Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitslag IQ test dochter

<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 04 Feb 2016 12:04

Re: Uitslag IQ test dochter

En we hebben weer een update.

Gisteren gesprek gehad op school nav de cito toetsen en bespreking zorgteam.

Op dit moment doet dochter het goed op school. Ze heeft een score behaald M3. Dus dat is netjes.

Toch zit het me niet lekker. Ik ben erg bang voor groep 4, omdat ze dan nieuwe leerstof krijgt aangeboden. Nu krijgt ze alleen maar herhaling op herhaling ivm doubleren. School maakt zich zorgen om de thuissituatie, terwijl de aanleiding school is. Dochter heeff dit zelf aangegeven. Op dit moment is haar gedrag wat rustiger geworden, maar dit kan per dag veranderen.

School blijft hameren op SI therapie. Ik vind het geen probleem om dit te starten, maar in combinatie met logopedie, school en sport is dit teveel voor haar. Overvraging komt dan weer om de hoek kijken. Ik moet haar grenzen echt goed bewaken..

Ook wil school, indien mogelijk, een gedragstherapeut inschakelen om de oorzaak van haar gedrag te achterhalen.

Ik weet niet zo goed wat voor stappen ik nog kan ondernemen? Ik maak me zorgen. Hoelang kan dit nog goed gaan? Indicatie voor sbo krijgt ze niet
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Feb 2016 13:14

Re: Uitslag IQ test dochter

Dikke knuffel in elk geval meid.

Je weet mijn mening al, maar wil het hier wel herhalen. Ik zou op zoek gaan naar een andere school, die niet alleen prestatiegericht werken, maar echt naar je dochter kijken.
Therapie hoeft niet allemaal buiten school, ook tijdens schooltijd zijn er misschien wel mogelijkheden?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 04 Feb 2016 13:51

Re: Uitslag IQ test dochter

Dankje MrsMath. Dat laatste zou nog een optie kunnen zijn als de school wil meewerken. Dat ga ik zeker met de school bespreken. Logopedie zou eventueel ook in de wacht kunnen, maar ik vind logopedie op dit moment erg belangrijk omdat ze op dit moment een taalachterstand heeft.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem148

Bericht 04 Feb 2016 14:30

Re: Uitslag IQ test dochter

Ik zou ook kijken naar een andere school. Het lijkt dat je geen vertrouwen meer hebt in school wat ook begrijpelijk is.

Verder geen tips of iets maar wel knap dat je haar grenzen zo goed duidelijk hebt en niet erover heen gaat!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 04 Feb 2016 21:35

Re: Uitslag IQ test dochter

Ik zou ook echt gaan kijken anar een andere school. het liefste een school met heterogene groepen zoals een Jenaplanschool. Ja ik preek weer voor mijn eigen parochie maar kinderen met dit soort zorgen kunnen op zo'n soort scholen vaak beter hun draai vinden omdat het gemakkelijker is om bijv. haar deels de leerstof van groep 3 en deels groep 4 te laten doen bijv. Ze hoeft daarvoor niet naar een andere klas maar gewoon in haar eigen stamgroep een eigen aanbod.

Mag ik vragen waarom de school de thuissituatie juist zorgelijk vind dan? Wat zijn hun redenen daarbij?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 04 Feb 2016 22:18

Re: Uitslag IQ test dochter

Dat mag Maeve. Dochter laat thuis erg boos en gefrustreerd gedrag zien. En ik krijg het gevoel dat ze ons de schuld ervan geven. Dochter geeft zelf aan dat het door school komt. Ze moet teveel, het is te moeilijk of ze begrijpen haar niet. Ik heb om handvaten gevraagd hoe wij daarmee om kunnen gaan. Maar tot op heden nog geen handvaten gekregen.

Helaas geen jenaplanschool hier in de stad.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 05 Feb 2016 14:51

Re: Uitslag IQ test dochter

Wat frustrerend Lynn. En wat lijkt me het zwaar dat ze denken dat het door de thuissituatie komt.
Dat gedrag toont onze oudste ook, gelukkig nooit het gevoel van school, orthopedagoog enz gehad dat het aan ons thuis ligt.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers