Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer hield jij van je kind/baby?

<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 13:35

Wanneer hield jij van je kind/baby?

Ik ben nu dus zwanger en ben heel blij, natuurlijk! Ook zou ik het heel erg vinden als het weg zou gaan nu.
Maar ik heb niet het gevoel van houden van. Helemaal niet eigenlijk! Volgens mij hebben sommige (of veel?) moeders dit wel als de baby nog in de buik zit?

En als je nog niet echt van je kind hield in de buik, hield je er dan meteen *pats boem* van vanaf het moment dat je je kind voor het eerst vasthield? Of was dat iets dat moest groeien?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 05 Jun 2015 13:39

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Bij allebei wel gelijk bij de geboorte hoor! Al merkte ik dat het bij Lois al veel intenser was toen Kate geboren werd, dat heeft bij Kate heel even geduurd voordat die op hetzelfde level zaten, gewoon even gewenning, nu is het helemaal goed.

Tijdens mijn zwangerschappen deed ik alles uit liefde voor de baby, maar ik kon ook niet wachten tot mijn zwangerschap ten einde was.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Jun 2015 13:44

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

In de buik is echt anders dan buiten de buik. Ik hield al wel van het kindje in mijn buik, maar de band is toch anders.
Toen onze zoon geboren hield ik gelijk van hem, maar ik merk soms dat het nu steeds intenser wordt (wat parel beschrijft). Eerst had ik vooral ook die oerdrang om hem tegen alles te beschermen en vast te houden, en nu is het een hele persoonlijkheid waar ik van hou.
In een relatie is het toch ook zo dat, wanneer je elkaar beter leert kennen, je steeds intenser en dieper van elkaar gaat houden?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Jun 2015 13:51

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Ik word wel heel blij en gelukkig als ik de baby voel bewegen en zo, maar of het nou echt houden van is.. Ik denk dat dat komt als hij/zij geboren is en het echt tastbaar is. Nu blijft het toch een beetje eh.. ver weg of zo, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Klinkt namelijk heel raar, aangezien de baby natuurlijk juist altijd heel dichtbij is nu, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jun 2015 14:02

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

In de buik pas echt toen ik hem ging voelen en al helemaal toen er interactie kwam, dus als ik op mijn buik drukte en hij terug trappelde bijvoorbeeld. De eerste weken was ik zo ziek dat ik me echt afvroeg waar ik Mee bezig was en voor wat/wie.

Ik had verwacht na de geboorte meteen hotel de botel verlieft te zijn en hem niet uit handen te kunnen geven bijvoorbeeld of de gedachte dat hij "helemaal" in de wieg moest liggen ipv in mijn buik/ tegen mij aan vond ik lastig voor dat hij geboren was. Maar toen hij geboren was had ik daar totaal geen moeite mee, ik vond hem heel mooi en heel lief en hield meteen van hem, maar was niet hotel de botel verlieft, dat kwam echt meer en meer toen ik hem leerde kennen.

Gister avond stonden mijn man en ik samen naar hem te kijken toen hij sliep, dan kan ik wel huilen van geluk. Ik had niet gedacht zoveel liefde voor iemand te kunnen hebben. Wij discussiëren soms serieus wie met hem onder de douche mag, wie de laatste fles, lekker tegen ons aan in bed, mag geven of wie hem het eerst mag knuffelen als we uit het werk komen :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2015 14:02

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Ik had dat ook niet hoor. Ik hield van hem vanaf het moment dat ik hem geboren zag worden. Het echte allesoverheerde moedergevoel kwam pas 's nachts toen hij aan mijn borst lag en dwars door me heen keek met die mooie ogen. Pats boem was het toen! :love:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 14:03

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Haha ja ik snap je hoor Cinnamon. Misschien is het te abstract ofzo, dat je dat bedoelt? Zo voel ik het tenminste wel.

Mooie hoe jullie dat omschrijven Parel en Soleil. Ik kan me niet voorstellen dat ik echt zo intens van de baby hou en steeds meer zodra het geboren is. Of ja ik kan het me wel voorstellen, maar ik bedoel, kan me er niks bij voorstellen.

En ik vind onze katten nu al zo scheetig en lief, en bij een kind is dat natuurlijk 1000x sterker, wauw!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 14:04

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

minoessepoes schreef: Wij discussiëren soms serieus wie met hem onder de douche mag, wie de laatste fles, lekker tegen ons aan in bed, mag geven of wie hem het eerst mag knuffelen als we uit het werk komen :palm:


Haha oh wat leuk!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 14:05

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Lady schreef:Ik had dat ook niet hoor. Ik hield van hem vanaf het moment dat ik hem geboren zag worden. Het echte allesoverheerde moedergevoel kwam pas 's nachts toen hij aan mijn borst lag en dwars door me heen keek met die mooie ogen. Pats boem was het toen! :love:


Wat bijzonder mooi :heart:
<<

Anoniem162

Bericht 05 Jun 2015 14:16

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Echt houden van heeft moeten groeien. Niks een pats boem na de geboorte, instant verliefd nee echt niet. Tijd, heel veel tijd. (jammer maar helaas, ik kan het toch niet meer terugdraaien)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jun 2015 14:22

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Parel schreef:Bij allebei wel gelijk bij de geboorte hoor! Al merkte ik dat het bij Lois al veel intenser was toen Kate geboren werd, dat heeft bij Kate heel even geduurd voordat die op hetzelfde level zaten, gewoon even gewenning, nu is het helemaal goed.


+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jun 2015 14:38

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Toen ze nog in de buik zat had ik dat gevoel eigenlijk helemaal niet.
Pas toen ze geboren was en ze bij mijn vriend op z'n borst lag kwam dat alles overheersende gevoel.

Het uur dat ze bij mij op de borst lag was vooral een roes "heb ík dit net gedaan? Is dit ons kind?"
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jun 2015 14:49

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Ik vind het geweldig dat Koos in mijn buik zit en dat ik hem voel. Maar tegelijk ook nog gek.
Houden van komt bij mij denk ik als ik hem echt vast heb. Dus met de geboorte.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 05 Jun 2015 15:01

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Bij de eerste kwam het een paar maanden na de geboorte pas, dat houden van.
Bij de tweede haatte ik de hele zwangerschap en hem. Hoe erg dat ook klinkt. Heb heel vaak gehoopt dat het mis zou gaan. Ik heb hem zo nu en dan echt gehaat en vervloekt.
Tot hij geboren werd.. direct dat overweldigende gevoel van liefde voor hem. En dat is er nu nog steeds. Voel me soms echt schuldig dat ik me uberhaupt zo heb gevoeld.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jun 2015 15:10

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Ik begin na een dag pas van ze te houden.
In mijn buik deden ze me altijd pijn! Heb ze toen echt wel vervloekt.
Aangezien ik een pittige zwangerschap en bevalling heb gehad, kwam houden van pas na een dag en dat houden van werd met de minuut meer, omdat ik hun heb moeten zien vechten voor hun leven in de couveuse.
En ik ben stapel verliefd op mijn mooie meiden, dat gaat nooit meer over :love:
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 15:14

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Och jeetje Boerenkool, hoe kwam dat? Of wil je dat liever niet vertellen, snap ik hoor.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 05 Jun 2015 15:52

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Het zwanger zijn vond ik geweldig, de trappen die ik tegen mijn ribben kreeg een stuk minder! Toen ze na de geboorte op mijn buik werd gelegd had ik meteen wel het gevoel: Jij hoort bij mij, en oh wat ben je mooi!! :love:
Daarna lag ik 4 dagen in coma en zag haar pas daarna weer op de IC. Ik herkende haar aan de aardbeienvlek op haar voetje. Helaas heb ik echt van haar moeten leren houden, en dat heeft zo tot dat ze 9 maanden was geduurd. Toen was ik zo goed als klaar met revalideren en kon ik eindelijk genieten van mijn kind!

Ze is nu 2,5 jaar en zou echt niet meer zonder haar kunnen. De liefde voor mijn kind gaat nog veel dieper dan voor mijn man. Ik weet eigenlijk niet of ik meteen van haar hield, want ik ben bijna een week kwijt uit mijn geheugen. Heel jammer en heeft me intens veel verdriet en pijn gedaan, maar kan de tijd niet terugdraaien.
Daarom ben ik ook heel erg blij dat ik thuisblijfmoeder ben, en heerlijk de hele dag kan genieten van haar!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2015 16:08

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Het is ook moeilijk voor te stellen Carrie, want het gaat om een gevoel wat je nu nog niet kent. Maar wat jij straks voor je kind gaat voelen is wat je nu hoopt te gaan voelen maar dan keer honderd. Mooiste wat er is!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2015 16:09

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Anyday now...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Jun 2015 16:12

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Carrie schreef:Haha ja ik snap je hoor Cinnamon. Misschien is het te abstract ofzo, dat je dat bedoelt? Zo voel ik het tenminste wel.

Ja, abstract, dat bedoel ik! Kon niet op het woord komen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2015 16:45

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

ChiQ schreef:Anyday now...

Haha gekkerd wat zeg jij nou?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jun 2015 16:48

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

In m'n buik ook niet echt. Ik vond t leuk, maar ook erg niet tastbaar. Ik voelde haar dan ook weinig.
Na de geboorte lag ze 2 dagen op de kraamafdeling, waar je op uur en tijd heen ging om te verschonen/voeden/knuffelen. Toen voelde t ook nog niet als eigen. Pas toen ze mee naar huis kwam kwam dat gevoel, toen ik haar 24 uur per dag bij me had bij wijze van
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2015 16:48

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Carrie schreef:
ChiQ schreef:Anyday now...

Haha gekkerd wat zeg jij nou?



Haha, grapje natuurlijk, maar ik vond Julian mega schattig, maar dat mega intense verliefde oh hou zó veel van jou gevoel kwam echt pas veel later. Nu zou ik als het moest zo mijn leven op offeren voor hem, zonder te knipperen.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 05 Jun 2015 17:06

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Na de geboorte van de oudste was ik niet 'patsboem' verliefd. Ik was voornamelijk overdonderd, helemaal kapot (mentaal en fysiek) en het voelde onwennig om opeens moeder te zijn. Dat kwam pas na een maand of 3 denk ik.
Bij de jongste was alles minder heftig en voelde moeder zijn niet meer zo onwennig, toen was ik wel gelijk verliefd op hem.
Uiteindelijk vind ik ze allebei helemaal geweldig nu. Helemaal goed gekomen dus.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jun 2015 17:23

Re: Wanneer hield jij van je kind/baby?

Dat heeft bij mij heel lang geduurd.. Ze hadden me in het begin net zo goed naast een andere couveuse kunnen zetten, had ik het ook geloofd (dat het mijn kind was).
Heb ook meerdere keren geroepen tegen de maatschappelijk werker in het zh, dat ik het niet eens erg zou vinden als ze haar mee zouden nemen...

Wanneer dat gevoel omgeslagen is, weet ik eigenlijk niet.
Het aller over heersende pats boem gevoel heb ik dus nooit gehad.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan