Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

<<

Anoniem173

Bericht 05 Jun 2015 18:18

Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ik zit te wachten op de trein, komt een moeder met jochie van jaar of 2-3 aanlopen. Jochie is beetje aan het spelen maar wil niet zo luisteren naar z'n moeder. Zegt z'n moeder doodleuk: "als je niet luistert zet ik je op de rand van het st!tion en duw ik je voor de trein". En nog lachen ook.. ik keek dr echt met grote ogen aan want ik vind het echt heftig om zoiets te zeggen tegen zo'n klein jongetje of überhaupt iemand.. kortom tenenkrommend..

Jullie nog uitspraken die tenenkrommend waren?
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jun 2015 18:25

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Wel van een invalleidster van het kdv tegen mijn dochter: Goh wat heb jij lompe schoenen aan, koopt je moeder op de groei? Terwijl mijn man een paar meter verder stond en het dus hoorde. Dochter draagt semi orthopedische schoenen.
<<

Anoniem113

Bericht 05 Jun 2015 19:01

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Wij zaten vandaag in de tuin en toen schreeuwde de buurvrouw achter ons "jullie houden nu alle twee je mond ik wil jullie gewoon niet meer horen TRALALALALALALALALALALALA" twee minuten daarna "hou toch eens op nu want je gaat onder de koude douche hoor".

Stiekem dacht ik "hmm best lekker zo'n koude douche nu :^^:

Maar echt het klonk zo kinderachtig wat die vrouw schreeuwde en dat ze zo stom begon te Tralala-en
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2015 19:18

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Toen ik nog in een winkel werkte zeiden ouders heel vaak dat hun kind iets niet mocht doen 'want anders wordt die mevrouw van de winkel heel boos hoor!'

Vet irritant. Ik had echt altijd zin om te zeggen: 'Het kan mij geen reet schelen wat jouw kind doet, als jij niet wil dat 'ie iets doet moet je daar zelf iets van zeggen, hou mij d'r lekker buiten.'

♥♥
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2015 20:01

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Elliot schreef:Toen ik nog in een winkel werkte zeiden ouders heel vaak dat hun kind iets niet mocht doen 'want anders wordt die mevrouw van de winkel heel boos hoor!'

Vet irritant. Ik had echt altijd zin om te zeggen: 'Het kan mij geen reet schelen wat jouw kind doet, als jij niet wil dat 'ie iets doet moet je daar zelf iets van zeggen, hou mij d'r lekker buiten.'


oh dat zeg ik ook weleens, als hij echt niet meer luistert is dat het enige dat werkt. Zo zeg ik wel vaker onverantwoorde dingen. :redface:
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 05 Jun 2015 20:20

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ooh die uitspraak van het verhaal van Atelier Madame vind ik vrij shocking eigenlijk.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 05 Jun 2015 20:53

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Elliot schreef:Toen ik nog in een winkel werkte zeiden ouders heel vaak dat hun kind iets niet mocht doen 'want anders wordt die mevrouw van de winkel heel boos hoor!'

Vet irritant. Ik had echt altijd zin om te zeggen: 'Het kan mij geen reet schelen wat jouw kind doet, als jij niet wil dat 'ie iets doet moet je daar zelf iets van zeggen, hou mij d'r lekker buiten.'


Dit dus, ik ben bijna altijd in staat om te zeggen nee hoor dan wordt ik helemaal niet boos, je moet je kind zelf zeggen wat wel en niet mag en mij er inderdaad lekker buiten laten. Heel irritant ja!

Die openingspost zit ik echt te lezen met mijn mond die open viel van verbazing, wat een takkewijf sorry hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 05 Jun 2015 21:19

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ik kan niet zo goed tegen moeders die kinderlijke woorden gebruiken zoals:

Niet rennen hoor, als je valt heb je auw!

Ik denk dan altijd "mens dan heb je PIJN geen AUW!"

Of zinnen als "doe maar aaien" bij een hondje, zo'n grammaticaal kromme zin, vreselijk!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem114

Bericht 05 Jun 2015 21:22

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Maia, wat dacht je van "Jaa,da's een Woefie ja, lief hè? Doe maar aaien! Doe maar zo ja."
<<

Anoniem107

Bericht 05 Jun 2015 21:25

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Bazinga schreef:Maia, wat dacht je van "Jaa,da's een Woefie ja, lief hè? Doe maar aaien! Doe maar zo ja."

http://youtu.be/X-PgamXIWRQ :laughcry: :laughcry:
<<

Anoniem114

Bericht 05 Jun 2015 21:27

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ohh ja geweldig filmpje! Had 'm al op m'n tijdlijn :smile:
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2015 21:30

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Geen uitspraken, maar gisteren was ik met Julian hier in t centrum, kind moest en zou zijn motor mee. Gedoe, nou uiteindelijk toegegeven, dus nou wij met het hele ding de stad in. Julian die gaat als een speer op dat ding en hij weet dat hij aan de kant moet blijven en dat gaat ook gewoon goed maar het is een kind dus die gaat wel eens slingeren, voor de leuk. Dus hij doet dat en er komt net op dat moment een oude vent aangefietst en hij moest vol in de ankers, want anders lag Julian eronder, dus ik trek julian bij me, zeg sorry tegen die lelijke ouwe tor, Julian krijgt een standje van mij en die man begint een partij tekeer te gaan tegen ons, zo van: 'Godverdomme hou dat verdomde kind bij je, straks is hij onder mijn fiets, dan rij ik m dood godverdomme..' Dus ik was gehurkt bij Julian en ik sta op en net op dat moment dat ik vreselijk tekeer wil gaan tegen hem komen er agenten aangelopen die t helemaal gezien hebben. Die man kreeg een boete, je mag helemaal niet fietsen in de binnenstad en of ie de volgende keer normaal kan doen want dit was wel een beetje overdreven. En wat doet die verlepte gek, die agenten zijn nog niet weggelopen of hij fietst in onze richting en ik moet met kind en al met motor in mijn hand bijna een winkel inspringen. Echt een gek. Dat zulke mensen bestaan.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jun 2015 22:05

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Mijn zoon is gedragen door mijn vrouw. Er zijn mensen die vinden dat mijn zoon mijn zoon niet is. Nee; hij trekt toch meer naar zijn échte mama. (Ik heb hem geadopteerd).
Nog een pareltje; Toen mijn vrouw net was bevallen van onze zoon vond mijn collega dat ik dan 'papa' was geworden. Komt er een zakelijke klant binnen, zegt ze: 'Je kunt haar feliciteren hoor, ze is net papa geworden. :palm: Daar sta je dan.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 06 Jun 2015 04:10

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Mrs. Jansen schreef:Mijn zoon is gedragen door mijn vrouw. Er zijn mensen die vinden dat mijn zoon mijn zoon niet is. Nee; hij trekt toch meer naar zijn échte mama. (Ik heb hem geadopteerd).
Nog een pareltje; Toen mijn vrouw net was bevallen van onze zoon vond mijn collega dat ik dan 'papa' was geworden. Komt er een zakelijke klant binnen, zegt ze: 'Je kunt haar feliciteren hoor, ze is net papa geworden. :palm: Daar sta je dan.

Hier valt ook mijn mond van open. Eerlijk, waar halen die mensen het lef vandaan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jun 2015 08:05

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Wat een erge uitspraken lees ik hier. mrs jansen echt wat erg als zo'n collega zoiets zegt.

Chiq: de man kon het ook anders verwoorden maar hij heeft ergens wel gelijk. Sommige kinderen scheuren met zo'n motor/fietsje. dat is ook gevaarlijk.
Mijn zoon heeft er zelf ook 1 maar met naar de winkels gaan blijft dat ding thuis.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 08:22

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Sarahkey, dus wacht even: hij fietst waar je niét mag fietsen, mijn peuter van twee slingert, ik zeg sorry tegen die man omdat ik snáp dat hij misschien ook schrikt, daarna doet hij zo tegen ons. Sorry maar dan heeft die man geen gelijk mevrouw. Hij fietst ook waar je niet kunt fietsen. Normaal kan Julian gillen wat hij wil maar zijn motortje was in de auto en ik moest met spoed immodium voor mijn moeder halen, die had afschuwelijke diarree van haar chemo, komt er van boven en onder uit dus ik had geen tijd en zin om te kibbelen met julian over zijn motor.

Ps: nu was Julian met zijn motortje maar het komt ook wel eens voor dat hij in de binnenstad mensen ook wel eens ineens voor de voeten loopt, dan wil hij ineens in dat richeltje lopen. Stel die man was aan komen fietsen en julian schiet net oo dat moment weer richting het richeltje dan was t even goed mis gegaan. Je mág daar niet fietsen, daar gaat 't al mis en dat daarna die gek ons bijna lopend omver wilde rijden ja nee dat kan jij niet goed praten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 09:13

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

ChiQ schreef:Sarahkey, dus wacht even: hij fietst waar je niét mag fietsen, mijn peuter van twee slingert, ik zeg sorry tegen die man omdat ik snáp dat hij misschien ook schrikt, daarna doet hij zo tegen ons. Sorry maar dan heeft die man geen gelijk mevrouw. Hij fietst ook waar je niet kunt fietsen. Normaal kan Julian gillen wat hij wil maar zijn motortje was in de auto en ik moest met spoed immodium voor mijn moeder halen, die had afschuwelijke diarree van haar chemo, komt er van boven en onder uit dus ik had geen tijd en zin om te kibbelen met julian over zijn motor.

Ps: nu was Julian met zijn motortje maar het komt ook wel eens voor dat hij in de binnenstad mensen ook wel eens ineens voor de voeten loopt, dan wil hij ineens in dat richeltje lopen. Stel die man was aan komen fietsen en julian schiet net oo dat moment weer richting het richeltje dan was t even goed mis gegaan. Je mág daar niet fietsen, daar gaat 't al mis en dat daarna die gek ons bijna lopend omver wilde rijden ja nee dat kan jij niet goed praten.


Ik geef je groot gelijk hoor Chiq. Ik vind je belerende toontje alleen echt niet nodig.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 09:15

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ik ben een beetje stressed out, maar het zat me écht hoog!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 09:17

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Aaademmmm in en uit. Die vent had duidelijk zn dag niet. Hij verdient je energie en je boosheid niet joh.
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jun 2015 09:28

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

ChiQ, als die man daar niet mag fietsen mag jouw zoon niet met zo'n autootje rijden, vind het raar dat de agenten daar dan niets over gezegd hebben. Ik vind dat ook zwaar aso, net als kinderen die zonder ouders aan de hand overal zomaar lopen.

Kinderen die broodjes pakken en dan zeggen "dat mag niet van die mevrouw hoor!" De verantwoordlijkheid bij de winkel leggen, ik zeg dan gewoon dat het wel mag en dat het dan gewoon afgerekent moet worden.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2015 09:31

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

:palm:
<<

Anoniem107

Bericht 06 Jun 2015 09:38

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Miley schreef:ChiQ, als die man daar niet mag fietsen mag jouw zoon niet met zo'n autootje rijden, vind het raar dat de agenten daar dan niets over gezegd hebben. Ik vind dat ook zwaar aso, net als kinderen die zonder ouders aan de hand overal zomaar lopen.

Dus, even omdraaien... Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat J, van twee jaar, eigenlijk alleen maar op het fietspad of openbare weg met dat ding mag spelen?
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jun 2015 09:44

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

In de tuin, of woonerf?
Niet in een drukke stad nee. Dat vind ik net zo gevaarlijk als fietsers.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2015 09:45

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ze bedoelt toch gewoon zo'n loopfiets ding in de vorm van een motor?
Of echt zon gemotoriseerd ding?
<<

Anoniem140

Bericht 06 Jun 2015 09:49

Re: Tenenkrommende of domme uitspraken van ouders

Ik denk zo'n loop motortje.
Tja misschien ben ik dan raar maar ik vind dat echt niets voor in de stad. Hier in het centrum is het altijd ontzettend druk, je kunt nog niet eens fatsoenlijk doorlopen laat staan dat je met zo'n motortje kunt racen. Die man mag niet fietsen, ben ik het helemaal mee eens, maar ik zie dan niet waarom zo'n loop motortje wel mag.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers