Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bier over datum

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Mei 2015 08:56

Bier over datum

Weggooien? Of hoe lang erna kan t nog gedronken worden? Mijn flesjes zijn van 4-2015
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:30

Bericht 30 Mei 2015 09:00

Re: Bier over datum

kan best nog gedronken worden. Mij is bij een brouwerij ooit verteld dat bier inprincipe altijd goed blijft, maar dat het van smaak veranderd en dat mensen dat ooit niet zo lekker vinden. Zo'n korte tijd kan sowieso geen kwaad.
<<

Anoniem131

Bericht 30 Mei 2015 09:03

Re: Bier over datum

Mijn vader heeft hier laatst bier van maart 2014 gedronken en zei dat het nog prima smaakte. Als er geen alcohol in had gezeten, had ik het niet geschonken maar met alcohol erin moet het kunnen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 30 Mei 2015 09:16

Re: Bier over datum

Bij sommige gewone pilssoorten merk je wel vrij snel smaak verschil maar bij datum 04 2015 vast nog niet. We hadden poosje terug ook verschillende flessen Duits bier vergeten was al bijna jaar over datum maar dat schuimde wel meer dus moesten we wel boven de gootsteen open maken maar smaakte nog best goed. Laatst bij een bierspeciaalzaak hadden ze ook een speciale hoek voor bier over datum, wel met korting, en dat al wel maanden oud maar met bordje erbij dat het meestal voor bier soorten niet uit maakt.

Je bezoek kan er echter wel kritisch naar kijken uiteraard.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Mei 2015 11:07

Re: Bier over datum

Sommig bezoek zal kritisch naar de flesjes kijken om te zien of er geen vlokken in zitten. Voor de rest kan het nog prima. Tenminste hier gebeurt dat wel. Haha.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Mei 2015 11:55

Re: Bier over datum

Dankjewel :)
Ik moet zeggen dat ik t bij rosebier wel lijk te merken, bij gewoon bier wist ik t niet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 30 Mei 2015 13:28

Re: Bier over datum

Dat kan nog best lang!
Bij rosébier merkte ik dat ook veel sneller trouwens.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2015 14:30

Re: Bier over datum

Gewoon pils gaat snel naar sterker naar alcohol smaken dus dat vind ik een maand over datum niet lekker meer. Maar sterk speciaalbier kun je prima een half jaar later nog drinken.
<<

Mees

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 28 Mei 2015 12:36

Bericht 30 Mei 2015 14:55

Re: Bier over datum

Denk ook dat je dat prima kunt drinkeb. Ik heb thuis een halve krat staan met de datum van maart, dat wordt gewoon opgedronken. Mij is altijd verteld dat zolang het schuim er niet uit spuit, dat het dan nog goed is.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jun 2015 08:28

Re: Bier over datum

Of oud bruin niet naar rotte eieren stinkt, haha
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem213

Bericht 13 Jun 2015 08:31

Re: Bier over datum

Wat AM zegt en als toevoeging dat fruitbier vaak ook snel daarna echt niet meer goed is.
<<

Anoniem118

Bericht 13 Jun 2015 12:23

Re: Bier over datum

Meestal vindt men het hier tot een maand of zes na de datum nog wel te drinken (drinken zelf geen bier) daarna holt de smaak achteruit schijnt. Met gewoon bier dan.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 13 Jun 2015 22:24

Re: Bier over datum

Vorige week kwam ik erachter dat mijn bier van november 2014 dateerde en ik zou dat weekend bezoek krijgen. Ik drink zelf geen bier, maar heb overlegd met mijn vader dat hij het zou proberen en als het nog goed smaakte, hij het over zou nemen van mij, zodat ik ander bezoek het goede voor kon zetten.
Pa is daar nooit zo moeilijk in, het had geen vlokken, kwam geen schuimlaagje op het flesje bij open doen en smaakte prima volgens hem.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers