Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot hoe oud in bad?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2015 11:28

Tot hoe oud in bad?

Tot hoe oud gingen jullie kindjes in bad? Zit me dit ineens af te vragen omdat een baby natuurlijk nog niet kan staan en alleen douchen met een baby lijkt me zo onhandig.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 05 Jun 2015 11:40

Re: Tot hoe oud in bad?

Toen J geboren werd hadden wij nog geen bad en van het badderen in een babybadje kreeg ik gruwelijk last van mijn rug dus vanaf dat ze een week oud was ging J mee onder de douche. In het begin deed ik dat samen met mijn man omdat ik geen idee had hoe ik dat alleen moest doen. Tot een kennis mij me een hele handige (en achteraf simpele) tip gaf:
Ik zette het babybadje op de grond in de badkamer en legde daar eerst een opgevouwen handdoek in op de bodem, daarop een opengevouwen handdoek en daarop weer een open gevouwen hydrofiel. Dan ging ik met J douchen en als zij gewassen was dan legde ik haar in het badje en wikkelde haar in de hydrofiel en handdoek zodat ze lekker warm lag. Dan kon ik me afdrogen en aankleden en daarna ging ik verder met J (die meestal dan al bijna droog was).
Als het nodig was kon ik op die manier zelfs nog eerst even mijn haren wassen onder de douche want ze lag toch lekker warm en veilig in het badje.

Toen we eenmaal een bad kregen kon J al goed zitten en sindsdien gaat ze eigenlijk altijd in bad, vind ze veel leuker dan de douche.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 05 Jun 2015 11:47

Re: Tot hoe oud in bad?

Mijn zoon gaat nog wel in het badje, maar hij gaat steeds vaker met ons onder de douche mee. Van de week heb ik hem zelfstandig mee onder de douche genomen. Toen heb ik het net zo gedaan als Fiwen hier boven beschrijft alleen dan op het aankleedkussen op de grond. Hij wil in het bad nu voornamelijk zitten en spetteren en dat wordt behoorlijk zwaar en is niet heel fijn voor m'n rug. Helaas hebben we alleen een douche anders had ik hem lekker in het grote bad gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 05 Jun 2015 11:59

Re: Tot hoe oud in bad?

Ik denk dat J. nog geen zes keer in het babybadje geweest is. Ze gaat al vanaf een paar weken oud mee onder de douche en sinds ze kan zitten in het grote bad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Jun 2015 12:00

Re: Tot hoe oud in bad?

Hier ging ze tot ze zelf kon zitten in het babybadje op de standaard.
Daarna in een badzitje in het grote bad.
Helaas hebben we nu geen groot bad meer.

Nu staat het babybadje onder de douche en zit ze daarin te spelen.

En als ze samen douchen kruipt de oudste er ook stiekem in als ik de jongste af ga drogen en hij nog even alleen verder doucht ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 05 Jun 2015 12:14

Re: Tot hoe oud in bad?

De oudste is denk ik 2 keer in het badje geweest. Daarna ging ze mee onder de douche. Ik nam het aankleedkussen mee. In het begin hielp mijn man mee of ik hem.

De jongste is nooit in het badje geweest.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jun 2015 12:24

Re: Tot hoe oud in bad?

We hebben thuis gewoon een groot bad, op de camping wel een douche en daar spelen ze nog steeds in het babybad, daar zitten ze nu dan in. We hadden een tijdje een Kubikid, een hoog opblaasbaar bad voor onder de douche, dat leek heel ideaal maar helaas was het al heel snel lek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jun 2015 12:34

Re: Tot hoe oud in bad?

Toen R jonger was zette ik hem in badjas in de wipstoel.

Nu gaat hij soms in badje, soms douchen. Hij kiest zelf.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jun 2015 13:27

Re: Tot hoe oud in bad?

S gaat echt bijna nooit in het babybadje, toen mijn ouders hem laatst in het badje deden heeft hij de hele tijd de rand vast gehouden en heel moeilijk gekeken haha, hij kent het gewoon niet.

Hier doen we het douchen meestal samen, maar ik doe het ook weleens alleen, dan leg ik hem inderdaad even in het badje. Meestal leg ik er dan een dikke handdoek in, open gevouwen luier die ik alleen even dicht leg en de handdoek vouw ik dicht.

Als hij stevig kan zitten wil ik eigenlijk een cementemmer halen bij de bouwmarkt, zodat hij in de douche in bad kan zitten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2015 14:00

Re: Tot hoe oud in bad?

Wij hebben D. nog nooit in bad gedaan. Hij gaat of in de tummytub of mee onder de douche. Beide vindt hij zo heerlijk. Als ik alleen met hem ga douchen kleed ik hem uit, wikkel hem in een badcape met daarin een XL hydrofiele leg hem zo in de maxicosi. Zijn pampertje doe ik los maar nog niet af. Ik zet hem dan in de badkamer neer en ga zelf eerst douchen en mijn haren wassen enzo. Wanneer dat klaar is pak ik hem uit de doek en cape en neem ik hem bij mij. Genieten!! Daarna leg ik hem terug in de doek en cape en vouw ik die dicht tegen de kou. Ik droog hem zo goed mogelijk af met de hydrofiele doek en haal die dan onder hem vandaan. Dan ligt hij droog en warm in de badcape en kan ik me gaan afdrogen en aankleden. Negen van de tien keer is D. dan al in slaap gevallen in de maxicosi.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jun 2015 14:18

Re: Tot hoe oud in bad?

Ik zet het badje in de douche en dan gaan ze zelfs samen in bad. En ik sta dan onder de douche. Hier gebruiken we m dus al bijna 4 jaar.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jun 2015 14:22

Re: Tot hoe oud in bad?

E is vanaf het begin meegegaan met mij tijdens het douchen, op een zelfde manier als fiwen, alleen dan mbv een wasmand :smile: . Later trouwens gewoon op het verschoningskussen (met een celstofmatje eronder voor natte ongelukjes;))
Ten ze kon zitten zat ze soms in het badje (voor het 'bad'effect) en soms zat ze gewoon bij mij onder de douche..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem272

Bericht 05 Jun 2015 19:43

Re: Tot hoe oud in bad?

I. douchen we alleen nog maar sinds ze goed kan staan en lopen (met 15 maanden). T. hebben we veeel langer in het babybadje gehad, nog tot hij vier was. Al paste dat eigenlijk niet echt. Hij was panisch voor de douche.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2015 19:46

Re: Tot hoe oud in bad?

Hoe simpel dat ik daar niet aan gedacht heb dat je hem ook in het badje vol handdoeken kan leggen. Ik zat echt zo moeilijk te denken.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2015 19:49

Re: Tot hoe oud in bad?

Handige tip fiwen!! Die ga ik onthouden!

En ook lady; slim! ik vind het echt knap dat jij dat soort dingen steeds alleen onderneemt! Ik zou echt wachten tot vriend thuis is denk ik, maar goed, wij hebben nog niet met hem gedoucht :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jun 2015 19:50

Re: Tot hoe oud in bad?

Tot ongeveer 13/14 maanden hebben we hem eigenlijk voornamelijk gewassen. Gewoon emmertje water, washandje, afdrogen met hydrofiele luier en klaar. Alleen in het weekend gingen we met hem douchen of in bad. Nu douchen we eigenlijk dagelijks met hem.

Ik heb in een paar noodgevallen (lees: giga poepluiers) de maxi cosi gebruikt, op de manier waarop iemand anders (sorry, naam even kwijt) het badje gebruikte. Mijn badkamer is namelijk zo klein dat het badje niet past hahaha. Ik deed zelf dan na het afdrogen even snel een badjas aan en zorgde ervoor dat eerst hij weer netjes in pak lag. Hij kon dan in box of bed, zodat ik me rustig kon aankleden.
L2014 & H2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Jun 2015 19:55

Re: Tot hoe oud in bad?

Mijn dochter ging in het babybadje tot ze ongeveer 5 jaar oud was. Mijn zoon zat er tot zijn derde in ongeveer. Wij hebben geen groot bad en ik zette dan 2 babybadjes in de douche zodat ze naast elkaar konden badderen. In de douche gingen ze ook wel eens maar ze gingen allebei liever in bad.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jun 2015 20:10

Re: Tot hoe oud in bad?

Maar een paar keer, ik kreeg ook last van mijn rug. Ik had een extra wipwtoeltje die ik in de badkamer had staan, zette haar erin met wat speelgoed en dan douchte ik zelf, dan haar eruit en ook mee en er weer in. Snel afdrogen en dan kon ik met haar verder. Vond dat echt prima te doen.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jun 2015 21:14

Re: Tot hoe oud in bad?

Ik heb haar nu (anderhalf jaar) nog steeds in het badje. De douche vindt ze doodeng. Past gewoon prima. Toen ze kleiner was, had ik er zo'n zitkuipje in, dan lag ze er lekker chill bij.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jun 2015 21:42

Re: Tot hoe oud in bad?

Ik deed allebei, in bad gaat L. nog steeds, hij is ruim 2. Douchen deed ik ook met hem als baby al, ik was alleen zoals je weet. Hij ging 1 a 2 keer per week in bad of douchen, hij vond douchen heerlijk, in bad trouwens ook. Het was inderdaad niet heel handig, maar ik zette de wipstoel klaar met een handdoek er in, daarop zijn eigen handdoek en daar wikkelde ik hem dan gelijk in na het douchen, dan droogde ik mezelf even af en deed een badjas aan en dan ging hem verder afdrogen en aankleden. Het was alleen voor mezelf niet echt een rustig douchemoment, maar goed, dat nam ik dan maar voor lief, douchen vond ik een stuk sneller gaan dan hem in bad doen.
Toen hij kon zitten zette ik hem trouwens in een badring onder de douche, dat was wel heel fijn, hij ging lekker spelen en ik kon toch redelijk rustig douchen. Alleen hij was wel van het ondernemende type dus ik moest wel regelmatig ingrijpen omdat hij het douchegordijn wegtrok of er aan ging hangen, maar ja ach, haha ik moest/moet sowieso de hele tijd goed opletten met hem want het is een kleine slopert.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2015 22:30

Re: Tot hoe oud in bad?

Als ik het zo lees gaat het wel goed komen. Zit voorlopig eerst toch nog bij mijn ouders. Maar als hij wat groter is dan komt het vast goed. Was ineens zo'n idee wat in mijn hoofd op kwam :). Mijn ouders wisten ook niet meer hoe ze dat deden.
2015 💙
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jun 2015 22:48

Re: Tot hoe oud in bad?

Eerst ging ze in bad of mee onder de douche. Als ik alleen met haar ging douchen deed ik haar met badjas in de wipstoel. Toen ze goed zelf kon zitten zat zij in het badje terwijl ik onder de douche stond.
Ik denk dat ze ruim 1.5 was toen ze steeds in en uit haar badje klom... sinds die tijd staat ze alleen nog onder de douche. Alleen of samen met mij of min vriend.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jun 2015 08:22

Re: Tot hoe oud in bad?

Weer wat geleerd. Ik wacht steeds tot man thuis is maar weet ik dus hoe ik alleen kan douchen. In badje doe ik naast de commode zodat ik hem meteen warm kan leggen. Badkamer is ook te klein om fatsoenlijk te badderen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jun 2015 17:28

Re: Tot hoe oud in bad?

Nu is het wel echt relaxt, R blijft onder de douche of in bad tot ik aangekleed ben en mijn make up heb gedaan. Als hij daarbij is moet ik hem ook steeds opmaken en dat schiet voor geen meter op.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 06 Jun 2015 17:45

Re: Tot hoe oud in bad?

Haha, Spencer, ik ben benieuwd hoe R. eruit ziet met make-up.

Ik gebruik ook altijd de wipstoel met een grote handdoek erin. Ik wikkel mijn zoon erin en droog zijn hoofd af. Als ik dan ben aangekleed is hij al gedeeltelijk droog en hoef ik alleen de huidplooitjes nog te doen. Het babybadje hebben we twee keer gebruikt in de kraamweek, omdat we niet mochten douchen van de kraamhulp en ik geen zin had in een discussie. Het babybadje is te laag voor ons en douchen vind ik ook veel gezelliger.

Bij onze dochter hebben we ook altijd gedoucht. Op een gegeven moment kon ze zelf staan en kon ik ook makkelijker zelf even mijn haren wassen etc. Weer later hebben we een speciekuip gekocht als badje voor onder de douche. Daar zit ze nu graag in, terwijl ik douche. Af en toe gaat ze in het grote bad.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers