Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jouw schoonouders van jou?

<<

Anoniem108

Bericht 02 Jun 2015 20:51

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Caro schreef:
Maura schreef:Officieel heb ik schoonouders, maar ik heb ze nog nooit ontmoet. Mijn 'schoonvader' heb ik nog nooit gezien en mijn 'schoonmoeder' heb ik gezien, maar wil ik niets mee te maken hebben.

Mijn 'schoonmoeder' is een beetje boel fout geweest in het verleden. Als ik de verhalen mag geloven, en dan niet de verhalen van mijn vriend, maar van anderen, vond ze de mannen (en drank) belangrijker dan haar kinderen. En ze heeft er nogal wat gehad. Ze weet daarom ook niet zeker of de vader van haar twee oudsten (waaronder dus mijn vriend) ook daadwerkelijk de vader is, omdat ze simpelweg niet weet met wie ze allemaal het bed is ingedoken in die periode. Maar nu heeft ze het geloof gevonden en vier stiefkinderen gekregen door haar man die ze bij zijn vrouw heeft weg gestolen, Ik wens haar heel erg veel geluk. Ze heeft mijn vriend afgelopen maandag nog gezegd dat hij een neukfout was en uit haar buurt moest blijven. Hij was een zondaar. Dan maar zonder hoor, ook al ben ik me bewust van zijn pijn.

Ik ben zo blij dat mijn vier ouders (waaronder natuurlijk 2 stiefs), mijn broertje en zijn vrouw heel erg blij zijn met hem. En in het begin vond hij het akward dat hij een familie had, nu belt hij inmiddels vaker met mijn moeder dan ik het doe. :D Zo moet het dan maar zijn.


Jullie hebben vijf maanden iets. Moet je niet iets voorzichtiger zijn met dit soort uitspraken?

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar bedoelt Caro niet hetgeen je over deze vrouw op internet plempt...? Dat is namelijk vrij heftig.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jun 2015 21:01

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Denkt net niet Izar want Caro heeft een zin dikgedrukt.
<<

Anoniem108

Bericht 02 Jun 2015 21:16

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Carrie schreef:Denkt net niet Izar want Caro heeft een zin dikgedrukt.


Ooooh, hij ziet Maura's familie nu al als zijn familie? Hm, ok...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jun 2015 23:20

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Officieel zijn het mijn schoonouders niet meer maar het contact met hun is heel goed. Ze nemen mij totaal niets kwalijk en hun (stief)zoon wel. Ze snappen absoluut niet waar hij in vredesnaam mee bezig is. Ik zie en spreek ze op het moment ook vaker dan voor het hele gezeur begon.
2015 💙
<<

Anoniem148

Bericht 03 Jun 2015 03:07

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Minx is het dan echt voorbij nu? Dacht dat jij nog hoop had vandaar mijn vraag.
<<

Anoniem140

Bericht 03 Jun 2015 05:08

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Minx schreef:Officieel zijn het mijn schoonouders niet meer maar het contact met hun is heel goed. Ze nemen mij totaal niets kwalijk en hun (stief)zoon wel. Ze snappen absoluut niet waar hij in vredesnaam mee bezig is. Ik zie en spreek ze op het moment ook vaker dan voor het hele gezeur begon.


In het andere topic zei je nog dat zijn ouders boos op jou zouden zijn?

Ik heb geen schoonouders meer, maar de band was heel slecht. Zijn moeder vond haar kinderen heilig en de aangetrouwde schoondochter (ik dus) en zoon maar helemaal niets. Ze hebben zelfs eens letterlijk gezegd dat ze liever hadden gehad dat hij een andere vriendin had gehad.
De zus van mijn ex is ook zo'n draak en haar man is het sulletje dat alles voor iedereen doet, en nooit iets terug zegt, daarom gedogen ze hem.
<<

Anoniem167

Bericht 03 Jun 2015 05:30

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Ik kan het met beide heel goed vinden, vader zit altijd grapjes tegen me te maken & moeder ziet me als een dochter!
<<

anoniem203

Bericht 03 Jun 2015 07:52

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Mijn schoonouders vinden mij wel leuk. Ik voel dat gewoon hoe ze met mij om gaan en met mij praten. Mijn schoonzus daarentegen die mag mij niet. Ze is altijd heel schijnheilig en geeft altijd steken onder water. Erg jammer want mijn man heeft maar 1 zus en ik ben zelf enigskind. Ik heb haar de eerste jaren proberen aardig te vinden en m'n best gedaan om leuk over te komen bij haar maar dat is me niet gelukt. Dus ze zoekt het maar uit en ik ga daar niet meer vrijwillig naar toe. Alleen verjaardagen en that's it. Ze zoekt het maar uit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Jun 2015 08:21

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

@Dandelion ergens is er nog een mini beetje hoop.

@miley dat is wat F zei. Dus ik heb dat even gecheckt bij zijn stiefmoeder en die was zacht gezegd not amused dat hij dat tegen mij heeft gezegd.
2015 💙
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 03 Jun 2015 09:28

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Volgens mij zijn ze wel blij met me, zo voelt het tenminste wel. En zijn moeder zegt altijd dat ik zo verstandig ben en goed met geld om kan gaan :angel:
Ik ben ook erg blij met hen, we verschillen wel eens van mening/opvatting, met name mijn schoonvader en ik maar over het algemeen is het contact heel goed. Mijn schoonmoeder past ook een vaste dag in de week op een de meiden blijven om regelmatig een nachtje slapen als wij een uitje hebben.
Verder gaan we regelmatig bij elkaar een kopie koffie of wijntje drinken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2015 09:33

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Pandora schreef:Volgens mij zijn ze wel blij met me, zo voelt het tenminste wel. En zijn moeder zegt altijd dat ik zo verstandig ben en goed met geld om kan gaan :angel:

Haha herkenbaar. M`n schoonmoeder vindt ook dat ik heel goed ben voor haar zoon en dat zegt ze ook regelmatig. Heel lief!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jun 2015 09:54

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Izar schreef:
Carrie schreef:Denkt net niet Izar want Caro heeft een zin dikgedrukt.


Ooooh, hij ziet Maura's familie nu al als zijn familie? Hm, ok...


Dit inderdaad. Ik vind dat nogal wat, na vijf maanden de familie van je vriendin als de jouwe zien. Maar dat zal vast aan mij liggen!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 03 Jun 2015 10:02

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Caro schreef:
Izar schreef:
Carrie schreef:Denkt net niet Izar want Caro heeft een zin dikgedrukt.


Ooooh, hij ziet Maura's familie nu al als zijn familie? Hm, ok...


Dit inderdaad. Ik vind dat nogal wat, na vijf maanden de familie van je vriendin als de jouwe zien. Maar dat zal vast aan mij liggen!


Dat is toch niet heel vreemd. Zelf woonde ik na zo'n 3 maanden een tijdje bij mijn schoonouders in en dan wordt de band toch een stuk closer? Waarom moet er perse een tijd aan verbonden zijn voor je schoonfamilie als familie mag zien?

Mijn schoonouders zijn wel blij met mij geloof ik. Vriend is erg veranderd, in positieve zin, sinds ie met mij heeft en dat waarderen zijn ouders heel erg. Net als de rest van zijn familie trouwens! Ik voel mij er welkom.
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 224

Geregistreerd: 05 Mrt 2015 23:02

Bericht 03 Jun 2015 21:48

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Het is precies zoals Petteflet zegt. Wij hoeven daar geen tijd aan te verbinden. Het voelt goed, ook voor mijn familie, en daarom is het gewoon goed.

En wat ik heb verteld is misschien niet netjes, maar het zit me hoog. Zo hoog dat ik ervoor heb gekozen om het op internet te plempen. Zij is met haar geloof de engel op aarde en wat ze mijn vriend heeft aangedaan, die ik elke nacht wakker moet maken, omdat hij weer in een nachtmerrie vastzit, moet ik maar even vergeten. Sorry, dat lukt me momenteel even niet.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 03 Jun 2015 21:58

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Ava schreef:Mijn schoonouders vinden mij wel leuk. Ik voel dat gewoon hoe ze met mij om gaan en met mij praten. Mijn schoonzus daarentegen die mag mij niet. Ze is altijd heel schijnheilig en geeft altijd steken onder water. Erg jammer want mijn man heeft maar 1 zus en ik ben zelf enigskind. Ik heb haar de eerste jaren proberen aardig te vinden en m'n best gedaan om leuk over te komen bij haar maar dat is me niet gelukt. Dus ze zoekt het maar uit en ik ga daar niet meer vrijwillig naar toe. Alleen verjaardagen en that's it. Ze zoekt het maar uit.


Ik denk zelf dat jij lieve meid ben, je schoonouders mogen trots op zijn :-)
Zoon *
<<

Anoniem164

Bericht 07 Jun 2015 11:52

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Mijn vriend heeft 2 draken van exen en dat hebben zijn ouders toen niet onder stoelen of banken gestoken, hij heeft toen regelmatig ruzie gehad met zijn ouders. Ze hebben over mij nog nooit vervelende dingen gezegd, ze zijn altijd erg lief. Ook benoemen ze wel eens dat ze trots op me zijn, ik ben verhuisd naar de andere kant van het land om samen te gaan wonen en dat vinden ze fantastisch. Ook helpt mijn schoonmoeder me wel eens met mijn werk(ik ben juf en ze helpt met uitjes, rijdt mee, helpt wel eens met handvaardigheid). Ik voel me ook altijd erg welkom....
Enige waar ik me aan stoor is dat ze altijd alleen mijn vriend naam noemen, bijvoorbeeld: waar heb je kerst gevierd? Bij Jantje thuis! En dan denk ik....uuhh ik woon er ook. Maar dit doen ze met alles en iedereen, dus dat neem ik maar niet persoonlijk!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Jun 2015 12:05

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Mijn schoonmoeder heeft geen dochters en mijn moeder heet geen zoons. We zaten een beetje over te verschillen te praten, nu ook met de zwangerschap enzo.. Mijn schoonmoeder zei toen dat ze ontzettend veel van haar kinderen houdt en dat de liefde voor haar schoondochters toch wel akelig dicht in de buurt kwam als de liefde voor haar eigen kinderen.

Zegt toch wel genoeg denk ik. :)
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 11 Jun 2015 03:42

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

** weg **
Laatst gewijzigd door Roodkapje op 14 Jun 2015 23:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Jun 2015 05:36

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Wauw roodkapje, heftig. En raar ook dat ze snoepjes kan geven op school. Dus iemand met verkeerde bedoelingen kan dat ook! Zou ik ook echt niet blij mee zijn. Zou haar er toch een keer op aanspreken en niet alleen de juf.
Van spelen naast de sloot en zonder zwemdiploma zou ik ook niet willen.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Jun 2015 05:38

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

SoGood schreef:Mijn schoonmoeder heeft geen dochters en mijn moeder heet geen zoons. We zaten een beetje over te verschillen te praten, nu ook met de zwangerschap enzo.. Mijn schoonmoeder zei toen dat ze ontzettend veel van haar kinderen houdt en dat de liefde voor haar schoondochters toch wel akelig dicht in de buurt kwam als de liefde voor haar eigen kinderen.

Zegt toch wel genoeg denk ik. :)


Wat bijzonder!

Mijn schoonmoeder zei laatst toen Mijn man zei dat Hij tot laat Moet werken en daardoor niet kon komen eten of Ik dan niet alleen Kwam. Dus dat vind Ik ook wel leuk om te horen.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 14 Jun 2015 23:18

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Dandelion schreef:Wauw roodkapje, heftig. En raar ook dat ze snoepjes kan geven op school. Dus iemand met verkeerde bedoelingen kan dat ook! Zou ik ook echt niet blij mee zijn. Zou haar er toch een keer op aanspreken en niet alleen de juf.
Van spelen naast de sloot en zonder zwemdiploma zou ik ook niet willen.


Tegen haar praten heeft totaal geen zin. Maakt niet uit wat je zegt of vindt van iets. Andermans mening telt niet. Haar mening is juist en ze heeft ook 100000 artikelen uit allerlei folders uitgeknipt om bepaalde stellingen te onderbouwen of te laten zien dat zij niet de enige is die zo denkt of doet. Ze loopt ook bij een psychiater dus helemaal lekker zit het niet bij haar. Ik zoek gewoon zelf zo min mogelijk contact maar precies om de reden wat jij zegt, een vreemde kan ze ook dingen voeren etc. ben ik het gaan aankaarten aan de juf. Ik ben niet eens zo bang dat zij hun verkeerde dingen geeft, ik vind alleen dat je kinderen met niet snoep moet omkopen... maar goed, dat is weer een andere discussie :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jun 2015 07:03

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Ik weet het eigenlijk niet zo goed.
De eerste 5 jaar gingen eigenlijk best wel goed. Kon heel goed met ze opschieten en ze zagen wel in dat m'n vriend heel gelukkig met me is (iets wat met z'n ex duidelijk niet het geval was).

Op sommige momenten heb ik heel erg het gevoel dat ze me niet goed genoeg (meer) vinden. Zo drong m'n schoonmoeder heel erg aan op dat ik (het liefst fulltime) moest werken, terwijl ik met een burnout thuis zat. Ze geeft me vaak het gevoel dat ik op de zak van mijn vriend teer. Ze zegt ook heel vaak dat ik in een luxepositie zit met mijn vriend en dat als ik hem niet had, ik ook 'gewoon' had moeten werken. Het doet me best wel pijn dat zij dit zo ziet en dat ze haar eigen zoon dus weinig credits geeft. Hij heeft ook vaak genoeg tegen haar gezegd dat ie liever heeft dat ik uit die burnout kwam zonder werk dan werken en verder zou zakken in die depressie. Ze weigert gewoon in te zien dat ik absoluut niet voor m'n lol thuis zat. Zelfs nu ik wel (parttime) werk is het niet goed en teer ik nog steeds op het geld van m'n vriend. :palm:

Toen ze wist dat we graag een kindje wilden heeft ze ook een aantal keer gezegd dat ze het heel onverstandig zou vinden. Ik had (en heb) namelijk geen vaste baan. Daar moest ik eerst maar voor werken. Toen ik uiteindelijk zwanger bleek reageerde ze ook redelijk lauw.

Afgelopen kerst is tussen ons de bom gebarsten en sindsdien ben ik er wel een beetje klaar mee. Ik ben erg blij dat ze op 2 uur rijden wonen en dat hun prioriteiten niet bij ons liggen. Al vind ik dat laatste natuurlijk wel heel erg sneu voor mijn vriend en dochter. Ik hou me zoveel mogelijk op de vlakte als we elkaar zien. Ze zijn al een stuk minder in mij geïnteresseerd, dus heel veel vragen ze me niet. Denk ook wel dat ze het niet 100% zien zitten dat we binnenkort gaan trouwen. Gelukkig denkt mijn vriend daar anders over :love:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 03 Jul 2015 20:50

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Mijn schoonouders tolereren mij, of tenminste ze hebben zich erbij neergelegd dat ik nu eenmaal de vriendin van hun zoon ben. Dat geldt vooral voor mijn schoonmoeder. Mijn schoonvader mag mij volgens mij wel, maar dat is een man van weinig woorden en laat niet snel merken wat hij van iets of iemand vind.
Mijn schoonmoeder heeft vooral in het begin vaak genoeg letterlijk gezegd tegen mij vriend (nooit tegen mij zelf) dat ik niet goed genoeg ben. Maar ik en mijn vriend denken dat niemand door haar goed genoeg bevonden zou worden.
Inmiddels kunnen we prima met elkaar door een deur, maar daar blijft het ook wel bij. We hebben elkaar niet veel te melden.
Laatst gewijzigd door Duchess op 04 Jul 2015 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem148

Bericht 04 Jul 2015 08:04

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Duchess mijn schoonfamilie heeft niet gezegd dat ik niet goed genoeg ben maar wel gevraagd of we goed bij elkaar passen.
Inmiddels zijn ze er wel achter dat wij perfect bij elkaar passen. Nu geven ze ook heel veel om mij. Vorige week maakte mijn schoonmoeder zich nog druk om mij dus dat zegt wel genoeg.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Jul 2015 09:17

Re: Wat vinden jouw schoonouders van jou?

Ik denk dat ik wel in de smaak val. Na 2mnd mocht ik een week mee naar Engeland met het hele gezin van mn vriend en vanmorgen mocht ik bij mn schoonvader achterop de fiets naar het station hahaha.
Vanavond komen ze gezellig eten want ik zat te zeuren tegen J dat ik ze wel weer eens wat langer wil zien als steeds 2min om de auto oid op te halen. Moet zeggen dat ik er best zin in heb. Het zijn aardige mensen, hun gezin is alleen heel anders als mijn gezin en daar moet ik nog steeds een beetje aan wennen (in positieve zin)
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers