Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Europa vragenlijstje!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jun 2015 11:24

Europa vragenlijstje!

Als ik mij verveel ga ik vragenlijstjes bedenken :-)

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
En welke stad kun je maar beter overslaan?
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jun 2015 11:31

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Noorwegen, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italie, Zwitserland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatië, Griekenland

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?

Madrid, Parijs, London, Luxemburg Stad, Rome

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Spanje, in verband met het klimaat, de taal, de cultuur, zeg maar de sfeer

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Zwitserland, de natuur is prachtig, maar alles is reteduur.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Madrid. Ben ik zelf nu 2 x geweest. Is een leuke en veelzijdige stad.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Ik vond Geneve niks aan.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Oostbloklanden, Zweden, Finland, IJsland, nog een aantal ex joegoslavie landen.

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Polen. Om meerdere redenen. Mijn zwager en schoonzus laten daar een huis bouwen, dus ik ben erg benieuwd naar hoe het daar is. Verder zou ik graag naar de stad Krakow gaan en wil ik Auschwitz-Birkenau nog eens bezoeken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 05 Jun 2015 11:50

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht? Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannie, Spanje, Portugal, Italie, Oostenrijk, Kroatie, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Bulgarije, Zweden, Europees Turkije

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Berlijn, Amsterdam, Brussel, Luxemburg-stad, Parijs, Londen, Madrid, Rome, Stockholm, Boedapest, Lissabon, Nicosia, Istanbul (van Europees Turkije)

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Ik vind Italie een mooi land met een heel afwisseld landschap.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Ik vond Bulgarije niet zo speciaal, maar daar heb ik ook weinig gezien, dus kan ik eigenlijk geen goed beeld van vormen.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Madrid: ik vond het een heel leuke en mooie stad. Rome is trouwens ook prachtig.

En welke stad kun je maar beter overslaan? Geen één stad waar ik ben geweest. Iedere stad heeft wel iets.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Noorwegen, Finland, Denemarken, Ierland, Polen, Zwitserland, Tsjechie en nog een aantal landen in het oosten van Europa

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Niet per se een niet bezocht land, maar ik zou graag nog een keer naar Cinque Terre in Italie gaan en naar de Canarische eilanden. Ook Malta lijkt me mooi en ik wil graag nog een keer terug naar Londen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jun 2015 12:02

Re: Europa vragenlijstje!

Ik zal 'm zelf ook even invullen!

Welke Europese landen heb jij bezocht? Nederland (duh), België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Engeland, Wales, Ierland, Noord-Ierland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Polen, Oekraïne, Estland, Letland, Litouwen, Tsjechië, Slowakije, Italië, Malta, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Macedonië, Montenegro, Griekenland, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk. Zwitserland ben ik wel geweest, maar maar een paar uurtjes, dus dat vind ik niet echt tellen.

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Amsterdam, Brussel, Luxemburg, Parijs, Lissabon, London, Dublin, Belfast, Berlijn, Kopenhagen, Helsinki, Warschau, Tallinn, Riga, Vilnius, Praag, Bratislava, Valletta, Ljubljana, Zagreb, Sarajevo, Belgrado, Skopje, Athene, Sofia, Boekarest, Boedapest, Wenen.

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Estland :love: Het is gewoon een schitterend land met prachtige natuur, een afwisselend landschap, veel rust en ruimte en gezellige mooie stadjes. Ik ben gewoon echt verliefd op dat land en als ik er morgen kon gaan wonen zou ik het zo doen.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Ik vond eigenlijk alle landen wel wat hebben. Maar een land waar ik niet snel naar terug hoef is Griekenland, ik vond het een smerig land en gewoon niet zo boeiend. Maar ook daar heb ik me prima vermaakt. Verder heb ik niets met Frankrijk, al waren de plekken waar ik geweest ben wel leuk. Maar ik heb gewoon niets met het land verder.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Tallinn dus :love: Een mooie middeleeuwse stad, niet te groot en gewoon heel gezellig. Wel zou ik je dan aanraden ook wat van de omgeving te gaan bekijken. Daarnaast vind ik Berlijn, Budapest, Praag, Belgrado, Lissabon en Dublin ook geweldig. En nog wel meer steden...

En welke stad kun je maar beter overslaan? Thessaloniki, ik vond het echt een afschuwelijke stad, vies, smog, niets te doen, saai. En ik ben normaal iemand die overal wel wat positiefs uit weet te halen, maar hier lukt dat echt niet. Milaan vond ik ook niets aan en kun je wat mij betreft skippen. Helsinki vond ik ook niet zo boeiend, heel leuk om een dag geweest te zijn, maar dan ben je wel uitgekeken en daarnaast ook blut. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Kopenhagen (terwijl ik andere delen van Denemarken wel erg leuk vond). Echt overslaan die twee dus niet, maar niet te lang blijven hangen.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? IJsland, Noorwegen, Schotland, Rusland, Wit Rusland, Moldavië, Albanië, Kosovo (als je dat als land rekent, daar zijn de meningen over verdeeld), Turkije, Cyprus. En daarnaast de ministaatjes (Andorra, Vaticaanstad, San Marino, Monaco, Liechtenstein).

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Eigenlijk Rusland, maar daar willen mijn man en ik momenteel niet heen, dat is voor ons een principekwestie gezien de mensenrechtensituatie daar en het buitenlandbeleid van Poetin. Mocht dat weer verbeteren/veranderen dan wil ik er zeker eens heen. Ik wil heel graag naar Noorwegen, dat lijkt me schitterend, maar daarvan weet ik zeker dat dat wel binnen een paar jaar gaat gebeuren. Dus voor nu zeg ik Schotland, lijkt me ook geweldig!
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jun 2015 12:08

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Griekenland, Hongarije, Tsjechië, verenigd koninkrijk, Ierland, IJsland.

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? even denken hoor
Amsterdam, Luxemburg, Brussel, Berlijn, Madrid, Parijs, Lissabon, Athene, Oslo, Praag, budapest, Rome, Zagreb, ljubljana, Bratislava, Kopenhagen

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Spanje, het weer en de mensen en het eten

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Berlijn ik vind er gewoon geen zak aan. Donker en lelijke stad.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Madrid is erg leuk

En welke stad kun je maar beter overslaan? Milaan

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Finland, Zwitserland, Polen en een boel oost Europese bestemmingen

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Zwitserland vanwege de mooie natuur
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2015 12:18

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Nederland (duh), België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Griekenland, Malta, Groot Brittannië (Engeland, Wales, Schotland)

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Amsterdam, Londen, Berlijn, Valetta, Antwerpen

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Engeland, omdat ik daar zo vaak ben geweest en zoveel mooie herinneringen aan heb. Oh en ik vond Griekenland (Kos) ook echt schitterend

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
België, de wegen zijn zo kut daar (al vind ik de mensen daar wel heel lief, in tegenstelling tot de mensen in Frankrijk)

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Ik heb er dus niet zoveel gezien, maar ik vind zelf Berlijn echt heel erg gaaf. Fijne stad, ruim opgezet, veel te doen, makkelijk bereikbaar. Gewoon een fijne stad.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Poeh nou ik heb maar zo weinig steden gezien, ik ben nog nooit in een stad geweest waarvan ik denk: Daar moet je vooral niet heen gaan.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Alles wat niet genoemd is bij vraag 1

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Denemarken lijkt mij heel mooi, maar ik zou ook heel graag een keer naar Italië gaan. Alleen volgens mij is de relatie Elliot-Italië gejinxt. Ik heb al twee keer een vakantie naar Italië geboekt en twee keer ging het op het laatste moment niet door. Boehh.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jun 2015 14:55

Re: Europa vragenlijstje!

Als ik mij verveel ga ik vragenlijstjes bedenken :-)

Welke Europese landen heb jij bezocht? Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland, Slowakije, Spanje, Oekraïne.
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Londen, Parijs, bratislava, Genève, Amsterdam, Brussel, kiev.
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Slowakije vind ik wel heel leuk en kiev ook, totaal anders dan onze maatschappij en zo anders.
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Italië, ik had gewoon geen klik met de omgeving en het land.
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Als het veilig is Kiev. Een super leuke stad en het voelt de Sovjet er nog eens beetje terug.
En welke stad kun je maar beter overslaan? -
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Genoeg zijn er over.
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Een oost Europees land lijkt mij nog wel leuk. Omdat ik daar ook leuke verhalen over hoor en dat prikkeld mij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Jun 2015 22:03

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Andorra
België
Bosnië
Duitsland
Frankrijk
Italië
Kroatië
Luxemburg
Nederland
Oostenrijk
Polen
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Turkije
Verenigd Koninkrijk

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Andorra - Andorra la Vella
België – Brussel
Frankrijk – Parijs
Luxemburg – Luxemburg
Nederland – Amsterdam
Slovenië – Ljubljana
Tsjechië - Praag
Turkije – Ankara
Verenigd Koninkrijk – Londen

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Turkije, en dan niet de toeristische kustplaatsen maar vooral het binnenland, Cappadocia en Istanbul.
Slovenië! Na een iets wat tegenvallend Kroatië onverwachts nog een week (in plaats van één overnachting)in Slovenië blijven plakken. Heerlijk land.
Polen, niet verwacht maar wat een prachtig land.
Mag Ibiza ook? Heerlijk en super mooi eiland!

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Van Kroatië had ik misschien te hoge verwachtingen waardoor het een beetje tegen viel. Met uitzondering van de Plitvice meren, dat was prachtig.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Kraków in Polen, wat werd ik blij van deze stad.
Istanbul, geweldige stad waar je dagen langheerlijk rond kan dwalen.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Met Praag heb ik niet zo veel. Misschien maar eens opnieuw proberen. ;)

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Albanië
Bulgarije
Denemarken
Estland
Finland
Griekenland
Hongarije
Ierland
IJsland
Kosovo
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Macedonië
Malta
Moldavië
Monaco
Montenegro
Noorwegen
Oekraïne
Portugal
Roemenië
Rusland
San Marino
Servië
Vaticaanstad
Wit-Rusland
Zweden
Zwitserland

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Heel Scandinavië en Ierland, lijkt me echt prachtig daar.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jun 2015 22:18

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
- België, Oostenrijk, Italië, Spanje, Slovenië, Kroatië, Griekenland en Denemarken. Door Frankrijk, Zwitserland en Duitsland ben ik gereisd, dus dat waren korte bezoekjes. Wel op Corsica geweest, dat hoort bij Frankrijk. En Malta. Dat hoort nergens bij ;)

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
- Barcelona, Wenen, Zagreb, Kopenhagen en Ljubljana.

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
- Italië. Ik ben er driemaal geweest en ik ben verliefd op het land met al zijn diversiteiten qua landschap. Ik voel me er thuis.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
- Denemarken. Ik vond het landschap saai.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
- Barcelona. Bruisend en divers.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
- Geen. Elke stad heeft zijn charmes.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
- Het Oostblok, Engeland, Portugal, Scandinavie, etc.

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
- Noorwegen. Dat land trekt me van jongs af aan. Het heeft iets mysterieus en de natuur lijkt me overweldigend mooi. Maar dat heb ik ook met Schotland.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Jun 2015 22:37

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht? Duitsland, België, Engeland, Polen, Tsjechie, Slowakije, Rusland, Liechtenstein, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, Slovenië, Kroatië

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Londen, Brussel, Berlijn, Moskou, Praag, Bern, Wenen, Liechtenstein, Ljubljana, Parijs

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Ik vind ze allemaal leuk, elk land heeft zijn eigen charme, ik kan echt niet kiezen alhoewel ik Duitsland wel erg afwisselend en lekker dichtbij vind en ook qua sfeer en eten erg gezellig om regelmatig te bezoeken

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Ik vond alles wel mooi, wil in elk land nog wel weer andere dingen bekijken

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Moskou in combinatie met St. Petersburg is echt een aanrader. Wenen vind ik heerlijk en leuk, jammer dat het voor veel mensen wat saai lijkt, ik heb vanmiddag net bedacht om er in de zomervakantie weer een aantal dagen naar toe te gaan

En welke stad kun je maar beter overslaan? Ik heb eigenlijk geen stad die ik echt af zou raden. Wel vond ik sommige steden bij slecht weer/ in de winter minder leuk maar dat komt meer omdat je dan lange koude avonden hebt en je minder dingen buiten kunt doen

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Die ik hier boven dus nog niet noemde

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Ik wil al jaren naar de Baltische Staten maar is er nog nooit van gekomen. Ik heb ook zitten nadenken over een reis naar Moldavïe, zou de Ukraine graag bekijken maar werd net te onrustig toen ik reisplannen zat te maken. Ik heb vanmiddag net een reisplan voor mijn zomervakantie gemaakt en wil dan oa Bratislava en Budapest bezoeken en de Expo in Milaan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 08 Jun 2015 19:06

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht? Duitsland, Engeland, Luxemburg, België, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Vaticaanstad,
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Vaticaanstad, Oslo, Bern, Londen, Rome, Luxemburg, Vaduz
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Italië (vanwege de heerlijke cultuur en temperatuur) + Zwitserland (vanwege de rust, ruimte en natuur)
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Engeland (ik weet ook niet precies waarom, maar heb ik niet zo veel mee) + Liechtenstein (is echt zo klein en niet echt bijzonder).
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Venetië vind ik super gezellig en veel te doen. Innsbruck, gezellige stad en met een kwartiertje midden in de natuur tussen de bergen. En verder zijn alle wat kleinere Italiaanse steden echt favoriet (dus Siena, Lucca, Verona) Echt een heerlijke cultuur, prachtige pleinen en gebouwen en lekker eten.
En welke stad kun je maar beter overslaan? Vaduz, zo klein dat je je echt afvraagt waar het centrum toch is.
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Alle overige landen
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? IJsland (lijkt me zo'n mooie natuur), Wenen (geen land, maar een stad. Ik wil de reuzenpanda een keer in het echt zien.). Griekenland (mooie stranden, witte huisjes)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Jun 2015 23:05

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
België, Duitsland, Groot Brittannië, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Tenerife, Albanië, Macedonië, Cyprus, Luxemburg, Frankrijk, Turkije

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Londen, Parijs, Brussel, Luxemburg

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Ik vind Macedonië rn Albanië hele bijzondere en mooie landen. Niet zo heel toeristisch, lekker eten en hele mooie natuur.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Turkije, veel te toeristisch

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Parijs, super mooi, leuke sfeer en Barcelona ook heel mooi en vooral de Gaudí bouwwerken

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Geen, ik hou van het ontdekken van steden.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Uh Oost Europa en Scandinavië ben ik nog nooit geweest. Beide wil ik erg graag heen!

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Noorwegen lijkt me echt heel mooi, vooral de natuur. Ik zie het wel voor me een kampeervakantie daar.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 08 Jun 2015 23:48

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
België, Duitsland, Groot Brittannië, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Cyprus, Luxemburg, Portugal, Frankrijk, Denemarken, Vaticaanstad, Liechtenstein, Tsjechie, het vroegere Oost-Duitsland

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Londen, Parijs, Brussel, Luxemburg, Madrid, Rome, Praag, Vaduz en Vaticaanstad

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
In Europa.. hmm ik denk Duitsland, ruimtelij en daar voel ik me gewoon het meest thuis.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Oostenrijk, dat trok me niet.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Rome, dat moet je gewoon gezien hebben.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Rotterdam, maar dat is geen hoofdstad.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Rusland en diverse oost-Europese staten. Komt dit jaar verandering in.

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Rusland, omdat Sint Petersburg en Moskou mij mooie steden lijken. En Zweden, voor de natuur.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2015 13:56

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Belgie, Duitsland, Luxemburg, Groot Brittannië, Ierland, Zweden, Zwitserland, Tsjechie, Italie (Vaticaanstad), Spanje, Portugal, Frankrijk, Finland.. Verder door Oostenrijk en Polen heen gereden en vast ook nog wel even op 't land gestaan.

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Londen, Amsterdam ;) , Brussel, Parijs, Madrid, Rome, Luxemburg, Stockholm, Praag, Berlijn, Helsinki en Dublin.

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Ik denk Spanje en Groot Brittannië. Spanje omdat ik daar leuke herinneringen aan heb, ik de taal heerlijk vindt en het op een fijne reisafstand van Nederland vind liggen. Verder heb ik met mijn klas op de middelbare school een uitwisseling gehad met een klas een Madrid, wat ook echt een super ervaring was. Groot Brittannië omdat ik het land zelf heel fijn vind, ik hou van Londen maar geniet ook echt van de natuur daar en cliffen. Geweldig! Ohja, en ik hou van dat heerlijke Engelse accent.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Tsjechie denk ik. Ik kan mezelf er niet heel veel meer van herinneren terwijl ik wel gewoon een jaar of 11 was. We gingen op wintersport maar de sneeuw was al heel erg aan het smelten en Praag is ook niet echt blijven hangen.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Stockholm in de zomer. Omdat de mensen daar dan echt leven, nog erger dan hier in Nederland als de zon schijnt. De oude stad is dan ook zo mooi. Net of je in Zuid-Europa wandelt. Een stukje verder lopen je loopt weer in modern Scandinavië. Ja, I love it!

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Van de steden die ik bezocht heb deed praag dus het minste met mij. Maar dat is 16 jaar geleden ofzo, volgens mij is het nu heel hip daar haha.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Veel landen in Oost en Zuid-Oost Europa en Denemarken en Noorwegen.

Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Griekenland. De verschillende eilanden daar lijken mij echt heerlijk voor een chill vakantie.
<<

Anoniem216

Bericht 10 Jun 2015 14:11

Re: Europa vragenlijstje!

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jun 2015 17:15

Re: Europa vragenlijstje!

Mizz_S schreef:Als ik mij verveel ga ik vragenlijstjes bedenken :-)

Welke Europese landen heb jij bezocht? Pff even denken: Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Engeland, Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Monaco, Italie, Vaticaanstad, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Bulgarije, Macedonie, Griekenland. Turkije (Instanbul, dus Europese gedeelte).
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Oslo, Helsinki, Kopenhagen, Londen, Amsterdam, Brussel, Parijs, Monte Carlo, Rome, Sofia, Skopje.
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? Ik ben echt gek op Italie, dus daar gaan we over twee weken ook weer heen. Maar ik vind Engeland natuurlijk ook geweldig. En Bulgarije heeft ook een zwakke plek. Maar ook Zwitserland, ik hou van de bergen.
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Ik vond Finland niet zo leuk maar misschien kwam dat alleen door Helsinki.
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Ik vind Londen echt heel erg fijn altijd. Rome is ook erg mooi, maar Bologna en Siena en Arezzo nog meer, en qua niet-hoofdsteden vind ik Barcelona ook leuk. En Istanbul geweldig. Sofia ook maar zou ik niet heel snel aanraden, was meer qua sfeer geweldig Ik wil graag wat meer onbekendere steden bezoeken ook.
En welke stad kun je maar beter overslaan? Pff dat weet ik niet, ik vind elke stad wel z'n charme hebben, maar ik was niet onder de indruk van Venetie
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? ZIe boven, alles wat daar buiten valt
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Over twee weken gaan we op huwelijksreis een dagje naar San Marino, daar wil ik wel graag heen, leuk om eens een kijkje te nemen. Ook wil ik graag naar Servie, Kroatie en Slovenie.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jun 2015 14:19

Re: Europa vragenlijstje!

He, San Marino. Daar ben ik op mijn eerste vakantie met mijn man geweest haha. Dat is deze zomer alweer 10 jaar geleden. Men, dat gaat snel.

Ik vond het wel grappig om er een keer geweest te zijn. Het uitzicht daar is echt geweldig! Helaas toen wij er waren regende het als een gek, maar toen het even droog was klaarde het op en kon je echt ver kijken. (Tot dat het weer dichttrok en regende haha).

Ohja en heel veel meuk en parfum voor weinig geld voor zover ik me kan herinneren.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jun 2015 15:11

Re: Europa vragenlijstje!

Jaaa San Marino! Heel leuk voor een dagje. Alles tax-free. De weg er naar toe herinner ik me als: heuvelopwaarts, waar geen eind aan leek te komen (met een bus).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Jun 2015 16:11

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht? Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, IJsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië, Hongarije, Polen, Tsjechië, Griekenland, Malta, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Frankrijk, Ierland, Vaticaanstad, Monaco, Turkije (heb even gespiekt bij m'n TravBuddy wereldkaart haha)
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht? Amsterdam, Athene, Berlijn, Brussel, Boekarest, Boedapest, Kopenhagen, Dublin, Helsinki, Lissabon, Londen, Luxemburg, Madrid, Monaco, Oslo, Parijs, Praag, Reykjavik, Riga, Rome, Stockholm, Tallinn, Valetta, Vaticaanstad, Wenen, Vilnius, Warschau
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom? IJsland, vond ik toch wel heel bijzonder met die landschappen zo anders dan bij ons
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom? Ik denk Letland, vond ik niet zo heel bijzonder qua landschap enzo
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom? Boedapest, echt superleuke stad met allemaal mooie bezienswaardigheden, veel terrasjes, goedkoop eten etc.
En welke stad kun je maar beter overslaan? Zelf vond ik Riga tegenvallen, zeker in vergelijking met Tallinn bijvoorbeeld
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht? Elk land wat niet bij de eerste vraag genoemd staat haha
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom? Kroatië, ik zou bijvoorbeeld daar graag naar de Plitvice meren willen gaan
Laatst gewijzigd door Birdie op 15 Jun 2015 11:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jun 2015 16:41

Re: Europa vragenlijstje!

Leuk om te horen over San Marino! Wij gaan er lunchen bij een trattoria van een sterrentent en natuurlijk de oude kastelen bekijken.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jun 2015 16:57

Re: Europa vragenlijstje!

Leuk! Oude kastelen kan ik me niet eens meer herinneren haha.

Nu moet ik ook zeggen dat we 16 en 17 waren en een heerlijke eerste strand/shop vakantie hadden in Riccione/Rimini. Geen cultuur gezien.. Ja Pizza's en Gelato :D
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Jun 2015 17:13

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Engeland, Denemarken, Zweden, Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Vaticaanstad, Griekenland, Malta, Turkije
Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Amsterdam, Brussel, Parijs, Lissabon, Londen, Kopenhagen, Berlijn, Ljubljana, Boedapest, Rome, Praag, Valetta
Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Spanje, en dan vooral Andalusië. Ik houd van de taal, het weer, het heerlijke eten, de mooie natuur, het dagritme. Maar ook Slovenië vond ik prachtig, zo'n klein land en dan zo'n afwisseling in landschap
Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Niks is echt tegen gevallen eigenlijk
Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Sevilla! Prachtige Moorse gebouwen, lekker weer, mooie parken, je kunt overal heerlijk eten en drinken en er ook aardig winkelen.
En welke stad kun je maar beter overslaan?
Ik vind Antwerpen en Keulen allebei niet zo heel boeiend, maar waarschijnlijk delen weinig mensen deze mening.
Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
Alles niet genoemd bij de eerste vraag
Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?
Noorwegen. Ik ben wel benieuwd naar de Fjorden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jun 2015 20:07

Re: Europa vragenlijstje!

Welke Europese landen heb jij bezocht?
Zweden, Duitsland, Engeland, België, Luxemburg, Polen, Slowakije, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Vaticaan, San Marino, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Servië, Montenegro, Macedonië, Albanië, Griekenland, Bosnië, Kosovo, en Turkije.

Welke Europese hoofdsteden heb jij bezocht?
Stockholm, Londen, Brussel, Luxemburg, Praag, Madrid, Parijs, Rome, Istanbul, Skopje, San Marino stad en Athene. Hmmm in veel landen heb ik de hoofdstad dus niet aangedaan.

Welk bezocht land vind je het leukst en waarom?
Italië. Vanwege de natuur, cultuur, mensen, taal, eten, drinken, stranden en klimaat. Vanwege alles dus.

Welk bezocht land vind je het minst leuk en waarom?
Kroatië vond ik tegenvallen, op de plitvici meren en Dubrovnik na. En van wat ik gezien heb van Polen hoe ik daar zeker niet nog een keer heen. Ook erg vies gegeten, kan ik me nog herinneren.

Welke Europese stad zou je aanbevelen voor een citytrip en waarom?
Rome, omdat er gewoon zoveel te zien is, maar ook dichtbij het strand en heerlijk eten. Praag en met name Madrid vind ik ook erg leuk om je meerdere dagen te vermaken.

En welke stad kun je maar beter overslaan?
Qua hoofdsteden Skopje. Op zich best een mooie stad, maar door alle vernieuwingen doet het zo nep aan. De rest van Macedonië is wel een aanrader trouwens.
Verder kan je m.i. buiten het Akropolis Athene ook maar beter vermijden, vind het een vieze stinkstad. De Akropolis is dan weer wel de reis waard, schitterd.

Welke Europese landen heb je (nog) niet bezocht?
De landen die niet bij mijn eerste antwoord genoemd zijn :) . D Baltische staten en Oost-Europese en Scandinavische landen dus.

[b]Welk nog niet bezocht land staat het hoogst op je verlanglijstje en waarom?[/
IJsland wil ik graag nog bezichtigen. Het klimaat houdt mij alleen tegen, vind mooi zonnig weer namelijk wel belangrijk tijdens mijn vakantie.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers