Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan dit (hoogslaper)?

<<

Anoniem 42

Bericht 26 Sep 2013 07:18

Kan dit (hoogslaper)?

Voor mijn oudste dochter heb ik een hoogslaper gehaald, niet heel hoog: ik schat zo'n 1,20 meter boven de grond. Het is trouwens de Kura, het omkeerbare bed van de Ikea.

Maar nu las ik in het boekje dat bij het bed zit dat het een bed is voor kindjes vanaf zes jaar. Mijn dochter is bijna vier, maar zelf dacht ik wel dat zoiets nu kan. Zouden jullie dat ook al doen of toch nog even wachten? Ik kan het bed namelijk ook omdraaien en dan is het gewoon een laag bed.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Sep 2013 07:48

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Ik vind het al wel kunnen, ik denk dat wij voor onze dochter binnenkort ook een halfhoogslaper gaan kopen, zij is ook nog geen 6. Ze valt nu nooit uit haar bed, dus dat zal niet anders zijn als ze hoger ligt denk ik. En bij de Kura zit een rand waardoor ze er niet uit kunnen vallen toch?
Mijn dochter roept ons altijd als ze 's nachts wakker wordt, zij gaat niet zelf uit haar bed, dus half slaperig zal ze ook niet vallen als ze zelf gaat klimmen denk ik. Maar ik weet niet hoe jouw dochter daarmee is?
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Sep 2013 08:24

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Als ze er niet zomaar uit kan vallen kan het wel denk ik. Hier slaapt ze nu al een paar maanden in een halfhoogslaper (net geen meter hoog) zonder problemen. Ze kan er ook echt niet zomaar uitvallen. Achterkant zit een balk (maar die staat ook nog tegen de muur) en bij hoofd en voeteneinde ook. Aan de voorkant zit een hele wand met twee raampjes, ze zou alleen bij het trappetje eruit kunnen vallen. Maar dan moet ze wel heel raar doen in haar slaap, wil dat gebeuren. Ze kan wel zelf het trappetje op en af, maar als ze uit bed wil roept ze vaak ipv eruit te gaan. Mij leek het leuk zo'n bed, want dan kan ze eronder nog spelen. Omdat hij niet zo hoog is en je niet zomaar eruit kunt vallen hebben we het gewoon geprobeerd. En gelukkig, het gaat prima!
<<

Anoniem287

Bericht 26 Sep 2013 10:23

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Het is een advies, de motoriek van kinderen van 4 is minder ontwikkeld dan kinderen van 6, dus ze vallen bijvoorbeeld ook makkelijker van het trapje af. Ook zien ze minder gevaar dan kinderen van 6 (eraf springen bijvoorbeeld). Een bedrijf moet bij dit soort dingen altijd een adviesleeftijd erbij zetten, ook om zichzelf in te dekken (anders krijg je van die Amerikaanse ouders die het bedrijf aan gaan klagen als het kind eruit valt en iets breekt, want dan waren ze niet gewaarschuwd). Als moeder mag jij natuurlijk zelf oordelen of het geschikt is voor je dochter. Let er wel op dat het matras niet hoger is dan 12,7 centimeter.
<<

Anoniem29

Bericht 26 Sep 2013 13:08

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Die hoogslaper heeft mijn neefje ook sinds zijn 4e verjaardag. Hij is er helemaal trots op en kan er goed zelf in en uit.

Ik denk dat dat het belangrijkste is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 26 Sep 2013 13:10

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Mijn neefje ligt sinds zijn 3e verjaardag in een hoogslaper. Over een paar maandjes komt er een baby en moet het wel, het bedje van zijn broertje staat er dwars onder.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 26 Sep 2013 13:35

Re: Kan dit (hoogslaper)?

Onze middelste van 4 heeft ook het omkeerbaar bed. Wij hebben hem nu nog laag staan, met daarboven de tent.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers