Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaatwasser gebruiken

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jun 2015 07:12

Vaatwasser gebruiken

Spoelen jullie eerst alles af? Gaan potten en pannen er ook in?

Volgens mijn oma gaat onze vaatwasser stuk door de manier waarop wij hem gebruiken (wij spoelen niks af en alles gaat erin, wat erin mag, dus ook potten en pannen). De grootste etensresten doen we er wel eerst af, maar we spoelen het er niet eerst af (kan je net zo goed gaan afwassen). Als de vaatwasser niet vol genoeg zit, zet ik hem wel op de functie spoelen. We maken hem ook eens per maand goed schoon (armen, zijkanten en soda).

Dus; hoe doen jullie dat?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Jun 2015 07:28

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik mik ook gewoon alles erin, ook de ergste etensresten eraf, maar ik spoel niet alles af. Ook potten en pannen gaan er gewoon in (die vind ik ook het meest vreselijk om gewoon af te wassen). Alleen spoelen doe ik eigenlijk alleen als er veel licht bevuilde vaat in staat. Zoals glazen en ontbijtbordjes (daar verslijt ik er nogal veel van....) anders gaat ie echt op een normaal programma aan, vind ik toch hygiënischer.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Jun 2015 07:44

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik veeg de restjes richting groene container en zet het dan in de vaatwasser. Ik prop hem altijd heel vol maar alles wordt altijd mooi schoon.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem107

Bericht 04 Jun 2015 07:49

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik heb ooit van een vaatwassermonteur gehoord dat soda helemaal niet zo goed is voor je vaatwasser. Hij vond het maar vreemd dat ik die tip ergens op internet had gelezen. In hoeverre het klopt weet ik niet, soda lijkt me vrij onschuldig, maar voor de zekerheid gebruik ik het maar niet meer.

Verder doe ik hetzelfde als Leaf, het schijnt ook dat het bij de vaatwassers van tegenwoordig niet nodig is eerst af te spoelen. Ik heb wel een beetje als 'stelregel' dat ik alles wat anders in de filter blijft hangen qua etensresten, wel weghaal.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jun 2015 07:51

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik spoel wel een beetje om. En de meeste spullen gaan er wel in, alleen goede messen niet.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Jun 2015 08:33

Re: Vaatwasser gebruiken

Wij spoelen het meeste wel even af, maar dat is echt even kort onder heet water. Wij hebben hem niet elke dag aanstaan en ik vind het dan toch iets frisser als het wat afgespoeld is. Ovenschotels en pannen die vies zijn spoel ik ook altijd even af.

Het enige wat er bij ons niet ingaat is de wok, grillpan en gietijzeren pan. Verder gaat alles erin. Onze goede messen mogen er volgens 'de regels' ook in. Ze zijn geheel van RVS en als de machine klaar is moet je ze direct afdrogen.. (Okee, dat laatste doen we niet hahaha fout).
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2015 08:49

Re: Vaatwasser gebruiken

Marin schreef:Ik spoel wel een beetje om. En de meeste spullen gaan er wel in, alleen goede messen niet.

Ja, same here!
<<

Anoniem167

Bericht 04 Jun 2015 08:54

Re: Vaatwasser gebruiken

Wij spoelen alles om voor het erin gaat, zet hem niet iedere dag aan, en anders stinkt het zo ontzettend. Alles gaat erin, alleen niet al m'n blond servies.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jun 2015 09:51

Re: Vaatwasser gebruiken

Mijn moeder zei laatst heel verontwaardigd dat ik natuuuuurlijk niet moest omspoelen want zo hoopt het vet allemaal op in je gootsteen/zwanenhals... :nopompom: Dat wist ik toch zeker wel!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2015 09:53

Re: Vaatwasser gebruiken

Vet spoel ik sowieso nooit door de gootsteen. Altijd met keukenpapier en dan in de prullenbak.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 04 Jun 2015 09:58

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik spoel ook alles om voordat het de vaatwasser in gaat, ik heb hem eens in de twee a drie dagen maar vol zitten dus anders gaat het stinken.

Mijn koekenpannen en messen gaan echt de vaatwasser niet in, ondanks dat het officieel wel zou mogen. Het is zo slecht voor de kwaliteit!
10.04.17
<<

anoniem203

Bericht 04 Jun 2015 11:11

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik spoel alle grote etensresten eraf en alles gaat gewoon in de vaatwasser behalve sommige dingen van mijn Blond Amsterdam servies. Hier staat de vaatwasser iedere dag aan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2015 11:44

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik doe alles erin. Alle etensresten gooi ik in de afvalbak en daarna doe ik het in de vaatwasser. Ik heb geen goede messen, alleen half goede, haha. Die mik ik er gewoon in.

Pippa, waarom doe jij niet al je Blond servies erin? Ik doe alles er gewoon in en dat gaat altijd goed :)

♥♥
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Jun 2015 12:11

Re: Vaatwasser gebruiken

Ik mik ook al jaren al mijn Blond servies er gewoon in, nog nooit problemen mee gehad.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers