Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderdagverblijven, waar op letten?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jun 2015 20:43

Kinderdagverblijven, waar op letten?

Wij gaan binnenkort kdv's bekijken. Voorlopig hebben we het nog niet nodig, maar als ik werk vindt wil ik wel voorbereid zijn.

Wat vinden jullie belangrijk aan een kinderdagverblijf?
Waar moeten we op letten?
Laatst gewijzigd door Sam op 07 Jun 2015 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 07 Jun 2015 20:51

Re: Kinderdagverblijven, waar oo letten?

Wij zijn niet zo kritisch geweest, omdat zoon maar een halve dag per week ging. Nu twee halve dagen maar een dag is voor de leuk, omdat wij geen psz kunnen doen vanwege onregelmatig werken.
Wij vonden het belangrijk dat de opvang flexibel is, dat is niet overal. Dus alleen de uren betalen die we afnemen, elke week een ander dagdeel mocht dat nodig zijn. Maar uiteraard moest ons gevoel ook goed zijn. Ze hebben horizontale groepen, wat ik ook erg prettig vind. Leidsters kwamen aardig over, maakte leuk contact met zoon de eerste ontmoeting, ruimtes leuk ingericht en super leuke speelplek voor de kinderen buiten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 07 Jun 2015 21:26

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Aan het kdv waar dochter een tijdje een dag per week naartoe ging vond ik met name positief: kleinschalig kdv (maar drie groepen), relatief kleine groepen qua aantal kinderen, grote soort 'natuurlijke' tuin en erg gericht op buiten, regelmatig activiteiten voor alle kinderen met ouders erbij (kleine lampionnenoptocht, zomerfeest, etc), door de kleinschaligheid ken je snel alle leidsters van de locatie, erg persoonlijke en warme benadering, goede sfeer, leuk speelgoed en de ruimtes leuk ingericht, de kleintjes werd een schriftje voor bijgehouden met hoe de dag was gegaan (maakten ze een leuk verhaaltje van).

Nadelen waren: alleen hele dagen afnemen en geen flexibele tijden (maar voor de ene dag per week was dat voor ons geen nadeel), regelmatig nieuw personeel en wisseling van leidsters (maar daar kom je helaas pas achter als je kind er al zit).
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 07 Jun 2015 23:07

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Wij hebben er 1 met 2 groepen.
Bso zit aan de overkant.
Vaste leidsters
Vers fruit en eten
Wij hebben een 8 uurs contract. Scheelde veel geld

Onze oudste zat eerst op een andere.
Die was groter, bso zat boven.
Buiten was groot, ook nadeel want ze zagen en roken niet alles.
Betaling voor de hele dag, zonde want je kind zit er vast niet van 7 tot 7
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jun 2015 00:46

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Bij ons is het fijn dat het heel flexibel is. Als ik hem om 1 uur op zou halen en ik wil onverwacht wat langer werken dan kan ik bij wijze van om tien voor 1 nog bellen.
Verder kan hij als hij tussen half zeven en acht begint daar ontbijten en tussen zes en half acht 's avonds avond eten.
Er is maar 1 groep dus lekker kleinschalig.

Verder wilde ik graag de prijs exclusief melkvoeding omdat ik niet voor andermans kv wil betalen terwijl ik zelf altijd bv mee gaf.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2015 06:48

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Moeilijk he! Wij vonden het zo gek dat we daar al een mening over moesten vormen terwijl we nog helemaal onze baby niet kenden, laat staan dat we wisten wat hij nodig had of wat we zelf als ouders belangrijk gingen vinden!

Wat bij ons de doorslag gaf:
- gevoel. Ondanks dat we eerst zeiden dat we dat vast niet zouden krijgen omdat we niet wisten waarop te letten, bleek toch dat we bij 1 toko een veel fijner gevoel hadden. Vooral meerdere bezoeken dus!
- flexibele tijden. Meeste kdv hier zijn open van half 8 tot 6. Dit is net te laat en net te vroeg met onze werktijden. Nu hebben we er 1 vanaf 7 tot half 7!
- insteek/aanpak. Ook hier had ik van tevoren geen mening over maar slanke kdvs gaat bezoeken krijg je vanzelf te horen hoe ze bepaalde dingen aanpakken en dan merk je vanzelf wat je daarvan vindt :) wij hadden er bijvoorbeeld 1 vij die structuur heel belangrijk vindt, een soort rooster, duidelijkheid. Ik hadgedacht dat ik dat fijn zou vinden maar uiteindelijk lag mijn voorkeur meer bij de toko die per kind bekeek wat het al kon en wat paste. En dus níet met z'n allen aan tafel als je kindje eigenlijk nog niet graag zit bijvoorbeeld.
- locatie! Ik heb geen auto als mijn vriend werkt. We wilden dus een opvang op loopafstand zodat ik baby kan halen en brengen als hij er niet is (maxi cosi op de fiets zag ik vooralsnog niet echt zitten).

Succes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2015 06:49

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Wow spencer jullie tijden zijn nog relaxter zeg!! En dan met eten!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Jun 2015 07:01

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Oja, vers fruit/eten was hier ook, dat vond ik ook een pluspunt. Vaak als ik haar 's morgens kwam brengen stond een van de leidsters een heleboel fruit klaar te maken. En ik vond het fijn dat ze naar kind keken wat betreft bedtijden en dergelijke. Heb namelijk ook wel eens gehoord dat de kinderen allemaal op een bepaalde tijd voor hun slaapje naar bed gingen. Stel dat je kind dan nog niet moe is, of juist eerder moe. Hier probeerden ze geloof ik wel een beetje een regelmaat erin te houden qua ritme, maar keken wel ook naar de kinderen en zo sliep mijn dochter soms een keer niet of juist een keer extra lang.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Jun 2015 07:13

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Wij hadden toendertijd geen keuze. Er was 1 kdv hier in het dorp en dat was het.
Als ik keuze had gehad was het hem niet geworden met dat kdv. Niet om de leidsters en visie, maar om het gebouw. Ze zaten in een noodgebouw en ideaal was dat niet. Het is nu ook gesloopt omdat de gemeente eindelijk inzag dat het niet verantwoord meer was.

Als ik de keuze zou hebben zou ik letten op:
- voedingsbeleid.
- grootte en speelplaats
- visie
- werken met thema's
- of het er gezellig uitziet met knutsels
<<

Anoniem154

Bericht 08 Jun 2015 07:17

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Op het moment dat je daar gaat rondkijken, let op hoe collega's met elkaar omgaan, en of zij netjes de kids overdragen aan een andere collega. Al dat soort dingen.


Op een kdv waar ik ooit ben wezen kijken, liep de leidster mee naar de vergaderruimte...zei ze ineens "o shit, momentje", ging ze naar een collega om te vertellen dat ze van de groep ging en de kids dus alleen waren, en snauwde en zuchtte de andere collega omdat zij tijdelijk meer kinderen in het vizier moest houden.
Dat vind ik al een slechte start. Momentopname of niet, maar op dat soort dingen let ik meer dan op het standaard verkooppraatje.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2015 08:46

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Hippie schreef:Oja, vers fruit/eten was hier ook, dat vond ik ook een pluspunt. Vaak als ik haar 's morgens kwam brengen stond een van de leidsters een heleboel fruit klaar te maken. En ik vond het fijn dat ze naar kind keken wat betreft bedtijden en dergelijke. Heb namelijk ook wel eens gehoord dat de kinderen allemaal op een bepaalde tijd voor hun slaapje naar bed gingen. Stel dat je kind dan nog niet moe is, of juist eerder moe. Hier probeerden ze geloof ik wel een beetje een regelmaat erin te houden qua ritme, maar keken wel ook naar de kinderen en zo sliep mijn dochter soms een keer niet of juist een keer extra lang.


Ja dat kijken naar de behoeftes van elk kind los bleken wij idd heel belangrijk te vinden! Niet dat je kindje per se moest doen wat er op de planning stond.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jun 2015 08:50

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Ja dat ben ik met jullie eens!
En erg relaxt onze tijden he, ben er erg blij mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 08 Jun 2015 09:56

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

In eerste instantie de locatie en tijden. S heeft het eerste jaar op een kdv bij mijn werk gezeten (40 km verderop) ivm tijden. Toen ik daar niet meer werkte is ze naar een kdv dichtbij ons gegaan, toen ging ik overstag omdat de nadruk erg op buiten zijn lag, ze konden bv buiten slapen en hadden leuke thema maanden. Ook het uiterlijk, geen oude zooi en hoe schoon het was telde voor mij mee.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Jun 2015 10:10

Re: Kinderdagverblijven, waar op letten?

Wij zijn uiteindelijk voor een gastouder gegaan, maar wij vonden het ook belangrijk dat de leidsters goed Nederlands spraken. Het begin van de taalontwikkeling maken ze toch in die leeftijd door. Wij kregen serieus reclame folders in de bus van kinderdagverblijven, vol met spelfouten en fouten in de zinsbouw.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio