Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Namen....

<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 31 Mei 2015 21:09

Namen....

Bah, ik/wij twijfelen nog steeds over onze jongensnaam! Ach, ik ben tenslotte ook nog maar bijna 37 wk :palm:

Wij willen onze kinderen graag vernoemen dus de keuze is al niet zo ruim. Waar ik mee zit is de naam in combinatie met de naam van de oudste. Onze oudste heet Ko.ert-Jan. Wat vinden jullie ervan als de naam van de tweede ook op (j) an eindigt (en dan een naam zonder een koppelstreepje)? Denk dan bijv. Aan Gerjan of Julian.

En wat vinden jullie van een ...an en een ...am, dus bijv. Ko.ert-Jan en William?

Voor mijn gevoel vind ik beide niet zo mooi, aan de andere kant denk ik hoe vaak worden de namen samen ge ruikt in de toekomst?
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Mei 2015 21:15

Re: Namen....

Ik zou zelf een -- am als William leuker vinden dan dat er nu weer een -Jan komt dus zou zelf in dit geval geen Willem-Jan doen. Als het niet als roepnaam gebruikt wordt maar alleen als doopnaam/officiele naam dan zou ik 2x dezelfde naam niet storend vinden bij een vernoeming. Dan heb ik wel vaker gezien in een geval dat beide opa's dezelfde naam hebben.

En op zich is een Julian oid ook niet verkeerd, je went er zelf toch wel aan. Ik ken ook een Ali.ne en een Alia.nne in hetzelfde gezin, vond ik zelf niet echt een succes/wat op elkaar lijken maar je went er op zich natuurlijk ook zo aan.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 31 Mei 2015 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mei 2015 21:16

Re: Namen....

Ben er zelf niet zo'n voorstander van, maar ik hou echt met de meest debiele dingen rekening. Je oudste Stijn noemen en dan de tweede frank zou ik bv ook al niet doen. Er komt dan vast iemand op het idee om het om te draaien frank en Stijn. En zo zijn er nog een heel aantal dingen.
2015 💙
<<

Anoniem286

Bericht 31 Mei 2015 22:08

Re: Namen....

Ik vind William wel kunnen maar ik vond het wel een heel ander soort naam dan K. Gerjan vind ik niet zo leuk, julian wel. Gewoon Willem vind ik denk ik leuker dan William
<<

Anoniem127

Bericht 31 Mei 2015 22:10

Re: Namen....

Ik zou dat gewoon doen als de naam die er (enigszins) op lijkt de naam is die jullie gewoon echt het mooiste vinden.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mei 2015 22:31

Re: Namen....

Ik vind de voorbeelden die je noemt helemaal niet storend en juist prima kunnen. Als buitenstaander zou het me denk ik niet eens opvallen!
<<

Anoniem123

Bericht 01 Jun 2015 06:32

Re: Namen....

Caulfield schreef:Ik vind de voorbeelden die je noemt helemaal niet storend en juist prima kunnen. Als buitenstaander zou het me denk ik niet eens opvallen!


Dit dus. Onze beide kinderen hebben ook een jan in hun (geboorte) naam.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 01 Jun 2015 08:30

Re: Namen....

Nog een naam met -Jan zou ik niet doen, de andere namen als W. en J. vind ik prima kunnen.

En gewoon een roepnaam met een tweede naam iets van Johannus? Of wil je hem echt in de roepnaam terug laten komen?

Misschien is Jannik (of Jannick/Yannick), Jonathan of Ryan nog een idee?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 01 Jun 2015 10:36

Re: Namen....

Bedankt voor het meedenken! De namen die ik als voorbeeld geef zijn niet echt (allemaal) namen die we in gedachten hebben hoor. Ze heten ook niet beiden iets van Jan maar op de een of andere manier komen we wel op namen daarmee uit. Weer een -Jan wordt het sowieso niet.

Onze K heeft geen aparte doopnamen dus dat wil ik eigenlijk nu ook niet. Daarnaast vinden wij dat je gewoon in de roepnaam moet kunnen horen dat hij/zij vernoemd is.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 01 Jun 2015 10:47

Re: Namen....

Als je wil vertellen naar welke naam je wil vernoemen, kunnen we misschien meedenken.

Hebben jullie nog niet 'de naam' of twijfel je aan de gekozen naam?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 13:36

Bericht 01 Jun 2015 13:39

Re: Namen....

Een naam eindigend op -jan zou ik net snel doen, maar de voorbeelden die je noemt kunnen m.i. prima!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jun 2015 13:51

Re: Namen....

Ik vind alle dingen die je noemt gewoon kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers