Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Camper&Caravan topic

<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 30 Jun 2015 17:50

Re: Camper&Caravan topic

Zo weer een lang weekend klussen verder en we zijn nu echt bijna klaar. (t was wel heel warm in de kas om aan de caravan te werken :sunny: )

De gordijntjes hangen, de ramen zitten er weer in (wat een verschrikking was dat), de electra en het waterkraantje werken. De tent even uit gevouwen om te kijken of alles er is, maar die gaan we komend weekend opzetten (vroeg beginnen, zodat we voor de hitte klaar zijn).
Het matras past volgens mij net niet (paar cm te lang, beddeel is toch niet helemaal 2 meter), dus daar moeten we ook nog eea aan doen.
Volgend weekend dus de tent opzetten en het dak in de wax zetten. Nog wat lampjes aansluiten, de zitkussens afmaken en we kunnen weg!

Voor nu hebben we trouwens besloten het hout even zo te laten. Na de eerste vakantie wordt het whitewash. Mooie compromis.

Afbeelding
Ze staat alvast omgedraaid, zodat we d'r volgende week de kas uit kunnen rijden. Disselbak zit er weer op en nieuwe duwstangen.

Afbeelding
Helemaal blij met m'n gordijntjes. Verduisteren doen ze niet, maar vindt ze prima gelukt!

Afbeelding
Het slaapdeel. Er komt onder het grote raam nog een spandraadje waar het gordijntje achter komt te hangen. Dat stuk loopt schuin dus het gordijn hangt over het bed heen. Matras net uit de verpakking, dus hij moet nog helemaal in vorm komen.

Afbeelding
Het keukenblad staat in de lak. En ook hier zitten de gordijntjes erin. Er zit alleen nog stickerlijm op het rvs blad van de wasbak. Krijg het er met geen mogelijkheid af...

Heb er zo'n zin in om met de caravan weg te gaan!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jun 2015 18:19

Re: Camper&Caravan topic

woezel schreef:Kippie, wij hebben 5 slaapplaatsen nodig, hebben er zo en zo 4. Lees er meer die het met een luchtbed oplossen, past er ook tussen.
Oudste wordt 9 dus die zal er met de tijd wel naast gaan, dus vind ik het zonde om alles om te gooien.
Wat voor vouwwagen hebben jullie?

Is het geen idee om voor de oudste een kleine tent te kopen? Bij ons sliepen er altijd twee in de grote tent bij de ouders en twee in de kleine tent. Dit deden mijn ouders als vanaf dat de oudste 8 waren of zo.
Ik weet niet hoe oud de middelste is, maar misschien kunnen ze daar samen in slapen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 30 Jun 2015 21:57

Re: Camper&Caravan topic

Silly-One schreef:
woezel schreef:Kippie, wij hebben 5 slaapplaatsen nodig, hebben er zo en zo 4. Lees er meer die het met een luchtbed oplossen, past er ook tussen.
Oudste wordt 9 dus die zal er met de tijd wel naast gaan, dus vind ik het zonde om alles om te gooien.
Wat voor vouwwagen hebben jullie?

Is het geen idee om voor de oudste een kleine tent te kopen? Bij ons sliepen er altijd twee in de grote tent bij de ouders en twee in de kleine tent. Dit deden mijn ouders als vanaf dat de oudste 8 waren of zo.
Ik weet niet hoe oud de middelste is, maar misschien kunnen ze daar samen in slapen?


Er gaat een extra tent mee, tot nu toe zegt de oudste dat hij daar in gaat slapen. Ben benieuwd.
Dan gaat hij er eerst alleen slapen, hij heeft af en toe wel wat afstand nodig van zijn broertje.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jul 2015 12:53

Re: Camper&Caravan topic

Wat supergaaf Luthien en wat zijn de gordijntjes mooi gelukt! Whitewash is misschien idd wel een mooi compromis :) Maar wie weet ziet het er helemaal ingericht wel weer anders uit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Jul 2015 22:29

Re: Camper&Caravan topic

Wat gaaf Luthien! Het wordt al erg mooi!

Wij zijn afgelopen week voor het eerst met een vouwwagen een week weg geweest.
Een paar weken geleden deze gekocht via een fb verkoop groep voor 250 euro.
En het is ons supergoed bevallen! Al hadden we ook heerlijk weer erbij. Alleen 1 middag, nacht en dag regen.

Officieel heeft de onze 4 slaapplaatsen, maar 2 zitten er dus net als bij woezel onder het andere bed. Wij twijfelde daarover aan de veiligheid. Onze wagen komt uit 1993.
Wij hadden nu de oudste ook tussen de banken liggen met een self inflatable matje. Dat pastte perfect.
De jongste stond dan met het campingbedje in de voortent.

Hier een foto toen hij net stond, nog zonder de luifel ervoor.

Afbeelding

En dit later in de week met luifel (en slingers voor mijn verjaardag)
Afbeelding

Maar stiekem zouden we nu wel erg graag een caravan willen. Toch net wat meer luxe en warmer in het Nederlandse klimaat. En kastjes waarin dingen een vaste plek hebben. Nu hadden we alle kleding in tassen en slingerde er toch vaak van alles door de tent omdat het geen eigen plek had.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jul 2015 10:28

Re: Camper&Caravan topic

Wat een goeie koop zeg, 250,-! En hij ziet er best netjes uit nog! Waar stonden jullie? Ziet eruit als een mooie camping :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jul 2015 12:10

Re: Camper&Caravan topic

Dit was safaricamp beekse bergen.
Vanaf de camping wandelde je zo naar het safaripark. En kon je vanaf een uitkijkpunt de giraffen en zebra's zien!

Wij vonden het een mooie ruime camping en op het aangrenzende vakantiepark genoeg faciliteiten. Te bereiken met het treintje, of eigen auto/fiets etc.

Wij hadden een leuke aanbieding via vakantieveilingen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jul 2015 12:13

Re: Camper&Caravan topic

Dat klinkt een stuk 'drukker' dan de foto aandeed. Idd blijkbaar heel ruime mooie camping!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 12 Jul 2015 20:50

Re: Camper&Caravan topic

Wat ziet de vouwwagen er netjes uit voor dat bedrag, Dolphinne. Mooi koopje.

Onze caravan heeft de rit van mijn ouders naar onze voordeur overleefd! M'n man heeft eea aan het chassis veranderd/verstevigd, maar de wegligging was prima. We gaan er dinsdag weg mee. Ben zo benieuwd!

Ik heb vorig weekend met m'n moeder samen de kussenhoezen voor het zit deel gemaakt en het dak in de wax gezet. M'n man heeft binnen de boel verder afgewerkt. Als ze dinsdag staat ga ik alles op de foto zetten (het ligt en staat nu allemaal niet op de definitieve plek). Er zijn nog wel klusjes waar we niet aan toe zijn gekomen (sfeerlampjes voor aan de wanden bijvoorbeeld, zijn we ook zelf aan het maken).
De voortent hadden we ook nog niet uitgeprobeerd. Vorige week even alles uitgezocht en opgezet. Hij is een paar jaar geleden nieuw gekocht door de vorige eigenaar en slechts een paar keer gebruikt. Hij ziet er heel netjes en stevig uit.

Ik heb heel erg veel zin in dinsdag!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jul 2015 23:28

Re: Camper&Caravan topic

Wij zaten nu ook nog in een hele rustige week Zora. Alleen regio noord had vakantie, toen wij weg gingen werd het al wat drukker.
Ons veld had 11 plekken, maar er waren er maar 4 bezet. En zo was het op de meeste velden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jul 2015 10:04

Re: Camper&Caravan topic

Leuk Luthien! Zo schattig dat je je caravan 'haar' noemt :D

Goeie timing dan Dolphinne!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 23 Jul 2015 00:15

Re: Camper&Caravan topic

We hebben de eerste kampeertrip met de Coral overleefd. Iets lekkage gehad bij het raam, maar we zijn er al wel achter hoe we dit kunnen oplossen.

Met twee personen en 2 honden was het prima te doen in de caravan. Er zit echt een gigantische voortent met luifel bij. Om de tent hadden we een net staan zodat de honden vrij rond de caravan konden lopen en hoewel de jongste nogal reactief is, ging dat heel goed. We hebben diverse workshops met de honden gehad (we kampeerder bij een hondenevenement van dinsdag tot zondag) en ze hebben echt prima uit liggen rusten in zowel de voortent als de caravan. Het was voor beide de eerste kampeertrip en ze hebben het prima gedaan.
Opgesloten zitten in de caravan met alleen het onderdeurtje dicht was niet zo'n succes... de jongste hond vond het na een halfuurtje wel genoeg en is via de bank over het deurtje naar buiten gesprongen. Resultaat; een kapotte prullenbak(heeft ze op afgezet) en krassen op de lak aan de buitenkant van de deur. :nopompom:

En hierbij foto's van de caravan in gebruik:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het zithoekje met alle zelfgemaakte kussenslopen. De zitkussens zijn ietwat los, maar ik ben weg van de verschillende printjes van de rugkussens.

Afbeelding
Afbeelding
De bedstee, met tussengordijntjes en heerlijk fout dekbed in bijpassende kleuren.

Afbeelding
Het 'keukentje'.

Afbeelding
En een last-minute gemaakt sleutelhaakjesbord.

De koelkast stond heel lelijk aangesloten op een gasfles, dus helaas geen foto van de kast met koelbox (je kunt hem een beetje zien op de foto van de bedstee, het zwarte ding links is de uitschuifbare koelbox). Dat was een test om te kijken hoe lang hij het uit zou houden op gas. Zodat er geen onnodige aansluiting zou komen voor de gasslang. We hadden geen stroom (behalve van een meegebrachte accu).

Er komen nu nog 3 silhouetlampjes aan de wand van bosdiertjes, maar die waren niet op tijd klaar.

Maar wat heerlijk weggaan met je eigen caravan! Al je spullen netjes opgeborgen en met regen dat heerlijke geluid op het dak. Ook een nacht onweer gehad, dat was wat minder, maar verder een prima vakantie gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jul 2015 13:39

Re: Camper&Caravan topic

Wat gaaf allemaal!! Nu besloten dat jullie het hout toch nog gaan verven? Ziet er zo ingericht en alles misschien toch meer af uit he? Dat sleutelbord is ook lief zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 26 Jul 2015 18:35

Re: Camper&Caravan topic

Luthien, wat is hij mooi geworden. Fijn dat hij bevalt.

Dolphine, jullie vouwwagen is lekker groot. Ook goed bevallen dus.

Wij hebben de eerste vakantie met de vouwwagen ook gehad. Erg goed bevallen. Oudste sliep in een bijzettent. Alleen de laatste nacht in de voortent zodat die tent droog ingepakt kon worden ; ).
We hebben verschillende regen buien gehad. Bij een hele flinke met veel wind, kregen we wel wat water binnen bij de luifel voor, zo de voortent in.
Nu rits ingesmeerd met kaas vet en spray erover.
Nu nog even kijken of we de laatste week vd vakantie nog even weggaan
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Jul 2015 18:51

Re: Camper&Caravan topic

Dolphinne, jullie vouwwagen ziet er uit als een Alpen Kreuzer! Mijn ouders hebben er ook een gehad en daar hebben mijn zus en ik jaren in de ondertentjes geslapen, zonder problemen!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Jul 2015 11:00

Re: Camper&Caravan topic

Wat leuk, al die kampeerverhalen en foto's!
Ik ben op het moment de caravan aan het inrichtingen, zondag gaan we weg. We gaan naar het zuiden van Duitsland, heerlijk! Ben zo benieuwd hoe het ons gaat bevallen (eerste keer met de caravan weg)!

Moeten alleen nu nog een fijne camping voor een overnachting vinden, aan de 61 in Duitsland. Dus nog even zoeken.
Leven en laten leven
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 31 Jul 2015 14:02

Re: Camper&Caravan topic

Wat gaaf luthien!

Hebben jullie een campingboek Zoethout? Ik zou denk ik gewoon gaan rijden tot je geen zin meer hebt en dan een camping zoeken in de omgeving. Misschien heb je wel heel veel file en ben je het veel eerder zat of juist andersom, ben je net zo lekker op weg en wil je eigenlijk nog een stukje door.
In Duitsland heb je sowieso veel campings!

Onze eerste keer met de vouwwagen op pad was naar Italië, Gardameer. Eerste stop was al vlak voor Frankfurt, want echt onwijs druk op de weg. 2e Stop was toen bij Munchen. Hadden serieus hele dag file gehad en rond 19u waren wij het zat en de kinderen vooral. Toen bij een Mac gestopt, daar wat gegeten en op zoek gegaan met de TomTom bij de hand naar de dichtsbijzijnde camping. Gevonden, dus wij vol goede moed op weg. Bleek het midden in München te zijn! Rijd je dan met 0-ervaring midden door de stad met tig wegafsluitingen. Uiteindelijk op de camping aangekomen, vouwwagen snel neergezet en naar bed. Worden we 's nachts wakker van allerlei oerwoudgeluiden, bleken we naast de dierentuin van München te staan... hahaha. We hebben het er nu nog over....

Dus mijn tip; laat je lei(ij)den door de dag en zie waar je uitkomt ;-).
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers