Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog steeds zo bang..

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Jun 2015 19:32

Nog steeds zo bang..

Hoi dames,

Ik heb lang getwijfeld of ik het hier neer zou zetten maar ik zit er echt mee dus hopelijk lucht het een beetje op.

Zoals jullie wel weten ben ik inmiddels al bijna 11 weken zwanger en het gaat super goed. We hebben tot nu toe ook een stuk of 5 echo's gehad (vanwege ongerustheid van mij uit) en kruimel doet het goed.

Alleen kan ik nog steeds zo moeilijk genieten en daar ben ik best verdrietig om. Ik heb zo'n grote angst dat het alsnog misgaat al ik daar geen enkele reden toe. De angst en ongerustheid heeft nu gewoon de overhand en weet niet wat ik eraan kan doen.

Verstand en gevoel zijn zo tegenstrijdig.. zo denk ik dat ik elke dag iets moet voelen wat kwaaltjes betreft maar ik weet dat dit helemaal niet hoeft. Als ik een dag geen pijnlijke borsten heb dan schiet ik in de stress.

Afgelopen donderdag hebben we de termijnecho gehad en dat was voorlopig de laatste. Nu moet ik pas over 4 weken naar de verloskundige en dat vind ik best lang. Daarom hebben we besloten om volgend weekend, dan ben ik 12 weken, naar een echobureau te gaan en nog 1 keer een echo te laten maken. Dan ben ik de 12 weken voorbij en hoop ik zelf dat ik de angst kan loslaten en kan gaan genieten.
Na de 12 weken kan ik, als ik ongerust ben, langs de verloskundige om naar het hartje te luisteren.

Pff..ik had het me zo anders voorgesteld.

En nu weet ik dat er gezegd gaat worden dat ik waarschijnlijk de hele zwangerschap ongerust zal blijven. Dat weet ik ook maar het gaat me op het moment even om nu..

Ben ik echt de enige stresskip?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jun 2015 19:39

Re: Nog steeds zo bang..

Bel de verloskundige en bespreek dit. Misschien kunnen zij je geruststellen. Daar zijn ze ook voor. Verder is het heel herkenbaar.
2015 💙
<<

Hannelore

Noob

Berichten: 95

Geregistreerd: 13 Mei 2015 07:59

Bericht 02 Jun 2015 19:41

Re: Nog steeds zo bang..

Nee, je bent niet de enige. Ik herken het helaas maar al te goed. Ik ben bij de zwangerschap van J. ontzettend bang geweest dat het mis zou gaan en dat is de hele zwangerschap zo gebleven. Continu mezelf de vraag stellen of het écht nog wel goed zat en na een positieve echo was ik misschien een paar uur onbezorgd en dan begonnen de angsten opnieuw.

Ik had gehoopt dat nu ik weer zwanger ben ik er minder last van zou hebben. Het is immers al een keer eerder helemaal goed gegaan. Helaas heb ik nu die angsten weer. Ik heb geen extra echo's gevraagd en krijg er volgende week een en ben dan als het goed is 8 weken. Dit is deze zwangerschap dan mijn eerste echo. Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat extra echo's mij geen rust gaan geven voor de lange termijn, daarom heb ik er nu bewust voor gekozen om geen eerdere echo's te laten doen. Ik krijg er straks waarschijnlijk toch nog een heleboel omdat ze bij mijn gynaecoloog standaard een echo maken bij elke afspraak.

:hug: voor jou. Ik weet hoe rot het is! Ik heb helaas geen tips...
Afbeelding

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Jun 2015 19:46

Re: Nog steeds zo bang..

Ik heb dit al met de verloskundige besproken maar het is normaal die angst te hebben en tot 12 weken kan ze niks doen om me gerust te stellen helaas.

Hannelore, gelukkig ben ik niet vreemd en is het herkenbaar.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Jun 2015 19:48

Re: Nog steeds zo bang..

In iets mindere mate herkenbaar. Ik heb voor de jongste een miskraam gehad (we gingen toen tegelijk op vanuit het moeilijk zwanger worden topic, weet niet of je dat nog weet). Daarna was ik vrij snel weer zwanger van de jongste. Ik ben de eerste 15 weken ontzettend bang geweest dat het mis zou gaan. Daarna voelde ik hem bewegen en werd de angst wat minder. Maar is nooit volledig weg gegaan, ik was blij toen hij eindelijk na ruim 41 weken geboren werd en veilig in onze armen lag.

Wij hebben ook extra echo's laten maken. Ik stond onder strenge controle in het ziekenhuis en kreeg daar ook steeds echo's, dat scheelde ook.

Bespreek het met je verloskundige! Zij kan je hiermee hopelijk wat verder helpen. Ik hoop voor je dat als je de baby straks voelt, je je wat zekerder voelt.

:hug:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem127

Bericht 02 Jun 2015 19:49

Re: Nog steeds zo bang..

Hartstikke rot voor je en ook voor mij heel herkenbaar. De angsten en ook steeds bevestiging willen dat het niet goed zit. En wat Hannelore zegt: maximaal een paar uur opluchting na een echo en dan begon het piekeren weer.

Ik hoop heel erg hard voor je dat je de rust kunt vinden na de 12 weken. De kans dat het dan nog mis gaat is zo klein. En ook is het dan nog een paar weken wachten en dan voel je de baby tenminste.

Mocht je angstig blijven, zou ik een vroegtijdig stadium aan de bel trekken bij je huisarts of verloskundige.
<<

Patsy

Bericht 02 Jun 2015 19:54

Re: Nog steeds zo bang..

Ik herken het ook, hoewel er totaal geen aanleiding voor was. Deze zwangerschap ben ik tot de 20 weken echo heel erg bang geweest dat er iets mis zou zijn. Waar deze angst vandaan kwam durf ik niet te zeggen. Na de 20 weken echo werd ik voornamelijk heel erg bang voor een extreme vroeggeboorte. Nu begint de angst te komen dat de baby het straks ineens niet goed meer heeft in mijn buik (ik ben inmiddels de uitgerekende datum voorbij).

Bij jou is het al een aantal keren misgegaan, dat vormt je toch. Je kostbaarste bezit, nu al, dat maakt je zo kwetsbaar. Ik zou willen dat ik tips voor je had.
Bespreek het iig met je verloskundige, zij heeft er ongetwijfeld ervaring mee. O, dat heb je al gedaan lees ik nu. Blijf het iig benadrukken bij haar. Ze kan je geen garanties geven natuurlijk, maar misschien wel tips hoe hiermee om te gaan. :hug:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jun 2015 19:55

Re: Nog steeds zo bang..

Zelfde als bij Hannelore (ok, behalve dat ik niet voor de tweede keer zwanger ben). De verloskundige kan met je praten en het voornaamste wat ze voor je kunnen doen zijn echo's ter geruststelling. Als je gevoelens je belemmeren, of je voelt je alleen maar neerslachtig (daarmee bedoel ik dat je geen lichtpunten kunt zien), kun je niet meer dan met een professional praten. De vk kan maar tot bepaalde hoogte gaan, dat is mij toen uitgelegd. Als het te erg werd, dan zou ze me doorverwijzen naar de huisarts en psychisch verpleegkundige (weet de juiste benaming niet).

Persoonlijk klaarde de lucht aardig toen ik eenmaal een goede 20w echo had gehad. Ik kon me toen ook op dingen gaan richten, zoals de kinderkamer. Als je leven voelt (schopjes), is het ook al wat tastbaarder. Nu is het allemaal zo ongrijpbaar en moet je dat televisiescherm maar geloven. Ik begrijp het wel.

Probeer je te richten op het positieve en ee mijlpalen (zoals ik hierboven noem bijvoorbeeld).
L2014 & H2017
<<

anoniem203

Bericht 02 Jun 2015 19:57

Re: Nog steeds zo bang..

Bij mij verdween de angst en onzekerheid ook toen ik de baby voelde bewegen in m'n buik.
<<

Anoniem181

Bericht 02 Jun 2015 19:59

Re: Nog steeds zo bang..

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Jun 2015 20:22

Re: Nog steeds zo bang..

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal donderdag de verloskundige eens bellen en hopelijk kan ze me raad geven of helpen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2015 22:34

Re: Nog steeds zo bang..

Ik heb het ook gehad, de eerste keer, heel hevig, het beheerste toen echt alles. De tweede keer had ik het meer onder controle, alleen was ik toen wel heel angstig voor de Mexicaanse griep die toen begon te heersen. Maar alle andere dingen kon ik toen wel beter relativeren.

Ik lees steeds vaker ervaringen van vrouwen die het ook hebben gehad, soms bij de eerste niet en dan bij de tweede wel. Ik snap ook niet goed waar het vandaan komt, waarom het er de ene keer niet is en de andere keer wel en wat je er uiteindelijk nou aan kunt doen. Maar ik weet wel dat het zwaar kl*te is en je hele dag kan beheersen, dus ook een knuffel van mijn kant. :hug:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 03 Jun 2015 11:46

Re: Nog steeds zo bang..

Ik wil je even een hele dikke knuffel geven Shally. Je wilt zo graag genieten en op deze manier lukt dat niet. Ik snap heel goed dat je zo onzeker bent met jouw voorgeschiedenis. Hopelijk kan je gaande weg een beetje je rust en vertrouwen vinden.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Jun 2015 11:52

Re: Nog steeds zo bang..

Wat naar Shally!
Ik denk dat het beter wordt als je de baby gaat voelen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Jun 2015 12:08

Re: Nog steeds zo bang..

Jullie zijn lief dames!! En ik vind het wel fijn dat het bij vele herkenbaar is.
Hadden jullie ook rond dit termijn dat de kwaaltjes minder worden? Dat maakt de angst ook niet minder.

Ik heb net de vk proberen te bellen maar is nog niet gelukt. Ik weet nu al dat ze me toch niet kunnen helpen maar dan heb ik in ieder geval mn angst besproken.
<<

Patsy

Bericht 03 Jun 2015 12:17

Re: Nog steeds zo bang..

In deze zwangerschap werden de kwaaltjes met 7 weken minder, in de vorige met 16 weken. Beide keren werd ik daar erg onzeker van, maar is het helemaal goed gekomen.

Ik denk dat je angsten uitspreken en daar reactie op krijgen je al wel wat oplucht.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 03 Jun 2015 16:06

Re: Nog steeds zo bang..

Wat naar dat je nog zo onzeker bent.
Ik was dat minder, maar voor de 12 weken natuurlijk ook wel bezorgder. Heb met 10 wk ook een extra echo bij zo'n bureau laten maken.
Na de 12 wk had ik meer vertrouwen. Ook heb ik een angelsound gekocht. Sommigen raden dat af. Maar ik kon altijd gelijk de hartjes vinden. Ik luisterde s avonds altijd even een minuutje. Of als ik bezorgd was.
Verder zou ik het inderdaad bespreekbaar maken. Ik had zelf ook zo'n hoopvolle gedachte van: als deze na zoveel keren wel blijven zitten zijn ze vast heel sterk!
Afbeelding
<<

Anoniem129

Bericht 03 Jun 2015 17:12

Re: Nog steeds zo bang..

Aah Shally zo rot maar ook zo herkenbaar! Ik had ook zoveel angst en dat duurde bij mij echt tot na de 20-weken echo. Ging echt bijna huilend naar de verloskundige. Mijn "geluk" was mijn misselijkheid en overgeven, dacht zolang ik dat heb dan zit het wel goed. Ik hoop echt dat de echo na de 12 weken je wat rust kan geven. lk heb het wel besproken met mijn verloskundige toen en de afspraak was dat als ik het echt niet meer trok dat ik mocht bellen. Dat heb ik dan weer nooit gedaan. De grootste angst had ik altijd als ik naar de verloskundig moest!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Jun 2015 17:16

Re: Nog steeds zo bang..

Oh ja ik had ook een angelsound. Ik kon het hartje altijd snel en makkelijk vinden en dit hielp mij ook!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Jun 2015 17:58

Re: Nog steeds zo bang..

Vanmiddag de vk gebeld en ze heeft me wel wat gerust kunnen stelken. Ze zei dat er altijd uitzonderingen zijn maar na een goede echo en rond dit termijn dat er nog maar 5% kans is op een miskraam.

Ook zei ze dat ik na 12 weken altijd mag langs komen om naar het hartje te luisteren maar ja, heb ik nu nog niks aan. Het hebben van veel of weinig kwaaltjes zegt helemaal niks.

Ik ga denk ik toch ook zo'n angelsound kopen.. even met mn vriend over hebben.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 03 Jun 2015 20:43

Re: Nog steeds zo bang..

Ik herken het ook wel maar bedacht mezelf ook wel dat ik dan altijd wel bang zou kunnen blijven dat er iets met je kind aan de hand is. En aan de ene kant is dat natuurlijk ook iets dat vanaf het moment dat je moeder wordt wel wat blijft... Dat was voor mij genoeg om het wat met rust te kunnen laten.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Patsy

Bericht 04 Jun 2015 07:45

Re: Nog steeds zo bang..

Maeve schreef:Ik herken het ook wel maar bedacht mezelf ook wel dat ik dan altijd wel bang zou kunnen blijven dat er iets met je kind aan de hand is. En aan de ene kant is dat natuurlijk ook iets dat vanaf het moment dat je moeder wordt wel wat blijft... Dat was voor mij genoeg om het wat met rust te kunnen laten.


Dit bedacht ik mij toen ook idd, en dat hielp. Hoewel ik de eerste nachten dat M thuis was elke 5 minuten wilde controleren of hij het nog wel deed, mijn man moest me soms echt tegenhouden. Maar uiteindelijk is dat gesleten (en werd M wakker als ik ging kijken).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jun 2015 09:57

Re: Nog steeds zo bang..

Herkenning hoor :) Bij mij werd het stukken beter toen ik met 13 weken een GUO kreeg. Heb jij hier misschien geen indicatie voor? Die echo is zo uitgebreid, duurde echt eeuwen en ik kon met eigen ogen echt alles tot in detail zien. Hierna had ik wel echt vertrouwen dat het bijna niet meer mis kon gaan...

Een Angelsound was bij ons niet nodig, na een tijdje kon vriend het hartje door mijn buik heen horen :) Wel dubbel hoor, zo'n Angelsound. Mocht je 'm niet meteen kunnen vinden raak je daar misschien ook wat van in de stress?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jun 2015 10:16

Re: Nog steeds zo bang..

Gisteren was mijn vriendin bij me, ze is verloskundige. Ze geeft aan dat ze het best snapt dat mensen zelf een Angelsound aanschaffen in verband met hun onzekerheid, maar dat ze als verloskundigen er niet erg blij mee zijn.
Mensen kunnen zelf toch best vaak het hartje niet vinden en raken dan onnodig in paniek en gaan op de raarste momenten de verloskundige bellen, terwijl er achteraf niets aan de hand is.
Ik zou het best snappen als je er een aanschaft Shally, maar hou er dus ook rekening mee dat het ook kan voorkomen dat je het hartje niet kan vinden en dat dit ook juist weer extra stress met zich meebrengt.
Is het geen idee dat je iedere twee weken even bij de verloskundige langs gaat om het hartje even kort te horen?

Ik was ook vreselijk onzeker en kon weinig genieten, maar nu na de echo van gisteren (12+5) ben ik zo enorm gerustgesteld. Het was heel uitgebreid en onze beeb bewoog enorm en het hartje klopte zo krachtig. Ik heb daar zo'n vertrouwen van gekregen. Hopelijk gaat jou dit ook gebeuren na een volgende echo!

Echt super vervelend dat je zo onzeker bent..
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 12 Jul 2015 11:16

Re: Nog steeds zo bang..

Inmiddels 16 weken zwanger en nog steeds zo bang dat het misgaat.

Want ja, je leest of hoort toch wel verhalen dat het rond dit termijn of zelfs nog later het alsnog misgaat.
Dan weet ik dat het gelukkig meestal goed gaat maar dan weer gevoel vs verstand.

Gisteren de geslachtsbepaling gehad en ik was die dag en nacht ervoor gewoon beroerd van de zenuwen. Niet wat het geslacht zou zijn maar of alles nog goed was. Gelukkig was alles goed. En gisteren ging het dan ook wel prima met me maar we zijn een dag verder en ben terug bij af.

Ik voel me kip lekker en soms 'vergeet' ik even dat ik zwanger ben. Daar word ik ook onzeker van. Mijn buik begint te groeien maar voel de baby nog niet.. Dit kan natuurlijk ook nog even duren.

Morgen gelukkig een extra controle bij de vk en ga dan ook de psycholoog bellen. Ik weet soms niet wat ik met mezelf aan moet.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers