggen).
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jun 2015 23:04

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Jans schreef:
Mamsie schreef:Dat duurde heel lang omdat ik alleen live voeding gaf. Geen problemen mee gehad overigens. Ik ging heus wel even naar de winkel etc. maar dat noem ik niet iets voor jezelf doen.


Hier idem.
Mijn dochter dronk niet uit de fles, dus weggaan was vrij lastig. Ik ben na een maand eventjes weggegaan, omdat ik naar een begrafenis moest. Na 5 maanden ben ik 1 a 2 dagen in de week gaan werken. En met 11 maanden ben ik voor het eerst een nachtje weggegaan.

Zoon dronk wel uit de fles. Dus dat ging iets makkelijker. Hoewel ik liever nog steeds niet lang weg wilde gaan. Ik vond het echt knetter onhandig om steeds te kolven, zeker buiten de deur.

Inmiddels heb ik er totaal geen moeite meer mee om een nachtje ofzo weg te gaan. Maar de eerste tijd vond ik de bv belangrijker (en de hechting ook, al mag ik dat misschien niet hardop zeggen).

Wat wil je hiermee zeggen? Denk je echt dat er geen hechting plaatsvindt als je als moeder eens een paar uur weg bent?

En waarom zou je kolven buiten de deur als je een paar uurtjes weg bent?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Jun 2015 00:11

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Omdat je (ik) net zo vaak kolft als een kind drinkt.

Van stuwing kreeg ik ernstige concentratie problemen dus niet kolven betekend ook dat ik niet gezellig ben om lekker je verhaal aan te vertellen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jun 2015 05:00

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Ja, precies en dus kun je prima een paar uur weg zonder te kolven, want je kind drinkt niet ieder uur, maar om de 3 a 4 uur.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Jun 2015 06:50

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Nou Nougat mijn baby is nog net geen drie maanden maar regelmaat in haar drinkgedrag hebben we totaal nog niet.. Kan je dus ook niet van op aan, de ene keer zit er vier uur tussen vaak genoeg ook veel korter
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jun 2015 07:19

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Jans: dat over de hechting vonden wij ook belangrijk. Wij hebben onze kinderen de eerste 11-12 weken van hun leventje dan ook niet bij een ander gelaten. Wel alleen bij papa als ik even weg ging, maar niet bij een oma/opa oid.
Dat is/was gewoon een gevoel, heb me er niet verder in verdiept. Maar wij vonden dit belangrijk.

Ik ga geregeld alleen weg, maar wij samen weg gebeurt zelden. Is nu 1 keer gebeurd en de jongste is 9 maanden.
Ik vind het vreselijk om mijn kinderen achter te laten als het niet hoeft. van logeren ben ik ook geen fan van. De jongste heeft nu 1 keer gelogeerd omdat we een bruiloft hadden. Voorlopig gebeurt het dan ook niet weer.
Ik ben gewoon het liefst bij mijn kinderen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Jun 2015 07:28

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Toen hij twee weken was ben ik voor het eerst even weg geweest, naar de kapper en even een paar winkels in. Mijn man was toen gewoon thuis met hem.
Met een week of 8 ben ik een dagje weg geweest met vriendinnen, zij bleven ook slapen maar ik ben toen wel na het eten naar huis gegaan. Ik vond het al genoeg gedoe om overdag te zitten kolven in een hotelkamer met 4 vriendinnen erbij.
Met 14 weken is hij gaan wennen bij de gastouder, ik liep met een glimlach de deur uit maar mijn man moest echt huilen, "hij is nog maar zo klein en nu brengen wij hem naar een vreemde, hij keek echt zo van wat gaan we nu doen papa". We zaten echt doelloos samen in de Coffee compagny de tijd uit te zitten en waren precies op de afgesproken tijd weer bij haar.
Met 15.5 week ben ik week voor 32 uur gaan werken, de wendag bij de gastouder was super goed gegaan, dus vanaf dat moment brengen we hem ook echt met een gerust hart weg.

Als hij net 7 maanden is gaat hij twee nachtjes bij mijn ouders logeren, onze gastouder heeft een maand vakantie en wij maar drie weken. Dat vind ik nog best wel lastig hoor, het is best lang meteen twee nachten.

De eerste 1.5 maand waren er zorgen omdat hij niet goed groeide en toen moest ik hem overdag om de 2 uur voeden en 's nachts om de 3 uur. Behalve dat ik ontzettend moe was, was ik al blij als ik tussendoor even naar de winkel kon en wat in huis gedaan kreeg. Toen stond mijn hoofd echt niet naar uitstapjes naar de kroeg met vriendinnen en daar aan de wijn gaan en daar voor even kolven, daarnaast zaten onze weekenden de eerste maanden volgepland met kraamvisite.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem331

Bericht 09 Jun 2015 07:32

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

SarahKey schreef:Jans: dat over de hechting vonden wij ook belangrijk. Wij hebben onze kinderen de eerste 11-12 weken van hun leventje dan ook niet bij een ander gelaten. Wel alleen bij papa als ik even weg ging, maar niet bij een oma/opa oid.
Dat is/was gewoon een gevoel, heb me er niet verder in verdiept. Maar wij vonden dit belangrijk.

Ik ga geregeld alleen weg, maar wij samen weg gebeurt zelden. Is nu 1 keer gebeurd en de jongste is 9 maanden.
Ik vind het vreselijk om mijn kinderen achter te laten als het niet hoeft. van logeren ben ik ook geen fan van. De jongste heeft nu 1 keer gelogeerd omdat we een bruiloft hadden. Voorlopig gebeurt het dan ook niet weer.
Ik ben gewoon het liefst bij mijn kinderen.



Maar heb je nooitde behoefte om alleen wat met je man te gaan doen? Ik ben mezelf echt kwijtgeraakt in die eerste jaren dat we kinderen hadden, alles in de moeder-modus omdat ik het ook onnodig vond om damen weg te gaan als er ook 1 thuis bij de kinderen kon blijven. Denk nu achteraf vaak, had ik het maar anders gedaan. Je relatie is minsten zo belangrijk als de relatie met je kinderen.
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jun 2015 07:43

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Na de eerste gingen we wel vaker samen weg. Maar sinds de jongste er is niet, omdat ze toch wel ons zorgenkindje is. Ze gebruikt medicijnen en de eerste 6 maanden heeft ze heel erg veel gespuugd en was ook vaak ziek. Nu gaat het sinds een paar maanden beter en nu beginnen we pas eraan te denken om samen eens weg te gaan. Volgende week gaan we samen naar de bios dus dat is al een begin. Was ze een gezonde baby geweest dan was het heel anders gegaan.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 09 Jun 2015 08:35

Re: Dingen doen zonder baby na de bevalling

Mijn kinderen lagen de eerste weken in het ziekenhuis en ik ging bijna de hele dag heen, maar tussendoor wel eens naar de stad geweest, waar het ziekenhuis ook is.
Toen de kinderen thuis waren, ging ik tussen de voedingen wel eens snel lunchen met mijn moeder of een vriendin ofzo. Heerlijk, dan was ik er echt even uit.
Ik gaf trouwens ook BV, maar ze kwamen echt om de 3 uur en tussendoor sliepen ze eigenlijk altijd. Dus ze hebben er niet eens iets van gemerkt.
Toen ze in het ziekenhuis lagen, zijn mijn man en ik na een bezoek ook een keer uit eten gegaan. Dat was zelfs op advies van de verpleegsters daar. Ze zeiden gekscherend, ze zijn toch bij de oppas, haha, geniet er nog maar even van nu het kan.
Verder stond mijn leven vooral het eerste jaar wel echt in het teken van de kinderen. Ik had op een gegeven moment veel minder behoefte om de deur uit te gaan. Maar heb natuurlijk wel regelmatig met mensen afgesproken.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers