Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stijldansen

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 29 Mei 2015 20:14

Stijldansen

Mijn vriend en ik zijn sinds zo'n anderhalf jaar samen. Hij doet al heel lang aan stijldansen en heeft hierin een aardig niveau bereikt (danst op dit moment in de hoofdklasse en doet mee aan wedstrijden, zowel regionaal als nationaal).

Hij is ooit begonnen met stijldansen met zijn (toenmalige) vriendin. Op een gegeven moment zijn ze gestopt (zij wilde niet meer). Na een tijdje ging het uit tussen hen en is mijn vriend weer begonnen met stijldansen met een andere danspartner.

Ik merk de laatste tijd aan mezelf dat ik het lastiger begin te vinden, het hele dansen. Ik weet niet goed wat het is, alsof ik me onzeker voel dat hij dit met een andere meid doet...

Ene kant denk ik 'joh, het is maar een sport, doe normaal'... Andere kant merk ik toch dat ik het niet fijn vind.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Mei 2015 21:02

Re: Stijldansen

Ik zou het denk ik wel als sport van hem zien. Stijldansen is lang niet altijd heel intiem, zeker niet als je niet met je eigen partner danst. Ik snap het wel van jou, maar zou me er niet al te druk om maken denk ik.
Wil hij niet met jou gaan stijldansen? Hij danst natuurlijk op een veel hoger niveau maar jij kunt daarin vanzelf wel groeien toch? Of wil jij niet?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 29 Mei 2015 22:29

Re: Stijldansen

Ik snap je gevoel maar ik zou toch proberen om het als zijn sport te zien. Toevallig is dat dan met een andere vrouw maar dat is onderdeel van de sport. Ik ga er tenminste vanuit dat hij danst omdat hij het dansen zo leuk vind. :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 29 Mei 2015 22:44

Re: Stijldansen

Klopt natuurlijk, het is onderdeel van de sport. Maar ergens vind ik dat toch lastig.

Ik ben nu twee wedstrijden in anderhalf jaar mee geweest. Het is fijn om te zien dat hij het leuk vindt en ook best leuk om naar de 'show' te kijken, alleen blijf ik het wel lastig vinden.

Komende zondag is er een belangrijke wedstrijd (NK) en mijn vriend zou het erg leuk vinden als ik zou komen kijken/aanmoedigen. Ik zit echter in dubio... Wat zouden jullie doen?
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Mei 2015 22:54

Re: Stijldansen

Ik zou zeker gaan kijken. Leuk toch, dat hij aan zo'n belangrijke wedstrijd mee mag doen? Ik zou het eerlijk gezegd best raar vinden als je niet ging kijken, komt een beetje ongeïnteresseerd over. Het is nou niet dat hij wekelijks zulke belangrijke wedstrijden heeft, of van jou vraagt om elke week te komen kijken.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 29 Mei 2015 23:06

Re: Stijldansen

Gaaf dat hij aan het NK mag mee doen! Ik zou ook zeker gaan kijken/aanmoedigen. Zou erg trots zijn op mijn vriend dat hij dat bereikt heeft en vind eigenlijk ook wel dat je daar als vriendin bij aanwezig 'hoort te zijn'...

En ik snap wel dat het gevoelsmatig wel lastig is dat hij een sport doet met een vrouw maar ik zou toch proberen het niet zo te zien.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 31 Mei 2015 19:42

Re: Stijldansen

Ik zou ook zeker gaan! En wellicht kun je die meid wat beter leren kennen? Ik zou dat wel graag willen, het zou wel wat onrust bij mij wegnemen denk ik.
2019
2022
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 31 Mei 2015 19:54

Re: Stijldansen

Ik ben zelf ook fanatiek stijldanser geweest, ook wedstrijden en ook kledingklasses. Ik vond het zo zonde om te zien dat danskoppels kapot gingen door jaloezie van een vriendin. Het is een onderdeel van de sport, het hoort bij hem en dat heb je erbij gekregen. Daarbij wist je al van zijn dansen voordat je met hem kreeg, ik vind niet dat je nu van hem kunt verlangen te stoppen.

En als je vriend aan korfbal had gedaan? Dan zou hij ook met meiden in een team zitten.

Dansen lijkt op sommige punten misschien best intiem (danst hij latin of ballroom?), maar op zijn niveau is het echt topsport. Het is belangrijk dat je een klik hebt met je danspartner, want samen moet je de prestatie neerzetten. Dat lukt niet als je die klik niet hebt.

Je zou natuurlijk ook zelf met hem kunnen gaan dansen.

Hoe ging het vandaag op het NK?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jun 2015 09:17

Re: Stijldansen

Snowflakes schreef:Klopt natuurlijk, het is onderdeel van de sport. Maar ergens vind ik dat toch lastig.

Ik ben nu twee wedstrijden in anderhalf jaar mee geweest. Het is fijn om te zien dat hij het leuk vindt en ook best leuk om naar de 'show' te kijken, alleen blijf ik het wel lastig vinden.

Komende zondag is er een belangrijke wedstrijd (NK) en mijn vriend zou het erg leuk vinden als ik zou komen kijken/aanmoedigen. Ik zit echter in dubio... Wat zouden jullie doen?


UHHH je vriend gewoon steunen? Ik vind het dus echt raar dat je er uberhaupt dus over nadenkt níet te gaan vanwege een eigen gevoel dat je niet eens 100% helder hebt voor jezelf. In dit geval gaat toch het steunen van je vriend voor alles?

Zet je onzekerheid opzij en steun je vriend. Ik kan daar echt niet over uit. Wat wil je dan? Je vindt het lastig, maar moet hij dan stoppen? Het niet meer doen?
Volgens mij ben je onzeker, en zou ik daar dus eerder aan werken.
<<

anoniem213

Bericht 01 Jun 2015 09:21

Re: Stijldansen

Helemaal eens met Caro. Je hoeft er in mijn ogen niets van te vinden, want het is gewoon zo en het hoort bij hem.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jun 2015 09:22

Re: Stijldansen

June schreef:Helemaal eens met Caro. Je hoeft er in mijn ogen niets van te vinden, want het is gewoon zo en het hoort bij hem.


Precies. je eigen onzekerheid kan er toch niet voor zorgen dat je vriend een belangrijk onderdeel van zijn leven dan maar moet aanpassen?
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jun 2015 11:33

Re: Stijldansen

Helemaal eens met Caro. Ben ook verbaasd dat je überhaupt twijfelt om te gaan kijken? Wel sneu voor je vriend.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Jun 2015 11:37

Re: Stijldansen

Ik zou júist gaan kijken. Ten eerste omdat ik het belangrijk vind om elkaar te steunen in een relatie bij dingen die de ander leuk vindt. Ik weet zeker dat hij dat waardeert. En ik vind ook dat dat wel een beetje hoort. Je hoeft niet elke week in een cheerleader pakje langs de zijlijn te staan, maar een beetje elkaar aanmoedigen en interesse tonen vind ik niet meer dan normaal in een goede relatie.

En ten tweede omdat ik denk dat je het groter in je hoofd maakt dan dat het daadwerkelijk is. Juist daarom zou ik gaan kijken, want dan zie je dat het waarschijnlijk best mee valt. Waarschijnlijk is het in je hoofd veel intiemer dan dat het er in werkelijkheid uit ziet.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 01 Jun 2015 12:43

Re: Stijldansen

Ik zou er echt geen seconde over twijfelen en gaan kijken. Meedoen aan een NK..ik zou zo onwijs trots zijn en benieuwd hoe hij het zou doen. Als ik me ergens al een klein beetje ongemakkelijk zou voelen (wat ik eerlijk gezegd niet zo goed begrijp) zou ik dat meteen aan de kant zetten en mijn vriend heel hard toejuichen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jun 2015 12:51

Re: Stijldansen

Ten eerste: wat is precies het probleem? Wat ik opmaak is dat je in het begin geen problemen had met zijn dansen, dus waarom nu wel? Probeer er eens de vinger op te leggen. Is het die meid, is het de tijd die hij erin stopt? Wat zit je opeens dwars?

Ten tweede: ik vind het vreemd dat hij op zo'n top niveau danst en jij nog maar 2 keer bent wezen kijken en nu zelfs twijfel om te gaan supporten bij het NK. Ik ben het dan ook zeker eens met de rest: wees eens trots op je vent en wees zijn cheerleader.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jun 2015 12:56

Re: Stijldansen

Ik zou juist heel blij zijn dat hij graag wil dat jij komt kijken, dan wil hij het met jou delen en zou ik juist NIET jaloers zijn omdat hij het fijn vindt dat jij er bent!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 01 Jun 2015 14:29

Re: Stijldansen

Het NK stijldansen bij de NADB steekt iets anders in elkaar dan een doorsnee NK. Het is niet zo dat je je voor het NK moet kwalificeren ofzo, je kunt je gewoon inschrijven. De enige kwalificatie-eis is dat je gedurende het seizoen een x-aantal wedstrijden gedanst moet hebben. De danssport is ingedeeld in verschillende klassen, waardoor je op jouw niveau Nederlands Kampioen kunt worden. Ik kan niet helemaal goed opmaken of de vriend van Snowflakes zowel regionaal als landelijk in de hoofdklasse danst, maar als hij ook landelijk in de hoofdklasse danst, is hij echt heel goed.

Feit is wel dat het NK een belangrijke wedstrijd is. Daar hoor je als vriendin gewoon bij te zijn.

Ik ben nog steeds benieuwd wat Snowflakes uiteindelijk besloten heeft en hoe het NK gegaan is.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 01 Jun 2015 18:54

Re: Stijldansen

Ik kan het me wel voorstellen dat je de gedachte aan je vriend zo dicht tegen een andere vrouw aan moeilijk vindt. Maar dan helpt het misschien door juist te gaan kijken bij wedstrijden. Je maakt hem sowieso blij door te gaan kijken en hopelijk neemt dat dan ook je onzekerheid weg.
<<

Anoniem108

Bericht 01 Jun 2015 20:05

Re: Stijldansen

Eens met Caro. Wat je moet doen? Misschien dit belangrijke moment niet zo naar jezelf toe willen trekken. Ik mag hopen dat je je vriend daar niet mee lastigvalt. Het gaat namelijk niet om jou.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 01 Jun 2015 20:22

Re: Stijldansen

Wow, wake up call!

Sommigen van jullie komen wat hard op me over, maar in essentie hebben jullie wel gelijk. Het komt alleen wel even binnen!

En sneu voor mijn vriend? Ik 'val hem niet lastig' met mijn gedachten, het is echt iets dat in mijn hoofd zit. Heb dit ook juist niet met hem besproken, omdat ik vind dat het mijn probleem is en dat ik er dus zelf mee moet dealen.

Ik ben gisteren de hele dag wezen kijken, was fijn en goed!
Afbeelding
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 01 Jun 2015 20:24

Re: Stijldansen

Kissyfur schreef:Ik ben zelf ook fanatiek stijldanser geweest, ook wedstrijden en ook kledingklasses. Ik vond het zo zonde om te zien dat danskoppels kapot gingen door jaloezie van een vriendin. Het is een onderdeel van de sport, het hoort bij hem en dat heb je erbij gekregen. Daarbij wist je al van zijn dansen voordat je met hem kreeg, ik vind niet dat je nu van hem kunt verlangen te stoppen.

En als je vriend aan korfbal had gedaan? Dan zou hij ook met meiden in een team zitten.

Dansen lijkt op sommige punten misschien best intiem (danst hij latin of ballroom?), maar op zijn niveau is het echt topsport. Het is belangrijk dat je een klik hebt met je danspartner, want samen moet je de prestatie neerzetten. Dat lukt niet als je die klik niet hebt.

Je zou natuurlijk ook zelf met hem kunnen gaan dansen.

Hoe ging het vandaag op het NK?


Ik heb ook nooit gezegd dat ik wil dat hij ermee stopt hoor, dat is niet eens ter sprake. Het zijn meer mijn eigen gedachten waar ik 'last' van heb.

Ik schrik er best van dat je zegt dat danskoppels kapot gingen door jaloezie, komt dit zo vaak voor?
Afbeelding
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 01 Jun 2015 20:25

Re: Stijldansen

Carra schreef:Ik kan het me wel voorstellen dat je de gedachte aan je vriend zo dicht tegen een andere vrouw aan moeilijk vindt. Maar dan helpt het misschien door juist te gaan kijken bij wedstrijden. Je maakt hem sowieso blij door te gaan kijken en hopelijk neemt dat dan ook je onzekerheid weg.


Fijne reactie, dank je! Het heeft me inderdaad wel geholpen te gaan kijken. Volgende week is er weer een NK, dan ga ik ook mee.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jun 2015 20:29

Re: Stijldansen

Welke gedachten heb je last van? :). Want ik denk oprecht dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Zelfs bij de meest intieme rumba is het contact dan wel lijfelijk maar door de inspanning die je levert als danser heeft dan niks met geilheid te maken.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 02 Jun 2015 07:57

Re: Stijldansen

Ik heb het wel zien gebeuren ja. Op zich kan ik het ook wel begrijpen hoor, het kan er soms best intiem uitzien. Maar als danspaar wil je wel een geloofwaardige act neerzetten.

Die zin over stoppen was misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar wat ik bedoelde was dat je hier echt mee zult moeten leren omgaan. Het hoort bij hem. Om de sport op zijn niveau te kunnen doen moet je veel trainen en breng je veel tijd met je danspartner door. Dan is het wel zo prettig als je vriendin achter je staat, anders gaat het je op den duur in de weg staan. Zowel voor jullie in je relatie, als voor hem op de vloer. Hij moet er onvoorwaardelijk voor kunnen gaan en niet in zijn achterhoofd hebben dat zijn vriendin het eigenlijk niet zo leuk vind.

Ik snap ook wel dat jij er last van hebt, maar probeer toch een manier te vinden om er mee om te gaan. Persoonlijk denk ik dat lekker bij zijn wedstrijden kijken al een heel eind helpt. Ik vind het ook goed van je dat je lekker bent wezen kijken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 02 Jun 2015 08:10

Re: Stijldansen

Leuk dat je gewoon naar het NK bent gegaan en het fijn en goed was! :D
-Jeg har det som plommen i egget-
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers