Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe haard opknappen?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2015 13:43

Hoe haard opknappen?

Ik ben een beetje voorbarig, want zowel de verkoop van ons huidige huis, als de aankoop van wat misschien ons toekomstige huis wordt, is nog niet rond, maar ik vind het gewoon alvast leuk om ideetjes op te doen!

Zoals het er nu naar uitziet gaan wij rond 1 september verhuizen naar een hele toffe twee onder 1 kap woning hier in het dorp. Super veel zin in! Het is wel een opknappertje, maar dat vinden wij niet erg, we hebben de tijd en het is bewoonbaar genoeg om het in fasen te doen.

Nu zit er in de hoek van de woonkamer een oude haard, en die wil ik een beetje oppimpen. Ik weet alleen niet zo goed hoe!

Dit is 'm:
Afbeelding
En van de zijkant:
Afbeelding

Hoe zouden jullie dit opknappen? Ik zat er sowieso aan te denken om 'm te laten stucen, maar kan ik die tegeltjes ook schilderen?
De haard zit overigens niet helemaal in de hoek, er zit nog zo'n 30 cm tussen het rookkanaal en de muur waar dat raampje in zit. Misschien kan ik daar op maat plankjes tussen maken ofzo, dat lijkt me ook wel leuk.

Iemand ideetjes?

Voor de beeldvorming, dat zwarte zeil wat nu in de woonkamer ligt gaat eruit, er komt gewoon laminaat, zoiets (misschien iets minder gelig, we weten het nog niet. Eiken achtig, niet te licht, niet te donker..):
Afbeelding

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2015 16:35

Re: Hoe haard opknappen?

Die haard glad laten stucken en een kleur geven zoals je muur of net een andere.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jun 2015 16:38

Re: Hoe haard opknappen?

ChiQ schreef:Die haard glad laten stucken en een kleur geven zoals je muur of net een andere.


Dit en dan ook direct het plateau mee laten stucen.
Als je dan van mooi hout planken laat maken komen die ook extra goed uit naast een strakke haard.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2015 16:46

Re: Hoe haard opknappen?

Ja eens met Oh la la, als er budget is, zou ik een meubel laten maken waarin meubel en haard éen zijn. Ik zoek even plaatje!

Dit

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jun 2015 17:01

Re: Hoe haard opknappen?

Of zoiets;
Afbeelding

Maar deze, en de optie van ChiQ moet er inderdaad wel echt budget zijn, want dan moet je haard ook een stuk omhoog.
Ik denk dat alles, inclusief plateau, stucen een budget vriendelijkere optie is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2015 17:40

Re: Hoe haard opknappen?

Oh ja die plaatjes had ik ook gezien op pinterest maar ik dacht: dat kan nooit met deze haard.. Haha oeps. Wist ook niet dat je dat plateau kon laten stucen. I feel stupid! We hebben wel wat budget maar omdat de keuken en de badkamer en alle vloeren ook moeten ligt de prioriteit niet bij de haard. Eerst maar laten stucen dan, dan kijken we later verder.
Of wacht, eerst het huis kopen, haha!

♥♥
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 05 Jun 2015 18:07

Re: Hoe haard opknappen?

Ik zou inderdaad een mooi meubel ontwerpen als ik jou was en dat laten stuken. Heel mooi! Zou ik zelf ook wel willen hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Jun 2015 07:48

Re: Hoe haard opknappen?

In huis huis van mijn ouders zat een vergelijkbare openhaard, zij hebben de stenen ook laten sturen en de tegels/ het plateau er af geslagen. De vloer hebben ze gewoon tot aan de openhaard laten leggen en bij een openhaard winkel op maat een nieuwe bak ( met as la) en rand laten maken. Hij lijkt nu hier op:
https://www.google.nl/#q=openhaard+stra ... 072%3B2304
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem154

Bericht 09 Jun 2015 19:51

Re: Hoe haard opknappen?

Mooie ruime kamer elliot, en nu is ie toch wel bijna definitief van jullie :smile:

Is de eethoek links op de foto (bij wijze van), of in een kamer ernaast?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jun 2015 20:20

Re: Hoe haard opknappen?

Haha jaa nu issie echt van ons! Bedankt voor alle tips, we gaan eerst alles laten stucen. Een meubel komt misschien later.
De eethoek is inderdaad links op de foto. Het is een L-vormige woonkamer.

♥♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Jun 2015 22:38

Re: Hoe haard opknappen?

Wij hebben de haard laten stucen, het plateau/de verhoging was bij ons bijna weg, dat hadden de vorige bewoners gesloopt, dus dat hebben we opnieuw laten maken. Ik heb toen samen met mijn moeder het hele oppervlak gemozaïkt met rechte stukjes, ik ben er nog steeds heel blij mee, het gaf echt een persoonlijk tintje eraan. Maar moet zeggen dat het wel aardig veel werk was ;-).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers