Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prematuur kindje -> wat vraagjes..

<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 09:34

Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Een collega van mijn man is vorige week vader geworden. Helaas is het kindje al met 30 weken zwangerschap geboren omdat de moeder het HELLP syndroom had.
Gelukkig is het een supersterk ventje en mag hij misschien zelfs vandaag al naar een streekziekenhuis! Omdat hij natuurlijk veel te vroeg ter wereld is gekomen, is hij heel erg klein, maar 38cm en woog bij de geboorte net geen 1200gram.

Nu wil ik dus nog wat leuke dingen voor hun regelen. Zo heb ik al een fotoshoot aangevraagd bij de Stichting Earlybirds geregeld. Inmiddels weet de papa het al en vind het helemaal super!!
Verder wil ik nog een pakketje samenstellen voor het kleine ventje, maar geen idee wat nou leuk is voor ouders van een prematuur kindje.

Ik zat zelf aan een bon te denken waar hun dan zelf kleertjes voor premature kindjes kunnen kopen. Er is hier vast wel iemand die daar een site voor weet, en mocht je nog meer ideetjes hebben... Ook die zijn heel erg welkom!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Jun 2015 09:38

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik weet niet of je tijd hebt om te koken maar anders zou je misschien een aantal maaltijden kunnen maken die ze in de vriezer kunnen gooien. Er komt zo veel op ze af dat koken er dan snel bij in schiet. Misschien niet leuk maar wel praktisch.
2015 💙
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 09:50

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Voor hun eten wordt gezorgd!
Bedankt voor het meedenken, maar namens alle collega's willen we een cadeaumandje maken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 09:54

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Leuk dat je Earlybirds hebt benaderd! En fijn ook dat de ouders op de hoogte zijn, want anderen dan de ouders mogen (zonder toestemming van de ouders) geen reportage aanvragen.

Wat je erin kunt doen: gekleurde hydrofiele, zodat de ouders die een nachtje bij zich kunnen dragen en daarna in de couveuse kunnen leggen. Leuker dan het steriel wit ;-) Mini rompers, kleertjes in kleine maatjes, dingetjes om de couveuse een beetje op te vrolijken. Maar ook cadeautjes voor later, voor als het kindje thuis is.

Heftig hoor, bevallen met 30 weken!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jun 2015 09:56

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik was érg blij met kleertjes en verder vond ik het leuk om speelgoed te krijgen voor later en ik had het wel leuk gekregen om een licht (in gewicht) en vrolijk gekleurd wiegdekentje te hebben toen L. over mocht van couveuse naar wiegje.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 10:02

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

@ Oreo:

Ik mocht de reportage gewoon aanvragen hoor! Heb inmiddels wel al de papa ingelicht en die vind het helemaal super! Bedankt ook voor de ideetjes!

@ Pompoen:

Jij ook bedankt! Staan bruikbare tips in!

Iemand nog een idee waar ik van die mini kleertjes kan kopen/bestellen?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jun 2015 10:17

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

tuufs world zag ik laatst leuke kleertjes maat 44 staan. Maar met deze termijn en dit gewicht is dat nog wel te groot schat ik zo en zou je kunnen overwegen een site te zoeken waar ze nog kleinere kleertjes hebben. Mijn zoontje paste met 2090 gram in maat 44, dat slobberde toen zelfs nog een beetje om hem heen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Jun 2015 10:34

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Mijn beste vriendin (ook een forumster hier) is ook veel te vroeg moeten bevallen van hun meisje en ik heb toen ook geïnformeerd wat ze graag wilden hebben. Ze wilden ook graag kleertjes. Ik heb eerst in winkels in de buurt gekeken en geïnformeerd maar prematuurkleertjes hadden ze niet. Toen heb ik online wat setjes gekocht en bij Neomaatje besteld:

http://www.neomaatje.nl/

Verder kwam ik online nog wat sites tegen:

http://www.prematuurkleertjes.nl/

http://www.prematuurkledingonline.nl/

http://www.prematuur.nl/

http://pequenito.nl/shop/

Wat lief trouwens dat je dit voor ze doet, steun en hulp zullen ze echt enorm waarderen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jun 2015 10:40

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik vind het ook raar dat dat zonder toestemming mag, niet alle ouders willen dat.

Ik zou gewoon een Prenatal-bon kopen, bij de grote filialen verkopen ze ook kleding in de allerkleinste maatjes, maar dan kunnen ze er eventueel ook nog iets anders van kopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem198

Bericht 01 Jun 2015 10:52

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Wat lief dat je dat wilt regelen.

Waar ik zelf veel aan heb gehad en later ook nog heb gebruikt is een speciaal couveuse dekentje.
De kleding van Prenatal valt vrij groot en volgens mij zei je dat het kindje 38cm was dan duurt het nog wel even voordat het in maat 44 past. Vaak duurt het ook wel even voordat het baby'tje kleertjes aan mag. Dit is vaak pas als ze uit de couveuse mogen.

Dit boek kwam uit toen mijn zoontje net een paar weken thuis was maar heb het toen als nog besteld. Dit had ik ook erg leuk gevonden om te krijgen. Zo kunnen de ouders ook een nasalag werk maken of de verpleging erin laten schrijven.

http://www.bol.com/nl/p/kleine-kanjer/9200000010015690/
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Jun 2015 10:53

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Dat boek heb ik ook als cadeau gegeven, vonden ze ook erg leuk.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jun 2015 11:04

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Susan schreef:Ik vind het ook raar dat dat zonder toestemming mag, niet alle ouders willen dat.

Ik zou gewoon een Prenatal-bon kopen, bij de grote filialen verkopen ze ook kleding in de allerkleinste maatjes, maar dan kunnen ze er eventueel ook nog iets anders van kopen.


Ik zou geen bon kopen, ik had toen echt geen tijd om te gaan shoppen, mijn man heeft dat toen uiteindelijk wel gedaan, maar het was veel fijner geweest als ik gewoon kleertjes had gekregen.

Verder valt prenataal maat 44 niet groot, maar het is gewoon wel nog te groot voor een ukkie van dit formaat. Ik heb toen volgens mij een super leuk pakje van neomaatjes gekregen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 11:07

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

@ Lauren: Bedankt voor al die sites!! Hier kan ik vast wel wat leuke dingetjes vinden voor het kleine ventje!!

@ Victoria: Bedankt voor de tip van het boek!

@ Susan: Ik vind je reactie nogal bot overkomen. Het kindje past voorlopig nog niet in maatje 44, dus bij de Prenatal zal ik niet kunnen slagen vrees ik.

De ouders vinden het trouwens helemaal geweldig dat ik hun aangemeld heb voor de Earlybirds fotoshoot, dus ik heb ondertussen toestemming. Maar ook zonder toestemming heb ik het aan kunnen vragen. Het is me zelfs aangeraden door een moeder van de PSZ die zelf ook fotografeert namens de stichting!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jun 2015 11:07

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ja, maar kleertjes zijn weer zo smaakgebonden. Een bon blijft op zich lang geldig, ik heb mijn bonnen ook niet meteen besteed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jun 2015 11:08

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Pinkel schreef:
@ Susan: Ik vind je reactie nogal bot overkomen. Het kindje past voorlopig nog niet in maatje 44, dus bij de Prenatal zal ik niet kunnen slagen vrees ik.


Ik schreef toch dat ze bij de grotere filialen de allerkleinste maatjes hebben? Je snapt dan toch zelf wel dat ik maatjes voor premature kindjes bedoel, maat 50/56 hebben ze ook wel bij de kleinere filialen. :eyes:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jun 2015 11:20

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Susan schreef:
Pinkel schreef:
@ Susan: Ik vind je reactie nogal bot overkomen. Het kindje past voorlopig nog niet in maatje 44, dus bij de Prenatal zal ik niet kunnen slagen vrees ik.


Ik schreef toch dat ze bij de grotere filialen de allerkleinste maatjes hebben? Je snapt dan toch zelf wel dat ik maatjes voor premature kindjes bedoel, maat 50/56 hebben ze ook wel bij de kleinere filialen. :eyes:


Ja dat is helemaal zo gek niet hoor Pinkel, ik heb het grootste deel van mijn maatje 44 kleding voor L. bij de prenatal vandaan gehaald toen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 11:29

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Maatje 44 hebben ze idd gewoon bij de Prenatal, maar daar zwemt hij nog in! En kleiner hebben ze ook bij de meeste grotere filialen niet.
Bovendien zijn kleertjes ook erg smaakgebonden, dus zit wel te denken aan een bon zodat ze zelf eventueel online dingen voor hem kunnen bestellen.

@ Susan: Lijkt me vrij logisch dat je niet maat 50/56 bedoelde, maar die rollende oogjes hoeven er niet achter hoor.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jun 2015 11:32

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik vind het een beetje raar dat je meteen zegt dat mijn reactie bot is. Alsof ik uit botheid een bepaalde winkel zou aanraden. Ik probeer gewoon mee te denken en dan vind ik zo'n reactie van jou eerlijk gezegd echt stom.
Laatst gewijzigd door Susan op 01 Jun 2015 11:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 11:32

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Aanmelden mag wel hoor, maar het moet altijd met de ouders geverifieerd worden. Dit omdat er vaak (met de allerbeste bedoelingen) reportages werden aangevraagd voor ouders, door anderen, als "verrassing" terwijl de buitenstaanders niet altijd weten/wisten hoe het met het kindje ging, of het wel kon en of de ouders er op zaten te wachten.

Wil wel graag aan je meegeven dat je doorgeeft aan de ouders dat de stichting bij voorkeur binnen 2 weken na de geboorte komt en niet dat de ouders wachten tot het kindje van alle toeters en bellen bevrijd is. Dit heeft zowel met de planning te maken, als met het feit dat het doel van de stichting is om een liefdevolle reportage te maken van de periode in het ziekenhuis. Om een lichtpuntje te scheppen in een onzekere periode.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Jun 2015 11:57

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Oreo, waarom al zo snel? Doorgaans ligt een prematuurkindje van onder de 32 weken bijna de hele ziekenhuis periode wel aan de monitor en krijgt het sonde voeding.
Binnen 2 weken vind ik persoonlijk erg snel. Er komt zoveel op je af en er kan snel wat veranderen.

Pompoen, ik was inderdaad ook blij met de kleertjes die ik had gekregen.

Ik hoorde op zondagochtend dat mijn zoontje kleertjes aanmocht. Ik was blij dat ik toen al wat had gekregen en dat het gewassen was zodat ik ook meteen eigen kleertjes kon aan doen ipv die uit het ziekenhuis.
Feetje & Name it hebben ook Prematuurkleding.
Naast dat de kleertjes van Prenatal groot vallen vond ik het een nadeel dat bijna alle kindjes op de afdeling dezelfde kleertjes hadden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jun 2015 12:01

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ja, ik was ook erg blij met de kleertjes die al gewassen waren (met neutral) trouwens!
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 12:26

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Victoria schreef:Oreo, waarom al zo snel? Doorgaans ligt een prematuurkindje van onder de 32 weken bijna de hele ziekenhuis periode wel aan de monitor en krijgt het sonde voeding.
Binnen 2 weken vind ik persoonlijk erg snel. Er komt zoveel op je af en er kan snel wat veranderen.




Juist vanwege het feit dat er zoveel kan veranderen. We hebben helaas al regelmatig meegemaakt dat er een fotograaf op reportage zou gaan, maar dat de ouders het aan het uitstellen waren en aan het uitstellen. En dan kwam er uiteindelijk een berichtje dat het kindje was overleden. Die ouders hebben dan geen foto's (meer) van hun en hun kindje op het moment dat het in leven was :snik: Daarom proberen we (zeker bij de extreem prematuur kindjes) zo snel mogelijk te komen.

Wat we vaak meemaken is dat een kindje met bijv 28 weken geboren wordt en dat de ouders met 36 weken pas een reportage willen. Meestal moet het dan snel-snel want het kindje mag naar huis. En dan is het hele idee van de stichting weg, want meestal liggen de kindjes dan niet meer aan snoertjes en dingetjes.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 12:53

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Ik heb zojuist een mail van Earlybirds ontvangen dat ze de kleine man gaan inplannen! Met een beetje gelukt, lukt dat binnen 2 weken!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 01 Jun 2015 12:54

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Wat leuk Pinkel!
Welke provincie, als ik vragen mag? :)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 01 Jun 2015 12:56

Re: Prematuur kindje -> wat vraagjes..

Oreo schreef:Wat leuk Pinkel!
Welke provincie, als ik vragen mag? :)


NH :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde