Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Jun 2015 22:34

peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Mijn zoontje word steeds erger met driftbuien en huilen en niet willen slapen
Ik haat zo erg als mensen zeggen, geniet ervan!! Nee dat doe ik niet want het is hoop stress
Mensen zien aleen de leuke kant, hij ken zo lief zijn en dan in 1 keer andere kant weer van zich laten zien

Ik hou zielsvol van hem maar mag de peutertijd snel voorbij gaan??

Hoe ervaren jullie het

Als die zo blijft doorgaan hoef ik geen kind meer bij :omg:
Laatst gewijzigd door Babyboy op 07 Jun 2015 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Jun 2015 22:37

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Laat hem 8 worden
Zoon *
<<

Anoniem167

Bericht 07 Jun 2015 22:37

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ik zou wel goed samen met je man bespreken hoe jullie hem corrigeren en ermee omgaan zodat hij niet over jullie heen loopt en alles voor elkaar krijgt. Peuters zijn helaas zo, niet voor niks de peuter puberteit en alles is NEE! Het is een fase ;)
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Jun 2015 22:40

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ik dacht achjoh peutergedrag valt wel mee, inderdaad alles eigen zin en alles is nee nee
Het is echt zwaar en ik heb zoveel.respect voor moeders met peuters want ik weet hoe het is
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Jun 2015 22:44

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Vond de baby tijd zoveel leuker!
, zal toch moeten doorbijten, soms is het een sgatje maar soms wil ik wegrennen haha
Zoon *
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Jun 2015 22:52

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Consequent blijven. Nee is nee. Mijn man en ik hebben duidelijke regels en liggen ook op 1 lijn. Hier een pre peuterpuber en een vergevorderde peuterpuber.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 07 Jun 2015 22:55

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Mijn zoontje zegt tegen alles nee, opzich vind ik dat wel schattig maar soms zeg ik kom je in bad neeeeee

Ik heb ook regels en ik heb afgesproken dat ik wat strenger word want bij mijn vriend is wel veel strenger dan ik gelukkig



Hij ken luisteren hoor daar niet van :-) maar soms is het omg dat het gewoon teveel word, het is kwestie van.doorbijten regels
Ben zo blij als die naar school gaat dalijk
Zoon *
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jun 2015 23:12

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Herkenbaar! Inderdaad belangrijk om consequent te blijven en nee is nee. Ook deze fase gaat weer voorbij.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 08 Jun 2015 00:06

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Thanks jullie reacties doen mij toch wel goed :-)
Zoon *
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2015 07:44

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Misschien ook proberen om minder in vraagvorm te stellen? Dat kan ook wat helpen.
Dus niet kom je in bad? Maar je gaat nu in bad. Als mededeling, sommige dingen moeten gewoon. Niet dat hij dan geen nee meer kan zeggen, maar zo laat je meer merken dat het moet en er niet over te discussiëren valt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Jun 2015 07:54

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ja ik wilde hetzelfde zeggen als lotus, en echt consequent zijn. Nee is nee en ja is ja. Sommige dingen moeten nou eenmaal.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Jun 2015 07:54

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Gaat hij niet naar de psz of iets? Geeft jou ook wat rust.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jun 2015 07:59

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Heb je er wel eens over nagedacht om hem minder prikkels te geven? Tv en tablets en andere elektronica geven behoorlijk wat prikkels waardoor ze heftiger kunnen reageren.
2015 💙
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Jun 2015 09:46

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Op zich wel een beetje herkenbaar, maar als ik haar dan vanochtend wegbreng naar PSZ en ze in tranen is dan is ze toch mijn kleine, onzekere meisje. En breekt mijn mamahart een beetje..ook al kan ik haar soms wel achter het behang plakken.
22-2-2013
28-8-2015
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Jun 2015 10:02

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Inderdaad zoals al gezegd is consequent zijn en grenzen aangeven. Dat hebben ze op die leeftijd echt wel nodig anders heb jij zometeen niks meer te vertellen. Vaste bedtijden, vaste regels. Dan weet ie waar hij aan toe is en dat scheelt veel frustratie van beide kanten. En je zegt was hij maar 8 maar ik heb er 1 van 8 en ik kan je vertellen ook die hebben hun nukken hoor zoals elke leeftijd dat heeft.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 08 Jun 2015 11:37

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ayla schreef:Gaat hij niet naar de psz of iets? Geeft jou ook wat rust.


Ik ben.al gegaan om te vragen , er zit een wachtlijst maar hopelijk nu als hij drie word ken die gaan is gelijk naast mijn flat psz
Zoon *
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Jun 2015 12:18

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Dat is fijn, dat scheelt hoor!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Jun 2015 13:48

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ik geloof dat ik ook blij ben als dochter naar de psz gaat (oktober). Ze is altijd al pittig, maar nu haar zusje er is, is het nog net even een tikkie erger.

edit: ik denk dus dat de uitdaging van psz haar goed zal doen. Het spelen met kindjes.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jun 2015 15:07

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ik heb zaterdag trouwens bij een lezing gezeten over hooggevoelige kinderen. Nou zeg ik niet dat jou zoontje hooggevoelige is maar wat daar heel duidelijk naar voren kwam was dat kinderen soms heel veel moeite kunnen hebben met het in slaap vallen. Dat ze driftbuien krijgen en dat dit een gevolg kan zijn van prikkels waar ze eigenlijk niets mee kunnen of die te veel zijn.
Die prikkels kunnen ook overdag al gegeven zijn. Haar voorbeeld was dat een van haar kinderen een filmpje van Nijntje had gezien niet eens heel lang dus maar daar zo heftig op reageerde dat die daar driftbuien van kreeg. Ik krijg aan de hand van je berichten vaak de indruk dat de tv bij jou veel aanstaat en ook programma's die niet geschikt zijn voor de leeftijd van je zoontje. Ook al lijkt het zo te zijn dat hij het leuk vind of niet mee kijkt het zijn wel continu prikkels waar hij niets mee kan.
Probeer eens een paar dagen de tv uit te laten overdag en ook de tablet weg te doen, geen prikkels van elektronica en dan kijken of dat invloed heeft op zijn gedrag.
2015 💙
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 08 Jun 2015 15:24

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Minx schreef:Ik heb zaterdag trouwens bij een lezing gezeten over hooggevoelige kinderen. Nou zeg ik niet dat jou zoontje hooggevoelige is maar wat daar heel duidelijk naar voren kwam was dat kinderen soms heel veel moeite kunnen hebben met het in slaap vallen. Dat ze driftbuien krijgen en dat dit een gevolg kan zijn van prikkels waar ze eigenlijk niets mee kunnen of die te veel zijn.
Die prikkels kunnen ook overdag al gegeven zijn. Haar voorbeeld was dat een van haar kinderen een filmpje van Nijntje had gezien niet eens heel lang dus maar daar zo heftig op reageerde dat die daar driftbuien van kreeg. Ik krijg aan de hand van je berichten vaak de indruk dat de tv bij jou veel aanstaat en ook programma's die niet geschikt zijn voor de leeftijd van je zoontje. Ook al lijkt het zo te zijn dat hij het leuk vind of niet mee kijkt het zijn wel continu prikkels waar hij niets mee kan.
Probeer eens een paar dagen de tv uit te laten overdag en ook de tablet weg te doen, geen prikkels van elektronica en dan kijken of dat invloed heeft op zijn gedrag.


Herkenbaar, niet zozeer qua driftbuien, maar wel veel minder nachtmerries.
Zeker het proberen waard!
<<

anoniem203

Bericht 08 Jun 2015 15:46

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Eens met Minx. Ik zou eens een dagje geen tv en tablet doen. Ga lekker met hem naar buiten, ga naar de speeltuin, samen kleuren en noem maar op. En wat ook kan helpen is zo min mogelijk suiker geven. Dus geen Fristi of zoete koeken. 1 snoepje en/of koekje per dag kan geen kwaad maar meer zou ik niet geven. En qua drinken ranje zonder suiker/zoetstof geven. Al probeer je het een dag of 3. Zo kan je kijken of het daar aan zou kunnen liggen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Jun 2015 22:24

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Heel eerlijk denk ik ook dat het misschien een klein beetje aan jou/jullie zelf ligt.

Misschien kan je in een soortgelijk topic dat je vorige maand opende nog wat bruikbare tips vinden peuter-tijd-niet-zo-leuk-t16597.html#p596388
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jun 2015 06:36

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Zorgen dat hij om 23u nog wat in bed ligt, ipv dat hij aan het spelen is met je telefoon.
En misschien een optie om toch g'één family guy etc te kijken waar hij bij is......

Oh. en deels hoort het ook gewoon bij het peuter zijn.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Jun 2015 06:45

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

Ik herken je gevoel hoor BB, en ik vind dat moeders dAar best voor uit mogen komen.

Bij mijn hielp het heel erg te accepteren dat het gewoon echt een klote fase is die ook weer overgaat na een paar weken (en daarna weer verder gaat). Ik zag echt aan m'n twins dat als ze vollere toetjes kregen er een groeispurt aankwam. En groeispurt ging en gaat hier samen met lastiger gedrag.
<<

Anoniem110

Bericht 09 Jun 2015 08:48

Re: peutertijd/peutergedrag helemaal.zat!!!

S heeft niet zo'n vervelende peuterpubertijd gehad gelukkig. Maar als hij in de lastige fase zat hielp hier de 3 r's het beste.
Rust regelmaat en ritme. Voorbereiden op wat komen gaat ipv hem uit zijn spel plots te halen. Maar ook geen keuzes geven waar hij Nee op kon zeggen.
En heel consequent zijn en blijven. De aanhouder wint.
Het is niet makkelijk maar hoe eerder je ermee begint hoe meer je er dadelijk de vruchten van plukt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers